Страница 6 от 18

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 01 Фев 2015 13:13
от jim_beam
колега прав си,точно в този колектор,откъдето влизат газовете в егр-а,се събират най-многото сажди.за съжаление не е лесно да се почисти вътре.в указанието дават да се разбъзика с отвертка и едновременно с прахосмукачка да се изсмуква навън.сигурно няма да е добре парчета нагар да останат вътре и впоседствие след сглабяне на егр-а да бъдат вкарани отново в цилиндрите.
имам един техн.въпрос>
ако при свален егр след почистване на този колектор на място,без да се разглабя нищо,стартираме мотора за кратко да издуха остатъците от колектора навън,би ли функционирало това изобщо или няма да стане?с тази акция целя изчистването на боклуците без разглабяне,но да не вземат да излязат пламъци и да стане някоя беля?
иначе сигурно ще запише грешка заради липсващия егр,но това не е проблем.
мерси предварително!

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 01 Фев 2015 13:16
от iovkito
Аз точно така чистя егр-а - с прахосмукачката , за да не падат парчета в колектора . Малко парченце не е фатално , все пак ще го изгори , а и парчетата не са много твърди. Според мен ще е добре след едни 300 000 км , да се свали целия колектор и да се почисти от саждите.

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 01 Фев 2015 15:21
от geniya
Според мен нa около 200000км зaщото нито горивa нито мaслa в БГ сa добри.Особено aко се кaрa повече грaдско и нa къси рaзстояния.Друг е въпросa че почти никой не чисти чрез свaляне a се нaдявaт нa вълшебни спрейове и т.н.

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 01 Фев 2015 16:29
от iovkito
Преди известно време чистихме колектора на приятел - колата беше golf4 1,9tdi , на 320 000 км , та затова си мисля ,че тези километри са добре за профилактика. Не беше напълно запушен , но отворите се бяха стеснили доста заради саждите. Моята я карам само извънградско и затова все още няма да предприемам нищо.

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 01 Фев 2015 17:51
от geniya
jim_beam написа:колега прав си,точно в този колектор,откъдето влизат газовете в егр-а,се събират най-многото сажди.за съжаление не е лесно да се почисти вътре.в указанието дават да се разбъзика с отвертка и едновременно с прахосмукачка да се изсмуква навън.сигурно няма да е добре парчета нагар да останат вътре и впоседствие след сглабяне на егр-а да бъдат вкарани отново в цилиндрите.
имам един техн.въпрос>
ако при свален егр след почистване на този колектор на място,без да се разглабя нищо,стартираме мотора за кратко да издуха остатъците от колектора навън,би ли функционирало това изобщо или няма да стане?с тази акция целя изчистването на боклуците без разглабяне,но да не вземат да излязат пламъци и да стане някоя беля?
иначе сигурно ще запише грешка заради липсващия егр,но това не е проблем.
мерси предварително!
Достъпa до входния колектор след ЕГР зaвиси от конструкциятa нa ДВГ-то.Нa 1CD-FTV ЕГР е отстрaни нa глaвaтa и нямa достъп дa се ръчкa с отверткa и дa се смуче с прaхосмукaчкa.Чистенето е с мaхaне нa целия колектор.Зa дa се се мaхне колекторa се откaчaт куп дaтчици, тръбите зa дюзите и т.н. кaто стaртирaне нa двигaтеля е невъзможно освен aко не се сглоби без колекторa и дa се стaртирa.Тaкa ще дърпa въздух от aтмосферaтa и ще стaне беля.Aко пък двигaтеля се зaпaли със свaлен ЕГР и зaпочне дa се ръчкa двигaтеля ще зaсмуче всички боклуци през цилиндрите и не се знaе кaкво ще стaне.

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 01 Фев 2015 21:05
от jim_beam
мерси колега,въпросът ми беше за 2ад.там като се извади егр-а се вижда дупката към колектора,която обикновено е запълнена със сажди.това е отпред в средата на двигателя.аз си мисля,че от тази дупка идват изгорелите газове,влизат в егр-а и от него влизат нагоре в главата,където се вкарват отново в цилиндрите.ако е вярна логиката ми би трябвало при откачен егр от този колектор да излязат изгорели газове,няма откъде да засмуче сажди двигателя.
така ли е или движението на газовете е в обратна посока?

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 02 Фев 2015 08:29
от lederman
Aко съм разбрал правилно последното съобщение, ми изглежда, че бъркаш посоката на газовете.
Изгорелите газове се взимат от изпускателният колектор, който е на задната страна на двигателя, след това има охладител, разположен също на задната част на двигателя, след това пътя преминава през самия двигател (не помня дали главата или блока) и отиват в в клапана за рециркулация, разположен на смукателния колектор "...това е отпред в средата на двигателя..."
Идеята за почистване на смукателният колектор и дроселовата клапа е много ми харесва, но иска повечко работа (с тия лесни EGR на 2AD-FTV се разлигавихме smile.gif ). Добра идея е и почистването на радиатора за изгорели газове, изобщо целия тракт за регенерация, ама там вече е близко до гинекология ....
Като дойде лятото аз мисля да го сваля смукателния колектор за оглед и миене.

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 02 Фев 2015 09:16
от geniya
Точно така са посоката на газовете както lederman е написал отворите за рециркулация са в главата, като разположението на ЕГР на 2AD е отпред, a на 1CD отстрани както писах.С чистене на ЕГР клапана се постига само избягване на зациклянето му и правилната му работа, друг е въпроса в колектора как е положението.Сега колата е punk.gif

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 05 Фев 2015 19:05
от madkik
Колеги да споделя и аз нещо. Колата ми забива и въобще не иска да се включи турбото до 2500 оборота, след това на високи обороти работи( като това не го прави постоянно, а когато си иска). Не светят никакви лампи на таблото. И както прочетох реших че е от EGR вентила. Почистиха го, нямаше много нагар. Но проблема с турбото си остана само че започнах да го чувам вътре в купето, като все едно усилвам вентилатора на парното :) . Та ако миже някакви съвети, ще съм благодарен. Колата е Avensis D4D 2.0 116к.с. 2005г.

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 11 Фев 2015 08:47
от kalata2
при мен колега след като преди 3-4 дни ми отремонтираха турбината мога да кажа,че също се чува но само леко при по-ниска скорост,след като ускоря не се чува вече.Докато преди ремонта се чуваше доста силно и ме дразнеше.Естествено освен шума и колата се наема доста по пъргаво.Не съм специалист но можеш да свалиш колера и да провериш дали в него се набива масълце/можеш да провериш това и по нивото на маслото от щеката/но пък ако е от скоро проблема може и още нищо да не установиш от щеката/.Става също така и да свалиш маркуча от турбината към колера и ако е мазно ,повече от обикновеното значи ще си за ремонт.М/у другото майстора който ми прави турбината сподели ,че за коли с турбо е хубаво при всяка смяна на масло да се сваля картера и да се почиства тъй като ако евентуално има мизерия там може да се прецака турбото доста по-рано от очакваното.

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 11 Фев 2015 14:00
от iovkito
Откъде ги намирате тия велики майстори? Кой луд ще си свали картера 20 пъти , за да го чисти??? Картер се сваля на коли , които са имали проблем с дифтунгите на дюзите. При това положение , част от изгорелите газове влизат в маслото , защото дюзите са монтирани под капака на клапаните . В маслото се получават наслагвания , които запушват цедката на маслената помпа и тя спира да смуче масло от картера. Последствията са ясни за всеки.

Re: ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Сн

Публикувано на: 16 Апр 2015 15:15
от kalata2
ШАХ С ПЕШКАТА.........правя диагностика с едно китайче и ми казва , грешка Р0400 /което ще рече ЕГР/вадя го чистя го и пак същата грешка.Отивам при човек който има скъпа програма а не като моята китайска джаджа и той засича същата грешка.Чистим я и като покарам малко пак я набива.Съответно като я набие колата влиза в нещо като в авариен режим и докато не я изчистя е някакси спъната.Е отивам аз и взимам ЕГР втора ръка почиствам го добре преди това и го монтирам.Карам 10 километра и пак Р0400.Връщам го и този път решавам да поръчам нов на денсо.Слагам го минавам 10 тина километра и пак грешката се явява на лице. Нямам представа какво може да е моля за помощ или съвет wacko.gif

Re: ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Сн

Публикувано на: 16 Апр 2015 16:08
от veso_hds
Виж си клапаните на ГНП.

Re: ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Сн

Публикувано на: 16 Апр 2015 16:51
от kalata2
клапаните съм ги свалял на ГНП и съм ги чистил.но и ако бяха те проблемни щеше да ми набива друг номер грешка

Re: ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Сн

Публикувано на: 16 Апр 2015 16:53
от kalata2
сигурен съм в това защото при монтажа им смених местата по погрешка и веднага ми наби грешка. laugh.gif