Страница 1 от 1

Тойота Ярис - проверка спирачни дискове

Публикувано на: 21 Юли 2017 18:20
от osis
Колеги ,
сервиз във Варна , в който мога да порверя състоянието на спирачните дискове?
Усещат се вибрации при спиране , а накладките са на 50 % ..
Разбрах, че се тестват с магнитна стойка и индикаторен часовник.

Тойота Ярис - проверка спирачни дискове

Публикувано на: 21 Юли 2017 19:41
от slowtraveler
Първо ги измери дали дебелината им е ОК... И ако е близко до границата - направо ги сменяй...

Тойота Ярис - проверка спирачни дискове

Публикувано на: 15 Авг 2017 11:25
от ТТодоров
А задните как се проверяват, нещо по сервизите ги мързи да гледат барабаните...
Какво да правя за тях? (сори за офтопика, ако вашия Ярис е с дискови)

Тойота Ярис - проверка спирачни дискове

Публикувано на: 15 Авг 2017 12:01
от spiridoncho
Ами ако имаш ревизионен отвор на задните за настройка на накладките, то оттам можеш да се опиташ да видиш има ли накладки. Другия вариант е през отвор за болт ако не си с шпилки. Иначе барабана се сваля чрез разхлабване на саморегулиращия механизъм, защото в повечето случаи има ръб и трябва да се свият накладките. Като се свали барабана му се мери вътрешния диаметър. Там също си има допустим норми.
Принципно при повечето автомобили на 3-та смяна на предните накладки, се сменят и задните дори и да не са свършили. Тогава превантивно се смазва или подменя саморегулиращия механизъм и се проверява диаметъра на барабана. Понеже е по трудоемко и си е време, затова никой не проверява барабани. Разглоби ли се, по-добре е да се сменят и накладките.
Проблема е, че повечето хора си сменят задните накладки като ги чуят да стържат.

Тойота Ярис - проверка спирачни дискове

Публикувано на: 15 Авг 2017 12:37
от Оги
Централния им отвор се спича от ръжда и излиза с "майката", затова не ги отварят, а отворат ли ги- сменят накладките с нови, понеже най-често са под 2 мм. Само за гледане- не им се оправдава труда по свалянето, но може да договориш ако вс. е о.к. да им платиш труда.
Ако трябва да се сменят барабани- имам 2 за 2SZ-FE, подробности на ЛС.

Тойота Ярис - проверка спирачни дискове

Публикувано на: 15 Авг 2017 13:02
от spiridoncho
Оги написа:.... и излиза с "майката"
Там е проблема с майсторите. По лесно е с майката и собственика да си купи нови. При избиването на барабаните на Реното преди години, от блъскането с чука липсваха няколко парчета от барабана. Да не споменавам, че не бяха разхлабили и накладките. Ефекта беше, заглъхване на ушите при скорости около 130-140км/ч от вибрациите.
С повече WD40 и с гумен чук нещата стават с лекота, и при монтажа като се сложи гресчица, всичко е 6 за последващ демонтаж. Ама нали трябва да се блъска, че е по-лесно.