[2009]Летни гуми - марки,модели - избор,обсъждане съвети

Публикувай отговор
Аватар
desSs
Мнения: 3289
Регистриран на: 02 Окт 2007 23:11
Местоположение: Варна

Мнение от desSs » 22 Апр 2009 11:57

Ael написа:Не ,тя просто завижда че мъжете понякога обръщат повече внимание на колите си от колкото на тях tongue.gif
пък после същите тия реват, че докат си човъркат в гаража, някой чужд мъж обръща внимание на жена им laugh.gif laugh.gif

Аватар
Ael
Мнения: 772
Регистриран на: 10 Ное 2007 00:00
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 4 пъти
Обратна връзка:

Мнение от Ael » 22 Апр 2009 12:43

desSs написа:
Ael написа:Не ,тя просто завижда че мъжете понякога обръщат повече внимание на колите си от колкото на тях tongue.gif
пък после същите тия реват, че докат си човъркат в гаража, някой чужд мъж обръща внимание на жена им laugh.gif laugh.gif
Спряхме да ревем. Осъзнахме че трябва да има разнообразие ..... щото иначе си омръзваме много бързо и се добива синдрома на взаимната търпимост :whistle:
Изображение1G-FE

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Мнение от slowtraveler » 22 Апр 2009 16:02

Bass_Man написа:И защо трябва да са различни наляганията на гумите ?
Защото е различно натоварването по мостовете....
Затова си има табличка във всеки автомобил:
При мен е така:
преден/заден мост
празен: 2.2/2.2
пълен 2.6/3.0-3.1

При продължително каране с много висока скорост (при мен >200км/ч) препоръчват увеличение с 0.1-0.2атм..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
didak
Мнения: 1215
Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
Местоположение: Варна

Мнение от didak » 22 Апр 2009 16:19

slowtraveler написа:
Bass_Man написа:И защо трябва да са различни наляганията на гумите ?
Защото е различно натоварването по мостовете....
Затова си има табличка във всеки автомобил:
При мен е така:
преден/заден мост
празен: 2.2/2.2
пълен 2.6/3.0-3.1

При продължително каране с много висока скорост (при мен >200км/ч) препоръчват увеличение с 0.1-0.2атм..
Ти явно си рядко срещания пример за еднакво налягане преден/заден.
Едва ли от Мазда са успели да разпределят натоварването поравно между двата моста /празен/ - тогава къде е логиката?!
Не вярвам да си с различен размер гуми предни/задни unsure.gif
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Мнение от slowtraveler » 22 Апр 2009 17:02

Сега проверих точно какво пише в книжката:
данните за наляганията които съм цитирал са съвсем точни, само дето вместо 'празен' се разбира без багаж 'до 4 човека'....
При 4 човека би трябвало да е нормално такава развесовка.
Все пак двигателя е напречен и е в задната част на коша...
И мен ме учуди, че БМВ-то с 6 цилиндров надлъжен дизелов двигател е с обявена развесовка 50/50, но явно умните глави ги смятат тези работи
biggrin.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 22 Апр 2009 21:54

Аве не стига , че я има 5 жени я няма във форума пък и , като се излъже някоя нова да влезе се надпреварвате кой да я нахрани първи :whistle: голема работа сте ей ! tongue.gif
BTW : това за 50:50 е едно от малкото неща , които на VAG също са им много неясни , за разлика от BMW и MB ( от немските производители !!! и ся чакам Рудолф да покаже още коя година Шкода и VW са имали кола 50:50........ ) .
Въпроса за налягането го зададох защото за първи път чувам от колегата предния мост да е напомпан повече от задния ( за автомобил ) , което според мен не е много правилно . А и си мисля , че не караме камиони , че да помпаме преден и заден мост поотделно . В повечето случай на самите коли си има таблички с препоръчителните стойности в зависимост от максималната скорост и натоварването на автомобила но там никога разликите не са драстични . А и в крайна сметка много зависи и от използваните гуми . Та от тази гледна точка май пак само си прохлаждаме клавиатурите .

Аватар
desSs
Мнения: 3289
Регистриран на: 02 Окт 2007 23:11
Местоположение: Варна

Мнение от desSs » 22 Апр 2009 23:01

и къде да я търся таз табличка :help:

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 22 Апр 2009 23:08

desSs написа:и къде да я търся таз табличка :help:
Някъде по вратите и праговете ! Ако я няма там в книжката .
Аз бих ти препоръчал рецептата между 2 и 3 бара , както ти е най-комфортно и отговаря на стила ти на каране . Просто набелязваш една седмица за тестове и почваш от 2 към 3 бара да покачваш и би трябвало да забележиш разликата . :thumbsup:

Аватар
desSs
Мнения: 3289
Регистриран на: 02 Окт 2007 23:11
Местоположение: Варна

Мнение от desSs » 22 Апр 2009 23:23

хаха ся остава да намеря и кой да ми помпи гумите цяла седмица laugh.gif
ше потърся утре табличката, по-лесно ми изглежда biggrin.gif

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 22 Апр 2009 23:47

Bass_Man написа:BTW : това за 50:50 е едно от малкото неща , които на VAG също са им много неясни , за разлика от BMW и MB ( от немските производители !!! и ся чакам Рудолф да покаже още коя година Шкода и VW са имали кола 50:50........ ) .
.
много от отдавна:thumbsup:

мисля че с разлика в налягания на гуми ,понякога се настройва автомобила за поведение в завой и увеличаване на контактното петно при нужда,,,

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 23 Апр 2009 01:27

desSs написа:хаха ся остава да намеря и кой да ми помпи гумите цяла седмица laugh.gif
ше потърся утре табличката, по-лесно ми изглежда biggrin.gif
Е няма ли ослужливи бензинджий/гумаджий при вас ве ?

Рудолфо само с много отдавна няма да минеш ! Имена и адреси колега !
Иначе за налягането не само в завой поведението се променя tongue.gif .

Аватар
max-2
Мнения: 1789
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти

Мнение от max-2 » 23 Апр 2009 09:19

desSs,
3 бара е прекалено много, едно, че ще ти изпадат пломбите и второ контактното петно с пътя е по-малко. Препоръчвам ти да помпиш (да ти ги помпят) на 2.2бара и да си свиркаш :thumbsup:
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 23 Апр 2009 11:19

Moje da ogledah iv japkata tam nai 4esto se srehta tablicita za naliganeto na gumite

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 23 Апр 2009 13:03

и в жапката и на колоната на вратата на водача

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 23 Апр 2009 13:45

max-2 написа:desSs,
3 бара е прекалено много, едно, че ще ти изпадат пломбите и второ контактното петно с пътя е по-малко.....................
Еми точно за това най-добре е да си пробва , а не да ползва универсални рецепти !
А контактното петно зависи от много неща не само от налягането на гумите .

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 122 госта