Страница 30 от 46

Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 17 Дек 2017 10:47
от Iliyа Damyanov
dokkito написа:
Iliyа Damyanov написа:
dokkito написа: Старото масло и нагарът в двигателя вървят ръка за ръка. Това което е написал механика има много голяма логика за този проблем. Аз ако съм ще сваля капака на главата, и ако мотора има много нагар ше го промия няколко пъти с масло и препарат за примивка. Ще излезе скъпо, но дори и да не помогне няма да навреди
И като го промиеш ще го доубиеш.
Това е твое мнение.
Значи според тебе ако двигателя се е забил с нагари и мизерии след промивката част от тях няма да попаднат във фазорегулатора , хидро компенсатори , обтегач на веригата .... Съвременен мотор с промивка не може да се спаси а ако е и с принудително пълнене става още по весело.

Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 17 Дек 2017 10:55
от slowtraveler
За мен няма категоричен извод ЗА/ПРОТИВ...
Ако не го промиеш също няма гаранция че мъзгоча няма все пак да попадне във фазорегулатора, хидрокомпенсатори и т.н...
За мен промивката е полезно действие, като проблемите са минимални ако се прави редовно...
Ако двигателя е затлачен - да, има вероятност да вдигне мръсотията до някое по-критично място, но миещата съставка може и да го изкара от там...
Да се спаси двигателя - едва ли, но може да удължи живота му. Също както може да покаже дефектите/ критичното износване на определени детайли и с това да те принуди да правиш по-скорошен ремонт, докато в противен случай може мъзгоча просто да е маскирал проблема.....
Затова и нямам смислен извод...

Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 17 Дек 2017 12:20
от Iliyа Damyanov
Явно зависи от гледната точка. Аз бръмча по различни дестинации в Европа и не ми отърва да закъсам някъде дори и лятно време. Затова не бих си правил експерименти дали ще се получи или не желания ефект с промивка. Бих разглобил двигателя както е предложил nowyaris. Така ще се види и дали има поражения от маслен глад. Не споря ,че съм прав а изразявам мнение какво бих предприел аз ако предполагаемия проблем е такова голямо засиране.Не споря и финансово кое колко е оправдано но знам като закъсаш на чуждо място какви драми стават а ако имаш и ценен багаж става пълно мазало.

Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 17 Дек 2017 15:12
от dokkito
Iliyа Damyanov написа:
dokkito написа:
Iliyа Damyanov написа:
И като го промиеш ще го доубиеш.
Това е твое мнение.
Значи според тебе ако двигателя се е забил с нагари и мизерии след промивката част от тях няма да попаднат във фазорегулатора , хидро компенсатори , обтегач на веригата .... Съвременен мотор с промивка не може да се спаси а ако е и с принудително пълнене става още по весело.
Каква е гаранцията , че мизерията няма да се отмие със качественото масло и няма да се получи това което теб те тревоижи след промивката. Промивката щом сваля нагара също и донякъде го разтваря. Именно затова си смятам , че промивката не би трябвало да е чак опасна за двигателя. Уважавам мнението ти все пак , но това не означава , че нямам право и на мое :) лек ден

Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 17 Дек 2017 15:48
от tushe_m8
Благодаря на всички за мненията! Разбрах долу-горе на какво трябва да се обърне внимание. Някой ще ми препоръча ли сервиз във Варна, в който могат да ми направят всички тези процедури или е най-добре в сервиза на Тойота?

Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 17 Дек 2017 19:07
от Iliyа Damyanov
tushe_m8 написа: Благодаря на всички за мненията! Разбрах долу-горе на какво трябва да се обърне внимание. Някой ще ми препоръча ли сервиз във Варна, в който могат да ми направят всички тези процедури или е най-добре в сервиза на Тойота?


Ако не ти отговори някой варналия влез в раздел Сервизи ,Магазини и си изкопай нещо за Варна. Нямам представа какъв ти е проблема но ако предприемеш промиване сложи предварително в един буркан с почистващата химия О-пръстени , някой семеринг , „гумички “ за клапани...за видиш дали им се случва нещо , защото яките химии които найстина разтварят нагари и коксови отлагания разлагат или подуват споменатите уплътнения. Не е някаква драма защото ако отваряш мотора ще ти трябват нови.

Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 17 Дек 2017 19:26
от slowtraveler
Промивките ги правех в Тойота, защото те ми поддържаха Авенсиса...
Забравил съм вече каква химия ползваха, но според мен имаше ефект - след като почнах при всяка смяна да правя промивка, новото масло стоеше доста по-дълго време чисто :thumbsup:
Процедурата бе с присадка към старото масло - доливаш, оставяш автомобила да работи на празен ход 5-10 минути, и изливаш цялото масло...

Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 17 Дек 2017 19:52
от nowyaris
Промивка на всяка смяна е излишна,ако се ползва вярното/правилното двигателно масло и съответния правилен маслен филтър.
Аз съм ползвал на Яриса веднага след гаранцията/3 смяна/ течност от МАННОЛ.Беше евтина,много евтина,после Мотул и вече
7 години след това само сменям масло и филтър.Дори и при смяна маслото да е леко потъмняло,още по-добре-значи мие.
В който и сервиз във Варна да отиде Колегата,там ще извършат промивката-нищо специално.Но после задължително перфектно
двигателно масло,маслен и въздушен филтър.И то ще си покаже моторчето само живо ли е или умира.Бензин е,държат много.

Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 17 Дек 2017 20:01
от nowyaris
Iliyа Damyanov написа: Явно зависи от гледната точка. Аз бръмча по различни дестинации в Европа и не ми отърва да закъсам някъде дори и лятно време. Затова не бих си правил експерименти дали ще се получи или не желания ефект с промивка. Бих разглобил двигателя както е предложил nowyaris. Така ще се види и дали има поражения от маслен глад. Не споря ,че съм прав а изразявам мнение какво бих предприел аз ако предполагаемия проблем е такова голямо засиране.Не споря и финансово кое колко е оправдано но знам като закъсаш на чуждо място какви драми стават а ако имаш и ценен багаж става пълно мазало.
Ти бръмчиш с дизелови двигатели.Написах че при тях всичко е по-кофти.Колегата пита за бензиов-там нагарите нямат нищо общо с дизеловите-проста промивка
много често помага.И нещо много важно за мен-след промивка да не се налива веднага новото масло-аз оставих Яриса повече от 12 часа-цяла вечер и цяла нощ без пробка и маслен филтър-хубаво да се отече.Чак на другата сутрин затварях и наливах.

Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 17 Дек 2017 22:44
от slowtraveler
nowyaris написа: Промивка на всяка смяна е излишна,ако се ползва вярното/правилното двигателно масло и съответния правилен маслен филтър.
Излишна по принцип :) Ама дефакто нещата не бяха такива - промивките ги почнах след 30х.к и след основния ремонт заради запеклите сегменти...
Логично през запеклите сегменти бе влизал доста мъзгоч в картера tooth.gif

Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 18 Дек 2017 09:16
от nowyaris
То картер с промивка не се чисти - чисти се с шпакличка,телена четчица,стар пешкир , много бензин и много търпение . После пароструйка и моточистител. :D

Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 18 Дек 2017 09:35
от slowtraveler
Това се надявам да е било направено при смъкването на буталата (поне една пароструйка).... Но блок/глава няма как да ги мият така без смъкване на двигател и т.н...

Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 18 Дек 2017 10:07
от nowyaris
А,главата я мият и без да смъкват двигателя :D .Само смъкват главата.Не бе,просто Колегата питаше какво да прави и аз като дърт пинтия
му казах откъде да почне.Щото онези по сервизите във Варна като почнат да го омагьосват.......... Мани,мани.............
Не знам - Яриса и след вече 10 години и почти 60 хиляди градско масло не пипа.То са си само три цилиндъра де..... tongue.gif
Жената точно маслената щека я е заебала отвсякъде-даже не я знае къде е.Вчера вечерта завалял сняг и каза че наляла зимна течност.
Моля се на Бога да не я е наляла в двигателя :) .

Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 20 Дек 2017 21:19
от tushe_m8
Здравейте колеги. Днес в един сервиз ми казаха, че тъй като съединителя е за смяна, колата загрявала, температурата на маслото се вдигала и затова светвала лампата за масло. Как ще коментирате?

Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 20 Дек 2017 21:32
от slowtraveler
Сменяй сервиза...