Страница 1 от 2

Auris E15 2007 - критерий за смяна на спирачни дискове - номинална дебелина в mm ?

Публикувано на: 19 Апр 2016 22:16
от alpharun
Привет,
опитвам се да разбера дали има някакъв критерий относно износеността на спирачните дискове, според който да знае човек, че са за смяна.
Нещо от типа на дълбочина на износването в милиметри за предни и задни дискове.
Не успявам да намеря такива числа.
Конкретно се интересувам за Auris E15 2007, но предполагам, че стойностите ще са същите и за подобните модели.

Иначе, ясно, че скърцащи звучи и т.н. са добър индикатор, но при мен няма такива забелязващи се неща, но дисковете са вече над 1 мм издълбани и на някои места ми казаха, че е добре да се сменят.

Благодаря.

Критерий за смяна на спирачни дискове

Публикувано на: 19 Апр 2016 22:31
от TATI
Писано и дъвкано е нееднократно.
Мери се диска и ако дебелината му е с 2 мм по-малка отколкото е дебелината на оригиналния диск, значи диска е за смяна.
Т.е., ако стандартно дебелината е 26мм, а в момента е 24мм, смяната е наложителна.

Критерий за смяна на спирачни дискове

Публикувано на: 20 Апр 2016 08:05
от slowtraveler
Да, TATI е прав...
Има минимално допустима дебелина на дисковете. Като се измерва на най-тънкото място. И при повечето стандартни автомобили допустимото износване е 2мм от дебелината на нов диск (т.е. по 1мм от страна).
Някои 'специалисти' често престъргват износени дискове, но трябва да се има предвид, че допустимата дебелина след престъргване е до 50% от максималното износване...
Т.е. дебелината на диска след престъргване не е добре да е под 1мм от дебелината на новия диск. Ако диска е по-тънък - най-добре да се смени.
Също така е добре да знаете, че на тези години е добре да смените и спирачна течност (по принцип е добре да се сменя на всеки 2 години).

Критерий за смяна на спирачни дискове

Публикувано на: 20 Апр 2016 10:33
от BOz
Трябва да се гледа малко по-конкретно, за да се отговори точно. В повечето случаи разликата е 3мм между нов и износен диск.
Да кажем ако въпросния Аурис е с двигател 1.6, то оригиналния диск е с дебелина 22мм, като се дава смяна, когато достигне 19мм.

Критерий за смяна на спирачни дискове

Публикувано на: 20 Апр 2016 12:56
от slowtraveler
Хм... На 99% от дисковете (включително на доста от предлаганите за Аурис от конкретната година) им дават смяна при 2мм износване..
3мм не съм срещал, въпреки, че не е невъзможно конкретен производител на дискове да е направил такова уточнение...

Ето пример: http://www.dcperformance.co.uk/uprated/ ... auris.html

Критерий за смяна на спирачни дискове

Публикувано на: 20 Апр 2016 14:08
от BOz
Давам пример:
Тойота - 43512-12670
Бош - 0986479341 - 22/19
Феродо - DDF1789 - 22/19.5
Паджид - 8DD 355 118-961 - 22/19
Текстар - 92163803 - 22/19
ТРВ - DF4810 - 22/19
Граф - DF29945 - 22/19
ATE - 24012202561 - 22/19

За това казах, че трябва да се гледа конкретния модел и за него да се пита. Защото на моите коли този размер е варирал между 1.5мм и 3мм. Нали сам разбираш, че да смениш диск на 1.5мм износване, което по производител е в допуск до 3мм е малко несериозно. Общо взето на 50% от живота му.
Но пък в крайна сметка тези 2-3мм са нищо. Много хора сменят на доста по-голямо износване в реалността, защото 1мм износване от страна за някои хора си е нов диск. tooth.gif

Критерий за смяна на спирачни дискове

Публикувано на: 21 Апр 2016 09:48
от slowtraveler
Примера който даваш не е за конкретен модел автомобил, а за конкретен производител на дискове - т.е. потвърждаваш казаното от мен, че зависи от производителя на диска (а не модела на автомобила). Да, явно има КОНКРЕТНИ дискове с допуск на износване 3мм... Също както има и дискове с допуск например 1.6мм.. Масовите/стандартните ако се загледаш все пак са с износване 2мм.
Имам познати, които са пукали и късали дискове - не е от приятните преживявания.. (аз само съм пукал на времето, но го забелязах на време и от тогава не икономисвам от дискове - сменям ги на време)...
Относно несериозното - например на Астричката на времето сменях оригиналните предни накладки някъде около 70х.км... Диска бе износен с около 1.2мм (т.е. имаше остатъчен ресурс около 0.8мм)... Разбира се, че го смених - диска си е обикновен, не много скъп, но доста важен за безопасността консуматив (иначе почват темите 'защо ми бие предницата като спирам' tooth.gif )..
Ако не го бях сменил, към края на живота на втория комплект накладки диска щеше да е прекомерно износен...

Критерий за смяна на спирачни дискове

Публикувано на: 21 Апр 2016 11:13
от BOz
slowtraveler написа: Примера който даваш не е за конкретен модел автомобил, а за конкретен производител на дискове
И за това не си прав. В сервизното ръководство пише, че диска се сменя на 3мм.
Нормално е всички производители като правят резервна част, то ресурса ѝ да е същия като на оригинален диск.
Лично аз до сега не съм срещал оригинална спецификация на производител да казва 2мм, а да кажем афтър маркет част да казва 3мм. Не случайно, както виждаш, в конкретния случай е 3мм, защото и производителя по принцип това казва.

Сега погледнах и сервизното ръководство на Приус:
Standard thickness:
25.0 mm (0.984 in.)
Minimum thickness:
22.0 mm (0.866 in.)

Та така. Гледа се какво производителя казва и по принцип се съобразяваме с него. Поне аз това правя. Всичко друго е според мнението на конкретния индивид. Някой може да каже, че 1мм смъкване е много и ще го смени, друг може да каже, че докато не се разпадне, няма да бара. biggrin.gif

Критерий за смяна на спирачни дискове

Публикувано на: 21 Апр 2016 11:23
от slowtraveler
Е защо докато спориш, не погледна мнението ми с цитатите по-горе, където производителите на дискове ясно казват какво износване позволяват... Някои производители маркират и върху самия диск допустимото износване...
► Виж съдържание

Критерий за смяна на спирачни дискове

Публикувано на: 21 Апр 2016 11:31
от Airfan
Най-добре човека да каже коя година и кой мотор е колата, за да проверим в каталозите.

Критерий за смяна на спирачни дискове

Публикувано на: 21 Апр 2016 11:48
от BOz
slowtraveler написа: Е защо докато спориш, не погледна мнението ми с цитатите по-горе, където производителите на дискове ясно казват какво износване позволяват... Някои производители маркират и върху самия диск допустимото износване...
Ами видях го този един производител. За това ти поставих други 7 производители + официалните данни от Тойота.
Конкретно ти даваш някаква статия от Приус-2, а аз съм дал данни за Приус-3, които имах под ръка в този момент. Ако целта ти е била да покажеш, че има коли, на които се сменя и на 2мм, то съм съгласен с това. Има коли и на 1.5мм, има и на 3мм. И вариации колкото щеш по средата.
И да, аз си боравя с много сервизни ръководства и до сега не съм срещнал такова, в което да не са дадени всички допуски. Включително и тези на дисковете. Нали все пак в сервиза трябва да имат база за сравнение. Мерят и решават дали са за смяна или не. А не да вземат магическото 2мм число и да стъпват върху него. Така правят в гаражните сервизи в повечето случаи.

И отговори ми конкретно на въпроса -> Грешно ли е да се следва препоръката на производителя?
Това нещо го повтарям от началото на тази тема. Твоята позиция не я разбрах конкретно. Някакво число, което ей така е дошло от нищото. Защото някой модел автомобил толкова давал. И дай да го прилагаме като "стандарт" за всички. Това разбирам от твоето мнение до сега.
Точно за това казвам за н-ти път - дава се конкретния модел на колата и се гледа производителя какво казва. След това се гледат и резервните части какво казват и така се решава. Ама да дадеш мнение на общ въпрос е малко... неестествено, така да го кажа.

Критерий за смяна на спирачни дискове

Публикувано на: 21 Апр 2016 12:50
от slowtraveler
BOz написа: И отговори ми конкретно на въпроса -> Грешно ли е да се следва препоръката на производителя?
Не уточняваш кой производител имаш предвид...
Ако имаш предвид производителя на автомобила - в конкретния случай е грешно да се следва препоръката му за диск, който не е първоначално монтиран в автомобила (ако въобще има такава - лично аз все още не съм уверен, че това твърдение е указано без условности в документацията, ако въобще е указано)...
А позицията ми е - 'ако не знаеш какъв ти е диска, го сменяй при износване 2мм, просто защото вероятността да сгрешиш е минимална...

Критерий за смяна на спирачни дискове

Публикувано на: 21 Апр 2016 13:03
от BOz
По принцип точно защото трудно се вижда производителя на частта, почти всички афтър маркет производители на части се съобразява с производителя на автомобила какво е заложил.
Точно за това съвпадението е голямо. Лично аз се съмнявам в данните на линка, които даде по принцип, но това е друга теза, недоказуема. Защото не съм срещал някой афтър маркет производител да каже 2мм, а производителя на автомобила да е казал 3мм във вътрешносервизните си ръководства.

И да, няма никакви условия в сервизните ръководства при мерене на диска. Просто пише минимално допускан размер, като под този диска трябва да бъде заменен. И това е. Даже се допуска шлайфане на диска ако има аксиална износеност над 0.05мм да речем. Но условието е след шлайфане диска да е в размер над минималния допустим. Логично. tooth.gif
Това поне пише в оригиналните ръководства на Тойота, Фиат, БМВ, Опел. Тези с които най-много работя.

За това да не даваме магическото число 2 ей така. Примерно на моя Приус задните дискове са допуснати да спадат до 1.5мм. Демек твоето магическо число е с 33% завишено, което съвсем не е малко.
Пък както видяхме на Ауриса от темата, казват 3мм за отпред. Което пък е с 50% повече от това магическо число. Или виждаме интервал от 88% възможна грешка спрямо магията. biggrin.gif

Абсолютно същото е и с гумите. Там имаме магия да кажем от 2.2 бара на всички гуми и това е. Приложимо за доста автомобили. Ама дали е коректно на всеки автомобил такова налягане? Съмнявам се. :thumbsup:

Критерий за смяна на спирачни дискове

Публикувано на: 21 Апр 2016 13:17
от slowtraveler
BOz написа: Защото не съм срещал някой афтър маркет производител да каже 2мм, а производителя на автомобила да е казал 3мм във вътрешносервизните си ръководства.
Ами направи едно обикновено търсене на преден диск за Аурис и ще видиш, че има разлика според производителя, като отново преоблаващите предложения са за 2мм износване..
Конкретен въпрос -> ако производителя на диска е написал черно на бяло 'смени диска ако е износен над 2мм', ти би ли следвал инструкцията на производителя да смениш диска при 3мм износване?

П.С. гледах документацията на стария Приус - да, наистина са написали минимална дебелина на диска (2мм износване :whistle: ).
Вероятно коректното е 'да се ползва стойността на по-малкото износване между посочените от производителя на автомобила и производителя на дисковете', защото навярно и самия спирачен апарат също има ограничения в това колко да изкара буталцата...

Критерий за смяна на спирачни дискове

Публикувано на: 21 Апр 2016 13:35
от BOz
slowtraveler написа: Ами направи едно обикновено търсене на преден диск за Аурис и ще видиш, че има разлика според производителя, като отново преоблаващите предложения са за 2мм износване..
Добре де, какво съм направил в горно мнение?
Обикновено търсене, на конкретен диск за Аурис 1.6. Даже и конкретния модел на диск и на всеки производител съм написал. Изкарах кой е оригиналния номер, след това всички известни производители на дискове техните номера и това е. Производителя (Тойота) казва 3мм, като както сам виждаш, външните производители се придържат към това число също така.

Аз ти казах - не съм срещал оригиналното сервизно ръководство да казва 2мм, а някой афтър маркет да казва 1.5мм. Поне не и в тези дискове, които избирам. Обикновено АТЕ, Текстар, ТРВ, Феродо.
Иначе мен ме махни. На Приуса ми беше диска на 1мм, при 2мм разрешени от производителя, накладката на 5мм, при 1мм от производителя, но си купих и монтирах чисто нови от Тойота. Просто видях промоция. Нещо като болест. А с тия 5мм накладки, които бяха останали, сигурно щях да изкарам 100к километра още. tooth.gif