Страница 3 от 4

Публикувано на: 03 Фев 2011 16:46
от jim_beam
на първо време малко генерална информация по въпроса спецификации и изисквания към маслата :


http://www.motoroel.com/auto/motoroel-n ... gaben.html


ps: стана offtopic отвсякъде,sorry! mellow.gif

razhod na maslo

Публикувано на: 03 Фев 2011 17:27
от TOYOTA USER
Kupih moiata Toyota na 13.04.09 2.0 D4D vzeh ia na 18km, oshte na 7000km mi svetna lampata na masloto i nivoto be6e pod min. Naloji se da dolivam: v serviza mi doliaha 2 litra, sled o6te 4000km. Doide vreme za godi6na smiana na masloto -pri smianata masloto pak be6e malko nad min/blizo 1litar/. Sega mi praviat kontrolno zamervane na masloto i za 1400km e izhar4ila 200ml. Na men sa6to mi kazaha 4e shte se naloji smiana na maslen segment. Kupih Toyoya zaradi proslovutoto ka4estvo !!!!

Публикувано на: 03 Фев 2011 19:53
от scorpion
jim_beam написа:на първо време малко генерална информация по въпроса спецификации и изисквания към маслата :


http://www.motoroel.com/auto/motoroel-n ... gaben.html

ps: стана offtopic отвсякъде,sorry! mellow.gif
JB: Темата не е офф.

Ето пример:
Fuchs Titan GT1 5w-40
ACEA A3 / ACEA B4
•ACEA C3
•API SM/CF

Toyota Engin Oil Synthetic 5w-40
ACEA A3/B3
API SL/CF

На тубата пише: Made in EU: Вносител ТМ АУТО

Разликата виждам в наличието на ACEA B4 при Fuchs Titan GT1 5w-40
като и SM/CF при това масло и SL/CF при това на Тойота.

Драстична ли е разликата ?!? Апропо, след като пише вносител то възможно ли е да е провизведено както се твърди в Приста ойл ?!?

Нека се изкажат специалистите по маслата но на разбираем език. На мен ми е интересно мнението Ви.

Поздрави.


Опс: да добавя, че на фактурата издадена от ТМ на първото ТО за маслото пише: 5W-30 F ECO, количество 6,5 ; цена 17.50 лв/литър.

За мен темата не е офф.

Поздрави !

Публикувано на: 03 Фев 2011 20:32
от jim_beam
без да съм специалист по маслата,ще ти кажа на разбираем език следното:
1.обозначението 5W40 или 10W40 не говори абсолютно нищо за качеството на едно масло!
2.API CF/CD/СМ също
3.за съвсем нормални хора,неразбиращи от материята най-важното нещо е класификацията по АCЕА
прост пример: за дизел ACEA C3 най-доброто масло,за бензин ACEA B3.
друг пример: тойота има изискване към маслото на примерно 2,2D4D B1,като погледнем в линка който съм дал се вижда следното:

'...B1: Kategorie für Fuel-Economy-Motorenöle mit besonders niedriger High-Temperature-High-Shear-Viskosität (entsprechend A1)...'

грубо казано това масло с понижен HTHS коефициент има много големи загуби от изпарение,отколкото примерно B3 или C3.някои марки като форд/мазда имат нарочно специални изисквания към маслата,да са умишлено такива.това се дължи на специфичния им DPF,такова масло логично ще го гори здраво.

в заключение при избора на масло:
1.подходящ вискозитет
2.ACEA
за бг идват още:
3.да е по възможност оригинално mellow.gif
4.да наблюдаваш смяната на маслото... :whistle:
5.други


PS: още нещо ми идва на ум,което касае колегата,отворил темата:не е възможно един съвременен турбо д двигател да не гори масло! който разбира от мотори знае,че вътре има големи налягания и температури.поне аз не съм чувал за такива изключения.при бензиновите е друго,от личен опит знам,че мазда и хонда не пипат масло при кротко каране!
аз лично се поуспокоих с разход от 1-1,5л/15к и го намирам за в рамките на поносимото!

Публикувано на: 03 Фев 2011 21:54
от scorpion
JB:
Не разбирам от масла и затова посочих спецификацията на маслото, което предлагат в ТМ Ауто. Ако е попада в препоръчаното от производителя то ... всичко е нормално.
smile.gif smile.gif smile.gif

Публикувано на: 04 Фев 2011 02:52
от Bass_Man
Принципно абсолютно всеки мотор гори масло !!! Няма вариант гумичката да обере цялото масло от стеблото на клапана или маслооборащия сегмент да обере цялото масло от стената на цилиндъра !!! Също така имаме и изпаряване . Просто маслото се "допълва" от гориво , конденз нагар и различни видове отлагания . За това и при градско каране на къси маршрути е възможно да започне да "връща" масло biggrin.gif . За това и на големи маршрути маслото обикновенно изчезва . Просто тогава кондензa и горивото се изпаряват , и се връщат обратно в колектора .

Публикувано на: 04 Фев 2011 11:20
от misho09
От прочетеното до тук съм склонен да мисля, че студ+не качествено масло+не качествено гориво (от OMV) = на завишен разход на масло! За сега ще оставя така нещата и ще пробвам с друго масло пък да видим. Както един колега спомена по горе, малко ме притеснява този разход да не създаде проблем на ЕГР-а и катализатора, но то ще си покже.

P.S.Благодаря на всички за оказаното съдействие!

Публикувано на: 04 Фев 2011 11:54
от scorpion
Преди да се затвори темата се позволявам да цитирам от тема "Масло", написаното в края от колегата Фидо Дидо:

4. Какво масло да изберем?
Така, значи как трябва да изглежда едно модерно масло? Ами трябва отзад да пише, че отговаря най малко на ACEA A3/B3 и на АPI CF. За дизелите специално в България е препоръчително маслото да отговаря точно на API CF, а не на някой от по-горните класове. Това изобщо не е компромис, защото в тази категория се включват най-добрите и модерни масла на Castrol, Mobil и тнт
Toyota Engin Oil Synthetic 5w-40
ACEA A3/B3
API SL/CF

Мисля, че коментара е излишен.

Re: Моля за съвет - 2.2 D-4D гори масло!!!

Публикувано на: 07 Фев 2011 09:27
от baba_metca
scorpion написа:Маслото след обслужването беше около 2-3 мм над горния белег. Сега съм на 18К и маслото е спаднало на около 5-6 мм под горния белег, т.е все още е над средата. Колко е изгорила досега ?!?
В книжката пише, че за двигатели 2AD-FTV и 2AD-FHV са нужни 1.5л масло от мин до макс на щеката.

Публикувано на: 08 Фев 2011 01:20
от rashkov
Бе непрекъснато се пише за маслото от варела, но на мен лично 3 пъти подред ми сипват от бутилираното 5W30, което всащност е марка ESSO и не съм сигурен, че е чак такъв bullshit, както се говори.
С него разхода ми се закрепи на около 1.5л./15000км, като копитото ми е бая тежко. Не би трябвало в този диапазон да бегаме за валерян.
Сега на 40 000км ще правя ТО и може да опитам елексира на JB.

Но, колегите с 2.5л - 4л (имаше някой тук) , трябва да обърнат внимание.

Между другото само чакам да изтече гаранцията и ще търся някой да ми махне ЕГР-а и да му блокира датчика.

Публикувано на: 08 Фев 2011 02:03
от Bass_Man
Където е литър там са и два :whistle: .

Публикувано на: 08 Фев 2011 02:08
от mitoko
викаш 1.5л на 15к км. си е нормално worthy.gif доста икономично smile.gif

Публикувано на: 08 Фев 2011 17:06
от jim_beam
mitoko написа:викаш 1.5л на 15к км. си е нормално worthy.gif доста икономично smile.gif

при ауди 1л/1000км = нормално! wink.gif

Публикувано на: 08 Фев 2011 18:17
от Scott
jim_beam написа:...при ауди 1л/1000км = нормално! wink.gif
Ами тъй де ... не е важно ние да сме добре, по-важно е другите да са зле biggrin.gif tongue.gif

Публикувано на: 08 Фев 2011 19:15
от scorpion
jim_beam написа:
mitoko написа:викаш 1.5л на 15к км. си е нормално worthy.gif доста икономично smile.gif

при ауди 1л/1000км = нормално! wink.gif
Мога да потвърдя казаното. Ауди А6 2.4 куатро (2005) - разхода на масло беше горе долу в тези норми. Добре, че беше служебно mad.gif wink.gif