Yaris XP10 1.4 1ND-TV D4D 90HP 2003 - парното не работи - цилиндрова глава ?

tonitem
Мнения: 61
Регистриран на: 02 Апр 2008 17:58
Местоположение: Благоевград

Yaris XP10 1.4 1ND-TV D4D 90HP 2003 - парното не работи - цилиндрова глава ?

Мнение от tonitem » 12 Окт 2010 22:08

Привет, колеги! Накратко случаят е следният: Цяло лято карах Ярето без да ми е необходимо парно, но сега вече е студено и вчера ми направи впечатление, че въобще не духа топло. Отидох в сервиз и директно ми смениха водната помпа и термостата, но уви.....Проблема остана и пак нямам парно. Някакви идеи какво и е на колата?
Благодаря предварително на отзовалите се!
 ! Съобщение от: Akima
Колата е ярис 1.4 Д4Д, двигател 1 ND-TV, френска сглобка /рамата започва с VNKK/, 90 к.с.
Последно промяна от Akima на 10 Фев 2017 13:40, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.

nikara
Мнения: 22
Регистриран на: 06 Ное 2009 20:06

Мнение от nikara » 12 Окт 2010 22:26

В кой сервиз беше?Там рекламаций не важът ли?Мен в ТМ-Запад ми откраднаха музикален диск и гледаха охран.камери и нищо.

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Проблем с парното на Ярис дизел 2003

Мнение от Dizzle » 13 Окт 2010 09:33

Изчакай колата да загрее до оптимална температура и тогава пусни парното на макс.съвсем ли не грее или слабо? на мен ми беше протекла водната помпа,но проблем с парното не съм имал,така че може и ненужно са ти я сменили.
Последно промяна от Akima на 10 Фев 2017 13:40, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат.

tonitem
Мнения: 61
Регистриран на: 02 Апр 2008 17:58
Местоположение: Благоевград

Мнение от tonitem » 13 Окт 2010 18:18

Лошото е, че за да загрее колата максимално трябва аз лично с тази кола да мина поне 20 км. За мен това не е нормално, поради простата причина, че караме и авенсис дизел 2004 и при нея парното започва да се усеща някъде след 3 км. Това са мои представи разбира се. Много искам да питам на яриса на дигиталното табло синия термометър при вас кога изчезва и дали тогава започва да се усеща парното или доста след това?

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 13 Окт 2010 18:23

И моята печка започва да духа топло след около 3км,но това при отрицателни температури.
Последно промяна от Akima на 10 Фев 2017 13:40, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат.

potrebitel
Мнения: 1
Регистриран на: 22 Окт 2010 19:16

Мнение от potrebitel » 22 Окт 2010 19:23

провери нивото на антифриза.
на един познат така не му работеше парното и се оказа че има въздушен балон в радиатора и недостатъчно количество антифриз, въпреки че няколко месеца по-рано му смениха радиатора в сервиза на тойота Бургас. Оказа се че идиотите не са налели достатъчно антифриз в системата.

paskal40
Мнения: 25
Регистриран на: 18 Окт 2010 20:35
Местоположение: София

Мнение от paskal40 » 22 Окт 2010 20:22

Ярис Версо 2001 ... зеленият термометър изгасва след около 5 минути някъде...и след около още една минута вече духа топличко...

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 22 Окт 2010 20:41

Единственият начин дизел с директно впръскване да стопли приемливо бързо е да има подгреватели и на антифриза (coolant heater). На европейските дизели редовно се слага само за по-северни страни - повечето коли внос от Италия са без тази екстра.
На фордчето нямам нагревател и мога зимата от Габрово да стигна до Севлиево без да загрее напълно колата. (всичко и е наред по охлаждането).
Предполагам че разликата са Авензиса е в "класата" - бих предположил че там го има тоя нагревател, а на Яриса го няма (по-нисък модел, модел за "трета глуха" страна).
Може да се ориентираш по електрическата схема - на VW/Audi управлението е с 3 релета за 3 свещи - компутура следи бордовото напрежение и ако има излишък от ел енергия от генератора включва тези свещи като товар, вместо да намаля възбудителния ток.
Обикновено ако има такава екстра слагат фабрично и по-голям генератор (20-30А повече) - т.е., не става само да се добавят нагревателите, ефектът няма да е пълен.
А реално е необходим поради високото КПД на мотора и липсата на достатъчно загуби които да го загреят (де да можеше мисълта за това КПД да ме стопли зимата ...)

Решение има - казва се Webasto ...

А по-конструктивно - последната надежда е мотора да е стоплил достатъчно, но радиатора на парното да е запушен. Намери къде да маркучите които подават антифриза към купето и виж дали са топли след така посочените 3 км - ако да, но вътре няма топъл въздух, поискай в сервиза да ти промият радиатора.

А всъщност, като загрее до нормалната работна температура, духа ли топло?
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

Аватар
TATI
Мнения: 2747
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 22 Окт 2010 21:21

Авенсиса дизел си има пакет за студен климат - моя поне го има.
Яриса я няма тая екстра, но въпреки това би трябвало да духа топло.
Термостата проверяван ли е?
Загрява ли нормално колата, дори и по-бавно?
За пример ти давам колите от подписа си:
Бензиновите достигат работна температура на двигателя след около 6 мин работа - засичал съм ги.
Дизела достига работна температура след около 30 мин работа.
Парното на бензиновите започва да духа горещо след около 3 мин работа на двигателя.
При дизела това време е в рамките на около 7-8 мин работа на двигателя, но не е горещо а топло. Горещо достигаме след около 15 мин работа на двигателя.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

tonitem
Мнения: 61
Регистриран на: 02 Апр 2008 17:58
Местоположение: Благоевград

Мнение от tonitem » 23 Окт 2010 14:12

Благодаря за подробните обяснения. Явно колата загрява бавно защото както ме посъветвахте намерих и пипах маркучите за парното които влизат в купето, но за съжаление са студени. Ходих и в оторизиран сервиз на Тойота в Благоевград, но........Равносметката-сменени водна помпа и термостат и балтон и ушанка с яриса на къси разстояния. На по дълги след 10-20 км започва да духа топло и ми се стоплят костите. Айде със здраве!!!!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4918
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 151 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Мнение от slowtraveler » 23 Окт 2010 14:21

А когато тръбите към парното са леко топли, как са тръбите към радиатора отпред?
Да не би новия термостат да прави проблеми (или да не е легнал добре, и пропуска антифриз около него)?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

penko_1988
Мнения: 7
Регистриран на: 30 Апр 2012 18:35

Re: Проблем с парното на Ярис дизел 2003

Мнение от penko_1988 » 31 Дек 2012 21:20

Имам ярис 2004 1,4 D4D и имам проблем с парното.Ходих по сервизи и засега нищо.Покачва нивото в казанчето.С две думи не може да се обезвъздуши системата .Помагаите.
Предварително Благодаря!!!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4918
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 151 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Re: Проблем с парното на Ярис дизел 2003

Мнение от slowtraveler » 01 Яну 2013 05:19

Имай предвид, че обема на антифриза по принцип се променя много в зависимост от температурата.
Може да имаш и над 5см разлика в нивото в казанчето между студен и горещ антифриз.
За такава разлика ли говориш, или изхвърля течност?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re:

Мнение от Japanese_fever » 01 Яну 2013 10:00

tonitem написа:Благодаря за подробните обяснения. Явно колата загрява бавно защото както ме посъветвахте намерих и пипах маркучите за парното които влизат в купето, но за съжаление са студени. Ходих и в оторизиран сервиз на Тойота в Благоевград, но........Равносметката-сменени водна помпа и термостат и балтон и ушанка с яриса на къси разстояния. На по дълги след 10-20 км започва да духа топло и ми се стоплят костите. Айде със здраве!!!!
Отиди да пак при тези, които са ти сменили термостата и вод. помпа, защото имам съмнения, че въобще не са сменили термостата.
Ти защо въобще си приел колата, не видя ли още там, че не са отстранили проблема?
Кола с нормално работещ термостат трябва да загрява след мах. 2-3 километра!
Ако я караш така има ще си скасиш живота на двигателя, а може и преждевременно да го прецакарш,
тъй като работи дълго време без да е достгнал работна температура. После ще почне да ти гори масло и т.н.
Върни се при тези, които са ти правили ремонта и докато колата пред теб не започне да духа горещо (не топло, а горещо, да не може да си държиш ръката пред въздуховодите), тогава си я вземи!
След колко км стрелката на антифриза ти се вдига на нормално, работно ниво температура?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

penko_1988
Мнения: 7
Регистриран на: 30 Апр 2012 18:35

Re: Проблем с парното на Ярис дизел 2003

Мнение от penko_1988 » 01 Яну 2013 16:31

Като запаля двигателя с капачка и без капачка започва след известно време да си вдига нивото!Колега мислиш ли, че е възможно това да става от проблем с термостата?Днес обезвъздуших системата и я покарах 15-20 км и нивото в казанчето се беше повишило и от маркуча за излишек капеше течност!
Благодаря предварително!!!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 45 госта