Страница 2 от 3

Auris E15 2009 - как да различа британска от японска спирачна система?

Публикувано на: 07 Май 2016 10:42
от tora
Номера на часста от тук: http://japan-parts.eu/, а той е: 42431-02170, с този номер от канекс се вижда това:
http://kanex.bg/shop/avtochasti/p/nakla ... 4%E8%F1%EA

Въпреки липсата на шублер, става и с линия, с ролетка, достатъчна е разликата за да се прецени на кой от двата диаметъра отговаря. Това което съм писал е на база моя Аурис, правен в турско.

Изображение

Auris E15 2009 - как да различа британска от японска спирачна система?

Публикувано на: 07 Май 2016 14:43
от batececo
Благодаря на всички за мненията, в краен случай ще свалям гумата и ще меря с рулетката.

bow.gif

Auris E15 2009 - как да различа британска от японска спирачна система?

Публикувано на: 07 Май 2016 18:30
от slowtraveler
Както е споменал колегата tora, най-лесен и точен метод с 'неточни' средства е да завиеш един конец или тънко въженце около диска и да драснеш с маркер - разстоянието между двете цветни марки ти е обиколката....
И съответно дори с линийка ще можеш да получиш диаметъра с точност под 0.5мм :)

Auris E15 2009 - как да различа британска от японска спирачна система?

Публикувано на: 08 Май 2016 09:32
от martod
batececo написа: Благодаря на всички за мненията, в краен случай ще свалям гумата и ще меря с рулетката.

bow.gif
С рулетката нищо не можеш да мериш, на нея само се играе хазарт . tooth.gif
Голяма драма с тези дискове стана, biggrin.gif хората са мерили- мерили преди теб, изчислявали са многократно и са написали в сайтовете си, за Турция и Великобритания 270 мм. дискове, вземай си такива и да приключва драмата .

Auris E15 2009 - как да различа британска от японска спирачна система?

Публикувано на: 08 Май 2016 11:17
от Vokil
Заповядай http://toyotamarket.ru/

Auris E15 2009 - как да различа британска от японска спирачна система?

Публикувано на: 08 Май 2016 16:30
от nikdel
Може и с рулетка. Мери се обиколката и се изчислява диаметъра.

Auris E15 2009 - как да различа британска от японска спирачна система?

Публикувано на: 04 Мар 2017 09:40
от stefo91
batececo написа:
batececo написа: А по VIN-a в кой сайт мога да проверя?
За това и пуснах темата, но не получих информамция.

Ето в този сайт колега, да знаеш за следващият път: http://www.toyodiy.com/parts/q.html вкарваш си VIN-а на колата и ти излизат абсолютно всички оригинални парт номера на частите точно за твоята кола.

Auris E15 2009 - как да различа британска от японска спирачна система?

Публикувано на: 13 Юли 2017 17:33
от batececo
Да споделя резултата, макар и със закъснение - сложих дискове и накладки АТЕ, британска е системата, на апаратите пише BOSH, няма барабан вътре в диска за ръчната. Дясното бутало се прибира с натискане и въртене НАЛЯВО. Лявото бутало се прибира с натискане и въртене надясно. Купих си инструмент за прибиране на спирачните бутала, става супер лесно с него, 40 лв струва комплекта. Майстора и той взема толкова, но доколкото знам последно като са сменяни накладките при майстор изобщо не са чистени апаратите, както аз направих, а само са махнати старите накладки, прибрали са буталата, сложили са новите накладки, сглобяват и предават. Доколкото чух от мой познат пак с Аурис - всяка година е хубаво да се почистват и смазват със специална смазка (аз купих на АТЕ отново - Пластилюб беше) леглата на накладките.

Под пластинките на стрите накладки (които иначе бяха почти неизносени, но свиреха и диска имаше лек ръб) имаше ЛЮСПИ ръжда. Свалих спирачния апарат на земята, първо с отвертката почистих, после с груба телена четка, с фина, със шкурка, някоколко пъти мих с кореселин и т.н. След като махнах пластинките, сложих тънък слой специална смазка на АТЕ за спирачни апарати под и над пластинките. Водачите се движеха леко и не се усещаше да има луфт, маншоните бяха здрави и не ги отварях.

P.S. Като се слагат новите накладки е добре "детелината" на спирачното бутало да се нагласи да сочи така, че "пъпчицата" на накладката, която е по средата, да влезе между "листата" на "детелината" :) На това обръщаха внимание в руските форуми.

И не е сложно, сменял съм до сега ПРЕДНИ дискове и накладки на Реното, тука са го измислили по-добре японците (евала!), няма нужда от втори ключ като развиваш малкте болтове (с ключ 13), за да измъкнеш накладките, а си имат едни пластини, които държат контра на спирачния апарат :) Единствено трябва инструмент, който е един вид инвестиция в бъдещето :D :D :D при следващи смени на накладки.

Auris E15 2009 - как да различа британска от японска спирачна система?

Публикувано на: 14 Юли 2017 09:22
от martod
batececo написа: Да споделя резултата, макар и със закъснение - сложих дискове и накладки АТЕ, британска е системата, на апаратите пише BOSH,


И не е сложно, сменял съм до сега ПРЕДНИ дискове и накладки на Реното, тука са го измислили по-добре японците (евала!), няма нужда от втори ключ като развиваш малкте болтове (с ключ 13), за да измъкнеш накладките, а си имат едни пластини, които държат контра на спирачния апарат :)
Последно японците ли са го измислили или БОШ, че нещо се обърках ? . :D

Auris E15 2009 - как да различа британска от японска спирачна система?

Публикувано на: 14 Юли 2017 11:51
от batececo
Не знам, обаче на Реното трябваше още един ключ да държиш контра, даже трябваше да е тънкък, нормалните не влизаха... а на тойотката само с 13-ка - врът-врът и готово ;)

Auris E15 2009 - как да различа британска от японска спирачна система?

Публикувано на: 30 Сеп 2017 08:01
от batececo
Пак пиша със закъснение (2 месеца след като реших проблема сам), но да споделя:

2 седмици след смяната (прояви се на дълъг път, или когато се кара повече от час) задно дясно колело започна да свири и да загрява доста... Може би и горещия август да е бил виновен толкова бързо да се репродюсне.

Решението на проблема беше просто - извадих водачите на спирачните апарати, почистих, смазах (със смазка на АТЕ за спирачни апарати), сглобих.

Като се порових пак по чуждестранните форуми - препоръчват на всяка смяна на накладки на тойота да се смазват и водачите. Беше ми странно защо е нужно, при положение, че си имат здрави маншони (на никоя кола не ми се е налагало да се пипат водачите никога и майсторите не са го правили). Отделно супер лесно се движеха моите, ноооо... явно има значение. Смазвайте водачите на спирачните апарати при смяна на накладки, за да не разглобявате 2 пъти както аз разглобявах bash.gif :)

Auris E15 2009 - как да различа британска от японска спирачна система?

Публикувано на: 30 Сеп 2017 13:22
от spiridoncho
А под маншоните на буталцата провери ли какво е положението? Понякога задържане може да стане и от там кел файда, че са смазани водачите. Както апарата работи добре при старите накладки, така при замяната им с нови може да стане беля защото се набиват боклуци от корозия и мръсотия при евентуално проникване на влага и кал под маншоните.

Auris E15 2009 - как да различа британска от японска спирачна система?

Публикувано на: 30 Сеп 2017 14:10
от batececo
Гледах и там, да, още първия път като сменях дисковете и накладките, чисто изглеждаше, аз все пак бърсах и там и мацнах с грес лекичко под маншона. Факт е, че след почистването и смазването на водачите задържането изчезна. Пробвах да карам агресивно с много спиране, както и лекичко с малко използване на спирачката вече не загряват и при двата сценария, преди това грееше и свиреше и в двата случая. Даже след това като видях ефекта повторих процедурата и за предните, просто така, да не чакам и там да стане концерт на Satyricon и Emperor :)

Следваща стъпка е смяна на спирачната течност, имам всичко необходимо, само нямам налични 2 часа свободно време и помощник с желание да тренира за бедра на спирачния педал :)

Auris E15 2009 - как да различа британска от японска спирачна система?

Публикувано на: 12 Мар 2018 11:55
от batececo
Напоследък ръчната започна да хваща много на високо и ако е голям наклона не държи... ръчната саморегулира ли се?
Отново започна да задържа заден десен апарат, да загрява и свири... Тези дни ще повторя процедурата по смазване и раздвижване на водачи, не знам дали да не взема направо нови водачи и гумички...

Напролет предстои и смяна на спирачна течност профилактично...

Auris E15 2009 - как да различа британска от японска спирачна система?

Публикувано на: 16 Мар 2018 11:29
от YoKK
Здравейте, използвам темата на колегата за един доуточняващ въпрос. Колата е аурис 1,4; 2008г; турска сглобка с ВИН- NMTKM58EX0R027633. В темата чета, че предните дискове трябва да са 270мм, а по парт. номер от ВИН-а излиза, че са 273мм. Кое в крайна сметка е вярното?