Страница 2 от 4

Публикувано на: 11 Апр 2011 00:09
от Vesko
Nixter написа:Само че не пълня гърловината до преливане, а докато пистолета каже "цък".
Днес дикато доиде момченцето дето зарежда се опитвах сам... е "цък" казва още докато натисна стопера дето държи ръчката дето налива (както е да се казва) така че как това може да е надежден метод колко е заредено??

Публикувано на: 11 Апр 2011 09:07
от IvoDobrev
Разбира се, че не е надежден метод. Случвало ми се е толкова да ми натъпчат резервоара чакайки "щрак", че стрелката изобщо не помръдва от София до Ябланица. Нищо си ти няма на инжекторите. Ако имаше проблем с тях изобщо нямаше да ти е до теми относно отчитането на борд-компа. :-) Наред си ти е компютъра - не си го засякъл точно. Спри да го мислиш, че може и катализатора да смениш след още размисли.

Публикувано на: 11 Апр 2011 17:30
от coolone
Rudy написа:
Bass_Man написа:... което е отворен инжектора преминава по-малко нафта от предполагаемото . Което може да значи запушване/намаляване диметъра на отвора и/или по-ниско налягане .
Надявам се да греша но логиката на там води unsure.gif .
Я пак с логиката? Щото логиката казва, че ако минава по-малко нафта ще падне разхода, т.е. БК ще показва повече отколкото е в действителност.
щом е така и аз искам запушени дюзи ! laugh.gif

разменям здрави за запушени laugh.gif

Публикувано на: 12 Апр 2011 00:18
от Bass_Man
Rudy написа:
Bass_Man написа:... което е отворен инжектора преминава по-малко нафта от предполагаемото . Което може да значи запушване/намаляване диметъра на отвора и/или по-ниско налягане .
Надявам се да греша но логиката на там води unsure.gif .
Я пак с логиката? Щото логиката казва, че ако минава по-малко нафта ще падне разхода, т.е. БК ще показва повече отколкото е в действителност.
iv_cho написа:.........Вече трето засичане ми показва 8.2/100км, ................реален разход от 7.58/100км.................
Ако нещо не ти ясно питай пак :whistle: ама хубаво е да четем какво пишат и другите не само какво пиша аз !
moloko написа:
Стига си плашил хората БАС.
Където ,които пише за ДИЗЕЛ и се явява БАС и почва да запушва дюзи,тръбички, и други.
Извинявай мило другарче повече така няма да правя tongue.gif !
moloko написа: Боркомпа , не е съвършен - това е ясно.
Не му и трябва да е съвършен просто трябва да може да прави елементарни сметки , а той това го може много добре вервайте ми !
Ако борда не може да смята точно значи и ЕКУ-то няма да може да прецени колко гориво да сипне и ще си праска е така как дойде +/- 10%-20% в зависимост от нещо си ...... Това са щуротии измерването на горивото става супер просто . Имате налягане , имате калиброван отвор , имате време , имате температура от там нататък няма какво да се умува .
moloko написа: Показанията му могат да се изменят в рамките на един пробег , зависи къде карате - докъто излизите от града и после по магистралата. Пробваите да карате градско 20 км и веднага писнете още 20 по магистралата веднага ще ви се промени разхода по бордкомп, до следващото палене на двигателя.
Хоп тука вече започваме да бъркаме нещата ! Сега вече говорите за условията в , които е засечен среден разход , а не за неговата точност !!! Това са две съвсем различни неща и в момента в , който се смесят става тема подобна тази . Точност на измерване е едно , а съвсем друго е кога , какво и как мериш !!! Не се бъркайте толкова по детски tongue.gif .

Публикувано на: 12 Апр 2011 06:08
от Vesko
coolone написа:
Rudy написа:
Bass_Man написа:... което е отворен инжектора преминава по-малко нафта от предполагаемото . Което може да значи запушване/намаляване диметъра на отвора и/или по-ниско налягане .
Надявам се да греша но логиката на там води unsure.gif .
Я пак с логиката? Щото логиката казва, че ако минава по-малко нафта ще падне разхода, т.е. БК ще показва повече отколкото е в действителност.
щом е така и аз искам запушени дюзи ! laugh.gif

разменям здрави за запушени laugh.gif
Сложи кранцета пред 3 от дюзите и като ги затвориш и трите разхода веднага ще падне със 75% :thumbsup: wacko.gif

Публикувано на: 12 Апр 2011 09:24
от moloko
В крайна сметка е важно единственно колко излиза от джоба , всичко останало е второстепенно. Отиваш , пълниш до горе, нулираш километража, пазиш касовата бележка. Караш до светване на лампата отиваш на същото място. Слагаш до горе записваш километража на НОВАТА касова бележка....... и смяташ. Това е единствения точен разход придружен с "финансова картина" .... Другото няма значение.
В края на краищата аз поне , съм си купил кола за да "слугува тя на мен , а не аз на нея".
Bass_Man написа:Хоп тука вече започваме да бъркаме нещата ! Сега вече говорите за условията в , които е засечен среден разход , Хоп тука вече започваме да бъркаме нещата ! Сега вече говорите за условията в , които е засечен среден разход ,
И какво значение имат условията при които е зачен разхода?????Всеки от нас може да си докара "невероятен разход" просто като кара така КАКТО НИКОГА НЕ КАРА В ДЕЙСТВИТЕЛНОСТ .
Условията са нещо върху което може да се влияе и по този начин да се получи изкривена картина на реалния разход.
Шофирането е динамичен процес и условията по време на пътуване се променят малко или много по НЕЗАВИСЕЩИ ОТ НАС ПРИЧИНИ, не само условията , а и начинът на водене на автомобила се променя с продължителноста на ескпоатация.
Нима ще потвърдиш ,че можеш да изминеш едно и също разстояние АБСОЛЮТНО ПО ЕДИН И СЪЩИ НАЧИН. Без ни най - малка разлика.
това е като да се "изкъпеш" два пъти в една и съща вода".
В градовете има достатъчно места в които може да се кара така както извън тях..... как компютъра ще разбере къде съм в момента В ГРАДА или ИЗВЪН него. И как се отразява на изчислението промяната на показанията за остатъчно гориво , когато нивото в резервоава е променено от пътния релеф - говоря за наклон.
С изказването си имах предвид , че разходът трябва да се засича - за да е реален - при нормални ЕСТЕСТВЕНИ условия , в комбинация ГРАДСКО /ИЗВЪНГРАДСКО . Без умишлно да си променяме навиците и темперамента на шофиране.... А иначе мога да ви покажа и разход 4л на 100 . Просто ще си скъсам нервите докъто се движа по магистралата с 80 - 90 и следейки оборотомера да не минава 1700 1800 оборота . И ще пусна тука един пост "супер разход , моита гори малко и т.н. и ще си мълча ,че като съм отишъл на колонката да заредя - пак съм дал онези 150 лв.

Публикувано на: 12 Апр 2011 10:29
от coolone
Bass_Man написа:
moloko написа: Показанията му могат да се изменят в рамките на един пробег , зависи къде карате - докъто излизите от града и после по магистралата. Пробваите да карате градско 20 км и веднага писнете още 20 по магистралата веднага ще ви се промени разхода по бордкомп, до следващото палене на двигателя.
Хоп тука вече започваме да бъркаме нещата ! Сега вече говорите за условията в , които е засечен среден разход , а не за неговата точност !!! Това са две съвсем различни неща и в момента в , който се смесят става тема подобна тази . Точност на измерване е едно , а съвсем друго е кога , какво и как мериш !!! Не се бъркайте толкова по детски tongue.gif .
Никой не се е объркал, човека се опитва да каже, че точността на борд компа доста зависи и от условията и стила на каране. По мои лични наблюдения, не само на една кола, при по-динамично каране компа започва да греши с по-голям %
А този изчислен среден разход е функция от много параметри - налягане в рейла, температура, подналягане в смукателния колектор, налягане на компресора, разтояние и най-основното инжекторно време. И тъй като главната идея на комън рейла е да има основна порция + предпорция гориво, инжектора отваря няколко пъти за един такт. Всички тези стойности обаче се променят постоянно и динамично и борд компа явно опреснява малко бавно, от там идва грешката, въпреки, че ползва таблиците на ЕКУ-то

Публикувано на: 12 Апр 2011 12:54
от Nixter
IvoDobrev написа: Случвало ми се е толкова да ми натъпчат резервоара чакайки "щрак", че стрелката изобщо не помръдва от София до Ябланица.
laugh.gif laugh.gif laugh.gif То стрелката е особено точен метод за показване на горивото. laugh.gif Освен това следва логаритмична крива и бля-бля... И къде го натъпкаха това гориво в колата ти? Да не са го компресирали под налягане? Ама те течностите не се свиват много, така че другаде ще е отишло.

Публикувано на: 12 Апр 2011 12:56
от Nixter
Vesko написа:
Nixter написа:Само че не пълня гърловината до преливане, а докато пистолета каже "цък".
Днес дикато доиде момченцето дето зарежда се опитвах сам... е "цък" казва още докато натисна стопера дето държи ръчката дето налива (както е да се казва) така че как това може да е надежден метод колко е заредено??
Веско, трябва да знаеш, как да пипнеш пистолета ве, пич wink.gif С пипане става .... ама по-често да е.

Публикувано на: 12 Апр 2011 14:17
от Vesko
Nixter написа:
Vesko написа:
Nixter написа:Само че не пълня гърловината до преливане, а докато пистолета каже "цък".
Днес дикато доиде момченцето дето зарежда се опитвах сам... е "цък" казва още докато натисна стопера дето държи ръчката дето налива (както е да се казва) така че как това може да е надежден метод колко е заредено??
Веско, трябва да знаеш, как да пипнеш пистолета ве, пич wink.gif С пипане става .... ама по-често да е.
Има по-приятни неща за пипане :thumbsup:

Публикувано на: 12 Апр 2011 14:57
от IvoDobrev
Nixter написа:То стрелката е особено точен метод за показване на горивото. laugh.gif Освен това следва логаритмична крива и бля-бля...
Логаритмична крива има тогава когато се движи, а не седейки на едно място. Това което се опитах да кажа е че незнам кой как определя с точност до литър пълненето ДО ГОРЕ. Стрелката не е показател, щракалката не е показател, колонката не е показател. ДО ГОРЕ е общо понятие без математическо изражение така че грешката от литър при засичанията наколегата може да се окаже доста вероятна. Незнае точно колко гориво е имал при точка А но се съмнява в отчитането на БК в точка Б.

Публикувано на: 12 Апр 2011 15:04
от KiLLeR
До горе според мен е точно преди да прелее, след като спадне пяната smile.gif така ми излизат верни сметките всеки път на същата колонка cool.gif

Публикувано на: 12 Апр 2011 15:10
от jim_beam
KiLLeR написа:До горе според мен е точно преди да прелее, след като спадне пяната smile.gif така ми излизат верни сметките всеки път на същата колонка cool.gif
точно така,няма какво да умуваме по тоя въпрос просто някои са доста точни,а други не.и аз така засичам и последния път ми даде 1,5л разлика!не че е особено важно,но такава голяма разлика е недопустима!

Публикувано на: 12 Апр 2011 15:31
от slowtraveler
Яяяя.... И тази година е изникнала тая тема за средния разход - годината не е минала напразно tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Та да се повторя (като миналата година):
Сравнително точен разход (освен по БК) би се сметнал при постоянна температура и голям пробег (много зареждания на пълен резервоар), за да може статистиката да поизчисти моментните грешки...Едно е да сгрешиш 1-5 литра при 70литра заредено, а съвсем друго е 1-5литра при 1000литра..
За температурата - бензина е с много голям коефициент на температурно разширение... Бях смятал някъде, че е възможно обема на бензина в един резервоар може да се увеличи с 3-4 литра само от температурно разширение. А вие разправяте за точно зареждане - 200-300грама, литър и т.н...
Има и друго:
Случвало ми се е да заредя 'до ръба' - бензина се вижда през тръбата... Ама като се разклати малко колата, резервоара се 'оригна' и бензина изчезна някъде (запълни някоя въздушна възглавница в резервоара)... Можех да налея още 2-3 литра (тръбата е широка)...
За третия случай - грешката в измервателните уреди : въпреки контрола всеки уред има грешка. Може тя да е в допустимите от закона граници, но все пак я има...

Карайте си колите и не се впечатлявайте от промяна на разхода с 1литър - може само заради това, че сте нервни разхода да скочи с 4-5 литра
laugh.gif

Публикувано на: 12 Апр 2011 15:51
от scorpion
slowtraveler написа:Яяяя.... И тази година е изникнала тая тема за средния разход - годината не е минала напразно tongue.gif tongue.gif tongue.gif
....
Ама като се разклати малко колата, резервоара се 'оригна' и бензина изчезна някъде (запълни някоя въздушна възглавница в резервоара)... Можех да налея още 2-3 литра (тръбата е широка)...

...
laugh.gif
Много ми допадна това с оригването biggrin.gif
Посмях се biggrin.gif