Страница 1 от 1

Corolla E15 2007 - Грeшки C0215 и C1239 - заден ABS датчик ?

Публикувано на: 18 Яну 2017 16:04
от temp1e
Диагностицирах колата и ми казаха смяна на заден ляв датчик и кабел на ABS. Става въпрос за тойота корoла от 2007 година. Проекто цената доста наближава 1000лв, като основния компонент в цената е главината с лагера, тъй като датчикa вървял с нея. Въпросите ми са :

- Има ли откъде да се купят читави, но по-евтини части.
- Може ли все пак да се намери само датчик отнякъде.
- Не би трябвало да има проблем да я карам, като се съобразявам с факта, че рязкото спиране не е препоръчително.


Грешките от диагностиката на компютъра са:

C0215 Rear Speed Sensor LH Circuit
C1239 Foreign Object is attached on Tip of Rear Speed sensor LH

Проблем със заден датчик на abs

Публикувано на: 18 Яну 2017 16:50
от k0sm0s
Здравей,

абсолютно същия проблем и при мен от около месец при същата кола. Да те попитам дали са 2 задните датчици на ABS или е само 1?
В петък съм при моя майстор, иска да погледне дали проблемът не е в кабелите.

А относно частите имаше един потребител от Варна, който предлагаше по-евтини, а отзивите от други потребители бяха добри.

Проблем със заден датчик на abs

Публикувано на: 18 Яну 2017 17:04
от temp1e
Един е. В сервиза ми показаха схема.

Обадих се на един майстор и той каза, че може евентуално да са паднали щифчетата и да се оправи, но май сам не си вярваше. Но от друга страна щом има някакви щифтчета все си мисля, че би трябвало да може да се намери само датчик. Някак си ми се вижда голямо прахосничество да се сменя цялата главина заради повреден датчик. Ако си от София и майстора е читав, прати на ЛС координати, особено, ако се занимава с тойота или японски автомобили предимствено.

Проблем със заден датчик на abs

Публикувано на: 18 Яну 2017 18:32
от slowtraveler
По въпросите:
- Части - има цял раздел във форума. Например темата: http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=5&t=11597
- Зависи дали датчика не е част от главината (на Астричката ми бе точно така - от самата капсулована главина излизаше само кабелчето на АБС датчика).
- Разбира се, че няма проблем ако не спираш рязко и не достигаш границата на сцепление... Но е добре да отчетеш, че при неработещ датчик спирачките ще са по-неефективни отколкото обикновени спирачки без АБС, защото на съвременните автомобили системата АБС отговаря и за баланса на спирачките по мостове (което при обикновените спирачки се правеше от механично 'кантарче' на задния мост)...

Все пак преди какъвто и да е ремонт, бих размразил и автомобила и измил добре участъка, за да падне лед и т.н... След което бих прегледал кабела и куплунга към датчика...

Проблем със заден датчик на abs

Публикувано на: 21 Яну 2017 21:20
от Миланов
Колеги, не бързайте да купувате тези скъпи части. Имам същата кола и до днес същия проблем като вас. Проблема се крие в безумното за мен техническо решение на Тойота, буксите на задните датчиците на АБС да не са изведени на защитено от мръсотия, сол, луга и др. като предните, а да се намират на самата главина отзад,където е монтиран датчика. Самите датчици са почти вечни, от така наречения MRE тип, иначе казано магнито-резистивен тип. Който го интересува да набере в интернет,ще разбере за какво става въпрос, че тук много писане ще падне. Та сега на проблема. Там където е съединението на датчика с кабела , който отива в купето, влиза мръсотия , единия или двата пина на датчика се окисляват , съпротивлението във веригата се увеличава и електронния блок на АБС отчита това, и ,,честито'' на собственика на колата. Затова, преди да дадете тези 1000 лв. според мен извършете следната процедура, поне така направих аз. Вдига се колата на подемник, защото достъпа до буксата на датчика е най- добра. Внимателно се откопчава едно сиво на цвят предпазно капаче, което се намира върху буксата и придържа кабела.След това се открива достъп до буксата.Внимателно откопчавате буксата на кабела от буксата на датчика, защото двата пина на датчика са много нежни. След като сте извършили това, огледайте двете букси дали има нещо окислено. Ако е така, пръскате с почистващ спрей.Внимавайте много, ако имате окислен пин на датчика. При мен беше така. Използвах за целта една финна пинсета на жена ми :) за почистването, но тя не се сърди. Счупите ли пин, край с датчика и честита ни нова главина, за това внимателно при тази процедура. Сетих се нещо. Преди да разглобите буксата, огледайте кабела , който отива от датчика в купето.Често се случва изолацията му да се нарани, кабела се прекъсва и изключва ABS систетемата. Така че имайте го в предвид. Та това е за сега. И не се отчайвате, ако не се получи от първия път. При мен се наложи два пъти да извършва процедурата , докато се реши проблема. И нещо много важно. При мен грешката с задния датчик не се изтри с диагностичната апаратура с която разполагам, докато не извърших следната процедура. Избирате прав участък от път.Колата трябва да е с абсолютно прав волан.Запалвате колата и без да въртите волана, ускорявате колата до скорост над 40 км и задържате скоростта примерно 50 км поне 5-10 сек, тогава системата явно си прави проверка и лампата на АБС угасна и проблема се реши.Та това е от мен.Дано съм ви бил полезен. За мен този проблем е голяма издънка на Тойота и би трябвало според мен фирмата да поема част от ремонта ,дори и колите да са излезли от гаранция.Дано в новите модели не са използвали същото техническо решение, че голям срам за тях. Хайде хубава вечер на всички.

Corolla E15 2007 - Грeшки C0215 и C1239 - заден ABS датчик ?

Публикувано на: 19 Фев 2017 00:17
от Toyota Yarispz
Този проблем се случи и при мен., порових и разни форуми и се оказа че в Канада е масово разпространен на Яриси от 2007г.!!! Тойота пише в технически бюлетин (не помня кой номер) , но не иска да поеме сервизна акция въпреки петиция от канадски потребители и им заменя главините и кабелите с модифицирани за сметка на собствениците...! boxed.gif . След хвърлени пари на вятъра при знайни и незнайни майстори проблема ми остана като и си карам колата така.....,т.е. освен без ABS съм и без стабилизация и тракшън контрол и не съм имал проблеми като намирам един плюс( карам по-бавно и съответно с доста приличен среден разход tooth.gif )
п.с. лагер главини в ebay.co.uk и от други чужди сайтове са намират на цени около 100лв. нови...

Corolla E15 2007 - Грeшки C0215 и C1239 - заден ABS датчик ?

Публикувано на: 02 Окт 2018 15:34
от beefeater
При мен се появи същата грешка преди няколко месеца. В моя случай конекторите/пинчетата бяха като нови (главината беше сменяна точно преди да закупя автомобила втора употреба преди две години, предполагам поради същата грешка), но кабелът беше увреден. Разминах се само със смяна на кабел - цена между 80-130 лв в зависимост от търговеца/отстъпката. В Тойота Сливен и Тойота Стара Загора искаха да ми сменят и главина, и кабел. ermm.gif

Corolla E15 2007 - Грeшки C0215 и C1239 - заден ABS датчик ?

Публикувано на: 13 Юли 2020 08:39
от rossenboy
Здравейте колеги, дойде и при мен благата вест - грешка С0215 заден ляв сензор (Тойота Версо 2010, 2.0 дизел). Интересното е, грешката се появява по време на движение, след като спра и престои колата изключена известно време грешката изчезва (няма нищо на таблото). Когато не светят лампите за грешка, ABS-а при нормално спиране се активира (стърже) за части от секундата, малко е стряскащо като не го очакваш и после се появяват светлините TRC off, ABS и изписва Check VSC system. Разглобявах буксата, видя ми се чиста, нямах контактен спрей под ръка, така че я напръсках със спирт и зачистих пиновете с клечка за уши, нямаше почти никакви мизерии. Дали има начин да проверя кабел/букса е проблема или отиваме на смяна на датчик - попрочетох някакви неща и доколкото разбрах може да се смени само буксата с кабелите, самият сензор върви комплект с главината, което е неприятно като цена.?
Благодаря предварително за добрите новини.

Corolla E15 2007 - Грeшки C0215 и C1239 - заден ABS датчик ?

Публикувано на: 23 Юли 2020 09:07
от rossenboy
Ъпдейт на ситуацията - при спиране и престой на автомобила (заключване и изчакване 5-10 мин) предупредителните лампи загасват и все едно няма нищо. След известно време на движение отново светват, не съм забелязал някаква зависимост между скорост и начин на шофиране - светват и при движение на магистралата и при градско (бавно) шофиране. Грешката я прочетохме с Delphy ако има значение, двата задни датчика/букси ги разглобявах и почиствах, не видях окисление на пиновете или наранени кабели. Ако не беше грешката за заден ляв датчик се бях насочил кум проблемен EGR, но с грешката може би е кабел/датчик!? Някакви идеи?