Отново за VVTi и маслото

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Iliyа Damyanov
Мнения: 311
Регистриран: 05 апр 2016 15:10
Репутация: 84
Местоположение: Мюнхен

Отново за VVTi и маслото

Мнениеот Iliyа Damyanov » 17 дек 2017 10:47

dokkito написа:Източник
Iliyа Damyanov написа:Източник
dokkito написа:Източник Старото масло и нагарът в двигателя вървят ръка за ръка. Това което е написал механика има много голяма логика за този проблем. Аз ако съм ще сваля капака на главата, и ако мотора има много нагар ше го промия няколко пъти с масло и препарат за примивка. Ще излезе скъпо, но дори и да не помогне няма да навреди

И като го промиеш ще го доубиеш.

Това е твое мнение.


Значи според тебе ако двигателя се е забил с нагари и мизерии след промивката част от тях няма да попаднат във фазорегулатора , хидро компенсатори , обтегач на веригата .... Съвременен мотор с промивка не може да се спаси а ако е и с принудително пълнене става още по весело.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12841
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 355
Местоположение: Варна

Отново за VVTi и маслото

Мнениеот slowtraveler » 17 дек 2017 10:55

За мен няма категоричен извод ЗА/ПРОТИВ...
Ако не го промиеш също няма гаранция че мъзгоча няма все пак да попадне във фазорегулатора, хидрокомпенсатори и т.н...
За мен промивката е полезно действие, като проблемите са минимални ако се прави редовно...
Ако двигателя е затлачен - да, има вероятност да вдигне мръсотията до някое по-критично място, но миещата съставка може и да го изкара от там...
Да се спаси двигателя - едва ли, но може да удължи живота му. Също както може да покаже дефектите/ критичното износване на определени детайли и с това да те принуди да правиш по-скорошен ремонт, докато в противен случай може мъзгоча просто да е маскирал проблема.....
Затова и нямам смислен извод...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Iliyа Damyanov
Мнения: 311
Регистриран: 05 апр 2016 15:10
Репутация: 84
Местоположение: Мюнхен

Отново за VVTi и маслото

Мнениеот Iliyа Damyanov » 17 дек 2017 12:20

Явно зависи от гледната точка. Аз бръмча по различни дестинации в Европа и не ми отърва да закъсам някъде дори и лятно време. Затова не бих си правил експерименти дали ще се получи или не желания ефект с промивка. Бих разглобил двигателя както е предложил nowyaris. Така ще се види и дали има поражения от маслен глад. Не споря ,че съм прав а изразявам мнение какво бих предприел аз ако предполагаемия проблем е такова голямо засиране.Не споря и финансово кое колко е оправдано но знам като закъсаш на чуждо място какви драми стават а ако имаш и ценен багаж става пълно мазало.

dokkito
Мнения: 210
Регистриран: 01 юни 2013 09:34
Репутация: 19
Местоположение: Шумен

Отново за VVTi и маслото

Мнениеот dokkito » 17 дек 2017 15:12

Iliyа Damyanov написа:Източник
dokkito написа:Източник
Iliyа Damyanov написа:Източник
И като го промиеш ще го доубиеш.

Това е твое мнение.


Значи според тебе ако двигателя се е забил с нагари и мизерии след промивката част от тях няма да попаднат във фазорегулатора , хидро компенсатори , обтегач на веригата .... Съвременен мотор с промивка не може да се спаси а ако е и с принудително пълнене става още по весело.

Каква е гаранцията , че мизерията няма да се отмие със качественото масло и няма да се получи това което теб те тревоижи след промивката. Промивката щом сваля нагара също и донякъде го разтваря. Именно затова си смятам , че промивката не би трябвало да е чак опасна за двигателя. Уважавам мнението ти все пак , но това не означава , че нямам право и на мое :) лек ден
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

tushe_m8
Мнения: 5
Регистриран: 10 дек 2017 12:42
Репутация: 0
Местоположение: Варна

Отново за VVTi и маслото

Мнениеот tushe_m8 » 17 дек 2017 15:48

Благодаря на всички за мненията! Разбрах долу-горе на какво трябва да се обърне внимание. Някой ще ми препоръча ли сервиз във Варна, в който могат да ми направят всички тези процедури или е най-добре в сервиза на Тойота?

Iliyа Damyanov
Мнения: 311
Регистриран: 05 апр 2016 15:10
Репутация: 84
Местоположение: Мюнхен

Отново за VVTi и маслото

Мнениеот Iliyа Damyanov » 17 дек 2017 19:07

tushe_m8 написа:Източник Благодаря на всички за мненията! Разбрах долу-горе на какво трябва да се обърне внимание. Някой ще ми препоръча ли сервиз във Варна, в който могат да ми направят всички тези процедури или е най-добре в сервиза на Тойота?



Ако не ти отговори някой варналия влез в раздел Сервизи ,Магазини и си изкопай нещо за Варна. Нямам представа какъв ти е проблема но ако предприемеш промиване сложи предварително в един буркан с почистващата химия О-пръстени , някой семеринг , „гумички “ за клапани...за видиш дали им се случва нещо , защото яките химии които найстина разтварят нагари и коксови отлагания разлагат или подуват споменатите уплътнения. Не е някаква драма защото ако отваряш мотора ще ти трябват нови.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12841
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 355
Местоположение: Варна

Отново за VVTi и маслото

Мнениеот slowtraveler » 17 дек 2017 19:26

Промивките ги правех в Тойота, защото те ми поддържаха Авенсиса...
Забравил съм вече каква химия ползваха, но според мен имаше ефект - след като почнах при всяка смяна да правя промивка, новото масло стоеше доста по-дълго време чисто :thumbsup:
Процедурата бе с присадка към старото масло - доливаш, оставяш автомобила да работи на празен ход 5-10 минути, и изливаш цялото масло...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

nowyaris
Мнения: 4131
Регистриран: 11 фев 2009 16:17
Репутация: 59
Местоположение: Русе

Отново за VVTi и маслото

Мнениеот nowyaris » 17 дек 2017 19:52

Промивка на всяка смяна е излишна,ако се ползва вярното/правилното двигателно масло и съответния правилен маслен филтър.
Аз съм ползвал на Яриса веднага след гаранцията/3 смяна/ течност от МАННОЛ.Беше евтина,много евтина,после Мотул и вече
7 години след това само сменям масло и филтър.Дори и при смяна маслото да е леко потъмняло,още по-добре-значи мие.
В който и сервиз във Варна да отиде Колегата,там ще извършат промивката-нищо специално.Но после задължително перфектно
двигателно масло,маслен и въздушен филтър.И то ще си покаже моторчето само живо ли е или умира.Бензин е,държат много.
Всичко,което сме направили през живота си в определен момент се връща,за да ни захапе.И доброто.И лошото.
A най-важна била тревата - или си над нея,или под нея.

nowyaris
Мнения: 4131
Регистриран: 11 фев 2009 16:17
Репутация: 59
Местоположение: Русе

Отново за VVTi и маслото

Мнениеот nowyaris » 17 дек 2017 20:01

Iliyа Damyanov написа:Източник Явно зависи от гледната точка. Аз бръмча по различни дестинации в Европа и не ми отърва да закъсам някъде дори и лятно време. Затова не бих си правил експерименти дали ще се получи или не желания ефект с промивка. Бих разглобил двигателя както е предложил nowyaris. Така ще се види и дали има поражения от маслен глад. Не споря ,че съм прав а изразявам мнение какво бих предприел аз ако предполагаемия проблем е такова голямо засиране.Не споря и финансово кое колко е оправдано но знам като закъсаш на чуждо място какви драми стават а ако имаш и ценен багаж става пълно мазало.

Ти бръмчиш с дизелови двигатели.Написах че при тях всичко е по-кофти.Колегата пита за бензиов-там нагарите нямат нищо общо с дизеловите-проста промивка
много често помага.И нещо много важно за мен-след промивка да не се налива веднага новото масло-аз оставих Яриса повече от 12 часа-цяла вечер и цяла нощ без пробка и маслен филтър-хубаво да се отече.Чак на другата сутрин затварях и наливах.
Всичко,което сме направили през живота си в определен момент се връща,за да ни захапе.И доброто.И лошото.
A най-важна била тревата - или си над нея,или под нея.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12841
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 355
Местоположение: Варна

Отново за VVTi и маслото

Мнениеот slowtraveler » 17 дек 2017 22:44

nowyaris написа:Източник Промивка на всяка смяна е излишна,ако се ползва вярното/правилното двигателно масло и съответния правилен маслен филтър.

Излишна по принцип :) Ама дефакто нещата не бяха такива - промивките ги почнах след 30х.к и след основния ремонт заради запеклите сегменти...
Логично през запеклите сегменти бе влизал доста мъзгоч в картера tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

nowyaris
Мнения: 4131
Регистриран: 11 фев 2009 16:17
Репутация: 59
Местоположение: Русе

Отново за VVTi и маслото

Мнениеот nowyaris » 18 дек 2017 09:16

То картер с промивка не се чисти - чисти се с шпакличка,телена четчица,стар пешкир , много бензин и много търпение . После пароструйка и моточистител. :D
Всичко,което сме направили през живота си в определен момент се връща,за да ни захапе.И доброто.И лошото.
A най-важна била тревата - или си над нея,или под нея.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12841
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 355
Местоположение: Варна

Отново за VVTi и маслото

Мнениеот slowtraveler » 18 дек 2017 09:35

Това се надявам да е било направено при смъкването на буталата (поне една пароструйка).... Но блок/глава няма как да ги мият така без смъкване на двигател и т.н...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

nowyaris
Мнения: 4131
Регистриран: 11 фев 2009 16:17
Репутация: 59
Местоположение: Русе

Отново за VVTi и маслото

Мнениеот nowyaris » 18 дек 2017 10:07

А,главата я мият и без да смъкват двигателя :D .Само смъкват главата.Не бе,просто Колегата питаше какво да прави и аз като дърт пинтия
му казах откъде да почне.Щото онези по сервизите във Варна като почнат да го омагьосват.......... Мани,мани.............
Не знам - Яриса и след вече 10 години и почти 60 хиляди градско масло не пипа.То са си само три цилиндъра де..... tongue.gif
Жената точно маслената щека я е заебала отвсякъде-даже не я знае къде е.Вчера вечерта завалял сняг и каза че наляла зимна течност.
Моля се на Бога да не я е наляла в двигателя :) .
Всичко,което сме направили през живота си в определен момент се връща,за да ни захапе.И доброто.И лошото.
A най-важна била тревата - или си над нея,или под нея.

tushe_m8
Мнения: 5
Регистриран: 10 дек 2017 12:42
Репутация: 0
Местоположение: Варна

Отново за VVTi и маслото

Мнениеот tushe_m8 » 20 дек 2017 21:19

Здравейте колеги. Днес в един сервиз ми казаха, че тъй като съединителя е за смяна, колата загрявала, температурата на маслото се вдигала и затова светвала лампата за масло. Как ще коментирате?

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12841
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 355
Местоположение: Варна

Отново за VVTi и маслото

Мнениеот slowtraveler » 20 дек 2017 21:32

Сменяй сервиза...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008


Върни се в “Общи технически въпроси”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта