Страница 1 от 3

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Публикувано на: 12 Дек 2016 12:19
от krasengn
Принципът на действие на парното в старите коли като Лада и Пасат 1990г. ми е ясен. Има радиатор в купето, който се загрява от охлаждащата течност. Клапан (кранче) може плавно да регулира пропускането на охл. течност до този радиатор, с което се регулира температурата на радиатора. И оттам температурата на входящия въздух, който обдухва този радиатор. Има други клапани, които пропускат или не от различни места този загрят въздух към купето.

Обаче в новата ми кола нещо не е така: Toyota Corolla Hatch (E12) 1.4 D-4D 90 Hp 5 doors MMT 2005. Има климатроник. Няма отопление на седалките.
Когато пусна парното при студен двигател, веднага му се променя звука - може би вдига обороти даже малко. Духа студено докато не е загрял разбира се. Но защо си променя режима? Това се усеща веднага на празен ход на място. Не е толкова силно, че да го усещам и в движение, но го има. Защо е така? Повреда ли имам някаква?

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Публикувано на: 12 Дек 2016 22:12
от Corolla_E12_hs
И моята Корола седан от същата година е така. Бензинка, но докато не вдигне температурата на двигателя парно няма, което е нормално и нямаш повреди. Иначе нали се иска все пак някаква енергия да захранва вентилаторите на парното и т.н., та е нормално да вдигне малко обороти двигателят.

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Публикувано на: 12 Дек 2016 23:09
от krasengn
Вентилатора е намален до минимум. Има го и при загрят двигател. Подобен шум има и при включен климатик. Като изключа парното - спира.

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Публикувано на: 13 Дек 2016 01:07
от Hursa
► Виж съдържание

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Публикувано на: 13 Дек 2016 12:35
от slowtraveler
krasengn написа: Обаче в новата ми кола нещо не е така
В повечето нови автомобили (да не кажа всички, но наистина не съм срещал скоро автомобил с кранче на радиаторчето) нямаш кранче за управление на потока на охладителната течност към радиаторчето на парното...
Т.е. радиаторчето винаги е нагрято, а се командва потока въздух дали да премине през радиатора, или да го заобиколи... Много по-лесно (и евтино) е да управляваш със стъпково двигателче въздушна клапичка, отколкото да въртиш кран...
За промяната на режима Hursa го е обяснил...

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Публикувано на: 13 Дек 2016 15:34
от mfandakov
При BMW има тези клапи те се командват от дигиталното управление на климатроника.
Original-BMW-5er-E61-E60-Wasserventil-Zusatzwasserventil-Ventil-_57.jpg
Original-BMW-5er-E61-E60-Wasserventil-Zusatzwasserventil-Ventil-_57.jpg (188.18 KiB) Преглеждано 3077 пъти

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Публикувано на: 13 Дек 2016 15:42
от slowtraveler
Възможно е - просто това е значително по-рисков, скъп и инертен елемент отколкото въздушната клапа...

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Публикувано на: 13 Дек 2016 15:46
от krasengn
Значи почти винаги щом включа парното - повишен разход на гориво. Щом усещам на слух промяната в двигателя.

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Публикувано на: 13 Дек 2016 15:58
от mfandakov
slowtraveler написа: Възможно е - просто това е значително по-рисков, скъп и инертен елемент отколкото въздушната клапа...
Аз не знам как стоят нещата при Corolla ,просто знам какво има на другата ми кола.Тук може да е различно,не знам.

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Публикувано на: 13 Дек 2016 16:00
от slowtraveler
krasengn написа: Значи почти винаги щом включа парното - повишен разход на гориво. Щом усещам на слух промяната в двигателя.
Ъхъ :) Така си е било винаги когато натовариш с нещо двигателя... Било баир, било компресор на климатика, или допълнителен вентилатор :)

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Публикувано на: 13 Дек 2016 18:26
от Hursa
krasengn написа: Значи почти винаги щом включа парното - повишен разход на гориво. Щом усещам на слух промяната в двигателя.
Само докато двигателя не се прогрее (до работна температура) smile.gif. След това просто при включено парно, термостата отваря по малко към външния кръг. И вместо цялата допълнителна топлина да си заминава с въздуха преминаващ през радиатора на външния кръг, част от нея "влиза" в купето, благодарение на въздушния поток през радиатора на парното. (А разхода вече си е "нормалния" съответстващ на работата на двигателя при работна температура.)

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Публикувано на: 13 Дек 2016 18:46
от krasengn
Все пак как може видимо такава немалка разлика в поведението на двигателя от един толкова слаб вентилатор? Има няма 50 вата. Колкото радиото с високоговорителите. И по-малко от да включиш габаритните светлини. Някой знае ли тази Корола с кранче на охл. течност ли е или е с клапа за обдухващия радиатора на парното въздух?
Просто като го чуя двигателя и ми се отщява да си пускам парното.

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Публикувано на: 13 Дек 2016 18:51
от krasengn
Hursa написа:
krasengn написа: Значи почти винаги щом включа парното - повишен разход на гориво. Щом усещам на слух промяната в двигателя.
Само докато двигателя не се прогрее (до работна температура) smile.gif.
Както бях написал по-горе еднаква промяна в звука от двигателя имам при студен и при топъл двигател. Тогава?
Във форума има много с подобни автомобили, не са ли го забелязали това? Всички ли са от типа "паля, карам, сменям консумативи и докато се счупи нещо"? И не знаем кое как работи и защо.

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Публикувано на: 13 Дек 2016 19:07
от Hursa
Само на празен ход ли усещате разликата? Възможно е (но е съмнително) пред тази клапа която отваря за да подаде поток въздух през радиатора да няма шумоизолация на тракта (или да е минимална) и така да се "отваря" път на звука от двигателя към купето.
Ако се усеща разликата само на празен ход и виждате повишаване на оборотите по оборотомера тогава обяснението е друго, вероятно smile.gif

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Публикувано на: 13 Дек 2016 19:46
от slowtraveler
Hursa написа: След това просто при включено парно, термостата отваря по малко към външния кръг. И вместо цялата допълнителна топлина да си заминава с въздуха преминаващ през радиатора на външния кръг, част от нея "влиза" в купето, благодарение на въздушния поток през радиатора на парното
По-точно е обратното... Термостата започва да отваря когато вътрешния кръг (помпа+двигател+радиаторче парно) загрее достатъчно... И тогава при отварянето си започва да отвежда излишна топлина към външният радиатор (радиатора на двигателя), като вътрешния кръг остава 'най-нагрят' - това е работната температура на двигателя...
Да, повечето климатроници в автоматичен режим ограничават силата на вентилатора на парното, за да не ти духа студен въздух докато не ти загрее малкия (вътрешния) кръг...
Включиш ли парното почти винаги (с малки изключения при много ниска температура) се включва и компресора на климатика, за да изсуши купето и да не ти запотява стъклото...
Предполагам това е причината... Другата е - повишаване режима на двигателя за да загрее двигателя по-бързо.. Или въобще да загрее, защото 90к.с. дизелче е достатъчно икономично за да не може изгорената нафта да подгрее хубаво купето :)