Ако шока е едно цяло с тялото значи не става . Ама това трябва да го каже някой , който е по в час . А това дето си го дал , като линк май е задния шок , който в повечето случай си е направо шока без допълнителни тръби . Дори и на Ладата е така.
А и не знам дали зависи от това колко марков е производителя . Защото съм виждал доста скъпи шокове само на пълнители .
Но както казах да се изкаже някой , който е имал повечко вземане даване с тези неща . Аз само исках да разясня идеята на колегата .
Ето какво намерих:
A coilover is an automobile suspension device, short for "coil (spring) over strut". It consists of a shock absorber (British: damper) with a coil spring encircling it. The shock absorber and spring are preassembled as a unit prior to installation, and are replaced as a unit when the shock absorber has leaked. This provides for optimal damping without torsional loads. Some coilovers are adjustable for ride height and hardness as well using a simple threaded spring perch similar to a nut.
The coilover is a basic component of the MacPherson strut suspension system, which is distinguished from other arrangements by employing a particular design of anti-roll bar as a longitudinal constraint. This was the first widespread use of the coilover in automobile suspensions. But there are other designs; the word coilover should not be considered a synonym for the MacPherson strut arrangement.
Coilovers should not be confused with struts or independently mounted shock absorbers.
http://en.wikipedia.org/wiki/Coilover
Което трябва да значи , че е по-вероятно да не стане това с подлагането .