Страница 2 от 3

Публикувано на: 14 Авг 2009 15:00
от shtephan
Не хайде да спрем с глупостите или поне да отворим по бира.Много мразя коментар без технически аргументи и особенно като ми сравнява някой задни барабанни с механичен кренов регулатор срещу EBD с адаптивно управление от 32-битов комп - пропускам другите букви от азбуката.Не искам да засягам никой но аз също избягвам да коментирам коне по понятни причини.Специално за рената и 6-цата - ми поразпитай бе колега ,ако не ти се рови в нета.Даже и за новата 6-ца върви сервизна къмпания да не говорим за старата,а рената са си пословични с това.Швабите от аутобилд не можаха да намерят проблем там макар,че много им се искаше Вие от една ръчна изведохте общата теория за относителността.Наред си е спирачката не пипайте защото ще Ви откажат щети по каското wink.gif

Публикувано на: 14 Авг 2009 21:35
от slowtraveler
Не знам кой какво сравнява - аз сравнявам спирането на предходните си коли с ЕБД, Авенсиса, и сега маздата. Всичките сравнявани са с дискови задни спирачки, а Маздата е същия клас като Авенсиса...

На мен също не ми бе удобно хващане на ръчната на 9-ти зъб (дръжката - почти вертикална).
За какво нарушаване на каско може да става дума, при условие, че самия официален сервиз ми я регулира да хваща на 3-ти зъб?!

П.С. какъв е проблема да се сравняват и автоомобили с барабанни задни спирачки - няма разлика в спирачното усилие...

Публикувано на: 15 Авг 2009 12:35
от avensis1,8
Благодаря за изчерпателното мнение slowtraveller, представям си какво щеше да бъде ако беше fasttraveller. И аз имах някои подобни наблюдения, но просто не смеех да си ги помисля, дотолкова съм свикнал с „божия закон” предните спирачки да поемат по-голямата част от спирачното усилие и вследствие на това техните накладки да се износват по-бързо. Първоначалното сработване на задните спирачки на Авенсиса ми се струва, че е направено и за да се намали така нареченото „клатене\накланяне на купето” (англ. „body movement”, „wheel-to-body displacement” фр. “movement de caisse”) при спиране. Някои други марки правят колите си по-стабилни при спиране с допълнителни стабилизиращи системи (Ситроен, Порше), но Тойота са решили явно да постигнат нещо подобно с особената си настройка на спирачките. За мен лично, може би чисто субективно, тази настройка прави предния мост някакси да „олекне”. Когато спирам с друга кола има много отчетливо засилващо се с намаляването на скоростта обратно ускорение, а при Авенсиса това обратно ускорение го няма или е по-слабо изразено и често ми се струва, че съм приложил необходимото спирачно услилие ,за да спре колата в определен момент, но когато стигна в този момент, на нея й трябват още метър-два, за да спре и трябва да натисна по-рязко педала. С което явно трябва да свикна.

Публикувано на: 15 Авг 2009 13:15
от slowtraveler
avensis1,8 написа:... просто не смеех да си ги помисля, дотолкова съм свикнал с „божия закон” предните спирачки да поемат по-голямата част от спирачното усилие и вследствие на това техните накладки да се износват по-бързо. ...
Навярно не съм се изразил съвсем правилно за наблюденията ми.
Няма промяна в 'божия закон'.
Предните спирачки пак поемат по-голямото усилие, но баланса между задни/предни не е достатъчно прехвърлен към предните (например вместо 65/35, баланса е 55/45).
Просто задните спирачки заради 'божия закон' се изчисляват, че ще поемат по-малко натоварване (площта на диска е по-малка, накладките са по-малки).
Според мен затова и накладките на задния мост се износват по-бързо от предните, защото са принудени да поемат по-голямо натоварване в сравнение с това при който са изчислявани спирачките...
Друг фактор е този, че може англичаните да са правили сметките за пълен автомобил (с доста по-голямо натоварване на заден мост)... :thumbsup:

Публикувано на: 15 Авг 2009 14:32
от avensis1,8
Отново благодаря slowtraveler. Думите ти обясняват защо задните накладки се износват преди предните. Но не намерих темата за накладките, така че моля те пусни линк към нея. Просто ми се струва, че въпреки всичко, 21500 км е прекалено рано за смяна на каквито и да било накладки.

Публикувано на: 15 Авг 2009 14:35
от Vesko
avensis1,8 написа:Отново благодаря slowtraveler. Думите ти обясняват защо задните накладки се износват преди предните. Но не намерих темата за накладките, така че моля те пусни линк към нея. Просто ми се струва, че въпреки всичко, 21500 км е прекалено рано за смяна на каквито и да било накладки.
Всичко зависи от стила на каране. Сменяли са ми на хибрида предни накладки за 15к км.

Публикувано на: 18 Авг 2009 09:22
от shtephan
Коментара ми не беше за теб slowtraveler,а за жилещия колега ,но щом се буташ да ти напомня че EBD -то управлява всяко колело отделно да не говорим за задни предни - динамично в зависимост от спирачното усилие и сцеплението и никой не чух да каже нещо за дамския асистент BA той представете си е точно за това , леко и бързо натискане и вече се опитваш да ближеш предното стъкло.Сега за маздата на slowtraveler - фен спирачките са нарочно втвърдени и с по къс ход по аналогия с окачването и седалките за да ти дава илюзия ,че караш спортна кола - все пак педалите са с "алуминиеви" вложки.
Добре кажете сега защо мърда авенсиса на ръчна,това беше темата,наистина има свободен ход по дъгата.

Публикувано на: 18 Авг 2009 14:07
от slowtraveler
shtephan, не се бутам, но да ти припомня, че износването на спирачките не зависи от това как спират екстрено, а от обичайното спиране (предопределено конструктивно и от предварително зададения bias), където нито АБС, нито ЕБД, нито БА работят.
Това си е така, защото екстреното спиране едва ли ти е повече от 0.5% от общото използване на спирачката...

Да, като ти приплъзнат задните колела (помисли, защо ще приплъзнат първо те при разпределение на спирачно усилие 50/50), ЕБД с АБС ще се погрижи да освободи колелото и с това ще намали износването, но до там. При всяко ли спиране при теб сработва ЕБД?...

За маздата - не е с алуминиеви вложки на педалите (обикновено влизат в оборудването на шестичките с по-спортен дух - на MPS-276к.с. ) и няма нищо спортно в колата...
Обикновен седан си е, и е по-маломощен от 2.0 Авенсис...
Вярно, че хода е много къс, но спирачките са много по-ефективни спрямо по-мощния авенси.....

Публикувано на: 24 Авг 2009 08:41
от shtephan
Не се заяждам но ако EBD-то не работи,какво регулира спирачното усилие при накреняването от инерцията на масите при спиране.Аз например много мразя така наречените дамски спирачки - голям сп.ефект при малък ход,обичам да дозирам спирачното усилие спрямо хода.Но както казват руснаците "на вкус и цвет товаришей нет".А за маздата много скромно го раздаваш,служебната е 2.4 обикновен бензин без турбо и т.н. и вялно ,че като спира няма крен напред просто се вдървяват и двата моста едно временно,докато при тойотата осезаемо се усеща при леко натискане как хваща първо отпред.

Публикувано на: 26 Авг 2009 13:18
от baba_metca
Да се върна на темата с Ръчната спирачка. Аз имам достъп до 2 Авенсис-а и двата 2.0 d4d, единия седан, другия комби. Единия е произведен декември 2004, другия мисля че е април 2005-та. И при двата ръчната хваща почти накрая, не съм броил зъбците точно. Ако е на по-осезаем наклон, направо я изправям и пак ме е страх че като стана и ще потегли ohmy.gif. Предполагам че си е така. Гледах в упътването за ремонт как се регулира, ама там пише че трябва да се свалят и от зад апаратите, та се отказах, незнам дали ще стане само с болтчето (или кавото е там точно) на самия лост. За спирането обаче и при двете коли има огромна разлика при леко натискане на педала. В едната (комбито) от много лекото натискане веднага се усеща спирачно усилие, като с продължение на натискането спирачното усилието се засилва пропорционално с натискане на педала. Другата (седана) при същото леко натискане - нищо, чак по-нататък вече става нещо. Да си кажа, затова предпочитам да карам Комбито, защото обичам да спирам по плавно ако позволява ситуацията. Сега може би тази разлика зависи от много работи, но със сигурност не са еднакви. Оборудването няма тракшън, само ABS, EBD и BA. Да ви кажа имал съм 3 или 4-ри наистина резки спирания, едното от които беше от 80 до 0, останалите от по-ниска скорост, като всички бяха при сух асвалт и в права линия (не са в завой или каквато и да е крива). При нито едно от тези не ми се включи ABS-a, а наистина бяха сериозни спирания. На мокро се е включвал със същите гуми, но все пак внимавам да не се налага. Според мен много зависи с какви гуми се кара, освен всичко останало. Наистина нямам база за сравнение с други автомобили, но моите гуми в момента са едни от последните класове гума за нормалния размер 205/55/R16, само че гумите са 205/55/ZR16 91W. От бензин и нещо друго може да спестя, но от гуми НЕ, един живот живея и не искам да го пропилея със знанието че е могло и да не го пропилея ако съм си купил по-хубави гуми. И така ляото с летни, зимата със зимни и възможно най-хубавите, без значение от парите. Никакви всесезонни, пък в крайна сметка като изчислих, знаете ли колко ще спестя ако си купя малко по-не хубави и все пак от хувабите - ще го кажа в резервоари - между 2 и 4-ри. И това за 3 години, защото толкова е живота на гумите горе долу. Какво са 2-4 резервоара, в сравнение с това, че е доста по-сигурно, а и понякога и 1метър е от значение.
Като пак казвам нямам никаква база за сравнение с други автомобили, всъщност имам FIAT CROMA 89г, но пък с 4дискови спирачки, без ABS, ако изобщо е сравнение това де tongue.gif .

Re: Хлабава ръчна спирачка Авенсис 1,8

Публикувано на: 23 Дек 2015 17:04
от baivlado
Здравейте,
Разгледах тази и други подобни теми във форума, но не намерих конкретен отговор. И при мен ръчната спирачка хваща стабилно на предпоследния или последния зъб и малко ме е страх при по-голям наклон да я оставя така ако не съм включил и на скорост.
Ако някой знае как се регулира или е попадал на информация в нета как става регулирането бихте ли споделили? Колата е от подписа ми - Avensis T25, 2007-ма година.

Re: Хлабава ръчна спирачка Авенсис 1,8

Публикувано на: 23 Дек 2015 18:15
от TATI
baivlado написа:Здравейте,
Разгледах тази и други подобни теми във форума, но не намерих конкретен отговор. И при мен ръчната спирачка хваща стабилно на предпоследния или последния зъб и малко ме е страх при по-голям наклон да я оставя така ако не съм включил и на скорост.
Ако някой знае как се регулира или е попадал на информация в нета как става регулирането бихте ли споделили? Колата е от подписа ми - Avensis T25, 2007-ма година.
Сваля се гумата, диска се завърта, така че гумената тапичка да е в долно положение.
Сваляш тапичката, бъркаш с една плоска отвертка и започваш да натягаш механизма до край, т.е. диска да не може да се върти.
После отпускаш 8 зъбчета.
Същото се повтаря и за другото колело.
След това се пробва на кой зъб лови.
По предписание, за Авенсис е на 6-9 зъб.

Re: Хлабава ръчна спирачка Авенсис 1,8

Публикувано на: 23 Дек 2015 22:44
от baivlado
Благодаря. Това ми беше нужно. При първа възможност ще го направя.
Весели празници!

Avensis T25 - Регулиране/натягане на ръчна спирачка.

Публикувано на: 26 Юли 2016 22:15
от bliznakov
Колеги,
имам проблем с ръчната спирачка на Avensis Т25.
Проблемът е елементарен, но ми трябва съвет.
 ! Съобщение от: Akima
Забравили сте само да го опишете...

Avensis T25 - Регулиране/натягане на ръчна спирачка.

Публикувано на: 05 Авг 2016 17:24
от bliznakov
Мога ли да натегна ръчната от механизма под кората на самия лост?
Благодаря предварително.