Ярис 1,4 Д4Д 2004г прекъсва и мени обороти

Аватар
emiche
Мнения: 24
Регистриран на: 12 Апр 2011 21:06
Местоположение: София, България
Обратна връзка:

Ярис 1,4 Д4Д 2004г прекъсва и мени обороти

Мнение от emiche » 10 Окт 2011 18:44

Отначало започна да го прави само на студен двг и то само за няколко секунди, но вече го прави по 1 час след като я запаля, като се покара колата около 1 час се оправя, а и днес отворих капака докато го правеше и видях, че колата буквално сама си дава и си пуска газта - все едно има някой вътре и натиска педала - виждам как дросела се движи напред-назад сам самичък. Ходих на диагностика и нищо не показа, но тогава колата беше карана цял ден и не правеше проблем. На какво може да се дължи това според вас? biggrin.gif А и забелязах, че като пусна парното на топло докрай оборотите се увеличават до 1200 и си стоят така, спра ли парното или завъртя ли на студено се нормализират. Не знам дали двата проблема са свързани, но все пак реших да споделя.
Изображение
Дизелите са мъртви души.

Аватар
KiLLeR
Мнения: 1189
Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
Местоположение: Пловдив/София

Мнение от KiLLeR » 10 Окт 2011 19:37

Да, сама си подава газ, когато има повече консуматори си вдига оборотите. Не разбрах за какво прекъсване говориш, но това с повишаването на оборотите е съвсем нормално, моята също го прави, когато включа парното на макс вдига, за да загрее по-бързо. Ако се притесняваш, че повече време поддържа високи обороти, сигурно е защото температурите паднаха.

Обясни за прекъсването, че лично аз не разбрах за какво става въпрос. smile.gif
Toyota Avensis D4D 2001

Изображение

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 10 Окт 2011 21:26

Колата си вдига обороти като врътнеш на МАХ топло и пуснеш вентилатор. АБсолютно нормално си е, това е, за да загрее по-бързо или да поддържа топла колата и всичко :thumbsup: Зимно време също вдига обороти, както и лятото вдига обороти при пуснат климатик..... Логиката е една и съща, така че ако е само това промяната си е нормално. Прекъсването нещо не е ясно.... А кой дросел си видял при 1.4 Д4д !?!???? unsure.gif

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4203
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Получена  благодарност: 11 пъти

Мнение от zi_zi_top » 10 Окт 2011 22:05

Me4oKyX написа:.... А кой дросел си видял при 1.4 Д4д !?!???? unsure.gif
А бе, мърдало там нещо, не изпадай в подробности! wink.gif

Описаните "симптоми" съвпадат със състоянието "клинично здрав"!
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Yuli
Мнения: 193
Регистриран на: 08 Яну 2009 10:51
Местоположение: Sofia
Получена  благодарност: 2 пъти

Re: Ярис 1,4 Д4Д 2004г прекъсва и мени обороти

Мнение от Yuli » 11 Окт 2011 09:14

emiche написа:...А и забелязах, че като пусна парното на топло докрай оборотите се увеличават до 1200 и си стоят така, спра ли парното или завъртя ли на студено се нормализират.
1.4 Д4Д в ЕКУ-то е заложено да вдига оборотите на празен ход когато е включено парното. При мен от около 800 отиват на 950. Когато колата стане достатъчно топла, загрее на средата, този режим изключва и оборотите стават 800. На 800 отиват веднага и ако изключа парното. Ако по някаква причина пак падне температурата, например дълго стоене на празен ход, пак сработва този режим. Не търси връзка между двете неща. Четох, че това е с цел все пак някога да стопли, щото тия икономични дизели почти не произвеждат паразитна топлина ако не поизгорят малко повече нафта.
Изображение
Изображение

Аватар
emiche
Мнения: 24
Регистриран на: 12 Апр 2011 21:06
Местоположение: София, България
Обратна връзка:

Мнение от emiche » 11 Окт 2011 18:41

Мерси колеги за въпроса с парното, но той не ми беше основния проблем. Колата прекъсва все едно не работи някой цилиндър. А "дроселът", за който говоря( аре стига с философски изказвания - това ми е първата дизелова кола, бе хора) е отпред точно пред кулера и има някакво вакумче пред него, та точно това вакумче май правеше проблем според мен.
Изображение
Дизелите са мъртви души.

Аватар
TATI
Мнения: 2747
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 11 Окт 2011 18:54

Кога пък направиха дизел с дросел?
Нещо друго гледаш. Я вземи един фотоапарт и щракни някоя и друга снимка.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 11 Окт 2011 21:40

Не се плюнчи бре колега, просто снимай какво има, защото ти кулера както го виждаш, това там НЕ Е ДРОСЕЛ. Опитваме се да те разберем, въпреки факта, че информацията което даваш е оскъдна и все пак да помогнем. Няма срамно, човек да каже, че не знае. Дизел дросел няма, но този маркуч е някой вакуум най-вероятно и от там ти прекъсва, защото явно бърка работата на турбото - налягане, надув - кога и как ..... Такива работи.. Но направи снимка, за да може да се каже какво е това, което гледаш и евентуално да се намери решение на проблема ти, който явно е малък и лесно решим. Но определено направи снимки, за да видим проблема, който си фиксирал happy.gif След това вече, може да уточним от там ли е, друго нещо ли ще се гони по пътя на въздуха :thumbsup:

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 11 Окт 2011 21:44

TATI написа:Кога пък направиха дизел с дросел?
Нещо друго гледаш. Я вземи един фотоапарт и щракни някоя и друга снимка.
Ех дизелджии, дизелджии ... Изображение
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2008_T ... _2606.html
Изображение

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 11 Окт 2011 22:45

Scott - чети малко бре .... питах кой е видял, щото той НЕ СЕ вижда..... ех, всезнаещи, всезнаещи.....

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 11 Окт 2011 22:59

Me4oKyX написа:Scott - чети малко бре ....
Тъй де, нали чета - дизел дросел нямал ... tongue.gif

Аватар
emiche
Мнения: 24
Регистриран на: 12 Апр 2011 21:06
Местоположение: София, България
Обратна връзка:

Мнение от emiche » 12 Окт 2011 17:26

Довечера ще кача снимка и ще продължим дискусията! И по-споко wink.gif Ето една диаграмка, очертания вакуум си прави каквото си иска понякога Изображение
Изображение
Дизелите са мъртви души.

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 13 Окт 2011 22:27

моя със сигурност има дроселова клапа,дори преди време и монтираха отопление да не замръзвала през зимата. biggrin.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
emiche
Мнения: 24
Регистриран на: 12 Апр 2011 21:06
Местоположение: София, България
Обратна връзка:

Мнение от emiche » 14 Окт 2011 18:03

Само offtopic.gif , колега! Опитай се да бъдеш полезен, ако можеш! Не всички сме разбирачи в тоя форум
Изображение
Дизелите са мъртви души.

ivo_g
Мнения: 41
Регистриран на: 25 Яну 2011 14:18

Мнение от ivo_g » 14 Окт 2011 19:16

Koлеги, този двигател има DPF, нали?
Ако има е възможно и заради него да се получава така.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] и 75 госта