Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
krasengn
Мнения: 175
Регистриран: 19 мар 2016 00:11
Репутация: 14
Местоположение: София
Контакти:

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот krasengn » 12 дек 2016 12:19

Принципът на действие на парното в старите коли като Лада и Пасат 1990г. ми е ясен. Има радиатор в купето, който се загрява от охлаждащата течност. Клапан (кранче) може плавно да регулира пропускането на охл. течност до този радиатор, с което се регулира температурата на радиатора. И оттам температурата на входящия въздух, който обдухва този радиатор. Има други клапани, които пропускат или не от различни места този загрят въздух към купето.

Обаче в новата ми кола нещо не е така: Toyota Corolla Hatch (E12) 1.4 D-4D 90 Hp 5 doors MMT 2005. Има климатроник. Няма отопление на седалките.
Когато пусна парното при студен двигател, веднага му се променя звука - може би вдига обороти даже малко. Духа студено докато не е загрял разбира се. Но защо си променя режима? Това се усеща веднага на празен ход на място. Не е толкова силно, че да го усещам и в движение, но го има. Защо е така? Повреда ли имам някаква?
Polski Fiat 1500 (1980) --> VW Passat 1.8 RP Combi (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)

Corolla_E12_hs
Мнения: 102
Регистриран: 17 юни 2015 21:54
Репутация: 13
Местоположение: София

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот Corolla_E12_hs » 12 дек 2016 22:12

И моята Корола седан от същата година е така. Бензинка, но докато не вдигне температурата на двигателя парно няма, което е нормално и нямаш повреди. Иначе нали се иска все пак някаква енергия да захранва вентилаторите на парното и т.н., та е нормално да вдигне малко обороти двигателят.
Corolla E12 sedan 1.6 VVTi 2005

Потребителски аватар
krasengn
Мнения: 175
Регистриран: 19 мар 2016 00:11
Репутация: 14
Местоположение: София
Контакти:

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот krasengn » 12 дек 2016 23:09

Вентилатора е намален до минимум. Има го и при загрят двигател. Подобен шум има и при включен климатик. Като изключа парното - спира.
Polski Fiat 1500 (1980) --> VW Passat 1.8 RP Combi (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)

Hursa
Мнения: 853
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 17
Местоположение: Козлодуй

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот Hursa » 13 дек 2016 01:07

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12832
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 355
Местоположение: Варна

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот slowtraveler » 13 дек 2016 12:35

krasengn написа:Източник Обаче в новата ми кола нещо не е така

В повечето нови автомобили (да не кажа всички, но наистина не съм срещал скоро автомобил с кранче на радиаторчето) нямаш кранче за управление на потока на охладителната течност към радиаторчето на парното...
Т.е. радиаторчето винаги е нагрято, а се командва потока въздух дали да премине през радиатора, или да го заобиколи... Много по-лесно (и евтино) е да управляваш със стъпково двигателче въздушна клапичка, отколкото да въртиш кран...
За промяната на режима Hursa го е обяснил...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
mfandakov
Мнения: 394
Регистриран: 20 апр 2015 21:00
Репутация: 50
Местоположение: Пловдив

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот mfandakov » 13 дек 2016 15:34

При BMW има тези клапи те се командват от дигиталното управление на климатроника.
Original-BMW-5er-E61-E60-Wasserventil-Zusatzwasserventil-Ventil-_57.jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12832
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 355
Местоположение: Варна

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот slowtraveler » 13 дек 2016 15:42

Възможно е - просто това е значително по-рисков, скъп и инертен елемент отколкото въздушната клапа...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
krasengn
Мнения: 175
Регистриран: 19 мар 2016 00:11
Репутация: 14
Местоположение: София
Контакти:

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот krasengn » 13 дек 2016 15:46

Значи почти винаги щом включа парното - повишен разход на гориво. Щом усещам на слух промяната в двигателя.
Polski Fiat 1500 (1980) --> VW Passat 1.8 RP Combi (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)

Потребителски аватар
mfandakov
Мнения: 394
Регистриран: 20 апр 2015 21:00
Репутация: 50
Местоположение: Пловдив

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот mfandakov » 13 дек 2016 15:58

slowtraveler написа:Източник Възможно е - просто това е значително по-рисков, скъп и инертен елемент отколкото въздушната клапа...


Аз не знам как стоят нещата при Corolla ,просто знам какво има на другата ми кола.Тук може да е различно,не знам.
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12832
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 355
Местоположение: Варна

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот slowtraveler » 13 дек 2016 16:00

krasengn написа:Източник Значи почти винаги щом включа парното - повишен разход на гориво. Щом усещам на слух промяната в двигателя.

Ъхъ :) Така си е било винаги когато натовариш с нещо двигателя... Било баир, било компресор на климатика, или допълнителен вентилатор :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 853
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 17
Местоположение: Козлодуй

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот Hursa » 13 дек 2016 18:26

krasengn написа:Източник Значи почти винаги щом включа парното - повишен разход на гориво. Щом усещам на слух промяната в двигателя.

Само докато двигателя не се прогрее (до работна температура) smile.gif. След това просто при включено парно, термостата отваря по малко към външния кръг. И вместо цялата допълнителна топлина да си заминава с въздуха преминаващ през радиатора на външния кръг, част от нея "влиза" в купето, благодарение на въздушния поток през радиатора на парното. (А разхода вече си е "нормалния" съответстващ на работата на двигателя при работна температура.)
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
krasengn
Мнения: 175
Регистриран: 19 мар 2016 00:11
Репутация: 14
Местоположение: София
Контакти:

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот krasengn » 13 дек 2016 18:46

Все пак как може видимо такава немалка разлика в поведението на двигателя от един толкова слаб вентилатор? Има няма 50 вата. Колкото радиото с високоговорителите. И по-малко от да включиш габаритните светлини. Някой знае ли тази Корола с кранче на охл. течност ли е или е с клапа за обдухващия радиатора на парното въздух?
Просто като го чуя двигателя и ми се отщява да си пускам парното.
Polski Fiat 1500 (1980) --> VW Passat 1.8 RP Combi (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)

Потребителски аватар
krasengn
Мнения: 175
Регистриран: 19 мар 2016 00:11
Репутация: 14
Местоположение: София
Контакти:

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот krasengn » 13 дек 2016 18:51

Hursa написа:Източник
krasengn написа:Източник Значи почти винаги щом включа парното - повишен разход на гориво. Щом усещам на слух промяната в двигателя.

Само докато двигателя не се прогрее (до работна температура) smile.gif.

Както бях написал по-горе еднаква промяна в звука от двигателя имам при студен и при топъл двигател. Тогава?
Във форума има много с подобни автомобили, не са ли го забелязали това? Всички ли са от типа "паля, карам, сменям консумативи и докато се счупи нещо"? И не знаем кое как работи и защо.
Polski Fiat 1500 (1980) --> VW Passat 1.8 RP Combi (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)

Hursa
Мнения: 853
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 17
Местоположение: Козлодуй

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот Hursa » 13 дек 2016 19:07

Само на празен ход ли усещате разликата? Възможно е (но е съмнително) пред тази клапа която отваря за да подаде поток въздух през радиатора да няма шумоизолация на тракта (или да е минимална) и така да се "отваря" път на звука от двигателя към купето.
Ако се усеща разликата само на празен ход и виждате повишаване на оборотите по оборотомера тогава обяснението е друго, вероятно smile.gif
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12832
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 355
Местоположение: Варна

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот slowtraveler » 13 дек 2016 19:46

Hursa написа:Източник След това просто при включено парно, термостата отваря по малко към външния кръг. И вместо цялата допълнителна топлина да си заминава с въздуха преминаващ през радиатора на външния кръг, част от нея "влиза" в купето, благодарение на въздушния поток през радиатора на парното

По-точно е обратното... Термостата започва да отваря когато вътрешния кръг (помпа+двигател+радиаторче парно) загрее достатъчно... И тогава при отварянето си започва да отвежда излишна топлина към външният радиатор (радиатора на двигателя), като вътрешния кръг остава 'най-нагрят' - това е работната температура на двигателя...
Да, повечето климатроници в автоматичен режим ограничават силата на вентилатора на парното, за да не ти духа студен въздух докато не ти загрее малкия (вътрешния) кръг...
Включиш ли парното почти винаги (с малки изключения при много ниска температура) се включва и компресора на климатика, за да изсуши купето и да не ти запотява стъклото...
Предполагам това е причината... Другата е - повишаване режима на двигателя за да загрее двигателя по-бързо.. Или въобще да загрее, защото 90к.с. дизелче е достатъчно икономично за да не може изгорената нафта да подгрее хубаво купето :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008


Върни се в “Интериор/екстериор”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост