Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Заключено
nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: Отново за VVTi и маслото

Мнение от nowyaris » 10 Мар 2014 13:45

mariodenev84 написа:аз сипвам минерално 15W40 на Королла 2001 бензин и е супер доливам още 4 литра на 10 000 км :)) за бензинова корола е супер двигатела не се чува как работи
Абсолютно си прав,колега,13-годишна кола няма какво много да я мислиш.Щом така си върви с такова масло,така си я карай.Но наистина въпреки че доливаш 4 литра го източвай старото на 10 хиляди и я поливай с ново.Между другото в огромна част от нетолкова технически развити и богати като нас региони по света,където търкалят основно дърти Тойоти,постъпват точно по този начин и то от десетилетия насам :thumbsup:
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

mariodenev84
Мнения: 41
Регистриран на: 23 Май 2012 20:34

Re: Отново за VVTi и маслото

Мнение от mariodenev84 » 10 Мар 2014 14:54

Аз сменям филтрите на 10 000 км.
Сипвал съм Кастрол и др. но Тойота и Мазда си харчат не всички двигатели.Имам приятел с Тойота Раф 4 която си я купи нова и пак си харчеше.Говорил съм с много хора които карат като моята Корола и всеки казва че му харчи масло.

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: Отново за VVTi и маслото

Мнение от nowyaris » 10 Мар 2014 16:50

Да бе,колега,сигурно има дето харчат.Мойта например не го пипа.Но е нормално да има някакъв разход вероятно.Ама 4 литра за 10 хиляди не е нормално харчене,направо е лапане.Нещо му има на маторчето.И аз това ти казвам,и колегите и те,карай си количката по този начин както досега и докато върви... .Набутвация е на такава кола да отваряш мотора и да го правиш-тя вече най-вероятно е дала всичко от себе си :thumbsup: .Принципно във всички ръководства си пише че е препоръчително с 5/30 масло да се кара,но на долните редове са изброени практически всички вискозитети,като само се променя интервала на обслужване.Това е Тойота,докато има масло в двигателя си върви laugh.gif
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

mariodenev84
Мнения: 41
Регистриран на: 23 Май 2012 20:34

Re: Отново за VVTi и маслото

Мнение от mariodenev84 » 10 Мар 2014 17:01

Аз минах 5W30 и др. какво ли не, и прочетох че тези двигатели си имат такъв ''чар".

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Отново за VVTi и маслото

Мнение от Japanese_fever » 10 Мар 2014 18:44

Проблемът ти не е, че караш с грешно масло, а че сменяш минерално масло на 10К км. Според това обслужване очаквай колата да ти гори все повече и повече масло. Минерално масло се сменя на 5000 км и до тогава ще си долял само 1-2 литра и после като го смениш колата ще е с ново масло. Ти така или иначе за 10К км ти отиват 7-8 л масло. Защо не го сменяш - нямам идея?!? Също на 5К км сменай и филтъра. Това мога да ти кажа за обикновеното масло.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Re: Отново за VVTi и маслото

Мнение от nov » 18 Мар 2014 13:16

mariodenev84 написа:аз сипвам минерално 15W40 на Королла 2001 бензин и е супер доливам още 4 литра на 10 000 км :)) за бензинова корола е супер двигатела не се чува как работи
Колега, те във фау ве и опел форума взети заедно не могат да се похвалят с такъв разход на масло и то кола 2001, аз ако го имах такава или бих я ремонтирал или бих я продал.4 литра на 10к. е страшно много и сън няма да ми дава, че карам Тойота а имам разход на масло , като на вартбург и то с 15в40, та аз моята 22 годишна талига я карам с 10в 40 и ми пипа 100-200 грама на 8к..
Като прочета подобни случки и ми иде да се откажа от фенството си към Тойота.
Че и половината колеги ти казват, че било нормално за 13 годишна кола .Ужас. И то с тая грес 15в40........................................... wacko.gif worthy.gif biggrin.gif

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: Отново за VVTi и маслото

Мнение от nowyaris » 18 Мар 2014 15:54

Никой не му казва че е нормално. Казваме му че е възможно. Това че е Тойота не пречи някой аматьор преди него да е "опекъл" мотора и като е видял какви ги е свършил да е шътнал колата. Пък може и колегата сам да я е опекъл.Няма значение.Просто му казваме,че колата може да се кара и с 5/30 ,и с 15/40 . Докато върви..... . Основния ремонт ще му обърне джобовете без да повиши продажната цена на автомобила. Възрастта на колата не е показател за състоянието и' . Даже и да налива 8 литра масло 15/40 сложи ги по 8 лв./литър пак му е по-евтино отколкото на мен 3 литра синтетичен Мотул 5/30. biggrin.gif
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

mariodenev84
Мнения: 41
Регистриран на: 23 Май 2012 20:34

Re: Отново за VVTi и маслото

Мнение от mariodenev84 » 18 Апр 2014 15:15

Карам я вече близо 3 години и съм много доволен,гледам си маслото и изобщо не ме притеснява.
Няколко майстора я гледаха и ми казаха да не я пипам,мотора не се чува и пали веднага и оборотите са също ок.
Да я карам още 3 години общо 6 г. и ще я подаря :)).Ще дойде време на нова Корола. mellow.gif

philipp
Мнения: 265
Регистриран на: 24 Авг 2014 09:17

Re: Отново за VVTi и маслото

Мнение от philipp » 09 Сеп 2014 21:00

То ако от смяна до смяна се доливат 4 литра (което си е обема на масло в двигателя), има ли въобще смисъл да се сменя маслото? :)

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Отново за VVTi и маслото

Мнение от Japanese_fever » 09 Сеп 2014 23:14

philipp написа:То ако от смяна до смяна се доливат 4 литра (което си е обема на масло в двигателя), има ли въобще смисъл да се сменя маслото? :)
Ти серизоно ли питаш?
А филтърът кога да го сменяме?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

philipp
Мнения: 265
Регистриран на: 24 Авг 2014 09:17

Re: Отново за VVTi и маслото

Мнение от philipp » 09 Сеп 2014 23:57

Естествено, че не го говоря сериозно. А автомобил, който гори толкова масло, ако не може да бъде оправен, си е направо за хвърляне.

turbinator
Мнения: 1
Регистриран на: 11 Сеп 2014 20:28

Re: Отново за VVTi и маслото

Мнение от turbinator » 13 Сеп 2014 00:39

Здравейте,и аз да се включа в ,,мелачката,, на мнения. Имам Селика 1.8 wwt-i 2000г. -красива кола е,ама голям срам за Тойота. То гори масло като за световно. В Япония със сигурност са комперсирали собствениците на коли с този проблем,поне с сервизно обслужване,и със сигурност по Японски традиции са искали и отделните представителства на Тойота в други държави също да компенсират проблема на засегнатите клиенти. Да ....ама ние живеем в БГ. и едва ли Тойота сервиз ще направи отстъпка ако поискаш да си смениш буталата и сегментите.....Господи ,върни ни Жигулките и Ладичките и бензина от 98 стотинки,..и сме в рая.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Re: Отново за VVTi и маслото

Мнение от slowtraveler » 13 Сеп 2014 01:07

Колега, тойота направи големи отстъпки при покриването на този проблем... Като БЕЗПЛАТНО заменяше повредените детайли доста години след изтичане на официалната гаранция....
Обаче в края на краищата говорим за 14 годишен автомобил...
Та викаш до момента е имало производствен проблем и за 14 години той не е бил отстранен?
Или сега се е проявил проблема - ами на 14 годишен автомобил и други проблеми могат да се появят...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Отново за VVTi и маслото

Мнение от Vesko » 13 Сеп 2014 06:25

turbinator написа:Господи ,върни ни Жигулките и Ладичките и бензина от 98 стотинки,..и сме в рая.
Жигулки и ладички вероятно могат да се намерят все още на пазара. Така, че нямя нужда и от господ за да се сдобиеш с такава кола biggrin.gif
Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г
Изображение

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Отново за VVTi и маслото

Мнение от Japanese_fever » 13 Сеп 2014 07:25

turbinator написа: Да ....ама ние живеем в БГ. и едва ли Тойота сервиз ще направи отстъпка ако поискаш да си смениш буталата и сегментите.....Господи ,върни ни Жигулките и Ладичките и бензина от 98 стотинки,..и сме в рая.
Колега, този ремонт е правен гаранционно от Тойота, ама псувай първия собственик, че не е отишъл да му ги подменят гаранционно, а не това, че живееш в България. Те гаранционните обслужвания и то на такива големи повреди си имат години кога да се прави ремонта и после по давност не може да ти го правят, когато на теб ти скимне. Мине ли финалната дата - сори оставаш си с калпавите сигменти и ще си ги сменяш за твоя сметка.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 174 госта