Страница 1 от 2

смяна на ангренажен ремък - 3s fe

Публикувано на: 12 Дек 2011 11:27
от BOBAR
Колеги помагайте,
Ако някой има практически наблюдения за процедурата по смяната на агренажния ремък, ролките и водната помпа при този двигател. А читав производител за ремъка? Колата е Carina E 1997г.

Публикувано на: 13 Дек 2011 10:20
от desotodorov
можеш да си вземеш оргигинален ремък от колегата Toyota Forever....също така и ролки и водна помпа. А за какви наблюдения питаш, да не би да си го сменяш сам...не че е трудно, ама се откача ДВГ от хидравличния тампон... cool.gif

Публикувано на: 16 Дек 2011 09:29
от BOBAR
Наумил съм си да го сменя без помоща на сервиз. Понеже двигателя е поставен доста ремонто непригоден, питам ако някой знае за подводни камъни при тази процедура. Разстоянието от двигателя до ботуша е нищожно и ще е адски неудобно за работа. А за частите благодаря за подсещането.

Публикувано на: 16 Дек 2011 10:40
от desotodorov
wink.gif Ако мислиш че нашите са ремонтно "непригодни", поинтересувай се за 1.8Т модификацията на VW ... на повечето ДВГ мястото е колкото при нашите и на повечето ДВГ се откача от тампона...аз не бих се занимавал сам, макар че имам условия.
Подводен камък - не знам как се сваля шайбата на коляновя вал - няма как да не я свалиш при смяната - пластмасовата кора е зад нея, т.е. - не може просто да прекараш ремъка през нея. Имам резервен двигател и не знам как да я сваля, човека дето ми поддържа колата ми каза да го викна да ми покаже, ама още не съм го сторил cool.gif

Публикувано на: 16 Дек 2011 10:48
от мехаННика
Бобър,практическите наблюдения показват кило кръв и метър кожа,ако нямаш опит и много добри инструменти рискуваш доста.

Публикувано на: 16 Дек 2011 11:01
от CuMo
Изображение

Ако 3S-FE е идентичен с 4A-FE, като гледам снимката, май да, то би трябвало да важи донякъде следното:

1. Сваля се капака на главата /купи си нова гарнитура и силиконче за мазване в едни ъгълчета/. Ако колата е стара, можеш да смениш и уплътнителните гумички за свещите на същия капак
2. Голяма тресчотка с големи удължения
3. Сваля се гумата
4. Трябва да се подпре и двигателя като се откачи от тампона - трупчета
5. Свалят се и пистовите ремъци
6. Като си купуваш обтяжната ролка за ангренажния ремък - провери имаше една пружина, която я държи, хубаво е да се смени и тя.

За водната помпа не знам, не съм сменял...

Това е което се сещам и то важи за 4A-FE! Ако има конструктивни разлики, то горното ще важи до някъде.

Имам снимки у нас от смяната, но просто няма кога да ти ги пусна, съжалявам. Поне в близките 5-6 дни.

Ако си от Хасковски или Старозагорски регион - знам кой ще ти свърши работа бързо и лесно.

И тези тойотски двигатели са изключително ремонтопригодни в сравнение с някои други изпедерастени марки biggrin.gif

Публикувано на: 16 Дек 2011 11:47
от desotodorov
На 3S-FE няма нужда да се сваля капака на клапаните, вместо трупчета, по-добре да окачиш ДВГ на нещо от тавана wink.gif , иначе е много рисково а и пречат много. За пружинката си абсолютно праФ - струва стотинки, а ако не се смени може да стане поразия...макар че 3S FE май няма как да удари клапани при поразията...колегата Toyota Forever ми подари въпросната пружинка, при заръчани, ролки и водна помпа...оригинална водна помпа...мхххххх и се чува виене от нея след монтажа, ама я карам вече 10к и не се променя...т.е - ще си я карам до следващия ремък cool.gif .
И пак съвет към колегата, при все че имам и канал и греда на тавана за окачане на ДВГ и инструменти повече от достатъчно - пак не виждам смисъл да се мъча и губя време да сменям ремъка сам.

Абе изпедерасиха се повечето напоследък - нали стремежа е да се наблъска всичко възможно най-компактно в двигателния отсек, и те така те...я някога...Opel Kadett 1.3S, при двигателя и пътници можеше да качиш, а ремъка можеше и на път да го смениш...бил съм жив свидетел на такава манипулация :thumbsup:

Публикувано на: 17 Дек 2011 21:53
от CuMo
Ето снимки от смяната при 4A-FE:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Публикувано на: 17 Дек 2011 22:53
от PESHO OT MARS
Пичове вобще не сравнявайте смяната при 4A-FE с 3S-FE.

при 4А-FE що годе може да се работи, при 3S-FE-то обаче е страхотия неземна. Честно казано ако не беше читава японска кола би била кошмар. Невероятно недостъпна и гадна за работа е. Например половината глава трябва да разглобиш за да стигнеш до инжекторите, нещо което при 4A-FE-то става за секудни.

Моя съвет е ако го разглабяте сменяйте всичко наред защото труда по подмяната е половината от цената на консумативите. Сиреч не си струва второ отваряне.

Публикувано на: 19 Дек 2011 12:05
от BOBAR
Така, Благодаря много на всички отзовали се. Дотук разбрах, че ще ми трябват дълги камъни №14 , 16. за сваляне на тампона и свещите. Че е хубаво да окача двигателя а не да го подпирам. Според картинките в книжката, под капака болтовете ще излязат с нормални камъни, ако има място за тях. Спрях се на варианта ремък Gates, ролки INA, водна помпа Valeo. Малко ме учуди мнанието на колегата desotodorov,че неговата помпа вие. Аз заради подобен шум се накумих да правя тази процедура. Мисълта ми е да не се окаже нормално това виене. Да не се налага интервенция на този етап. Ако все пак отворя капака , ще снимам процедурата.

Публикувано на: 19 Дек 2011 17:15
от saho
А да не би виенето да е от пренатегнат ремък.

Публикувано на: 19 Дек 2011 17:16
от desotodorov
Не е нормално - така че, сменяй каквото си наумил...и да - чува се някакво виене при мен, което е или от някоя ролка или от водната помпа, чува се откъм водната помпа, но те са близо, така че, може и да се лъжа. Засега не се променя, и при първи симптоми за усилване ще сменя помпата...ако остане - и ролките ... предишната ми помпа беше GMB, и нямаше такъв проблем.
Хоп - сега видях поста на колегата отгоре, ами да - възможно е и да е пренатегнат ремък, ама пък човека дето ми бърника по колата, за втори път го сменя и, общо взето май главно със смяна на ремъци се занимава, така че е малко вероятно, но ще го посетя за всеки случай.

Публикувано на: 19 Дек 2011 17:30
от saho
Ремъка на студен мотор трябва да изгрежда хлабав /в най-дългата част при минимален натиск да мърда сантиметър, или да може да се усука на 90градуса без голямо усилие/ при условие че нямате устройство за мерене на обтягането.
Нооо да знаете че след като мотора загрее ремъка се натяга сам още една идея.
И аз имах такова виене на предишната ми кола...

Публикувано на: 19 Дек 2011 17:35
от desotodorov
Хм, аз друго се сетих току що - аз смених и пружината, която натяга ремъка, не съм много в час, но не би ли трябвало, от тая пружина и обтяжната ролка да зависи натягането. Т.е. човешкия фактор да се елиминира при това положение ?

Публикувано на: 20 Дек 2011 11:23
от BOBAR
При мен шума е по скоро като от търкаляне на некръгли повърхности. Малко ручи демек. И започва да се чува над 1500 - 2000 оборота. В областа на ниските го няма. Според документацията ремъка е сменян преди 50 000км.