Сервизни интервали и смяна на консумативи

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
Bass_Man
Мнения: 5511
Регистриран: 15 сеп 2007 20:38
Репутация: 18
Местоположение: София

Сервизни интервали и смяна на консумативи

Мнениеот Bass_Man » 02 сеп 2010 13:57

На следния линк може да свалите най-новите спецификации относно сервизни интервали , пробег , типове на течности и тн .

http://www.toyota-tech.eu/MaintenanceSc ... menuitem=2

http://www.toyota.com/owners/apps/manuals.do

https://techinfo.toyota.com/

Избирате си модела и език ( основно аглийски ) , натискате search и ви се отваря файла със спецификацийте за вашия автомобил . Там е описана всяка една течност , филтър , ремък и тн.

Както ше забележите на маслата не е написано никъде " да се кара само с 5W30 " и това не е случайно ! Просто защото няма такова изискване в света ! Вискозитета се подбира спрямо климатични пояс в , който се експлоатира автомобила . Но са дадени спецификацийте по API .

Също така може да ви направи впечатление , че са дадени спецификаций за нормални ( normal ) и тежки ( severe ) условия на експлоатация . При , които сервизните интервали за някой неща са доста по-чести . Например маслото вместо на 15 000км да се сменява на 7500км , също така и въздушния филтър . Айде сега помислете дали състоянието на пътищата и качеството на горивата е , като немските ?

Това са официалните данни на Тойота . Това , че в някаква бог знае как преведена и кога отпечатана и от кого книжка пишело нещо си ..........

Мисля , че темата трябва да се закове горе за да се престане със задаването на едни и същи въпроси .
Последна промяна от Bass_Man на 20 яну 2011 03:29, променено общо 3 пъти.

Потребителски аватар
didak
Мнения: 1211
Регистриран: 04 юни 2007 09:49
Репутация: 3
Местоположение: Варна

Мнениеот didak » 02 сеп 2010 21:37

Ориентировъча ЦЕНА ЗА ОБСЛУЖВАНЕ - линкът е заменен с актуалния в сайта на дилъра
за да се намира по-лесно с търсачката


2 въпроса:
-на всеки 30 000 следва да се почистват инжекторите. Дали наистина ги почистват при ТО?
-да разбирам ли, че при нормални условия трябва да се сменя маслото на ск. кутия /МТ/ на 120 000?

MODEDIT Akima
Променен линк.
Последна промяна от didak на 08 фев 2011 20:14, променено общо 5 пъти.
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009

Потребителски аватар
Uncle Dido
Мнения: 3713
Регистриран: 03 юни 2008 16:42
Репутация: 1
Местоположение: София, но е от Бургас

Мнениеот Uncle Dido » 02 сеп 2010 23:21

Мисля да направя темата "важна".

Bass_Man е направил първата стъпка в правилната посока, така че ще ви помоля да се ограничите със спама.

Всички мнения извън темата ще бъдат изтривани.

Можете да направите нова тема за цени на обслужването в съответните сервизи.
Изображение

Потребителски аватар
Bass_Man
Мнения: 5511
Регистриран: 15 сеп 2007 20:38
Репутация: 18
Местоположение: София

Мнениеот Bass_Man » 03 сеп 2010 01:39

didak написа:2 въпроса:
-на всеки 30 000 следва да се почистват инжекторите. Дали наистина ги почистват при ТО?

В БГ не го правят със сигурност .

didak написа:-да разбирам ли, че при нормални условия трябва да се сменя маслото на ск. кутия /МТ/ на 120 000?

Да или гледаш годините . Само дето не знам къде в БГ имаш нормални условия .
Един познат от някоко дена ми разправя как в ТМ Ауто му казали , че маслото на автомата не се сменявало никога . А по това файлче излиза , че си се сменява и то доста често .

Другото , което прави впечатление , че за европа е на 15 000км а генерално е на 10 000км. което ме кара да си мисля , че само и само да ойдисват на "екологичните" норми ползват максимума .

baba_metca
Мнения: 555
Регистриран: 28 апр 2009 07:55
Репутация: 6
Местоположение: София и Пазарджик

Мнениеот baba_metca » 16 сеп 2010 11:51

Искам да попитам за нещо, което ми е много странно. На файла който ми се сваля има редове, за които не е отбелязан нито един двигател. Първо си помислих, че онзачава за всички, но има и редове, на които са отбелязани всички двигатели. Ако за съответните редове в които не е отбелязан нито един двигател наистина означава, че не важи за нито един двигател, защо тогава са включени в таблицата. Файла е за Авенсис и още на първата страница има такива редове.

Потребителски аватар
Bass_Man
Мнения: 5511
Регистриран: 15 сеп 2007 20:38
Репутация: 18
Местоположение: София

Мнениеот Bass_Man » 02 окт 2010 23:52

Ами например таблицата може да се ползва за всички модели .

mikata80
Мнения: 28
Регистриран: 20 май 2010 08:54
Репутация: 0

Мнениеот mikata80 » 20 яну 2011 14:39

Здравейтте, скоро и аз ще стана собственик на Yaris 1.4 D4D 2004, разгледах съдържанието на файла ,който се генерира оттук http://www.toyota-tech.eu/MaintenanceSc ... menuitem=2 за модел yaris, всичко ми е ясно за сервизните интервали само не разбрах по колко км на ден/месец трябва да се въртят или в какви условия трябва да се експлоатира автомобила зада бъде в normal или severe експлоатация. Аз с въпросния Yaris ще въртя около 160 км дневно или около 3500-4200 месечно, като 60% от км е на магистрала или извънградско, а 40% са в София.
Към кой вид експлоатация спадам?
И ако е към severe дали ще е проблем ако се обслужва автомобила на 10к или 15к?
Още не съм минал през задължителното обслужване на автомобила и затова няма яснота по въпроса.
biggrin.gif

Потребителски аватар
Bass_Man
Мнения: 5511
Регистриран: 15 сеп 2007 20:38
Репутация: 18
Местоположение: София

Мнениеот Bass_Man » 21 яну 2011 00:20

Това не зависи толкова от това колко въртиш на ден , а по-скоро зависи от качеството на консумативите , горивата , чистотата на въздуха и тн . И реално ако питаш мен БГ си е направо под тежките условия . Ако питаш дилърите БГ е доста по-добре от нормала . За това и когато се ползват изискванията и стандартите за Германия се наблюдават чести дефекти при най-натоварените и крехки части , а именно - горивни помпи , дюзи и турбини .
Разбира се ако колата се кара предимно градско и/или работи много на едно място , и/или се пали и гаси много често пак трябва да се сменяват по-често консумативите .

Потребителски аватар
newmiro
Мнения: 1364
Регистриран: 03 апр 2006 21:59
Репутация: 0
Местоположение: Варна

Мнениеот newmiro » 21 яну 2011 13:41

аз засега си сменям на ~15 000, толкова горе долу правя на година, и нямам проблеми... :thumbsup:
stay up and keep shining!!


slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки tongue.gif

Потребителски аватар
Bass_Man
Мнения: 5511
Регистриран: 15 сеп 2007 20:38
Репутация: 18
Местоположение: София

Мнениеот Bass_Man » 21 яну 2011 18:38

Е ти какво очакваш ? Като го смениш на 15 000км да имаш проблем ли ? Дори и на 20 000км да го сменяваш няма да имаш проблеми ! Докато не свлечеш целия мотор .

Потребителски аватар
newmiro
Мнения: 1364
Регистриран: 03 апр 2006 21:59
Репутация: 0
Местоположение: Варна

Мнениеот newmiro » 27 яну 2011 14:49

Bass_Man написа:Докато не свлечеш целия мотор .

туй ко значи, че не разбрах mellow.gif smile.gif

сметни 9 години и 150к км, до сега няма проблеми.
stay up and keep shining!!





slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки tongue.gif

Joke
Мнения: 5
Регистриран: 20 мар 2011 16:27
Репутация: 0

Мнениеот Joke » 20 мар 2011 17:18


Tamagochi
Мнения: 2
Регистриран: 28 юли 2012 22:38
Репутация: 0

Re: Сервизни интервали и смяна на консумативи

Мнениеот Tamagochi » 03 авг 2012 22:43

Здравейте!

Sorry,ама неможах да намеря отговор на моят въпрос и всеки ми казва различно мнение мкоето ме обърка максимално...!?
Само искам да попитам на колко к ,аджеба трябва да се сменя трансмисионно масло на авенсис D4D/110hp/2000г. ?
Едни казват : "ни гу барай,че после почват проблемиите"... ,други: сменя се на посочения интервал(60-80к), трети казват: абе,вземи си хакни една добавка към маслото (за всеки случай,че хората яко патят ...!?) Бах маа му ohmy.gif

Има ли нужда да се слага добавка на к'вото и да е ,ак нямаш проблеми с предавките и вклшчването...?

Мерси на всички ,които помагат с компетентно мнение на хората дет не разбират ..!

Потребителски аватар
kaloian311
Мнения: 273
Регистриран: 04 мар 2010 19:23
Репутация: 1
Местоположение: Пловдив

Re: Сервизни интервали и смяна на консумативи

Мнениеот kaloian311 » 03 авг 2012 23:50

Tamagochi написа:Здравейте!

Sorry,ама неможах да намеря отговор на моят въпрос и всеки ми казва различно мнение мкоето ме обърка максимално...!?
Само искам да попитам на колко к ,аджеба трябва да се сменя трансмисионно масло на авенсис D4D/110hp/2000г. ?
Едни казват : "ни гу барай,че после почват проблемиите"... ,други: сменя се на посочения интервал(60-80к), трети казват: абе,вземи си хакни една добавка към маслото (за всеки случай,че хората яко патят ...!?) Бах маа му ohmy.gif

Има ли нужда да се слага добавка на к'вото и да е ,ак нямаш проблеми с предавките и вклшчването...?

Мерси на всички ,които помагат с компетентно мнение на хората дет не разбират ..!

По принцип не обичам да пиша но ще ти отговоря,и аз не бях сменял маслото в ск.кутия и имах леки похрупваниия на 5та скорост ,смених маслото,сложих добавка от колегата Мечо Кух и сега го няма това трудно влизане на 5та предавка.Който каквото иска да си говори има си някакъв ефект от добавките.
Изображение

Потребителски аватар
jim_beam
Мнения: 2271
Регистриран: 25 юли 2007 23:01
Репутация: 17
Местоположение: Австрия

Re: Сервизни интервали и смяна на консумативи

Мнениеот jim_beam » 28 окт 2012 17:52

taneva28 написа:Здравейте,
Ние с мъжа ми имаме Тойота Корола 1.6, 126к.с.,2007г. и тази година на път за морето БЛОКИРА водната помпа и се скъса ремъка на климатика.
...
ЗА ВСИЧКИ КОИТО КАРАТ ТОЙОТИ ПРОВЕРЯВАЙТЕ СИ САМИ ВОДНИТЕ ПОМПИ ЗАЩОТО ИНАЧЕ НЯМА КОЙ ДА ВИ КАЖЕ,нищо че уж я проверяват на всяка смяна на маслото, но за теч а защо блокира отговор немогат да ми дадат казаха че незнаят.



по тази тема при мен се случи нещо подобно преди месец,в движение се скъса ремъка,който е за водна помпа,климатик,динамо.колата също е 2007 и в сервизния план няма точка смяна на ремък,само проверка при всеки 30к сервиз.наистина изкара почти 120к този ремък,но неприятно на път да се случи.според майстора от тойота се сменял на 105к,но откъде тая информация,явно тяхна си вътрешна.иначе водната помпа ми е оригинална без забележки засега!
май е излишно да ви казвам,че неоригинални ремъци надали и половината пробег биха изкарали,ама кой знае...
RAV4 D4D 2007 с кожен салон,фронт гард,ролбари,Вебасто,парктроник,CC,Blaupunkt,17''...

Изображение


Върни се в “Общи технически въпроси”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 5 госта