Настройка на койловъри

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
kostadinnm
Мнения: 154
Регистриран: 09 яну 2013 21:20
Репутация: 12
Местоположение: София/Петрич

Настройка на койловъри

Мнениеот kostadinnm » 07 дек 2017 15:46

zi_zi_top написа:Източник Аз бях наясно с размерите на хартия, но когато слезеш 3 см надолу и увеличиш базата от 260 см на 270 см в реалността ти се изясняват по друг начин числата. :)

уточнение: последващото не е съвет, а отбелязване на някакъв вариант за очевидния недостиг на клиренс за королата на зизи.
Мислил ли си за малко по-високи гуми?! Аз, заради липса на кадърност у едни гумаджии, карах известно време моята със 195/65, вместо 195/60 и беше ок, въпреки че по калкулатор имаше повече от 3%, което е нормата за отклонение за един от показателите, мисля. Май тогава няма нужда от реглаж на окачването?! Да, ще ти пострада стабилността, както и някой сензор за ESP-то. Също, трябва да не закача в калника пълния ход по вертикала, а за предните гуми, може да се наложи да ограничиш радиуса на завой. И последно - ще натовариш повече съединителя/автомата, както и скоростомера няма да е точен.
Абе, негативите се натрупват със степента на промяна, но ако наистина е толкова необходим +3см просвет, а се налага да избягваш маршрут или често одирарш корите заради липсата му, може да се помисли в тая посока.
Иначе, моята мисля, че е някъде на 14-15см и ме дразнят единствено високите бордюри, които понякога закачам с ножа. За щастие, откакто един бг-тенекеджийски магьосник пипа по предната броня имам някакви метални скоби по нея и конструктивно не се плаши от повечето ожулвания :)
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL

Двигателист
Мнения: 96
Регистриран: 13 окт 2008 23:32
Репутация: 24
Местоположение: София

Настройка на койловъри

Мнениеот Двигателист » 07 дек 2017 22:33

Със 195/65 скоростомера ще ти е доста по-точен в сравнение с щатните 195/60. Тествай с гпс, ако не вярваш. На повечето тойоти до 2008-ма е предвиден реглаж на страничния наклон със съответните ремонтни болтове, а надлъжния наклон няма за какво да се пипа. Даже и без специалните болтове, винаги има малко луфт между шенкела и амортсьора и пак може да се понагодят нещата (проверено лично от мен на авенсиса ми, Т22, има ход за почти 30 минути).
Колкото до повдигането, не си струва труда, но ако си нямате работа най-простото решение е да подлагате дистанционни подложки между макферсона и купето. Ще трябва да се мисли за по-дълги болтове на тампона/супорта. 10-15 мм планка от алуминиева сплав , или стомана за по-евтино би трябвало да дадат желаното повдигане.

Потребителски аватар
kostadinnm
Мнения: 154
Регистриран: 09 яну 2013 21:20
Репутация: 12
Местоположение: София/Петрич

Настройка на койловъри

Мнениеот kostadinnm » 08 дек 2017 11:27

Да за отпред с такива болтове най-вероятно ще може да се пипа камбъра:
Изображение
Въпросът е отзад как става най-кадърно?! Понеже задните ми гуми изглеждат една идея по-разкрачени, си поиграх да го премеря на моята с подръчни средства(водна терзия и питагор) и беше около градус и половина отрицателен. Това, доколкото има инфо из нета, е в норми. Ходил съм на реглаж, но тогава не обръщах внимание и даже не знаех, че има листовка със стойности преди/след.
Има някаква шайба:
Изображение
Едит: аз ако променям нещо по окачването, ще е смъкване cool.gif
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL

Потребителски аватар
skydiver
Мнения: 282
Регистриран: 05 май 2015 23:55
Репутация: 28
Местоположение: София

Настройка на койловъри

Мнениеот skydiver » 09 дек 2017 18:45

Не е добре да пипаш шайбата, освен в случаите , когато целиш да си разцентроваш тотално задния мост.
https://youtu.be/rLggvBqh1uU
Toyota RAV4.2 1AZ-FE SOL edition
Nissan Primera GT х3

dokkito
Мнения: 127
Регистриран: 01 юни 2013 09:34
Репутация: 14
Местоположение: Шумен

Настройка на койловъри

Мнениеот dokkito » 09 дек 2017 23:28

Ами тая пластмасова шайба като старее и си промени формата ? Някак много порнографско ми изглежда
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Потребителски аватар
kostadinnm
Мнения: 154
Регистриран: 09 яну 2013 21:20
Репутация: 12
Местоположение: София/Петрич

Настройка на койловъри

Мнениеот kostadinnm » 09 дек 2017 23:51

Никога не бих си сложил подобно нещо - просто отбелязвам какви са вариантите. Даже болтовете за отпред ми се струват по-кекави от нормални такива. Просто е добре да стане ясно, че тия автомобили не са предвидени да се превръщат в пистови бегачки или проходими машини лесно. За отбелязване в черния списък е и добавяне на скоби на торсиона - последните абзаци на тази статия: Anti-Roll Bars and Torsion Beam Rear Suspensions, Part 2. Доколкото разбирам, с такива скоби можеш да направиш няколко кръгчета за да прецениш заслужава ли си да постегнеш усукването на задницата(или да сложиш тежко отзад и на хлъзгаво да тестваш колко ти се влошава стабилността), но за постоянно рискуваш да го разбиеш, при това с голяма вероятност.
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL


Върни се в “Общи технически въпроси”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта