Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Модератори: zi_zi_top, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Hursa
Мнения: 865
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 18
Местоположение: Козлодуй

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот Hursa » 13 дек 2016 20:15

Да съгласен съм, имах предвид, че при включено парно термостата е отворен в по малка степен, понеже част от излишната топлината се отнема в радиатора на парното - когато вече двигателя е загрял.
Това за климатика в студеното, наистина не винаги се включва. Но защо после не се изключва автоматично и да остане само подгрева smile.gif
При ненатоварен режим и сравнително студено време, наистина може дизеловия двигател да не успява да се прогрее достатъчно и при включване на парното да се налага подаване на допълнително гориво. Той и разсейва сам по себе си малко повече топлина.
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13516
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 457
Местоположение: Варна

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот slowtraveler » 13 дек 2016 20:49

Hursa написа:Източник Това за климатика в студеното, наистина не винаги се включва. Но защо после не се изключва автоматично и да остане само подгрева

По принцип се изключва, но обикновено при 'стартиране' на климатроника винаги (освен при доста ниска температура) се включва за минута-две...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 865
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 18
Местоположение: Козлодуй

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот Hursa » 13 дек 2016 21:37

При мен не се изключва. В смисъл започва да "духа" топло според температурата. Но диода на климатика продължава да свети smile.gif . Сигурно е нормално, но като включвам парното не включвам климатика
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13516
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 457
Местоположение: Варна

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот slowtraveler » 14 дек 2016 08:05

Аз имах предвид реалното включване на системата на климатика (компресор) - на повечето нови автомобили това става дори и при доста хладно време (с изключение защитата по много ниска температура), заради горните причини...
И заради това, че компресора/системата трябва да се превърта периодично за да няма проблеми (това си го пише и в книжките на доста автомобили - да го пускаш да поработи дори и навън да е студ и да нямаш нужда да се охлаждаш :) )... Иначе лампата си свети заради това, че системата по принцип е в готовност, но това не значи, че в момента е възникнала нужда от включване на компресора и той се върти..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 865
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 18
Местоположение: Козлодуй

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот Hursa » 14 дек 2016 09:24

Изключва си се и диода (на климатика), работи известно време и се изключва. Ако изключа обдухването на стъклото, изключва се и климатика и остава отоплението. Не съм много наблюдателен като е студено. Днес специално му обърнах внимание smile.gif
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
krasengn
Мнения: 223
Регистриран: 19 мар 2016 00:11
Репутация: 20
Местоположение: София
Контакти:

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот krasengn » 14 дек 2016 11:18

Забелязах, че оборотите се вдигат с 100 когато включа парното. При всяка температура на мотора. Не използвам автоматичен режим. Просто натискам бутона за вентилатора - на първото деление, минимална скорост. Вероятно такава е настройката на електрониката.
Polski Fiat 1500 (1980) --> VW Passat 1.8 RP Combi (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)

Потребителски аватар
swet
Мнения: 21
Регистриран: 29 дек 2008 14:21
Репутация: 2
Местоположение: София
Контакти:

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот swet » 19 дек 2016 10:12

При мен (Корола 2004 2.0 116к.с.) парното се държи по същия начин. При студен двигател и включено парно (без климатик) оборотите се вдигат на 1150 от нормално 900, само когато автомобила е спрял на място. Което е супер глупава измишльотина. Дори и в този случай автомобила не духа топло, когато съм спрял, постепенно струята става по студена, вместо да е обратното guns.gif . Чак когато достигне работна температура двигателя, започва да духа леко топло. А за разхода нямам думи с 1.4 литър ми качи от както паднаха температурите.
Starlet XL 1.5D Изображение
Corola 2.0 D4D 1CDFTV DCRL Изображение
Avensis 2.0 D4D 1CDFTV DCR Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13516
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 457
Местоположение: Варна

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот slowtraveler » 19 дек 2016 10:40

Ами 'печката' си иска нафта за да топли... Няма друг начин... КПД - по-високо...
Не изгори ли повече нафта - няма как да те стопли...
Това, че изстива когато работи на място означава, че просто е много икономичен двигател, и 'излишната' топлина успява да се разсее изцяло през радиаторчето на парното...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
krasengn
Мнения: 223
Регистриран: 19 мар 2016 00:11
Репутация: 20
Местоположение: София
Контакти:

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот krasengn » 19 дек 2016 11:58

Оборотите на празен ход на моята Корола са 800. При включване на минимално парно се вдигат на 900. Оборотите се вдигат и при включване на габарити и още повече при включване на къси светлини.
На празен ход (след 15мин престой) колата е по-студена отколкото в движение.
Започва да духа топло веднага с повишаване на температурата. Затова си включвам парното 5мин след като съм запалил.
При положение, че колата загрява постоянно радиатора на парното, няма логика разхода да се вдига много при включено слабо парно. Това показва, че разхода се вдига предимно от изкуственото повишаване оборотите на двигателя предизвикано от включването на парното. Според мен това е ненужно. Недостатък на тази кола е, че не може да си включиш парно без вентилатор - вероятно аеродинамиката на тръбите е лоша и няма да влиза нищо в купето без включен вентилатор.
По-правилното решение според мен е да се остави двигателят да захранва по-силно натоварения генератор. Ако натоварения генератор успее да свали оборотите на двигателя под избраните за празен ход, то чак тогава може да се вдигнат оборотите на двигателя до тези на празен ход. Но не и над тях.
Polski Fiat 1500 (1980) --> VW Passat 1.8 RP Combi (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13516
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 457
Местоположение: Варна

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот slowtraveler » 19 дек 2016 13:26

Ами логиката е ' искаш парно при студен двигател - вдигам обороти за да ти го доставя максимално бързо'...
Дали е нужно повишаването на оборотите под товар - разбира се, че е нужно...
Как се разглезват хората ... :)
На времето с карбураторите и смукача никой не се замисляше защо се вдигат оборотите - напротив - радвахме се, когато студения двигател 'хване' устойчиви повишени обороти... tooth.gif
Освен това ако алтернатора е мъничък - кривата на отделената мощност зависи от оборотите. Натовариш ли го повече - трябва да вдигне обороти за да ти я достави, без да смуче от акумулатора...
При мен на 2.2кВт алтернатор усещам големите консуматори само по потреперването на оборотите, след което отново си 'забиват' на 'свободен ход'..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
krasengn
Мнения: 223
Регистриран: 19 мар 2016 00:11
Репутация: 20
Местоположение: София
Контакти:

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот krasengn » 20 дек 2016 13:12

Давам снимка от ръководството за моята Корола. Там е написано филтъра да се ориентира със стрелката нагоре.
На филтъра, който аз купих има не само стрелка, но и надпис air flow. Аз разбирам, че трябва така да сложа филтъра, че стрелката да сочи посоката на движението на въздуха.
А тази подока е надолу - обратно на това, което пише в ръководството.
Кой е прав? Има ли грешка в ръководството или то е непълно?
236.gif
Или грешно преведено?
И има ли значение за филтъра как се слага - стига да не се сменя посоката му през живота му.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Polski Fiat 1500 (1980) --> VW Passat 1.8 RP Combi (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)

Потребителски аватар
peterhr
Мнения: 190
Регистриран: 31 яну 2007 12:24
Репутация: 24
Местоположение: София
Контакти:

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот peterhr » 20 дек 2016 23:46

При мен има настройка дали да се включва компресора непрекъснато. Ако я избера, тогава дори и само да работи на отопление, пак свети диода за компресора и оборотите седят с поне 150 нагоре. Перката на радиатора като че ли работеше на ниски обороти винаги. Но сега на по-големите студове не съм го тествал. Още преди месец си изключих чавката и сега компресора не се включва при режим на отопление. И оборотите си седят ниски.

Но и при мен оборотите се повишават, ако светна фарове или отопление на задния прозорец. Явно на най-ниските обороти не достига енергия за всички консуматори.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13516
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 457
Местоположение: Варна

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот slowtraveler » 23 дек 2016 10:58

krasengn написа:Източник На филтъра, който аз купих има не само стрелка, но и надпис air flow. Аз разбирам, че трябва така да сложа филтъра, че стрелката да сочи посоката на движението на въздуха.
А тази поСока е надолу - обратно на това, което пише в ръководството.

Има значение как се слага... Трябва да се спазва посоката на въздуха (на всичките ми автомобили с такъв монтаж на филтъра посоката е била надолу)...
Просто хартията на филтъра има определена структура (грубо казано - няколко филтъра един върху друг), която да работи добре само в правилната посока. В обратна посока няма да работи добре, и ще се задръсти доста по-бързо..
Освен това чисто конструктивно някои производители правят последния 'лист' на ръба на филтъра така, че да се 'надува' и уплътнява от струята от вентилатора... Сложиш ли го обратно - няма да уплътнява добре..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
krasengn
Мнения: 223
Регистриран: 19 мар 2016 00:11
Репутация: 20
Местоположение: София
Контакти:

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот krasengn » 23 дек 2016 11:25

slowtraveler написа:Източник
krasengn написа:Източник На филтъра, който аз купих има не само стрелка, но и надпис air flow. Аз разбирам, че трябва така да сложа филтъра, че стрелката да сочи посоката на движението на въздуха.
А тази поСока е надолу - обратно на това, което пише в ръководството.

Има значение как се слага... Трябва да се спазва посоката на въздуха (на всичките ми автомобили с такъв монтаж на филтъра посоката е била надолу)...
Просто хартията на филтъра има определена структура (грубо казано - няколко филтъра един върху друг), която да работи добре само в правилната посока. В обратна посока няма да работи добре, и ще се задръсти доста по-бързо..
Освен това чисто конструктивно някои производители правят последния 'лист' на ръба на филтъра така, че да се 'надува' и уплътнява от струята от вентилатора... Сложиш ли го обратно - няма да уплътнява добре..

Мислиш ли, че има грешка в ръководството на Toyota? Срещал ли си подобни грешки?
Вентилатора е под филтъра. Според мен вентилатора смуче въздух отгоре и го духа надолу.
Polski Fiat 1500 (1980) --> VW Passat 1.8 RP Combi (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13516
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 457
Местоположение: Варна

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот slowtraveler » 23 дек 2016 11:43

Не знам дали има грешка в ръководството - провери в каква посока духа вентилатора...
Аксиомата е - трябва да се спази посоката на обдухване на филтъра. Нищо друго няма значение за ориентацията му...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008


Върни се в “Интериор/екстериор”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта