Страница 1 от 1

Avensis T27 твърдо окачване

Публикувано: 28 дек 2017 09:34
от Gorokhan
Привет, от няколко месеца съм собствени на Авенсис Т27 2013 година, d-cat 150 коня, автомат. Страшно разочарован съм от твърдото му окачване. Досега съм имал доста автомобили - Мазда 626, Опел Астра (полицейските), Пасат 5, Волво S60, Мерцедес Е клас, такова нещо не съм срещал. На хубав път ( прясно асфалтиран ) когата е добре, държи много в завой, има добра отзивчивост на волана. На лош път с близко разположени неравности, или при преминаване през дупки с много ниска скорост, колата вози като лагерница. Толкова твърдо окачване съм срещал само на БМВ с изцяло подменено спортно окачване. Авенсиса е все още с оригиналното си окачване, от което е излязал от завода, като по предницата му са сменени само биелетки и водачи на спирачните апарати по гаранция. В 3 сервиза е преглеждана колата и навсякъде казват, че окачването е чук, без нито една забележка. Въпросът ми е, може ли да се смени нещо по окачването - пружини, или де да знам, за да вози по-нормално тази кола. Не живеем в Швейцария, за да караме само по перфектни пътища.

Avensis T27 твърдо окачване

Публикувано: 28 дек 2017 11:03
от iovkito
С какви гуми караш? Да не е с 18 цолови джанти?

Avensis T27 твърдо окачване

Публикувано: 28 дек 2017 11:38
от mfandakov
Или да тракат яко апаратите,и от там заблуда. :D

Avensis T27 твърдо окачване

Публикувано: 28 дек 2017 11:58
от Gorokhan
Фабрично колата е с 18 цолови, 225/45. Аз също мислех, че е от това и затова купих най-малките допустими за модела по книжка джанти с гуми - 17 цола с гуми размер 205/55 и пак е така. А водачите са сменени, но дори пак да са за смяна, това ще е само шум, а не и усещане при преминаване през неравности. Това, което днес забележих е, че като стана от шофьорското място се чува едно изскърцване на метал...

Avensis T27 твърдо окачване

Публикувано: 28 дек 2017 15:57
от Kiki
Защо не си провериш амортисьорите на стенд?

Avensis T27 твърдо окачване

Публикувано: 28 дек 2017 16:45
от Gorokhan
За проверка на амортисьорите на стенд не се бях сетил. Можете ли да ми препоръчате къде да го проверя в София?

Avensis T27 твърдо окачване

Публикувано: 28 дек 2017 18:33
от Kiki
Стенд има в сервиз "Автофар" в жк "Люлин" на бул. "Царица Йоана" до магазин "Била"в София.

Avensis T27 твърдо окачване

Публикувано: 28 дек 2017 23:41
от Toyota Yarispz
т27 имат мноооого приятно окачване., да няма изменения във фейслифта !?

Avensis T27 твърдо окачване

Публикувано: 29 дек 2017 11:17
от vaakata84
Здравейте,
значи и аз имах проблеми с твърдостта на моя Avensis T25 2.2D-4D и го реших със смяна на пружини от Avensis T27 2.0D4-D.
Сравнение на дименсийте:
- пружини на T25 - височина 338мм, дебелина 14.00мм, диаметър 167мм - голяма дебелина при сходен диаметър значи твърдо
- пружини на T27 - височина 392мм, дебелина 13.25мм, диаметър 170мм - по-малка дебелина значи по-меко

Резултатът:
- колата ми си смачка по-меките и дълги пружини, и вози значииииително по-добре дори със 17-ките 215/50/17.
- въпреки разликата от близао 5 см във височината колата ми се вирна 7-8мм и почти не се забелязва.

Гледал съм че чиниика/платформа на амортисьора където ляга пружината на при T27 има много по голям диаметър от пружината => можеш да пробваш примерно с пружини за Toyota Camry - която е с диаметър 180мм някъде и трябва да се види дали и захватите на пружината са подходящи за монтаж на твоята. Не случайно давам Camry за справка щото е доста комфортна кола при сходно тегло и лично при моето търсене съм ги разглеждал като вариант.

Има един сайт kanex.bg където има информация за пружини с размерите - разгледай и можеш да пробваш на база тези размери да потърсиш по-моргите каквото си си харесал.

После се разбираш с майстор:
- поръчваш пружините
- разглобявате едната страна напр. лявата
- отиваш до Еконта където ще ги получаваш, като си носиш пружината и частите от колата където ще ляга амортисьора (май шенкел + някаква капачка отгоре, по-компетентните да ме поправят) и сравняваш в офиса дали всичко пасва.
- допускаме че пасват нещата - плащаш, монтираш
- ако не паснат - еми изгаряш с цената на доставката + връщането.

Това с гумите го играх и аз, тествах с 16-ки, ама колата ми беше направо серт, постоянно трепери при всяка неравност, натискаш калника и е тухла - не поддава, няма как да вози меко.

Бензинките примерно при Т25 са с меки пружини (2 жълти маркера) с размери 338/167/13.00мм и возят много, ама много по-комфорно от дизелите.
Ках 1.8 на един познат и после сядам в мойта и почвам да псувам друсайки се.


Смених си ги, както съм описал по-горе и съм много доволен от резултата, и си карам колата с кеф вече.

Успех в начинанието - резултатът ще си струва и ще си харесаш колицата.

Avensis T27 твърдо окачване

Публикувано: 30 дек 2017 00:35
от vaakata84
Само да уточна моделът на Camry-то, който визирах в отговора си по-горе е TOYOTA CAMRY (MCV3, ACV3, XV3) [11.2001 - 11.2006] 2.4 VVT-I (152HP / 112KW)
- височина 390мм, дебелина 13.5мм(дебеличко), диаметър 185мм (по-големият диаметър ще доведе до по-мек ход)

Естествено добре е да провериш дали пружината е сходна по-форма с твоята!!!

Във въпросното Camry съм се возил и карал, и има супер комфортна возия, за това съм разглеждал параметрите и на неговите пружини.

Във сайта на kanex.bg данни за пружините има най-често за Kayaba, Suplex и Sachs.

Avensis T27 твърдо окачване

Публикувано: 30 дек 2017 01:00
от slowtraveler
При смятане на пружините имай предвид и масата на автомобила...

Avensis T27 твърдо окачване

Публикувано: 30 дек 2017 09:51
от vaakata84
Ами ето едно сравнение например съгл. данни от auto-data:
- T27, 2.2D4D - 1365кг - https://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=17122
- CAMRY 2.4VVTI - 1435кг - https://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=31455

Camry-то даже е по-тежко със 70-тина килограма, разбира се това са ориентировъчни данни и може да ваврират малко в зависимост от оборудването.

Сега реално няма всичко да е на 'чалъм', вероятно Avensis-a може и да щръкне малко (както стана при мен ), може и да има разлика в разстоянието между леглото и затварящата капачка, за това пробата крие риск.

Аз не си продадох веднага старите пружини.
Първо покарах известно време така и чак след като се уверих, че висчко е по мой вкус, ги продадох.

Avensis T27 твърдо окачване

Публикувано: 30 дек 2017 10:34
от slowtraveler
Точно това имах предвид - че Камрито е по-тежко (и навярно с доста по-висока максимално допустима маса), съответно пружините му ще са 'по-твърди'...
Усещането за твърдост в повечето случаи е свързано с амортисьорите... Защото те поемат основната част на ударното натоварване при преминаване на препятствие...

Avensis T27 твърдо окачване

Публикувано: 30 дек 2017 17:20
от vaakata84
Тойотата ми е с двойно действащи амортисьорс на SACHS, слагали сме ги преди две години. Аз тоя "мач" го играя с втора кола.
Предният път беше с А6 4f, на което слагах пружини от A8 - първа генерация(т.к. следващите са само на въздушно окачване).

Аудито и Тойотата преди смяна бяха като камък, отпускам се на калника и....тц едва подава, скачам...все тая.
След смяна на пружините колата започва леко да подава, е не е чак като Е-клас W211 Elegance, но все пак вече започва да реагира на тежест предницата.

Моята практика ми показа, че и в двата случая резултатът си заслужава.

Всеки сам си решава, ако иска колегата да пробва с KONI FSD амортисьори произведени специално за целите на комфорта, ценичката им е къъъъм 250-300лв бройката или нещо такова, аз лично дадох 90лв. за пружини от Т27 + доставката и 50лв. за смяна + малко бакшиш за угодията от страна на майстора = под 200лв. :)

Avensis T27 твърдо окачване

Публикувано: 02 яну 2018 16:52
от Airfan
Сигурен ли си, че си подбрал правилния размер гуми всъщност? Размерът трябва да е 215/55 17, което е около 118 мм борд, 205/55 17 е 112 мм, а при 18-ките е 101 мм.