Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Scott
Мнения: 2662
Регистриран: 25 ное 2004 18:44
Репутация: 26
Местоположение: Bristol, UK

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот Scott » 23 дек 2016 12:39

slowtraveler написа:... трябва да се спази посоката на обдухване на филтъра. Нищо друго няма значение за ориентацията му...
Предполагам в случая става объркване от стрелка дето казва UP (монтирай с тази страна нагоре) и стрелка дето казва AirFlow (монтирай така че стрелката да е по посока на движение на въздуха).

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12832
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 355
Местоположение: Варна

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот slowtraveler » 23 дек 2016 12:42

Напълно съм съгласен Scott - и аз имах това предвид - може производителя на оригиналния филтър да се прави на оригинален, и съвсем правилно (макар и леко объркващо) да е написал 'горе' тази част, която трябва да е нагоре, но това да не отговаря на посоката на потока на въздуха... Затова и не взех отношение по въпроса дали е сгрешена инструкцията... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
gogovatev
Мнения: 9
Регистриран: 12 май 2015 11:21
Репутация: 0
Местоположение: София
Контакти:

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот gogovatev » 27 дек 2016 11:03

Здравейте колеги,
имам въпрос свързан с необичайна работа на климатичната система с автоматично действие на моята Corolla E12 Hatch 2005.
През зимата, при зададена температура 24-28°C и външна 3-4°C климатичната система работи странно. След като загрее двигателя започва да духа топъл въздух за около 20-30 сек, след което пуска в купето студен (абсолютно не подгрят въздух) пак за около 20-30 сек , отново затоплен въздух за кратко време, след което остава постоянно да духа студен въздух. Същата работа, но в обратна посока имаше и през лятото - зададена температура на 24-25°C и външна 30-32°C, първоначално започва да вкарва охладен въздух в купето, но в един момент като че ли климатика се "предава" и започва да духа загрят от парното доста топъл въздух, без повече климатика да пробва да се включи. При спиране и пускане на двигателя се получава отново същото. Това се получава независимо дали е на AUTO или не.
На какво може да се дължи това? Нали климатичната система с автоматично действие поддържа зададената температура като автоматично смесва топъл и студен въздух, а не ги редува като подаване в купето?
Благодаря предварително.
Весели празници.
Toyota Corolla E12 HB 1.6 VVT-i 2005
Made in Japan

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12832
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 355
Местоположение: Варна

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот slowtraveler » 27 дек 2016 13:50

Вероятно някоя скапана клапа... Да, смесва студен и топъл въздух в определено съотношение според завъртането на клапата...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
gogovatev
Мнения: 9
Регистриран: 12 май 2015 11:21
Репутация: 0
Местоположение: София
Контакти:

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот gogovatev » 27 дек 2016 21:55

Към момента имам съмнения и за не добре работещ или липсващ датчик за вътрешна температура. Ще пробвам да я вържа към Techstream за да видя какво отчита.
Toyota Corolla E12 HB 1.6 VVT-i 2005
Made in Japan

Потребителски аватар
Yuli
Мнения: 191
Регистриран: 08 яну 2009 10:51
Репутация: 1
Местоположение: Sofia

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот Yuli » 31 дек 2016 11:15

slowtraveler написа: Другата е - повишаване режима на двигателя за да загрее двигателя по-бързо.. Или въобще да загрее, защото 90к.с. дизелче е достатъчно икономично за да не може изгорената нафта да подгрее хубаво купето :)

Това е точно така както е казал slowtraveler но има и още нещо което е стандарт за нашите географски ширини и комплектацията на автомобила за тях. Автомобила ти може да е снабден с електрически нагревател PTC. Той е с мощността на малко сешоарче около 500 вата като тези 500 вата на 12 волта са сериозен ток от алтернатора - 40 ампера. Енергията за това идва естествено от нафтата която наливаш и за да се осигури тя, двигателя минава в режим на повишено натоварване променяйки оборотите.
И да те хвърля в още филми: Погледна ли си оборотите на двигателя как са със и без фарове (на изключен вентилатор естествено)? wink.gif
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
krasengn
Мнения: 175
Регистриран: 19 мар 2016 00:11
Репутация: 14
Местоположение: София
Контакти:

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот krasengn » 13 дек 2017 19:17

Имам няколко въпроса за климатроника в колата от подписа ми.
1. Къде се намира филтъра (осушител дехидратор) за фреона в климатика и може ли да се сменя?
2. Върти ли компресора (натоварва и двигателя) при отрицателни температури?
3, Да се включва ли всяка седмица с цел смазване на уплътненията?
Благодаря!
Polski Fiat 1500 (1980) --> VW Passat 1.8 RP Combi (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12832
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 355
Местоположение: Варна

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот slowtraveler » 13 дек 2017 20:36

1. Сменя се САМО когато е разхерметизирана системата. Къде е - не знам... Обикновено е отпред около компресора, или част от кондензатора...
2. Понякога да, но обикновено при около +4 спира да се включва.
3. Да... Все пак около обед температурите са положителни. При мен на автомобилите никога не го изключвам - оставям го на АУТО и той се оправя (т.е. прави опит за превъртане всеки път, ако не го ограничат условията)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
krasengn
Мнения: 175
Регистриран: 19 мар 2016 00:11
Репутация: 14
Местоположение: София
Контакти:

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот krasengn » 13 дек 2017 22:55

1. Всеки път когато се "долива" фреон, преди това е имало разхерметизиране. В резултат на което е намалял фреона. Следователно при всяко доливане на фреон трябва да се сменя този изсушител. Защото той на въздух има живот само 20 минути. Без него фреона ще е влажен. А ние вклюваме климатика да изсуши въздуха все пак. Затова въпроса за неговата смяна е много важен.
2. Ако компресора не се върти (например при студено време) тогава има ли смисъл да включваме климатика за изсушаване на предното стъкло? Ще има ли ефект?
3. Щом като никога не го изключваш, колко често правиш ремонти (зареждане) на тази система? Усещаш ли когато се върти компресора? Кои са условията за работа на компресора? Или кои са условията той да не се върти?
Polski Fiat 1500 (1980) --> VW Passat 1.8 RP Combi (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)

dokkito
Мнения: 209
Регистриран: 01 юни 2013 09:34
Репутация: 19
Местоположение: Шумен

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот dokkito » 13 дек 2017 23:42

За мен разхерметизирана система е в случаите, когато имаме изцяло изпуснал фреон. При частично изпускане системата все още е под налягане и влагата не може да проникне. Дехидратор се сменя при монтаж, демонтаж на нещо по самата система , когато е имала достъп до влагата. При частично доливане с предварително вакумиране не мисля , че е нужна смяната му.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12832
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 355
Местоположение: Варна

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Мнениеот slowtraveler » 14 дек 2017 09:31

krasengn,
1. Фреонът е под налягане. Компресорът има уплътнение на вала, през което може да има известен пропуск/процеждане на фреон. Това, че изпуска фреон не означава, че е влязъл въздух/влага. Малко доливане на фреон е допустимо (голямо - обикновено означава нужда от ремонт). Бъркаш изсушаването на фреона с изсушаването на въздуха в купето... Фреонът трябва да няма влага защото влагата може да кондензира и да замръзне в капилярката, при което цялата система спира да работи. Освен това влагата може да причини корозия вътре в системата.
2. Разбира се, че има нужда - променя обдухването така, че интензивното духане да е на предното стъкло. А темперира ли предното стъкло - намаляваш условията за конденз/запотяване
3. НИКОГА досега (изключвайки единичен механичен проблем на електромагнитния включвател, при замяната на който не бе отваряна системата). На автомобили до 10г не съм ремонтирал нито дозареждал системата. В някои случаи усещам кога върти компресора. Условията да го включи няколко - да няма замръзване на изпарителя, да не сработва ограничение по налягане, и да си го включил (или климатроника да е решил да го включи) :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008


Върни се в “Интериор/екстериор”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта