Страница 2 от 3

Надрани дискове RAV4 XA30 - причини и решения...

Публикувано на: 22 Май 2017 10:47
от wilber
Същата работа, но като са нови и на човек му се струва, че нещата са по-лоши отколкото изглеждат. Явно влизат боклучета и се получава ефекта. Иначе надраното представлява равен кръг по целият диск от външната страна, където се и вижда.

Надрани дискове RAV4 XA30 - причини и решения...

Публикувано на: 22 Май 2017 10:56
от slowtraveler
Тъй-като накладката има и нееднородни вложки, то наистина може някоя по-твърда част да драска диска, но това не е проблем...

Надрани дискове RAV4 XA30 - причини и решения...

Публикувано на: 22 Май 2017 14:07
от wilber
Ще покарам няколко месеца и ще кажа после дали има резултат и съответно дали е изчезнала следата. Ако изчезне ще се окажат "хубавите" накладки с повечко твърд материал. Иначе си спира няма никакъв проблем :thumbsup:

Надрани дискове RAV4 XA30 - причини и решения...

Публикувано на: 22 Май 2017 17:18
от iovkito
Когато смених накладките на рав-ката , купих най-евтините Textar. Напаснаха се добре чак след 600-700 км. Дисковете стояха на линии , оцветени в различни нюанси на сивото , но вече се изравниха и изглеждат както преди , в спирането също няма разлика.

Надрани дискове RAV4 XA30 - причини и решения...

Публикувано на: 28 Май 2017 21:23
от Akima
wilber написа: И аз смених дискове и накладки
И не ни казахте марката и модела - ATE например са с по-меки композити.
А OEM са:
04465 PAD KIT, DISC BRAKE, FRONT
04465-42140 MARK ADVICS PC553H 1 € 108.80
Всеки пост след вашия е само празни догадки и търкане на клавиатура.

Надрани дискове RAV4 XA30 - причини и решения...

Публикувано на: 06 Юни 2017 13:32
от wilber
Точно "АТЕ" пишеше на кутията на дисковете. А накладките са "Blue print". Това е което мога да бъда полезен като информация на този етап.

Надрани дискове RAV4 XA30 - причини и решения...

Публикувано на: 06 Сеп 2017 00:19
от dokkito
Понякога по новите дискове съм срещал по една малка точка останала от заводското шлайфане, което стърчи с няколко десети и е с диаметър десети. Е такава точка изяжда надлъжно наклатката винаги на едно и също място. Съответно изядената част от накладката не контактува с диска в този размер по цялата обиколка на диска. Ето това за мен е причина да се появи издададена ивица по целия диск. За надиранията според мен причината е трърда частица в накладката.

Надрани дискове RAV4 XA30 - причини и решения...

Публикувано на: 13 Ное 2020 11:27
от Voodoo
Здравейте колеги,

От скоро съм собственик на RAV4 XA30, 2.0 gas CVT, 158кс. Предстой ми смяна на предни накладки. Сега съм със заводски. Моля за препоръка за марка. От сервиза ми предложижа Ferodo и Textar. Според тях ATE били свирили много на този модел. TRW също не ми препоръчаха. Искам да спират сериозно и да не свирят ако може. Цапането и по бързото износване не ме притеснява.

На старата Тойота Corolla Verso 2006, 2.2 DCAT бях с TRW дискове и накладки и бях много доволен. Цапаха много, не не свиреха. Спираха супер добре.

Благодаря предварително.

Надрани дискове RAV4 XA30 - причини и решения...

Публикувано на: 13 Ное 2020 16:08
от chukich
Voodoo написа: 13 Ное 2020 11:27 Здравейте колеги,

От скоро съм собственик на RAV4 XA30, 2.0 gas CVT, 158кс. Предстой ми смяна на предни накладки.
Колега, аз сложих АТЕ дискове + накладки (Тойота ХА40). Преди това съм карал само с оригинални на Тойота- произведени от Тextar.
От АТЕ впечатленията ми за 3000+ км са положителни. Колата спира меко и сигурно, свирене не съм чул. Може би само като паркирам и леко докосвам спирачката при 1-2км/ч се чува леко поскръцване, но по-скоро мисля, че се дължи на разработването на новите дискове. Досега не съм забелязал да цапат повече от тези на Тойота - Textar.

Надрани дискове RAV4 XA30 - причини и решения...

Публикувано на: 13 Ное 2020 17:49
от jim_beam
Текстар са идеални, Феродо също. От TRW не съм доволен изобщо. АТЕ са ориг. на Рава, но тия по магазините не са със същото качество, въпреки това са добри.
За дисковете е важно да са закалени, тия най-евтините ръждясват за нула време. Когато купих TRW дискове и накладки, майстора като ги видя каза по-добре да си карам с оригиналните. Смени ги, но след няма и 30к се наложи смяната им. Оттогава никога TRW. Последният път сложих пак старите ми ориг. дискове и в момента още съм с тях. По-добро от ориг. няма.

Надрани дискове RAV4 XA30 - причини и решения...

Публикувано на: 18 Ное 2020 00:17
от Voodoo
Мерси колеги. Ще кажа какво съм сложил и какви са отзивите. За сега клоня към Textar.

Надрани дискове RAV4 XA30 - причини и решения...

Публикувано на: 18 Ное 2020 07:48
от slowtraveler
jim_beam написа: 13 Ное 2020 17:49 По-добро от ориг. няма.
Специално за дискове и накладки не съм съгласен... Наблюденията ми са, че има много по-добри решения от евтините (за производителя на автомобила) оригинални дискове, накладки,маркучета, апарати...
Проблемът е, че ако не знаеш какво да сложиш (някой преди теб не е рискувал и натрупал статистика) можеш да попаднеш и на по-лоша комбинация.
Докато ако сложиш оригинален бранд - ще получиш отново също толкова добро(или лошо) поведение, както е било оригинално...
На джипа всички се оплакваха от дисковете - кривят се и т.н. (машината бе много тежка).
Аз проблем не съм имал, но забелязах, че вътре в охладителната част на диска започна огромна корозия - към края направо можеше да си отчупиш парчета ръжда - бяха в плачевно състояние...
На 80-90х.км като свършиха първите накладки измерих дисковете и се оказа, че са износени под минимално допустимата дебелина...
Смених ги с неоригинален комплект - дисковете бяха поцинковани или нещо подобно (не знам да има 'закален' на чугун - пък и целта там е да няма никакви остатъчни напрежения), Т.е. с покритие, предотварятващо корозия на неработните части. И дисковете и накладките се сработиха идеално, и усещането бе перфектно..

Надрани дискове RAV4 XA30 - причини и решения...

Публикувано на: 18 Ное 2020 12:13
от Оги
Оригиналните спирачки са тези, с които Тойота е сключила договор за доставка или пакетирани с бранд Тойота. Някой да не си мисли, че ги носят от другия край на света. Фирмите производители на части разделят продукцията си за първоначално вграждане и вторичен пазар. Оттук нататък в оригиналния пакет с ОЕМ номер може да получите и част, реално произведена в Китай, някъде из Африка или Южна Америка.
В Тойотите се вграждат спирачки Бош, Ате, Текстар, TRW и не знам още кои. Самите те са производители на цялостни спирачни системи и имат заводи къде ли не. От друга страна те притежават собственост върху по-малки фирми с аналогични производства, които често се явяват подизпълнители на поръчки.
Една част на един и същи производител първоначално вградена или впоследствие монтирана често се различава по качество и не е задължително първата да е по-добра. Вече марките са илюзии, всичко е алъш-вериш.

Надрани дискове RAV4 XA30 - причини и решения...

Публикувано на: 18 Ное 2020 14:14
от tora
slowtraveler написа: 18 Ное 2020 07:48 не знам да има 'закален' на чугун
Няма. Има с различна якост и най твърдия - избелен, който се ползва само за много специфични детайли, аз лично съм виждал само риза на цилиндър за корабен двигател.

Надрани дискове RAV4 XA30 - причини и решения...

Публикувано на: 18 Ное 2020 14:31
от max-2
Слагал съм оригинални накладки отзад на карината в техния сервиз. Тези, които свалиха на 210000 км бяха оригиналните с 1 мм останало феродо равномерно по 4 те челюсти.
Тези, които монтираха, не спираха добре. Винаги съм минавал преглед на магия. Към края започнаха и да свирят. Смених ги на 170000 пробег, износени до половината. Сложих брембо старо(като карината) , отлежало по складовете.
Колата веднага започна да спира, а след като се сработиха, още по-добре.
Може да е единичен случай, но тези оригинални накладки бяха много зле.