Страница 1 от 1

RAV4 XA30 2.5 2AR-FE VVTi 180HP USDM 2011 - сменен ел.сервоусилвател - "напрежение" във волана ?

Публикувано на: 29 Яну 2017 20:30
от vanko001
Здравейте колеги. Не намерих подобна тема, за това пускам тази. Колата е RAV4 2.5 бензин 2011г., американско изпълнение. Преди около 3-4 месеца е сменен електрическият усилвател на волана с нов (забравих да попитам, каква е била причината за смяната му - колата не е моя), в сервиз на Тойота. От около месец насам във волна има някакво напрежение, върти се по-трудно, и на място и в движение. Дайте някакви препоръки и насоки, какво и как трябва да се провери.

Напрежение във волана RAV4

Публикувано на: 29 Яну 2017 20:35
от slowtraveler
Моля попълнете коректно местоположението в профила си - така колегите могат да Ви насочат при нужда към подходящ майстор, магазин и т.н...
Какво разбирате под 'напрежение във волана'?
Усилвателя на волана не работи при висока скорост - тогава усилието е достатъчно дори и без усилвател...

Напрежение във волана RAV4

Публикувано на: 29 Яну 2017 20:52
от vanko001
Колата не е моя. Собственикът и я кара предимно с една ръка (лявата) и след продължително шофиране има болки в ръката. Колата не дърпа нито на ляво, нито на дясно. Преди три дни е правен стенд за сходимост на гумите, и каза, че пак щял да я закара до сервиз на Тойота, където по рано са му казала, че всичко е наред, но от около месец волана му е станал доста по тежък. Не знам какви са им специалистите в този сервиз на Тойота, но преди няколко месеца му бяха сменили четирите амортисьора с такива на Монро, маслени. Колата останала нестабилна на пътя и след това са подменили задните с KYB, след малко доплащане над цената от 1500-1600$ за монрото :)

Напрежение във волана RAV4

Публикувано на: 29 Яну 2017 22:11
от slowtraveler
vanko001 написа: Собственикът и я кара предимно с една ръка (лявата) и след продължително шофиране има болки в ръката.
Първото, което ми идва на ума е да отиде на лекар :whistle:
За съжаление при така дадените обяснения, и то с препредадени впечатления, е много трудно, и дори невъзможно да се даде разумен съвет...
Някой нещо бил почувствал... Ходил на сходимост, ами то хубаво, ама проверявал ли е налягане на гумите?
Защото сходимостта не би се отразила на тежестта на волана при спрял автомобил...
С какво сравнява по-тежкия волан (отново не отговорихте какво разбирате под 'напрежение във волана')?
Да не би да го сравнява с поведението преди няколко дни в леда? Защото това би говорило за липса на здрав разум и единствено 'търсене на кусури' в автомобила...

Напрежение във волана RAV4

Публикувано на: 30 Яну 2017 09:18
от vanko001
Имам малко нова информация. Колата все пак е дърпала леко на дясно и се е налагало да придържа волана от там идвали и болките в ръката след продължително шофиране. По тежкият волан го сравнява с това, че усилието за завиване и при маневри е станали доста по голямо (след реглажа няма промяна в усилието при маневри и в дърпането леко на дясно). Първи собственик е на колата и би трябвало да я познава добре, отделно има и служебен автомобил и това със заснежените и заледени улици не би трябвало да има значение.
-----------------
Обадих му се на човека и му казах да си провери налягането на гумите, както и ако има възможност да вдигне колата на крик и да провери да не задържа някой спирачен апарат.

Напрежение във волана RAV4

Публикувано на: 01 Фев 2017 17:00
от WoLF
Кажи какво излезе ermm.gif

Напрежение във волана RAV4

Публикувано на: 01 Фев 2017 18:09
от vanko001
Нямам представа. Колата се намира в Америка. Собственикът и каза, че ще ходи пак до официалният сервиз.

Напрежение във волана RAV4

Публикувано на: 01 Фев 2017 18:10
от slowtraveler
vanko001 написа: Темата може да бъде изтрита.
Добре е да се споделя развитието на въпроса, дори и форумът да не е успял да помогне - в края на краищата нали затова пишем тук - за да може да е от помощ на последващи колеги.... :whistle:

RAV4 XA30 2.5 2AR-FE VVTi 180HP USDM 2011 - сменен ел.сервоусилвател - "напрежение" във волана ?

Публикувано на: 01 Фев 2017 20:17
от vanko001
Ами не знам, кога ще бъде това посещение в сервиза. Може да се забави и половин един месец, в зависимост от това, кога има той свободно време и кога може да го приемат в сервиза. Когато имам нова информация ще пиша.

RAV4 XA30 2.5 2AR-FE VVTi 180HP USDM 2011 - сменен ел.сервоусилвател - "напрежение" във волана ?

Публикувано на: 12 Фев 2017 14:25
от vanko001
След поредното посещение в сервиз на Тойота, се е оказало, че се налага корекция на сходимостта на гумите ( по пътищата там имало много дупки, почти като в България ). Сега колата не дърпа. Относно по-трудното въртене на волана, забравих да попитам, но е възможно и собственикът на колата да си внушава.

RAV4 XA30 2.5 2AR-FE VVTi 180HP USDM 2011 - сменен ел.сервоусилвател - "напрежение" във волана ?

Публикувано на: 12 Фев 2017 16:43
от slowtraveler
Не че нещо, но последните 20 години тук в България не ми е бягала сходимост дори при преминаване на трапове, при които съм късал гума...
Вероятно просто сервиза съвсем не е читав, и е мотал собственика (с първата настройка)...

RAV4 XA30 2.5 2AR-FE VVTi 180HP USDM 2011 - сменен ел.сервоусилвател - "напрежение" във волана ?

Публикувано на: 12 Мар 2018 18:24
от 100yota
Колеги, имам подобен проблем, но при мен волана е леко затегнат. Проблема се усеща най вече при извънградско каране когато всякаш волана не ми позволява да го завъртя и в последния момент при повече усилие завива и "съм в банкета". Просто един дискомфорт при шофиране се получава. Дано го обясних правилно. Евентуално някой с подобен проблем може да сподели мнение.

RAV4 XA30 2.5 2AR-FE VVTi 180HP USDM 2011 - сменен ел.сервоусилвател - "напрежение" във волана ?

Публикувано на: 12 Мар 2018 19:40
от slowtraveler
Карето на вала?