Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Мнение от slowtraveler » 18 Авг 2016 12:52

Оги написа: Измерване върху клемите на акумулатора си било друго. Може би съм проспал някой час по физика в 7 клас, че има още какво да уча.
Ако ползваш знанията си за ниво 7-клас значи наистина има какво да учиш - факторите, посочени в горните мнения си ги има, независимо дали си информиран за тях или не tooth.gif
И ако ставаше само с тези знания, бих се зачудил, защо в горните курсове на университета имахме цели предмети "Захранващи устройства" за които в края на годината държахме изпити :whistle: Не че с познанията за 7-клас не можеш да вържеш лампа - напротив... Но понякога с по-ограничени знания не ти стават ясни конкретни ефекти (горното съвсем не е насочено към теб)...
Така тъст ми си бе направил пробна лампа за да си види дали протича ток през един ключ... Работа за 7-клас... Е да, ама като го видях и ми настръхна косата - ползваше лампа с нажежаема жичка 220В, като кабелите от контакта ги бе хвърлил на металната маса, и си пипаше спокойно наоколо с обяснението 'ами то нали тока ще мине през лампата - нищо няма да ми направи'...

BOz, може и да има датчици за заряден ток на самия акумулатор, но за съжаление нямам достатъчно литература за модела, а и компютрите в автомобила са така оплетени, че са трудни за reverse-engineering :D А и достъпа до тях става само с апаратура за хиляди левове (а понякога връзката/настройката е невъзможна без апаратурата да е свързана с мейн-сървъра на марката)... Абе шибана работа са съвременните автомобили tooth.gif
Друго си е да огъваш пластинките на реле-регулатора (някои колеги навярно не знаят, защо се казваше точно така) за да го регулираш по напрежение (щото и това сме правили, за да не се налага след това да чистим сярата по клемите) :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Мнение от Оги » 18 Авг 2016 13:45

slowtraveler написа:... Абе шибана работа са съвременните автомобили tooth.gif
Друго си е да огъваш пластинките на реле-регулатора (някои колеги навярно не знаят, защо се казваше точно така) за да го регулираш по напрежение (щото и това сме правили, за да не се налага след това да чистим сярата по клемите) :whistle:
Мне, изкипял акумулатор, олял половината кош заради повредено електронно реле на зареждането имах предвид. Скапаното зареждаше на 18 в. Сега са си същите, закачени в задната част на алтернатора. За едно такова миене ако пипаш небрежно без гумени ръкавици може да ти режат кожа от задника да я лепят на ръцете. no.gif

п.с. един познат електричар си има облекло "газ-чорапи-наметало" за такава цел. Познай какви сметки за ремонт прави с него.
Последно промяна от Оги на 18 Авг 2016 14:00, променено общо 1 път.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
BOz
Мнения: 4291
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 108 пъти

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Мнение от BOz » 18 Авг 2016 13:59

Оги написа: Мне, изкипял акумулатор, олял половината кош заради повредено електронно реле на зареждането имах предвид. Сега са си същите, закачени в задната част на алтернатора. За едно такова миене ако пипаш небрежно без гумени ръкавици може да ти режат кожа от задника да я лепят на ръцете. no.gif
Да, че не може да ръсна един пакет сода за хляб и после само с маркуча. Същото като с това за крушката и 7-мия клас.
А и ако искам да видя заряда ми на акумулатора, то влизам в системата за управлението му и просто гледам логовете, които се събират през определен период от време през денонощието, когато колата е в покой. Защо ми е да видя сутрин само един волтаж, като мога да погледна исторически волтажа, спрямо консумацията и така да мога да пресметна капацитета му с много по-голяма точност? А защо просто да не погледна в лог-а на системата акумулатора с какъв живот е останал, а трябва да наблюдавам звездите за междукащи или за падащи такива, за да реша дали акумулатора ми е за смяна? А защо въобще да го мисля това, вместо системата ми просто да изпише на дисплея ми - сменяй акумулатора, че ще си такова таковата в близко бъдеще.
Отделно, че едно време това да видиш такъв изкипял акумулатор си беше всекидневие. А сега е почти невъзможно въпреки, че електрониката била уж еднаква.
Както каза колегата - "Абе шибана работа са съвременните автомобили". tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Мнение от Оги » 18 Авг 2016 14:05

BOz написа:...
Ами случаите бяха повече между другото, поне бях провокиран да изброя такива. Мога да изпиша още, но не виждам смисъл, след като се отклоняваме от темата.
Това което правиш ти- от 10 души 9 няма да го направят. rolleyes.gif
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
BOz
Мнения: 4291
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 108 пъти

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Мнение от BOz » 18 Авг 2016 14:16

Оги написа:
BOz написа:...
Ами случаите бяха повече между другото, поне бях провокиран да изброя такива. Мога да изпиша още, но не виждам смисъл, след като се отклоняваме от темата.
Това което правиш ти- от 10 души 9 няма да го направят. rolleyes.gif
Дам. Ако става въпрос за акумулатора, то разполагам с цифров уред за проверка на капацитета им, защото съм се убедил, че товарните вилки "лъжат" в не малко случаи, а до сега цифровия уред не ме е подвел нито веднъж. Нищо, че е електроника, която може да се скапе по принцип. drunk.gif
А и понеже имам опит в това нещо, то при съвременните автомобили лампата за акумулатора не е супер елементарна като при колите от преди 20 години, а минава отново през някаква елементарна логика. Която логика е относително точна и рядко волтметър-а в колата ще те спаси от зла участ със зареждането, преди да ти светне лампата на таблото.
За това казах на колегата, че добре е станало, ама няма да му свърши работа така, както ако имаше кола от преди 20 години. :thumbsup:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Мнение от Оги » 18 Авг 2016 15:15

Товарната вилка изобщо не е точен уред, при нея се разчита на опита да прецениш спада в напрежението с мощен товар за кратко време. През нея минава ток колкото и през стартера, примерно- дори и по-голям. На нея е закачен волтмер, който отчита същото, което отчита и вградения в пепелника уред по време на въртене на стартера. Ако се задържи повече от 4-5 сек. и акумулатора е тръгнал има реална опасносттой да бъде просто довършен, понеже тока, който минава през вилката може да се окаже непосилен за клетките му- някоя прегрява от зор и чао на таз батерия на момента. Тряа се бутне или да се донесе акумулатор. Съпротивлението на вилката е много малко, колегите в практиката казват образно, че работи на късо съединение.
Сподели за уреда за измерване на капацитет, моля. Както писах досега съм се ориентирал за състоянието по напрежението при определени условия и такъв уред е нов за мен.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
BOz
Мнения: 4291
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 108 пъти

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Мнение от BOz » 18 Авг 2016 16:14

Дигиталните уреди измерват електропроводимостта на акумулатора чрез алгоритми и високи честоти. По този начин се хваща да кажем ако акумулатора има напрежение, има някакъв капацитет, но при определени условия - да кажем ниски температури, то текущия капацитет би паднал драстично, заради намалена активна площ на плочите.
Аз лично съм се спрял на най-достоверното и достъпно устройство на Сили.
Примерно използване може да видиш тук да речем:
[bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=Oi8sUE9XCgA[/bbvideo]
Както споменах, от както използвам такъв вид устройство, то съм станал като шаман, без грешка. А не можеш да предскажеш умиращ акумулатор с товарна вилка и товарната ми вилка вече събира прах и не съм я пипал от поне година и половина. То стигнеш ли до товарната вилка, обикновено с прости методи стил - мига ми цялото табло вече предсказват бъдещето. :D
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Мнение от slowtraveler » 18 Авг 2016 16:40

Не оспорвам, че с добър инструмент можеш да правиш по-добра диагностика...
Обаче аз подхождам доста по-практично за акумулатора....
Прост алгоритъм:
Пали/непали... Ако не пали или пали мудно - зареждане на акумулатора с измерване на зарядния ток и напрежение... Ако тока е малък, напрежението нормално - нов акумулатор...
Ако се зареди нормално - измерване на зарядния ток и утечки в автомобила...
Какво още е нужно за безпроблемна експлоатация??!!!
Вие правите ли си измервания на дебелината на волфрамовата жичка в крушката? Или действате на принципа работи/не работи???
В края на краищата акумулатора си е консуматив - направи ли номер - хвърляш и вземаш друг....
Ако ти изкипи акумулатора от високо напрежение (което би забелязал отвсякъде най-малкото по сигнализация или изгаснал двигател tongue.gif ) то изкипяването ще ти е последния проблем.... Така и така не можеш да продължиш движението...
Ако напрежението ти е ниско - същата работа...
Струва ми се нереално да можеш да направиш каквато и да е оценка на акумулатора по такъв волтметър, включен в запалката - стартовото напрежение няма да можеш да го отчетеш..


Оги, пипали сме и киселината на акумулатора (на времето кой имаше гумени ръкавици), ама не сме си пришивали кожа от задника :whistle:
И акумулатора кипеше редовно точно заради механичните реле-регулатори - настройката им бе много тегава и съвсем не точна (зависеше от едни пружинки, които се уморяваха и т.н. и т.н.)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Мнение от Оги » 18 Авг 2016 18:34

Охо, то ако може да се бърка с ареометър да се измери гъстотата- и волтметъра и най-модерните уреди за по 100-тина паунда може да се окажат излишни. Въпреки, че и това си е гадория отвсякъде и 1 капка върху дрехите прави дупка. После прокурора в къщата... guns.gif
-Умиращия акумулатор, писах и повтарям, мога да надуша по напрежението му в покой, когато е стоял поне 2-3 часа и напрежението е под 12,5 В. Товарна вилка в случая не служи за нищо, освен че е вредна. Затова служи вързания в мрежата волтмер или мултицет. На 12,3- вече акумулатора е мъртвец, не става за въртене на стартер. Като се случи такъв да се скапе- измерете напрежението.
-Не знам какво имаш предвид като стартово напрежение, Слоу - за макс. стартов ток досега не беше ставало дума в темата. Не знам с нещо да може да се измери величина на стартовия ток освен проби ако него си имал предвид изобщо.
Колкото до старите електромеханики- те са отживелица, не твърдя, че с нещо са по-добри от електрониката. Там има нагар на контакти, отвръщане на метали, профилактични реглажи и така... неща, които при електрониката ги няма, поради което не се поддържа. Всъщност това е предимство на съвременните регулатори, те са и от първите електронни устройства в автомобила.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Мнение от slowtraveler » 18 Авг 2016 19:33

Умиращия акумулатор мога да го надуша без никакъв уред - не върти стартера tooth.gif
А за стартовото напрежение - имах предвид напрежението на акумулатора по време на въртене на стартера - това, което може да се измери от волтметъра при запалката...
За капката върху дрехите си прав tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4291
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 108 пъти

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Мнение от BOz » 19 Авг 2016 09:46

С допълнително уточнение, че на почти всички коли напрежението в запалката изчезва по време на стартер. И ще го хванеш на куково лято. Конкретно за Авенсиса в тази тема не знам дали изчезва, ама няма да се учудя ако изчезва, предвид масовата практика.
Отделно за пада на напрежението по време на стартер. Мултицетите имат да кажем семпъл рейт от порядъка на 2 пъти в секунда и доста често не са много точни за такова измерване. По време на стартер напрежението не е константа а варира спрямо компресията на двигателя и представлява една амплитуда (лесно се вижда на осцилоскоп). Цифровия мултицет не показва минимума на тази амплитуда, а показва нещо средно. А тази амплитуда е доста голяма при по-слаб акумулатор, което от собствена страна води до грешни изводи, базирайки се на показание от цифров мултицет.
При уреда, който съм показал, семпъл рейта му е много голям и реално хваща най-малкото напрежение по време на стартер.
И пример - с цифров мултицет по време на стартер показва пад до порядъка на 10-на волта. С въпросния уред измервам пад от рода на 7 волта, като тези 7 волта съм ги потвърдил и с осцилоскопа за върхов спад, като съм направил сверката на уреда за достоверна информация.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Мнение от slowtraveler » 19 Авг 2016 10:53

Е, зависи от мултицета дали има бърз АЦП и дали има памет за min/max...
Но да - точно това имах предвид - че измерването на минималното напрежение при старт е нещо мнооого относително, като освен това не би било възможно от такова волтметърче на запалката...
Също така не е възможно и от щатния ми волтметър на дисплея :) Общо взето - примигнат няколко цифрички и е забил 14В...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4291
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 108 пъти

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Мнение от BOz » 19 Авг 2016 11:12

slowtraveler написа: Е, зависи от мултицета дали има бърз АЦП и дали има памет за min/max...
И това е така. Но съм сигурен, че в 95% от всички "сервизи" за акумулатори работят с най-ниско бюджетните решения. Или поне аз до сега не съм видял някой да извади нещо по-добро на тезгяха. А и ги разбирам де. И аз няма да инвестирам в някакъв уред приближаващ 4 цифрена сума, за да заверя гаранцията на някой. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Мнение от Оги » 19 Авг 2016 11:21

След като работиш професионално може да си позволиш и техника висок клас, с по-широк диапазон и по-голяма точност на измерванията. Въпрос на преценка.За една или няколко коли- такива уреди се подмятат из гаража и влизат в работа от дъжд на вятър.
Ако става дума само за моята кола и на мен не ми пука, че след като не запали може някой да бутне за да отида до магазин за акумулатори или да се освободи друга кола за да се вземе нов. Но аз мога да закъснея, да отида на работа и пеш- не ми е проблем, слава богу не ми се налага често колата да се ползува като линейка или нещо подобно. Ами ако в къщи има болен, който се вози често до болница ?...имал съм случай когато едни 4 месеца всеки ден... Не всеки случай на забавяне може да се позволи на други коли, които примерно возят деца до детска градина или училище, или трябва да тръгнат рано сутрин по задачи. При такива сутринта колата не тръгне ли на момента си е проблем. Ако кара някой, който не отбира ? Нищо не струва акумулатора да се смени малко преди да се е скапал.
За таблото дето се гаси от контактния ключ съм съгласен. Ако с него се гаси запалката и захранването е от нея е невъзможно да се отчете пад. Но това се вижда още при първото палене и проблема е лесно отстраним. И да, за отчитането на пад уреда в пепелника е по-добър от мултицет заради забавянето на втория. То като напрежението в покой вече е ниско по-големия пад само потвърждава че скоро няма да го бъде.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Мнение от slowtraveler » 19 Авг 2016 11:36

Оги написа: То като напрежението в покой вече е ниско по-големия пад само потвърждава че скоро няма да го бъде.
В клипчето, което пусна BOz има точно такъв пример - как акумулатор с по-високо напрежение в покой е доста умрял, за разлика от другия, който бе с по-ниско напрежение на покой...
А повярвай ми - моята работа е почти като полицейската или медицинската - по всяко време на денонощието, и при всякакво метеорологично време може да ми се обадят и да се наложи внезапно тръгване, и то понякога на дълги дистанции...
И не съм оставал ей-така на улицата... Пък волтметър нямам... Започне ли да пали мудно - директно подмяна на акумулатора.
Под пад на напрежението към пепелника имахме предвид съвсем друго - напрежението в бордната мрежа е различно в различни точки на автомобила... На акумулатора може да ти е 14В, а при фаровете - 12В... Затова напрежението в гнездото на запалката може да се отличава например от напрежението на ЕКУ-то, или акумулатора, или алтернатора...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 97 госта