Страница 1 от 1

Avensis T25 1.8 1ZZ-FE VVTi 127HP Wagon 2006 - Влошено спиране след намеса - подмяна на спирачни дискове ?

Публикувано на: 31 Май 2017 22:01
от extory
Днес реших да сменя предни и задни накладки , като имах уверението на един майстор ,че предните дискове може да изкарат още един-два комплекта накладки.Имаха си ръбче ,но нито съм мерил мм нито нищо. Отивам днеска при момчетата които ще сменят накладкитеи им ги давам, почват те да разглобяват и изненада.....пластинките на предните спирачни апарати са за смяна ....викам ми хубаво.
После свалят дисковете и казват имат голям ръб 2 мм. Аз им казвам ,че не съм подготвен в момента и дали не може да се направи нещо ....ми казват може малко да ги припилим. Аз под това разбирам хващане на една стружка , а то....излиза момчето с диска слага го на земята и почва с шлайфа да пили wacko.gif за сефте виждам , обаче се старае и си викам баси сигурно много дискове е припилил и няма да има проблем rolleyes.gif
После се оказва , че липсвали накакви гумички пак на задните спирачни апарати....верно липсваха, та поръчахме ги и тях. Водачите старателно ги изчистиха , намазаха със смазка сглобиха и ти да видиш след 4 часа паля колата boxed.gif worthy.gif
Първа , втора, ....пета и спирам аз ама всъщност не спирам....няма никой в къщи дет се вика. Пак така , но с по голяма скорост и рязко набиване на спирачки и не само ,че не спира хубаво ами като стара жигулка, ами и абс го няма никакъв и колелата блокират guns.gif
Най-интересното е , че лампата на абс не светна или не светна никога, а би трябвало ако има проблем с него rolleyes.gif
Та си мисля ,че не са се справили с дисковете и аз се чувствам ужасно , че им позволих да го направят sad.gif
Мнения?

П.С. После премерих дисковете и бяха 22 мм а нови би трябвало да са 26 мм (ОЕМ ките са)
 ! Съобщение от: Akima
Предишно заглавие:
Голям проблем със спирачки
Първо предупреждение - прецезирайте си заглавията - не сте от вчера във форума.

Avensis T25 1.8 1ZZ-FE VVTi 127HP Wagon 2006 - Влошено спиране след намеса - подмяна на спирачни дискове ?

Публикувано на: 31 Май 2017 23:22
от spiridoncho
Значи тия пиленици на ръбчетата нещо са го направили много хамалско. Ако са внимателни и на земята става, но се рискува след това да тресе предницата лекинко. Аз не бих позволил така да ми препилват диск. Най-добре с шлайф при въртящ се диск както е монтиран на колата. Дано само да са ти свалили ръбчетата, че ако са шлайфали на ръка работните повърхности току започнал да ти пулсира якичко педала при спиране.
Сега по отношението на спирането. Ами нормално е колата да не спира при току що сменени накладки. Новите накладки трябва да се напаснат спрямо старите дискове. Дотогава не спирай рязко и бързо, за да не препичаш новите накладки. И така поне 15-тина спирания. С течение на времето спирачките ще се засилят. Имам чувството, че си млад шофьор, или до сега не си карал кола със сменени накладки, или пък винаги някой друг ти ги е напасвал. Най бързо се напасват нови дискове и накладки, но твоя случай не е такъв. Недей да суркаш колата и да си прави експерименти. АБС-а не знам защо не ти се активира. Нека се напаснат накладките и тогава тествай АБС-а. Все пак си сменил накладките и на 4-те колела.
По отношение на дисковете - ами курса отдавна им е свършил, а вече са 2мм под минимума. Препоръчвам ти да се ориентираш към смяна. Принципно на дисковете има маркери на всяка една страна, до каква дебелина могат да работят безопасно. Ако в твоя случай има "месо" покарай така докато износиш накладките наполовина и сменяй всичко комплект. Разбира се най-добре ще е да се ориентираш още сега към смяна, защото не се знае от де ще изкочи зайчето.
Много е опасно да стигаш до това положение
Изображение

Avensis T25 1.8 1ZZ-FE VVTi 127HP Wagon 2006 - Влошено спиране след намеса - подмяна на спирачни дискове ?

Публикувано на: 31 Май 2017 23:26
от Akima
За:
2006 TOYOTA AVENSIS (ZZT251L-AWMNKW)
ENTRY EUR WG LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
Предни дискове:
43512 DISC, FRONT
43512-05040 2 € 134.25
ТТ данни на изделието:
Minimum thickness [mm]: 24
Brake Disc Type: Vented
Brake Disc Thickness [mm]: 26
Diameter [mm]: 277
Thread Size: 15
Height [mm]: 49,5
Centering Diameter [mm]: 55
Bolt Hole Circle Ø [mm]: 100
Number of Holes: 5
Machining: High-carbon
Дисковете ви са под минималната допустима дебелина - незабавно ги сменете.
Застрашавате своят живот, както и животите на останалите участници в движението.

Avensis T25 1.8 1ZZ-FE VVTi 127HP Wagon 2006 - Влошено спиране след намеса - подмяна на спирачни дискове ?

Публикувано на: 13 Авг 2017 11:36
от batececo
extory, какво стана, напаснахса ли се спирачките?
Би ли споделил как се развиха нещата с твоя проблем? :)

Avensis T25 1.8 1ZZ-FE VVTi 127HP Wagon 2006 - Влошено спиране след намеса - подмяна на спирачни дискове ?

Публикувано на: 13 Авг 2017 12:50
от extory
Мдаа, подобри се , но не както ми се искаше ... проблема се оказа , че като са престъргвали дисковете са попрекалили на някои места и сега на единият диск има ръжда в началото и края ...демек спира само в средата wink.gif
Другата седмица ще сложа нови дискове само се чудя дали да карам с "новите накладки" или да сменя пак и тях?

Avensis T25 1.8 1ZZ-FE VVTi 127HP Wagon 2006 - Влошено спиране след намеса - подмяна на спирачни дискове ?

Публикувано на: 13 Авг 2017 13:45
от iovkito
Аз бих сложил старите накладки .

Avensis T25 1.8 1ZZ-FE VVTi 127HP Wagon 2006 - Влошено спиране след намеса - подмяна на спирачни дискове ?

Публикувано на: 13 Авг 2017 13:57
от spiridoncho
Ако накладките са силно набраздени заради старите дискове, взимаш шкурка P80 или P60 и почваш да шкуриш накладките докато се изравнят. След това си ги монтираш и няма проблем. Така съм ползвал няколко комплекта малко употребявани накладки на автомобилите които съм имал. Пак ще трябва да има период на напасване, но при нови дискове нещата се случват доста по бързо. Ако пак смениш накладките, то все едно си скъсал едни 50-80лв.

Avensis T25 1.8 1ZZ-FE VVTi 127HP Wagon 2006 - Влошено спиране след намеса - подмяна на спирачни дискове ?

Публикувано на: 13 Авг 2017 15:50
от batececo
Използваните, но малко износени накладки можеш да ги запазиш за 2ра, 3та смяна на накладки на новите дискове.
Нови дискове ЗАДЪЛЖИТЕЛНО с нови накладки!

Поне аз не бих си съсипал новите дискове с използвани накладки...

Avensis T25 1.8 1ZZ-FE VVTi 127HP Wagon 2006 - Влошено спиране след намеса - подмяна на спирачни дискове ?

Публикувано на: 13 Авг 2017 19:38
от spiridoncho
batececo написа: Използваните, но малко износени накладки можеш да ги запазиш за 2ра, 3та смяна на накладки на новите дискове.
Нови дискове ЗАДЪЛЖИТЕЛНО с нови накладки!.....
Колега, с риск да предизвикам спор, би ли пояснил как ползвани накладки ще съсипят нови дискове, и няма да ги съсипят ако се сложат на 2-ра или 3-та смяна? Да с нови накладки е най-добре, но човека има накладки на 500км пробег. Дали пък да не ги тръкне с една шкурка, да ги изравни за да не му се получават ръждиви ивици заради браздите в накладките? Като изключим вероятността за леко отклонение от успоредност на равнините на накладките, едни накладки минати с шкурка с нищо не се различават от чисто нови такива. И да, периода на напасване ще е доста по-голям заради евентуалното отклонение от равнинност, но в рамките на 100-200км градско каране нещата ще си дойдат на място.
extory написа: Мдаа, подобри се , но не както ми се искаше ... проблема се оказа , че като са престъргвали дисковете са попрекалили на някои места и сега на единият диск има ръжда в началото и края ...демек спира само в средата wink.gif
Нормално е да се появят ръждясващи учатъци, защото е необходимо "по-високите" участъци от диска да изтрият феродото, и трябва време "по-ниските" учатъци от диска да стигнат до феродото т.е. приеми, че браздите по диска трябва да си нарежат канали по накладката. Това общо взето представлява и процеса по напасване. Има го и кофти варианта - локално отъняване на диска в следствие на пиленето на ръка т.е. бая ще почакаш докато се изтрие диска. Това последното почти е невъзможно във времето да се изчисти ръждата, защото сама по себе си е абразив който яде накладките.

Avensis T25 1.8 1ZZ-FE VVTi 127HP Wagon 2006 - Влошено спиране след намеса - подмяна на спирачни дискове ?

Публикувано на: 03 Окт 2023 17:01
от methtical
Съжалявам, че ще надигна тая стара тема, ама ми направи впечатление, че колегата като сменявал и обслужвал там водачите били му казали, че нямало втулки и били поръчвали. И аз съм с Авенсис 2006-та (фейс) и като свалях преди 3 седмици задните дискове и накладки да ги сменя с нови забелязах, че и моите долни водачи нямат такава втулка. По номер на частта (toyodiy.com) излиза, че такава втулка няма. Спирачките не дрънчат преди и след моята намеса по обслужване и подмяна. Някой друг с фейслифт, който си прави сам колата да е забелязал, че тези втулки липсват?

Avensis T25 1.8 1ZZ-FE VVTi 127HP Wagon 2006 - Влошено спиране след намеса - подмяна на спирачни дискове ?

Публикувано на: 04 Окт 2023 10:13
от vfr800
Тази гумичка се слага само на единия водач. Навремето водачите бяха различни и единия изобщо нямаше жлеб за такава гумичка и дори да искаш няма как да сложиш. Сега обаче с цел по-ниска цена се произвеждат само водачи с жлеб и на единия не се слага. И тука се започват едни филми :) карай си колата всичко е наред.

Avensis T25 1.8 1ZZ-FE VVTi 127HP Wagon 2006 - Влошено спиране след намеса - подмяна на спирачни дискове ?

Публикувано на: 05 Окт 2023 14:07
от methtical
Карам, друго не ми остава :) Благодаря за отговора. Иначе само за протокола, отвори за втулки има, просто липсват и да, такива са само от долната страна. Отгоре са си плътни.

Avensis T25 1.8 1ZZ-FE VVTi 127HP Wagon 2006 - Влошено спиране след намеса - подмяна на спирачни дискове ?

Публикувано на: 05 Окт 2023 21:12
от r34c7
Използвам тази стара тема за да призова всички колеги, които ще прочетат в бъдеще - моля ви, не правете никакви компромиси със спирачната система. Не струговайте дискове, не ги пилете с ъглошлайф, не използвайте силна ракия вместо спирачна течност, защото от това зависи не само Вашия живот! Дори да не достигат средства, не правете компромиси с Вашата безопасност и тази на другите участници в движението. Винаги има втори, трети, четвърти начин да се придвижим безопасно от точка А до точка Б.