Страница 1 от 2

Corola Verso 1.8 трака и гори масло

Публикувано на: 15 Сеп 2009 13:05
от mishomich
Здравейте,
искм да се оплача от нещо което ме мъчи напоследък и се надявам да получа полезен съвет тук.
Има някакъв шум в двигателя, който се появява при определени обороти (2800 -3000). Едно перманетно тракане което според мой познат е от маслен повдигач. Колата е тойота корола версо 2004 г. 1,8 VVT-i. Някой казват че няма такива повдигачи но го пиша само за да стане яано какво е естеството на шума. Водих колата на майстор, който направи дигностика на компютъра и газоанализация. Всичко си беше в нормите.
Не е нормално обаче според мен да гори по около половин литър масло на 1000 км. Когато маслото намалее тракането на двгателя се усилва. Сутрин като запаля се чува едно сериозно разтракване за окпло 1-2 секунди докато се подкачи маслото. Бих казал че благодарение на това птракване на празен ход лесно можеш да се заблудиш, че двигателя е дизелов :).
Както и да е. Не знам дали стана ясно но това което ме притеснява е, че не ми се иска да закарам колата на майстор който да реши да отвори двигателя за да види какво му има. Бих искал да събера повече информаци за вероятната причина или дали е възможно да я заведа в някой сервиз в който разберат какъв е проблема и да се знае какво трябва да се ремонтира. Двигателя е на 117 000 (поне аз вярвам в това). Не си представям как би могло нещо да се изхаби или дефектира при положение, че до сега съм карал японски коли и знам за каква здравина става въпрос. Четох в други теми оплаквания от рзход на масло кето аз лично намирам като голяма болка. Ще продължа да пиша по темата ако се окаже, че не съм разяснил проблема.
Ще съм благодарен ако някои сподели мнение по въпроса или ме насочи към доверен специалист.

Публикувано на: 15 Сеп 2009 14:11
от PESHO OT MARS
За да се даде по точен отговор опиши и какво масло ползваш като марка и характеристики. Помисли си дали си го сменял (като марка) преди да се появи проблема.

Когато имаш съмнения от този тип първо за най-лесно се подхожда със смяна на маслото, о тогава се правят по сериозни изводи. Случват се и гадни партиди масло или ментак.

За съжеление незнам дали този мотор е с повдигачи или с пулове. Старите малки мотори бяха с пулове (4A-FE/7A-FE)

масло

Публикувано на: 15 Сеп 2009 14:29
от mishomich
карал сум колата общо около 3000 км. Като я купих първата ми работа беше да отида до TM Auto и да си купя масло. Предложиха ми за моя двигател масло на Тойота 5w40. Купих 4 литра. Двигателя ми събра малко повече от 3 литра но останалото си го излапа набързо след това. Реших да сменя маслото с 10w40 и си купих Castrol Magnetic. Бях много доволен от това масло на предишната си кола но тук не помогна нито за тракането, нито за разхода му.

Публикувано на: 15 Сеп 2009 15:42
от Kiki
Пуловете тракат точно по същия начин, както го описваш.
Когато двигателят не е работил примерно 7-8 часа маслото се е утаило и като запалиш докато качи масло до пуловете трака точно по този начин, защото имаш вече малко износване.
При луфт на пуловете харчи и масло. И аз не знам дали този двигател е с пулове, но, ако е, то причината за чукането е най-вероятно това.

Публикувано на: 15 Сеп 2009 16:29
от PESHO OT MARS
Castrol не бих си купил не защото е лошо масло а защото доста трудно е да не попаднеш на 15-то качество за износ в талибански страни. Като цяло вискозитета който си подбрал би трябвало да е о.к. за тази кола но това че все пак това са два вида масло които колата харчи по един и същ начин не е на добре (сиреч не е малкия проблем с куцо масло). Това кой мотор е 1ZZ или 2ZZ нещо не ги назнайвам тези по новите. И в тази връзка усеща ли се миризма на масло от ауспуха, наличие на бял пушек? И как я караш колата макар и тъпо да звучи но всички коли които се карат агресивно си хапват доволно масълце.

1ZZFE

Публикувано на: 16 Сеп 2009 14:44
от mishomich
Двигателя ми е 1ZZFE.
http://www.toyodiy.com/parts/g_E_200410 ... EKW_1.html.
Какво представляват тези пулове? Има ли ги на схемата? Относно начина ми на каране - не я карам по-различно от предходната си кола, която е над 200 000 км и не пипа грам маслото (Castrol Magnetic 10w40).[/url]

Публикувано на: 16 Сеп 2009 22:20
от aad
При луфт на пуловете харчи и масло. много се извинявам това лечителката светлина ли го каза

Статистика

Публикувано на: 18 Сеп 2009 15:06
от mishomich
Понеже напоследък чувам от различни места, че новите* тойоти си похарчват масло искам да попитам дали има и други собственици на тойота с двигател 1ZZFE (1.8 vvt-i), които да имат подобен проблем и дали са намерили решение.

*Под нови разбирам до 5-6 години и със изразено турско участие :).

Re: Статистика

Публикувано на: 18 Сеп 2009 16:20
от Kiki
mishomich написа:Понеже напоследък чувам от различни места, че новите* тойоти си похарчват масло искам да попитам дали има и други собственици на тойота с двигател 1ZZFE (1.8 vvt-i), които да имат подобен проблем и дали са намерили решение.

*Под нови разбирам до 5-6 години и със изразено турско участие :).
Турското участие няма нищо общо с тази работа. wink.gif
Моят Авенсис е с английско участие и пак си лапа по мъничко. Около 60 грама на 1000км., или по-лесно-1л. на 15 000км.( от смяна до смяна )

Публикувано на: 23 Сеп 2009 15:38
от mishomich
Шумът в двигателя се получава, като се опитвам да държа оборотите между 2000 и 3000 под и над тази граница се изгубва. По съвет на един автомонтьор започнах последователно да спирам захранването на отделните целиндри, като изключвах куплонга на инжекторите. По този начин колата работеше на 3 цилиндъра. Теста показа, че тракането го има само когато работи 4-ти цилиндър. От там дойде извода, че проблема не е в газоразпределителната система (т.е клапани, гумички, повдигачи и т.н) при което нещата замирисаха твърдо на основен ремонт. Това естествено няма как да ме радва и сега въпроса ми е дали някой е правил подобен ремонт на такъв двигател и каква излиза равносметката като цена и като резултат от работата. Не знам дали разхода на масло ще намалее. Най-лошото е че все още не мога да намеря човек, който да ми каже дали може да се локализира проблема без да се отваря двигателя. Моля ако някой може да ми препоръча в София специалист, който се е занимавал с vvt-i двигателите на Тоуота да даде координати защото, към момента най-много се нуждая от компетентно мнение.
Благодаря!

Публикувано на: 23 Сеп 2009 19:46
от m0595
имаш няколко проблема с колата.този двигател е с хидравлични повдигачи на клапаните,също има оптегач на веригатата който е комбиниран механика с хидравлика,имат износване и не задържат маслото за това изстраква сутрин.тракането 2800-3000rpm.е от лошо гориво,получава се детонация в двигатела.смени маслото с MOTUL 10w40 ще има леко подобрение,още неси за основен ремонт.

Публикувано на: 25 Сеп 2009 04:34
от Bass_Man
Колега много диагнози през форума :whistle: .

Публикувано на: 25 Сеп 2009 07:49
от slowtraveler
Колега mishomich...
При такива външни белези не бих разчитал на каквато и да е диагноза без отваряне на двигателя....
Може да е нещо комбинирано - например бутален болт заедно с изпечени гумички на клапаните или свършили сегменти.....
За тракане на повдигачите: 3ZZ-FE(който е близък 'братовчед' на 1ZZ-FE) доколкото си спомням имаше ръчна настройка на луфта на повдигачите, която трябваше да се прави на 75х.км (като на жигулитата tongue.gif )...
Все пак първоначално можеш да отвориш само капака на главата и да замериш добре луфтовете по клапаните...
Може някоя регулировка да е избягала.
P.S. не знам дали 1.8 има същите проблеми кат 1.6 с пластмасова клапа на всмукателния колектор, който също трака...

Публикувано на: 25 Сеп 2009 15:23
от DICSI
Здравей колега mishomich, искам по твоя въпрос да споделя мнението си на човек който се занимава с японски автомобили от 10 години.
Преди една седмица в моя сервиз правих ремонт на Toyota селика със същия мотор 1ZZFE , 1.8 VVTI , проблемите му бяха горе долу същите Мога да ти обясня подробно за целия ремонт, ако искаш ми се обади 0878710207 – Дидо, защото е доста дълго и специфично за писане. Можем да си поговорим и след това ти ще прецениш къде и какво да ремонтираш. Поздрави.

Corola Verso 1.8 трака и гори масло

Публикувано на: 13 Сеп 2017 22:06
от Cikoko
Здравейте имам корола версо 1.6 vvti гори со масалце и се оказа че има 4 пръснато клапана та вапроса ми е колко може да гори през тях.