[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1675
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Мнениеот BOz » 07 ное 2017 11:21

slowtraveler написа:Източник на сухо и мокро коя да е лятна гума има по-добро сцепление от върховите зимни гуми...

Тук имам един лек коментар, който го изпитвам всяка смяна на зимните с летните ми гуми.
Конкретно, за съжаление, на Опела ми размера на 18-ката (летни) е ориентиран там, където основно преобладават перформънс клас гумите.
И понеже масово са такива гумите, то когато купувах нови гуми реших, че ако ще е гарга, то да е рошава. И взех едни от най-добрите перформънс гуми на пазара - GoodYear Eagle F1.
Съответно със зимните ми гуми слязох на минимума 17-ка (което позволява), като там вече имаше голям избор от "стандартни" модели гуми. Та взех Nokian D4 - нарочно Д а не А серията, по разбираеми за мен причини.

Реалното усещане по време на шофиране, а и не субективно, а и на акселарометъра (проверих си усещането, за да изключа субективен фактор), зимната гума държи повече от лятната (студена) в конкретния случай. Особено на такива температури, които са в момента. Въобще не коментирам отрицателни дори.
Лятната ми перформънс гума си изменя в огромна степен поведението, когато загрее. И като казвам загрее, то да загрее малко по-хубаво. Лятото на градско лежерно каране не може да загрее така, както ако започна да карам агресивно (много агресивно) да кажем минимум 5 минути при летни температури. И тогава така си променя характеристиките, че не очевидно а направо брутална разлика става, която и да си лаик ще я усетиш.
Пример - с не загряла лятна гума сега, на 50-60% педал на газта на 1-ва гумите превъртат/изпускат веднага, оборотомера скача рязко и тракшъна започва да свети в максимална степен и веднага ми маха голяма част от "силата". Ако загрея лятото гумата хубаво, на 100% газ тракшъна не може да присветне, а гумите задържат торк-а на кутията ми дори в максимален умножителен фактор (stall speed).
Втори пример - с лятна незагряла гума ако натисна спирачките до край, чантата с лаптопа ми си стои на мястото на предната пасажерска седалка, без да мръдне. При силно загряла гума, при такова спиране обикновено се удря първо директно в жабката и след това пада в краката. Със зимните гуми винаги при такова спиране чантата се озовава в краката на пасажера, без значение дали съм излязъл току що от гаража и навън е +15 или -10 градуса.

За съжаление не мога да ти покажа графиките на ускорението в момента, защото са ми в умрял телефон. Но мога да направя едно спиране сега с летните и по-натам със зимните и да се види, че със зимните ще постигна по-високо отрицателно ускорение, в сравнение с летни не загрели перформънс гуми, върху сух асфалт, ако това ще има някаква доказателствена тежест на думите ми.

За това искам да кажа, че нещата не са толкова категорични и едностранни, спрямо първия ти цитат и поставяне под въпрос на конкретния текст. Не съм чел статията въобще, само да уточня. :thumbsup:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12534
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Мнениеот slowtraveler » 07 ное 2017 15:30

BOz, реални данни, пък били те и непрофесионално направени винаги са интересни, и поне аз не бих имал нищо против да ги разгледам...
За съжаление точно днес смених летните гуми със зимните и не мога да направя мой тест... Разбира се нашите тестове са прекалено субективни заради промяната в настилката и покритието ѝ...
Например днес на едно кръгово така се поднесе при ускорение, че колата си тръгна на една страна и тракшъна дълго мигаше от страх :) Явно някой е поразлял масло или сапун (циганската махала е в съседство и понякога по това кръгово се стича гняс..)... А същото кръгово го минавах вчера с идеално сцепление и с доста по-добро ускорение без да мигне ТС...
Доста са изменчиви нещата по нашите улици и пътища no.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
miso25
Мнения: 266
Регистриран: 13 окт 2012 18:35
Репутация: 19
Местоположение: София

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Мнениеот miso25 » 07 ное 2017 15:40

slowtraveler, просто ми попадна статията. Не съм компетентен по въпроса с гумите. Даже сам се допитвах до колегите тук да споделят мнения и впечатления от марки и модели. И за ADAC тестовете и класиранията съм чувал доста неща - от сорта, че и там класацията някак си е манипиларана до някава степен, разбира се.
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12534
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Мнениеот slowtraveler » 07 ное 2017 16:04

miso25, нямам нищо против поста ти... Просто обърнах внимание на колегите, че често нещата не са така, както се представят от журналистите...
Много рядко някой ще направи реален тест такъв, както на нас ни се иска...
Затова и оценявам теста на списание 'За рулем' (превод - Зад волана), защото при контролирани условия със специализирана апаратура са направили тест точно по интересуващия ни (и дискутиран всяка зима) въпрос...
Това коя гума е по-хубава трудно може да се каже, защото например промяна в настилката може да даде преимущество на едната или на другата гума...
Дори промяна на МПС-то, с които се изпитват може да причини промяна в резултата...
Разбира се средностатистическия резултат е достатъчна основа за информиран избор на продукт...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
dexter
Мнения: 36
Регистриран: 30 авг 2017 08:59
Репутация: 2
Местоположение: Ruse

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Мнениеот dexter » 07 ное 2017 22:57

slowtraveler написа:Фактите говорят друго (и това съм го споделял многократно) - на сухо и мокро коя да е лятна гума има по-добро сцепление от върховите зимни гуми...

Много ми е трудно да се съглася с това твърдение. Освен шарката, зимните гуми са изработени от по-мек каучук, който при падане на температурите поддържа по-добро сцепление с асфалта. Когато съм се забавял да сменя зимните гуми и остана с летните до април (примерно), през вече топлите дни има осезателна разлика и в ускорението и в спирането на автомобила. Не знам дали има общо, но и по състезания и т.н. наблюдавам предварително загряване на гумите с цел по-добро сцепление, а загряването прави каучука осезателно по-мек => там ще да е разковничето поне за мен.
Пожелавам безаварийна зима на всички и по-добре не проверявайте дали ще ви задържат гумите на пътя ;)
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно!
Сегашната - Avensis-'07, 2.2 150bhp
Бившата - Mazda6-'02, 2.3 166bhp
Вечната -Vectra A-'92, 1.4 75bhp punk.gif
Бившата - Golf 2-'86, 1.6 54bhp

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12534
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Мнениеот slowtraveler » 07 ное 2017 23:43

Твърдението ми е подплатено с факти - реални тестове с реални гуми при еднакви условия...
Самата конструкция на грайфера между зимни и летни гуми е различна. Летните - големи плътни 'монолитни' блокове, които са стабилни и осигуряват по-голяма контактна площ.
Зимните - много и тънки ламелки, които се огъват, намалявайки контактната площ и влошавайки управлението (еластичното усещане при шофиране)... Да, производителите се опитват да ги 'заключват' една спрямо друга, така, че да се огъват по-малко и да се държат максимално близко до монолитен блок, но все пак това няма как да бъде постигнато изцяло...
В допълнение - заради повечето вода и киша зимните гуми са с повече канали, които допълнително намаляват контактната площ...
По състезания също си виждал как бързат да разкарат по-нацепените дъждовни гуми, когато е сухо.

За загряването на гумите и т.н. - който е карал картинг знае как се променя държането на картинга първата обиколка... Но смеските са съвсем други...
Освен това загряването на каучука не го прави винаги с по-добро сцепление... Идеалното сцепление се получава при определен температурен диапазон. Над и под него - нещата са по-зле...
Факт е, че зимните гуми са по-устойчиви на студа (и температурната им деградация е по-бавна отколкото на летните), но конструктивните им особености, които им донасят голямото предимство при лед и сняг, се заплащат от влошените параметри при сухо и мокро... Безплатен обяд няма... То ако имаше - щяхме да караме и лятото със зимни гуми, пък макар и с цената на по-бързо износване...
Веднъж съм го правил, и реших, че това ми е последното лято с такива гуми...
Между другото май бях пускал снимка със зимните гуми на служебната баничарка в края на лятото - нещата бяха страшни :)

А за проверката дали ще ни задържат гумите на пътя - основно правило при зимно шофиране ми е точно проверката дали ще ме задържат гумите на пътя - на безопасно място рязко спиране, завиване или ускорение така, че колата да се плъзне... Така разбираш как е нивото на сцепление и на какво можеш да разчиташ при по-неприятна ситуация... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
stoyanov.bs
Мнения: 39
Регистриран: 26 апр 2014 19:55
Репутация: 0
Местоположение: Бургас

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Мнениеот stoyanov.bs » 08 ное 2017 11:01

slowtraveler написа:Източник Факт е, че зимните гуми са по-устойчиви на студа (и температурната им деградация е по-бавна отколкото на летните), но конструктивните им особености, които им донасят голямото предимство при лед и сняг, се заплащат от влошените параметри при сухо и мокро... :


Колега, едно уточнение, че добрите зимни гуми в поведението си на мокро се доближават до резултатите на летните поне според тестовете(тестовете са от 2017).

Не знам дали е мястото, но да ви попитам какво ви е мнението за използването на всесезонни гуми? В тестовете добрите всесезонни са съизмерими с добри зимни гуми, но все пак отстъпват на летните. В предвид, че карам малко 10-15хил се двоумих дали не е по-добре да сменям на всеки 2-3 години всесезонни гуми, вместо да сменям на 5-6 години летни и зимни гуми .Ясно ми е, че все още всесезонната гума е компромис, но дали една зимна/лятна гума след 4-5 години експлоатация е все още е по-добра от една всесезонна след 2 години експлоатация? И в тоя ред на мисли дали при малък годишен пробег всесезонната гума не е по-удачна? Аз в крайна сметка не се реших на такава стъпка и си взех Continental TS 860, макар, че може би беше по-добре да изчакам мнението на колеги от форума по тези въпроси. Поздрави.
2017 зимни 205 55 16.JPG
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12534
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Мнениеот slowtraveler » 08 ное 2017 11:44

Да, съгласен съм... Особено скоростта на аквапланинг е по-добра при зимните гуми поради по-големите канали и по-доброто 'водоотвеждане'...
За другото - съвременните тестове що годе потвърждават вече казаното и установено при по-старите тестове...

За всесезонните гуми - за активно шофиране твърдо не стават... Въртял съм такива GoodYear на Шкодичка фаворит...
Сложих ги есента, и едва изкарах следващото лято - свършиха безславно за общо около 30х.км..
От друга страна ако се шофира наистина малко - са добър компромис. По-предното лято въобще не смених гумите на колата на жената - караше се със зимните гуми, които продължават да са като нови, щото я има 1000км за годината (и 200км лятото), я не :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
dexter
Мнения: 36
Регистриран: 30 авг 2017 08:59
Репутация: 2
Местоположение: Ruse

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Мнениеот dexter » 08 ное 2017 13:20

Всесезонни гуми само тук. За в бг-то смяна зимни/летни tongue.gif
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно!
Сегашната - Avensis-'07, 2.2 150bhp
Бившата - Mazda6-'02, 2.3 166bhp
Вечната -Vectra A-'92, 1.4 75bhp punk.gif
Бившата - Golf 2-'86, 1.6 54bhp

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1675
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Мнениеот BOz » 08 ное 2017 15:55

Според мен новите модели всесезонни са си доста добри.
Да кажем на Мишлена износоустойчисвостта им е много висока (според тестовете) - като на летни гуми.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
veso_hds
Мнения: 647
Регистриран: 13 май 2012 12:06
Репутация: 25
Местоположение: Бургас

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Мнениеот veso_hds » 08 ное 2017 16:51

Да споделя нещо от опита.Вече 8(осем)г.равката я карам само с всесезонни гуми.Преди това 4г. Опел Астра също само с всесезонни гуми.Преди това Трабанта отпред с 2 всесезонни-Тигър,отзад каквото имаше.Никакви проблеми.Само че си имам едно правило-при лошо време зимата изобщо не пътувам,а ако се наложи-яваш-яваш.По принцип зимата минавам не повече от 2-3 хил.км.Лятото въртя два пъти повече.Така че за мен всесезонните гуми са идеален вариант.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12534
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Мнениеот slowtraveler » 08 ное 2017 18:09

BOz написа:Източник Според мен новите модели всесезонни са си доста добри.
Да кажем на Мишлена износоустойчисвостта им е много висока (според тестовете) - като на летни гуми.

Да, но всесезонната гума си е компромис винаги...
Износоустойчивостта и параметрите и лятото ще са по-зле от летните гуми, а 'проходимостта' зимата ще е по-зле от зимните... Добър компромис само ако се въртят малко километри...
В противен случай просто няма смисъл... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1675
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Мнениеот BOz » 08 ное 2017 22:10

Компромис, да, но толкова малък, че попадат в границите на летните или съответно зимните гуми, изоставащи от лидерите, но не и от масата.
Дори да кажем Nokian Weatherproof се представи по-добре върху сняг от лидера сред зимните гуми - Conti TS850.
Според мен разлика, която не би се усетила от 99% от потребителите. Което за мен не е компромис а реална алтернатива, ако не държиш да си само с лидер гумите по масовите тестове. Което погледнато си е компромис, да.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12534
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Мнениеот slowtraveler » 09 ное 2017 00:36

BOz, колкото и да спориш - търсените параметри за зимна и лятна гума си противоречат... Затова и НЯМА универсално решение, а има правилни гуми за конкретните условия...
Доколко всесезонната гума ще е допустим компромис зависи от експлоатанта, а не толкова от конкретните качества на гумата.
Ако имам нужда да съм максимално проходим зимата по балкани и гористи райони - ще си взема зимни гуми - всесезонните обикновено имат по-малко и по-дебели ламелки, което влошава качествата им особено при лед и утъпкан сняг.
Ако съм както например кръстника ми - за него всесезонните са идеалният вариант, защото падне ли сняг - 'зазимява' автомобила. Поразчистят ли - изкарва го отново, ама само по асфалт и много внимателно... И така общо до 5-8х.км годишно... Както казах - за колата на съпругата също всесезонните гуми са идеалният вариант (въпреки, че има комплект зимни и летни) - стане ли тежко време - продължавам с джипа. А и тази година май Кашкая трудно ще навърти 500км за годината...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Iliyа Damyanov
Мнения: 296
Регистриран: 05 апр 2016 15:10
Репутация: 82
Местоположение: Мюнхен

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Мнениеот Iliyа Damyanov » 09 ное 2017 02:00

Тука по Мюнхен през зимата чистят сякаш е олимпийска дисциплина до асфалт и отделно пръскат разни химии. Та спокойно може да се кара и с летни гуми , но .... си карат със зимни. Всесезони ползват може би един на три хиляди. В хотела за гуми е подобно съотношението на клиенти които карат лятото с всесезони а зимата със зимни но става въпрос за големи SUV размери. Лично аз не виждам логика но това са ми наблюденията. Аз също бях се засилил да минавам на всесезонни защото ми е по-практично но ме предупредиха , че ако учавствам в ПТП през зимата и съм с всесезони е проблем за застрахователите и в повечето случаи ще ми покажат оня пръст. Според мен след като е проблем всесезоната гума за Германия не би трябвало да се предлага на местна почва но ги има като артикул. Такива ми ти работи.


Върни се в “Окачване”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост