Avensis T25 - Регулиране/натягане на ръчна спирачка.

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Потребителски аватар
shtephan
Мнения: 233
Регистриран: 06 яну 2009 13:24
Репутация: 0
Местоположение: КАЗАНЛЪК

Мнениеот shtephan » 14 авг 2009 15:00

Не хайде да спрем с глупостите или поне да отворим по бира.Много мразя коментар без технически аргументи и особенно като ми сравнява някой задни барабанни с механичен кренов регулатор срещу EBD с адаптивно управление от 32-битов комп - пропускам другите букви от азбуката.Не искам да засягам никой но аз също избягвам да коментирам коне по понятни причини.Специално за рената и 6-цата - ми поразпитай бе колега ,ако не ти се рови в нета.Даже и за новата 6-ца върви сервизна къмпания да не говорим за старата,а рената са си пословични с това.Швабите от аутобилд не можаха да намерят проблем там макар,че много им се искаше Вие от една ръчна изведохте общата теория за относителността.Наред си е спирачката не пипайте защото ще Ви откажат щети по каското wink.gif
AVENSIS SEDAN 1.6 FaceLift2007

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12538
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Мнениеот slowtraveler » 14 авг 2009 21:35

Не знам кой какво сравнява - аз сравнявам спирането на предходните си коли с ЕБД, Авенсиса, и сега маздата. Всичките сравнявани са с дискови задни спирачки, а Маздата е същия клас като Авенсиса...

На мен също не ми бе удобно хващане на ръчната на 9-ти зъб (дръжката - почти вертикална).
За какво нарушаване на каско може да става дума, при условие, че самия официален сервиз ми я регулира да хваща на 3-ти зъб?!

П.С. какъв е проблема да се сравняват и автоомобили с барабанни задни спирачки - няма разлика в спирачното усилие...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

avensis1,8
Мнения: 6
Регистриран: 05 май 2009 00:07
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот avensis1,8 » 15 авг 2009 12:35

Благодаря за изчерпателното мнение slowtraveller, представям си какво щеше да бъде ако беше fasttraveller. И аз имах някои подобни наблюдения, но просто не смеех да си ги помисля, дотолкова съм свикнал с „божия закон” предните спирачки да поемат по-голямата част от спирачното усилие и вследствие на това техните накладки да се износват по-бързо. Първоначалното сработване на задните спирачки на Авенсиса ми се струва, че е направено и за да се намали така нареченото „клатене\накланяне на купето” (англ. „body movement”, „wheel-to-body displacement” фр. “movement de caisse”) при спиране. Някои други марки правят колите си по-стабилни при спиране с допълнителни стабилизиращи системи (Ситроен, Порше), но Тойота са решили явно да постигнат нещо подобно с особената си настройка на спирачките. За мен лично, може би чисто субективно, тази настройка прави предния мост някакси да „олекне”. Когато спирам с друга кола има много отчетливо засилващо се с намаляването на скоростта обратно ускорение, а при Авенсиса това обратно ускорение го няма или е по-слабо изразено и често ми се струва, че съм приложил необходимото спирачно услилие ,за да спре колата в определен момент, но когато стигна в този момент, на нея й трябват още метър-два, за да спре и трябва да натисна по-рязко педала. С което явно трябва да свикна.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12538
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Мнениеот slowtraveler » 15 авг 2009 13:15

avensis1,8 написа:... просто не смеех да си ги помисля, дотолкова съм свикнал с „божия закон” предните спирачки да поемат по-голямата част от спирачното усилие и вследствие на това техните накладки да се износват по-бързо. ...

Навярно не съм се изразил съвсем правилно за наблюденията ми.
Няма промяна в 'божия закон'.
Предните спирачки пак поемат по-голямото усилие, но баланса между задни/предни не е достатъчно прехвърлен към предните (например вместо 65/35, баланса е 55/45).
Просто задните спирачки заради 'божия закон' се изчисляват, че ще поемат по-малко натоварване (площта на диска е по-малка, накладките са по-малки).
Според мен затова и накладките на задния мост се износват по-бързо от предните, защото са принудени да поемат по-голямо натоварване в сравнение с това при който са изчислявани спирачките...
Друг фактор е този, че може англичаните да са правили сметките за пълен автомобил (с доста по-голямо натоварване на заден мост)... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

avensis1,8
Мнения: 6
Регистриран: 05 май 2009 00:07
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот avensis1,8 » 15 авг 2009 14:32

Отново благодаря slowtraveler. Думите ти обясняват защо задните накладки се износват преди предните. Но не намерих темата за накладките, така че моля те пусни линк към нея. Просто ми се струва, че въпреки всичко, 21500 км е прекалено рано за смяна на каквито и да било накладки.

Потребителски аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3837
Регистриран: 27 авг 2007 18:25
Репутация: 0
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vesko » 15 авг 2009 14:35

avensis1,8 написа:Отново благодаря slowtraveler. Думите ти обясняват защо задните накладки се износват преди предните. Но не намерих темата за накладките, така че моля те пусни линк към нея. Просто ми се струва, че въпреки всичко, 21500 км е прекалено рано за смяна на каквито и да било накладки.


Всичко зависи от стила на каране. Сменяли са ми на хибрида предни накладки за 15к км.

Потребителски аватар
shtephan
Мнения: 233
Регистриран: 06 яну 2009 13:24
Репутация: 0
Местоположение: КАЗАНЛЪК

Мнениеот shtephan » 18 авг 2009 09:22

Коментара ми не беше за теб slowtraveler,а за жилещия колега ,но щом се буташ да ти напомня че EBD -то управлява всяко колело отделно да не говорим за задни предни - динамично в зависимост от спирачното усилие и сцеплението и никой не чух да каже нещо за дамския асистент BA той представете си е точно за това , леко и бързо натискане и вече се опитваш да ближеш предното стъкло.Сега за маздата на slowtraveler - фен спирачките са нарочно втвърдени и с по къс ход по аналогия с окачването и седалките за да ти дава илюзия ,че караш спортна кола - все пак педалите са с "алуминиеви" вложки.
Добре кажете сега защо мърда авенсиса на ръчна,това беше темата,наистина има свободен ход по дъгата.
AVENSIS SEDAN 1.6 FaceLift2007

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12538
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Мнениеот slowtraveler » 18 авг 2009 14:07

shtephan, не се бутам, но да ти припомня, че износването на спирачките не зависи от това как спират екстрено, а от обичайното спиране (предопределено конструктивно и от предварително зададения bias), където нито АБС, нито ЕБД, нито БА работят.
Това си е така, защото екстреното спиране едва ли ти е повече от 0.5% от общото използване на спирачката...

Да, като ти приплъзнат задните колела (помисли, защо ще приплъзнат първо те при разпределение на спирачно усилие 50/50), ЕБД с АБС ще се погрижи да освободи колелото и с това ще намали износването, но до там. При всяко ли спиране при теб сработва ЕБД?...

За маздата - не е с алуминиеви вложки на педалите (обикновено влизат в оборудването на шестичките с по-спортен дух - на MPS-276к.с. ) и няма нищо спортно в колата...
Обикновен седан си е, и е по-маломощен от 2.0 Авенсис...
Вярно, че хода е много къс, но спирачките са много по-ефективни спрямо по-мощния авенси.....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
shtephan
Мнения: 233
Регистриран: 06 яну 2009 13:24
Репутация: 0
Местоположение: КАЗАНЛЪК

Мнениеот shtephan » 24 авг 2009 08:41

Не се заяждам но ако EBD-то не работи,какво регулира спирачното усилие при накреняването от инерцията на масите при спиране.Аз например много мразя така наречените дамски спирачки - голям сп.ефект при малък ход,обичам да дозирам спирачното усилие спрямо хода.Но както казват руснаците "на вкус и цвет товаришей нет".А за маздата много скромно го раздаваш,служебната е 2.4 обикновен бензин без турбо и т.н. и вялно ,че като спира няма крен напред просто се вдървяват и двата моста едно временно,докато при тойотата осезаемо се усеща при леко натискане как хваща първо отпред.
AVENSIS SEDAN 1.6 FaceLift2007

baba_metca
Мнения: 553
Регистриран: 28 апр 2009 07:55
Репутация: 6
Местоположение: София и Пазарджик

Мнениеот baba_metca » 26 авг 2009 13:18

Да се върна на темата с Ръчната спирачка. Аз имам достъп до 2 Авенсис-а и двата 2.0 d4d, единия седан, другия комби. Единия е произведен декември 2004, другия мисля че е април 2005-та. И при двата ръчната хваща почти накрая, не съм броил зъбците точно. Ако е на по-осезаем наклон, направо я изправям и пак ме е страх че като стана и ще потегли ohmy.gif. Предполагам че си е така. Гледах в упътването за ремонт как се регулира, ама там пише че трябва да се свалят и от зад апаратите, та се отказах, незнам дали ще стане само с болтчето (или кавото е там точно) на самия лост. За спирането обаче и при двете коли има огромна разлика при леко натискане на педала. В едната (комбито) от много лекото натискане веднага се усеща спирачно усилие, като с продължение на натискането спирачното усилието се засилва пропорционално с натискане на педала. Другата (седана) при същото леко натискане - нищо, чак по-нататък вече става нещо. Да си кажа, затова предпочитам да карам Комбито, защото обичам да спирам по плавно ако позволява ситуацията. Сега може би тази разлика зависи от много работи, но със сигурност не са еднакви. Оборудването няма тракшън, само ABS, EBD и BA. Да ви кажа имал съм 3 или 4-ри наистина резки спирания, едното от които беше от 80 до 0, останалите от по-ниска скорост, като всички бяха при сух асвалт и в права линия (не са в завой или каквато и да е крива). При нито едно от тези не ми се включи ABS-a, а наистина бяха сериозни спирания. На мокро се е включвал със същите гуми, но все пак внимавам да не се налага. Според мен много зависи с какви гуми се кара, освен всичко останало. Наистина нямам база за сравнение с други автомобили, но моите гуми в момента са едни от последните класове гума за нормалния размер 205/55/R16, само че гумите са 205/55/ZR16 91W. От бензин и нещо друго може да спестя, но от гуми НЕ, един живот живея и не искам да го пропилея със знанието че е могло и да не го пропилея ако съм си купил по-хубави гуми. И така ляото с летни, зимата със зимни и възможно най-хубавите, без значение от парите. Никакви всесезонни, пък в крайна сметка като изчислих, знаете ли колко ще спестя ако си купя малко по-не хубави и все пак от хувабите - ще го кажа в резервоари - между 2 и 4-ри. И това за 3 години, защото толкова е живота на гумите горе долу. Какво са 2-4 резервоара, в сравнение с това, че е доста по-сигурно, а и понякога и 1метър е от значение.
Като пак казвам нямам никаква база за сравнение с други автомобили, всъщност имам FIAT CROMA 89г, но пък с 4дискови спирачки, без ABS, ако изобщо е сравнение това де tongue.gif .

baivlado
Мнения: 37
Регистриран: 22 яну 2015 14:39
Репутация: 0
Местоположение: София

Re: Хлабава ръчна спирачка Авенсис 1,8

Мнениеот baivlado » 23 дек 2015 17:04

Здравейте,
Разгледах тази и други подобни теми във форума, но не намерих конкретен отговор. И при мен ръчната спирачка хваща стабилно на предпоследния или последния зъб и малко ме е страх при по-голям наклон да я оставя така ако не съм включил и на скорост.
Ако някой знае как се регулира или е попадал на информация в нета как става регулирането бихте ли споделили? Колата е от подписа ми - Avensis T25, 2007-ма година.
Toyota Avensis 1.8 VVTi 129HP /2007/ 1ZZ-FE

Потребителски аватар
TATI
Мнения: 2216
Регистриран: 02 авг 2005 11:54
Репутация: 62
Местоположение: София
Контакти:

Re: Хлабава ръчна спирачка Авенсис 1,8

Мнениеот TATI » 23 дек 2015 18:15

baivlado написа:Здравейте,
Разгледах тази и други подобни теми във форума, но не намерих конкретен отговор. И при мен ръчната спирачка хваща стабилно на предпоследния или последния зъб и малко ме е страх при по-голям наклон да я оставя така ако не съм включил и на скорост.
Ако някой знае как се регулира или е попадал на информация в нета как става регулирането бихте ли споделили? Колата е от подписа ми - Avensis T25, 2007-ма година.

Сваля се гумата, диска се завърта, така че гумената тапичка да е в долно положение.
Сваляш тапичката, бъркаш с една плоска отвертка и започваш да натягаш механизма до край, т.е. диска да не може да се върти.
После отпускаш 8 зъбчета.
Същото се повтаря и за другото колело.
След това се пробва на кой зъб лови.
По предписание, за Авенсис е на 6-9 зъб.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

baivlado
Мнения: 37
Регистриран: 22 яну 2015 14:39
Репутация: 0
Местоположение: София

Re: Хлабава ръчна спирачка Авенсис 1,8

Мнениеот baivlado » 23 дек 2015 22:44

Благодаря. Това ми беше нужно. При първа възможност ще го направя.
Весели празници!
Toyota Avensis 1.8 VVTi 129HP /2007/ 1ZZ-FE

bliznakov
Мнения: 3
Регистриран: 12 мар 2016 19:22
Репутация: -1
Местоположение: goce delchev

Avensis T25 - Регулиране/натягане на ръчна спирачка.

Мнениеот bliznakov » 26 юли 2016 22:15

Колеги,
имам проблем с ръчната спирачка на Avensis Т25.
Проблемът е елементарен, но ми трябва съвет.

 ! Съобщение от: Akima
Забравили сте само да го опишете...
Последна промяна от Akima на 26 юли 2016 22:24, променено общо 1 път.
Причина: Правопис.Моля прочетете правилата.Вежливост.

bliznakov
Мнения: 3
Регистриран: 12 мар 2016 19:22
Репутация: -1
Местоположение: goce delchev

Avensis T25 - Регулиране/натягане на ръчна спирачка.

Мнениеот bliznakov » 05 авг 2016 17:24

Мога ли да натегна ръчната от механизма под кората на самия лост?
Благодаря предварително.


Върни се в “Спирачна система”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта