Страница 26 от 46

Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 22 Апр 2017 18:11
от slowtraveler
VeniR91 написа: губи около 1 литър на 1000 километра,заради заводския дефект, на двигателите
Добре бе колеги... Как така се изказвате уверено за неща, за които просто няма как да са така...
Наясно ли сте какво представлява 'заводския дефект' и причините за увеличеният разход на масло заради този 'дефект'? И при какви километри се проявява?
Та вие карате почти 20 годишен автомобил (и то с около 5х об/мин) - очаквате да няма износване?

Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 04 Май 2017 19:32
от kikaha
Здравейте Колеги,
Моят двигател гореше масло от 4 дена е на парцали, маслените сегменти са на графит имам износване на блока, тъй-като за Авенсис 1.8 /130 кс. -ремонтен комплект бутала няма, можели някой да каже какви бутала да взема за КОРОЛА, за Версо ще станат ли? Откъде да ги взема ? по ВИН фирмите дават само за модела нови но всички на 79мм.

Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 05 Май 2017 20:54
от ORI0N
Момчета , пригответе си минимум 2000лв. за ремонта на този проблем. Казвам минимум, защото на мен ми излезе 3000лв.. Хубаво е да се сменят не само сегменти, бутала и шлайфане, а и други елементи от двигателя (лагери, напасваане на клапани, верига...), особено ако километрите са над 160 К. Катализаторът също заминава в следствие на проблема.

Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 05 Май 2017 21:58
от slowtraveler
ORI0N написа: Момчета , пригответе си минимум 2000лв. за ремонта на този проблем.
slowtraveler написа: Наясно ли сте какво представлява 'заводския дефект' и причините за увеличеният разход на масло заради този 'дефект'? И при какви километри се проявява?
Разбирам, че не говорите за 'проблема', а за стандартно износване на двигателя...
По тази логика на мен ми излезе 50-100х.лв отстраняване на 'проблема' :) То е хубаво да се смени и автомобила на тези години, ама все пак да започнеш да сменяш неща ей-така без диагностика, просто 'защото е добре' - това може да стане постоянен процес с непредвидим финансов резултат :) Затова и не съм съгласен с мнението... Без читава диагностика не е добре да се прави каквото и да е по механизъм...

Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 06 Май 2017 00:14
от dimkaraganchev
ORI0N написа: Момчета , пригответе си минимум 2000лв. за ремонта на този проблем. Казвам минимум, защото на мен ми излезе 3000лв.. Хубаво е да се сменят не само сегменти, бутала и шлайфане, а и други елементи от двигателя (лагери, напасваане на клапани, верига...), особено ако километрите са над 160 К. Катализаторът също заминава в следствие на проблема.
Хе-хе, какви са тези кашкавалени мотори... :)

Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 08 Май 2017 18:20
от ORI0N
slowtraveler Наясно съм със заводския проблем още като си закупих автомобила. Колата ми не пипаше маслото 7 години подред. През пролетта на 2016 ми изяде Мотул 5/40 за 2500 км. Помислих си, че е от маслото, но след още 2500 ми изяде ЕНЕОС, и стана ясно че има поблем. С очите си видях спеклите сегменти и счупените им пружини. Цената на комплекта бутала със сегменти е около 700лв.(зависи), шлайф на цилиндри около 100лв (това е 1/8 от ремонта ми). В момента двигателът ми е чисто нов на цената която писах по-горе и не съжелявам. Всеки си прави сам сметката какво ще прави с автомобила си. Яд ме е само за катализаторът, че се прецака от горенето на маслото.

Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 08 Май 2017 18:25
от slowtraveler
Не сте указали пробега, но аз имах предвид, че заводския проблем се проявява в началото на експлоатацията... А при износване на двигателя също можеш да запечеш или строшиш сегмент, но това съвсем не е свързано със 'заводския проблем', а с общата амортизация..
Затова и не смятам за коректно да се обявява 'заводски проблем' на автомобил над 200х.км... Защото приказката започва да ми заприличва на габровеца, който се кара на двамата си сина : ей, големи прахосници сте - един чисто нов калпак вие двамата за има-няма 20 години успяхте да го скъсате :)

Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 08 Май 2017 20:22
от ORI0N
По тази логика излиза , че темата е приключена, защото едвали има Авенсис 1.8 vvti от 2003г. до 2006г. под 150 хил.км.

Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 08 Май 2017 21:01
от slowtraveler
Ами със 'заводския дефект' мисля че е приключила преди поне 5 години :) Иначе за горене на масло - всеки неизправен автомобил може да гори, без това да е 'заводски дефект'....
В момента фиата ми е в бокса със сериозен проблем вероятно точно заради внезапно появил се разход на масло....
Ето ти едно БМВ преди 2-3 дни - дали е със тойотския 'заводски дефект'?
[bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=7j0rq6A2VGs[/bbvideo]

Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 18 Май 2017 22:36
от Akima
5W40 или 5W30.
Има тема за Celica T23 и броя на отворите.
Успех.

Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 08 Юни 2017 20:11
от kikaha
Здравейте колеги, като гледам последният си пост преди повече от месец е редно да кажа и да покажа какво стана с ремонта на моят двигател. Причини за бокса гори масло 1 литър за 800-900 километра, километража показва 165 000 и малко километра. Ще качвам снимки та да съм полезен на други със същият проблем, както и на онези които тепърва ще се сблъскват с него "не сме малко тези с 1zzFE. :whistle: . И така моторът: разхвърлян, после,Старите бутала изкарани имат 4 масло оттичащи отвора .После шлайфане и ризи
Галерия от ремонта на 1ZZ-FE - 41 снимки

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Последваха сглобяване гарнитури, нова водна помпа, масло антифриз, МНОГО НЕРВИ за Майсторчето /Благодаря му за работата и старанието/аааа , и пари над 2К. На всички който искат да пробват пожелавам успех! Поздрави!

Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 08 Юни 2017 20:41
от slowtraveler
Пооправих снимките... Вероятно двигателя е бил на доста над 300х.км. за да се налага слагане на ризи....
Важното е, че сте го оправили... :thumbsup:

Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 08 Юни 2017 21:08
от dimkaraganchev
На 160 000 км правих ремонт на подобен двигател, QG15DE, заради голям разход на масло. Около 1 литър на 1000 км. Но освен запекли маслени сегменти, други проблеми нямаше. И аз се съмнявам силно за тези км да се износят цилиндрите.

Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 05 Юли 2017 15:54
от philipp
Аз пък май ударих греда.

Миналото лято в сервиз (ползвам ги от години за други автомобили - нямам причина да имам съмнение в хората) ми направиха основния ремонт - смяна на бутала и сегменти. Излезе ми малко под 2000 лв. процедурата. Колата е Тойота Корола Версо 1.8 VVTi от 2004 г.

От ремонта до миналата седмица колата беше карана само градско на къси разстояния - нямаше никакъв проблем с маслото. В четвъртък я качих за първи път на магистралата и след има няма 150 км. (не я настъпвам много - карам в диапазона 120-140 км/ч) светна Check Enginе. Проверка на маслото - под минимума... Трябваше да долея над литър. Колата се кара със синтетично Лики Моли 5W30.

В момента изпитвам сериозно колебание дали да се боря за този двигател втори път, дали просто да сложа друг двигател от някоя кола на старо (което пак ще е тото) или направо да не я разпродам на части (не съм от хората, които ще я продадат харчеща масло на някой, дори да е непознат)...

П.П. Check Engine в случая е заради датчика за изгорели газове. Когато започне мощно да гори масло, започва да трупа грешки и в един момент светва.

Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 05 Юли 2017 17:23
от slowtraveler
philipp написа: Сиреч разбирайте - колкото по-малко е числото, толкова по-гъсто (реално по-нетечливо) е маслото!
Обратното е... А 15W ще ти направи старта зимата при студ незабравимо изживяване stupid.gif