Страница 2 от 2

Публикувано на: 20 Дек 2011 16:10
от desotodorov
Сменявай го защото следващата стъпка е никакъв шум от ДВГ... при все че 3S-FE не удрял клапани ( не съм 100% сигурен в това)...и моя ремък беше на 60к преди това и се чуваха някакви шумове...."нестандартни" бих ги нарекъл. Затова го и смених.

Публикувано на: 22 Дек 2011 16:47
от xtreme
Шума е от ролките на 99% :) Лошото е че тия двигатели са стари и ролките дето ще вземеш не са кой знае колко нови като производство и греста вътре е старичка . Аз имах такива проблеми с едни NSK, ама игнорирах виенето и след 20-ина хиляди поизчезна. И с GMB имах подобни драми на една мазда особено при -10 направо свиреха ролките първите 2-3 мин, уж нови tongue.gif

Публикувано на: 24 Дек 2011 03:11
от Bass_Man
Принципно тези които са с пружинни или хидравлични/пневматични обтегачи ( тип външно амортисьорче , а не от маслената магистрала ) се върти няколко пъти и се стяга без да се пипа повече. Но все пак е хубаво да се чете и документацията, която за тези кочини изобилства и е доста читаво направена.

Публикувано на: 26 Дек 2011 18:29
от BOBAR
Bass_Man написа:Принципно тези които са с пружинни или хидравлични/пневматични обтегачи ( тип външно амортисьорче , а не от маслената магистрала ) се върти няколко пъти и се стяга без да се пипа повече. Но все пак е хубаво да се чете и документацията, която за тези кочини изобилства и е доста читаво направена.
Оп това с "пневматичния оптегач" не го схванах. В книжката е показана пружинка. Понеже утре е деня на истината да не се видя в някое непредвидено приключение.

Публикувано на: 26 Дек 2011 21:38
от nikolov22
xtreme написа:Шума е от ролките на 99% :) Лошото е че тия двигатели са стари и ролките дето ще вземеш не са кой знае колко нови като производство и греста вътре е старичка . Аз имах такива проблеми с едни NSK, ама игнорирах виенето и след 20-ина хиляди поизчезна. И с GMB имах подобни драми на една мазда особено при -10 направо свиреха ролките първите 2-3 мин, уж нови tongue.gif

пробвах да напълня шумяща ролка с греста за 80%износени карета на хадо и да ви кажа шума спря осезаемо така че може да си подменяте греста ако имате съмнения

Публикувано на: 27 Дек 2011 18:11
от BOBAR
Здравейте колеги.
Колата е разглобена. На двора щото в гаража е по студено. Оказа се, че за развиване на повечето болтове е необходимо да притежавате ключове тип звезда. Камъка на гедорето не се събира между ботуша и двигателя. Демонтирането на лапата на двигателя изисква особенно търпение (не знам как ще е с качването). Интересното е, че ангренажния ремък има голям луфт. Даже като се отнеме газда изпада в нещо като резонанс. Не ми изглежда нормално. Някой сблъсквал ли се е с подобно явление?

Публикувано на: 27 Дек 2011 18:32
от xtreme
Това става, ако имаш проблеми с обтегача.Ако е хидравличен след време престава да натиска и ремъка се отпуска. Въпреки това инженерно е заложено в крайно отпуснато положение трудно да прескочи, и все пак не е невъзможно. Друг е въпроса че 3S-FE май беше с пружинен обтегач а не хидравличен. Като първа генерация 3S-GE и те са с пружина. Там евентуално, ако омекне пружината, но на нисанските мотори съм забелязал не омекват, не очаквам тойота да с по-назад в това отношение :)

Публикувано на: 29 Дек 2011 00:08
от desotodorov
Пружинни са и си омекват като стой та гледай :) Освен това, мисля че обтегачите "играят" роля само при първоначалното опъване на ремък - докато се застопори ролката - след това, дето се казва, можеш и да го свалиш да не се хаби :)...не съм 100% сигурен в това обаче. При мен малко преди да сменя ремъка се получаваше едно странно шумене, не виене а по-скоро чегъртане и то отвреме навреме...много кофти нещо....след като смених ремъка, ролките, обтегача и ВП - изчезна, била е или някоя от ролките, или водната помпа, макар че ги изследвах след замяната - нямат никакви луфтове...хм....а след смяната има някакъв слаб шум, виене откъм ангренажите, като го заслушах тези дни - появява се само на загрял ДВГ...склонен съм да мисля че новия обтегач е имал малко повече от необходимата сила, та ремъка ми в момента се пренатяга, като загрее ДВГ.
Като рачетох из книгите - има 3 дължини такива обтегачи - според ДВГ за 3S-FE: 46mm, 4A-FE: 35.3mm, и за 7А-FE: 31.8mm... smile.gif естествено - не съм мерил моята пружина, но разчитам че колегата ToyotaForever си е свършил работата добре и обтегача ми не е 10-15мм по къс...ама за всеки случай - ще я водя на доктор - дразни ме тоя шум.

Публикувано на: 30 Дек 2011 18:52
от iwan33
Ще си позволя да използвам темата на колегата за да не създавам нова. Днес си взех колата, "Корола" 1,4, 4Е-FE от сервиза със сменени ролки и ремък. По-късно обаче, когато колата загря, се появи едно неприятно и доста силно виене което преди да сменя ангренажа го нямаше. Погледнах ангренажа, не е пренатегнат, двата външни ремъка също са добре. Какво следва? Обратно в сервиза? Според мен на старите ролки нищо им няма, мога ли да ги върна обратно? Само да уточня, че нямям представа какви са като марка новите ролки. Знам само, че едната беше 42лв. а другата - 40. Възможно ли е в сервиза да са сложили некачествени ролки?

Публикувано на: 05 Яну 2012 09:36
от BOBAR
Така смяната на ремъка и ролките беше извършена. Водна помпа не съм сменял. Процедурата не се оказа толкова сложна. Мястото наистина е малко, но с помоща на „майстор пианист” нещата си идват на място. За поставянето на ремъка са необходими двама. Единият придьржа ремька кьм шайбата на разпределителния вал, (според белезите) докато другият го напасва кьм коляновият вал. В литературата процеса на опьване и проверка за точността е добре описана. Аз пружинката на опъващата ролка не я смених, поради липсата на нова в този момент. (Старата определено е омекнала). Купих нова, но ще я монтирам като се постопли времето. Така или иначе опъващата ролка се застопорява. Интресното е, че ремъка има едни вибрации в областта между маслената помпа и обтягащата ролка. Над 1500 об/мин. И от там се чува звук като на износен лагер (ручи). Надявам се като сменя пружинката да намалеят вибрацийте. После сглобяването е елементарно, нищо че мястото е малко. Повече време отнема застопоряването на опорната пета на двигателя. (трябва ключ лула – звезда) и доста търпение. От там на сетне капаците, шайбата на двигателя и тампона се качват много по лесно от колкото се свалят. В литратурата са дадени моментите на затягане на всички болтове. А сега дали двигателя има нужда от центровка?

Публикувано на: 05 Яну 2012 10:48
от desotodorov
Поздравления за свършената работа колега :thumbsup: Според мен това дето го описваш за "играенето" на ремъка в свободния участък между хидравличната помпа и обтягащата ролка идва от омекналата пружинка - просто не е натегнала достатчно ремъка преди да застпориш ролката, що не взе новата направо - сега ще трябва да се занимаваш пак с махане на капаци и т.н. Мисля си че при мен лекото виене на загрял ДВГ идва точно от това че новата пружина е дала малко повече натяг на ремъка, вследствие на което - след загряване ремъка се опъва и претоварва ролките и ВП.
От друга страна, мисля че дори и да не ти е достатъчно натегнат ремъка - не трябва да чуваш ручене от който и да е уастник в ангренажната верига...хм, странно е това.
Към колегата iwan33 - мисля че сме събратя по неволя - имаш същите симптоми като при мен - появява се виене след загряване на ДВГ - новите ти ролки би трябвало да са ок - аз не бих върнал старите по никакъв повод.

смяна на ангренажен ремък - 3s fe

Публикувано на: 22 Окт 2017 21:28
от leecho
Моля всички цитират един човек- Toyota Forever може ли някой да ми даде връзка. Имам много въпроси. Карам Пикник 2,2 TD и се чудя дали да я сменя с бензинова 3S- FE. Просто за мнение. Благодаря. Нов съм тук, а майстори на Пикник нещо са кът. Отново благодаря