Съвети при покупка на Авенсис

Модератори: zi_zi_top, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

rpetkov
Мнения: 9
Регистриран: 03 сеп 2017 20:01
Репутация: 0
Местоположение: София, Дупница

Съвети при покупка на Авенсис

Мнениеот rpetkov » 01 фев 2018 22:29

Хубава статия на руски език за Т22 и Т25 от 2014г за двата модела на Авенсис, която може да е полезна за избора на някого насочил се към тези модели.

"Авторазбор". Выбираем между Toyota Avensis T22 и T25
Читать полностью: https://auto.tut.by/news/exclusive/413120.html
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toyota Avensis, 1.6. 4a Fe, Февруари 2000г

brodski
Мнения: 3
Регистриран: 27 мар 2018 18:59
Репутация: 0
Местоположение: sofia

Съвети при покупка на Авенсис

Мнениеот brodski » 12 апр 2018 14:31

Колеги дайде още едно мнение за авенсис 1,6 109 кс бензин.Казват мудна е а сега чета , че и със спирането е малко по различно.

Моля за мнения

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13520
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 457
Местоположение: Варна

Съвети при покупка на Авенсис

Мнениеот slowtraveler » 12 апр 2018 15:34

Към кого ти е въпроса? Първоначално не бяха сменяни спирачна течности нито бе правена профилактика на водачи, защото автомобила си бе нов от магазина :)
И все пак си беше така - с неприятно спиране.. Причината за мен е ясна - конструктивна грешка (или натиск от счетоводителите да се използва по-евтин/масов спирачен апарат)... Неправилно изчислени диаметри на спирачните буталца и въобще на спирачната система прави лош 'базов' баланс между предни и задни спирачки... На времето автомобилите имаха 'кантарчета', с които можеше да настроиш отношението на спиране на преден/заден мост...
При повечето съвременни автомобили всичко вече е 'в ръцете' на АБС... Т.е. то започва базово спиране така, както е конструирана системата, и вече ако приплъзне/блокира някое колело - предприема коригиращи действия...
Но до момента на приплъзване отношението между преден/заден мост се подава спирачно усилие според конструкцията без да му пречи АБС... И ако има конструктивен дисбаланс към задния мост - логично ще ти изтрива по-интензивно задните накладки и дискове, защото при всяко нормално спиране задните спирачки ще са по-натоварени от обикновено.
Въпросът би се решил със смяна на спирачните апарати с такива, с по-малки буталца (т.е. по-малко конструктивно усилие) на задните спирачки :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

gena_bs
Мнения: 144
Регистриран: 20 яну 2010 19:43
Репутация: 1
Местоположение: Бургас

Съвети при покупка на Авенсис

Мнениеот gena_bs » 13 апр 2018 19:45

Сериозно ли няма някакъв регулатор ма спирачното усилие между преден и заден мост?
Освен "кантарчета" слагаха регулатори и на самата спирачна помпа (главния спирачен цилиндър).
Правил съм проба на Astra F комби, като "шунтирах" кантарчето (имах съмнения в него) с два нипела. Всеки от тях на вход и изход беше с различен диаметър на отвора. Въпреки изправния ABS, задните колела блокираха и задницата на колата тръгваше настрани.
Естествено веднага възстанових фабричното състояние.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13520
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 457
Местоположение: Варна

Съвети при покупка на Авенсис

Мнениеот slowtraveler » 13 апр 2018 21:09

Ами има - EBD регулира спирачното усилие... Ама на база косвени фактори - обикновено като почне да приплъзва колело :) А дотогава - си спира със 'зададен в заводски условия' баланс :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008


Върни се в “Общи технически въпроси”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта