HELP: Скърца ми волана и ме дразни

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
sth
Мнения: 114
Регистриран: 29 авг 2006 09:36
Репутация: 0

HELP: Скърца ми волана и ме дразни

Мнениеот sth » 27 сеп 2006 21:14

Карам Tyota Avensis ( model 2001 ) 1.6 VVTI ( със серво и чупещ се волан).

Преди няколко дни (може би от влажното време) като въртя волана (независимо от посоката) се чува скърцане, подобно на триеме на стъкло с мокър парцал или на балон с мокра ръка. Не е много силно, но ме нервира и е страшно досадно. В първия момент реших че триенето е между волана и колонката, макар че там има голямо разсточние. После като се заслушах, реших че като че ли е някъде по-надолу, може би дори от сервото.
Имам чувство, че като се покара малко колата (загрее) става по-силно.

По темата намерих следното:
The steering column shaft must pass thru the firewall, as on all cars.
Where it passes thru there's a rubber sorta grommet/seal that sometimes
causes a squeaking noise when you turn the wheel, at first audible only
at parking lot speeds.
Due to the noise being transmitted up the largely hollow steering column
shaft, it often sounds just like it's coming from right behind the
steering wheel, perhaps from the airbag clockspring (or as Toyota calls
it "spiral cable") or the turn signal switch area.

I've had good luck with inserting a very slim screwdriver shaft between
the column and the seal and squirting some silicon gel lubricant (about
the consistency of toothpaste) into the gap created by the screwdriver
shaft. I run into this about every 2 or 3 weeks on different customer's
cars, and often do it on cars where I notice the noise but the customer
hasn't yet. I had one early 02 model need a repeat lubrication a year
or so after the first time I did it, none of the others has come back.

In any case, the noise is not indicative of any possible failure of any
part, safety related or otherwise.


The sound is hard to localize so it is easily misdiagnosed by techs who
haven't run into it before. Your dealer should be aware of it, but you
might want to tell them you think it may be from the firewall rubber
grommet to help 'em out a bit.

--------------------------------------------------------
ПРИБЛИЗИТЕЛЕН ПРЕВОД:

Оста на волана трябва да премине през предната стена на купето.
Когато тя преминава през стената там има уплътнителен пръстен ( гумен маншон,уплътнение), което понякога предизвиква скърцащ звук, когато волана се върти, който първо се чува само при паркиране при ниска скорост.

Тъй като шумът се предава нагоре през голямата кухина на колонката на оста на волана, често се чува като че ли идва точно зад волана, като че ли от въздушната възглавница или от частта на превключвателите.

Постигнах успех поставяйки много тънка ос на отверка между колонката и уплътнението и изтисквайки малко силиконова гел - слазка ( с консистенция на паста за зъби) в процепът, който се образува от оста на отверката.

Това го правя веднъж на всеки 2-3 седмици на различни коли на клиенти и често го правя на коли, където откривам звука преди клиентът да го е направил. Имах един ранен модел 02 на който трябваше да се смени смазката и след като го направих за първи път никой от другите клиенти не се е върнал до сега.

При всички слугаи звукът не показва никаква възможна повреда на която и да е част, нещо свързано със сигурността или друго.

Звукът е много трудно да се локализира от техници, които не са се сблъсквали с него преди. Вашият дилър трябва да е бил информиран за него, но Вие може да му кажете, че мислите че той може да бъде от гуменото уплътнение на предградата за да му помогнете.




Някой да му се е случвало и да знае какво е и дали е описаното по-горе. И най-важното как да го установя и да го fix-на ? :help:
Последна промяна от sth на 27 сеп 2006 23:14, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
ALTEZZA
Мнения: 3673
Регистриран: 10 сеп 2004 20:19
Репутация: 0
Местоположение: Chicago

Мнениеот ALTEZZA » 27 сеп 2006 22:13

da, tova e mnogo chest sluchai, na Camry-tata stava postoianno, tochno tova det go opisvat gore. problema e che vsichkite tez termini ne gi znam na BG che da ti go obiasnia po nashenski sad.gif , kakto i da e, shte se probvam. ta losta det izliza ot kormiloto i varvi na dolu kam reikata, toi minava prez stenata na kolata, kato tam ima edno gumeno oplatnenie(tochno det minava prez stenata), zvuka idva tochno ot tam. tova koeto se kazva gore e che choveka det go e pisal zavira malka otverka mejdu gumenoto oplatnenie i losta za da napravi malka dupka i praska silikonov sprei tam za da smaje trieneto. az edno vreme go pravih sashtia trik, no v posledsvie reshih che do kat se macha s otverkata da ia zavra tam i posle uspeshno da prasna v procepa, mai mi e po lesno da otvia skobata det darji tova oplatnenie(obiknoveno e 10mm ili 12mm bolt), da go povdigna nagore i da namaja hubavo s gress. 2 minuti rabota e.
kolkoto dali e opasno, opredeleno ne, prosto chuvash kak se trie metalnia lost v gumenoto oplatnenie.
->

Потребителски аватар
sth
Мнения: 114
Регистриран: 29 авг 2006 09:36
Репутация: 0

Мнениеот sth » 27 сеп 2006 23:22

ALTEZZA написа:da, tova e mnogo chest sluchai, na Camry-tata stava postoianno, tochno tova det go opisvat gore. problema e che vsichkite tez termini ne gi znam na BG che da ti go obiasnia po nashenski sad.gif , kakto i da e, shte se probvam. ta losta det izliza ot kormiloto i varvi na dolu kam reikata, toi minava prez stenata na kolata, kato tam ima edno gumeno oplatnenie(tochno det minava prez stenata), zvuka idva tochno ot tam. tova koeto se kazva gore e che choveka det go e pisal zavira malka otverka mejdu gumenoto oplatnenie i losta za da napravi malka dupka i praska silikonov sprei tam za da smaje trieneto. az edno vreme go pravih sashtia trik, no v posledsvie reshih che do kat se macha s otverkata da ia zavra tam i posle uspeshno da prasna v procepa, mai mi e po lesno da otvia skobata det darji tova oplatnenie(obiknoveno e 10mm ili 12mm bolt), da go povdigna nagore i da namaja hubavo s gress. 2 minuti rabota e.
kolkoto dali e opasno, opredeleno ne, prosto chuvash kak se trie metalnia lost v gumenoto oplatnenie.


Смяташ ли че в сервиза на ТМ Auto ще се справят ?

Потребителски аватар
ALTEZZA
Мнения: 3673
Регистриран: 10 сеп 2004 20:19
Репутация: 0
Местоположение: Chicago

Мнениеот ALTEZZA » 27 сеп 2006 23:31

niamam nikakvi vpechatlenia ot TM Auto, no mislia che dori i ti sam mojesh da se spravish s podobna zadacha.
->

Потребителски аватар
alex_varna
Мнения: 285
Регистриран: 27 юни 2006 01:22
Репутация: 0
Местоположение: Варна

Мнениеот alex_varna » 28 сеп 2006 09:29

И при мен го има същия проблем , но за сега не ме дразни чак толкова...
TOYOTA AVENSIS , 1999 г. 2000 куб. , TD

Изображение

Потребителски аватар
sth
Мнения: 114
Регистриран: 29 авг 2006 09:36
Репутация: 0

Мнениеот sth » 28 сеп 2006 13:50

Говорих с ТМ Ауто и новините са лоши sad.gif

Много добре знаели за какво става дума - имало го при почти всички Тойоти Авенсис модел 2001. Бил някакав семеринг на кормилната щанга и гуменото му уплътнение, които не били в купето а май отвънка. За съжаление не подлежало на ремонт - било капсуловано и се сменяла цялата ос на волана. В новите модели семеринга се правел от друг материал и не скърцал, а при мен било безмислено скъпо да се сменя. Щели да опитат със силиконов спрей или паста. В някои случаи се оправяло, но не винаги. Т.е. по-скоро няма ремонтиране и надежда за оправяне !!! wacko.gif

И това е Тойота на 3 години - уж най-надеждната кола !?! Да му ... и скърцащата каручка !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Потребителски аватар
max-2
Мнения: 1077
Регистриран: 08 дек 2005 19:15
Репутация: 17
Местоположение: Пловдив

Мнениеот max-2 » 28 сеп 2006 14:07

Probwai със силиконова смазка, дано да се оправи. С грес не ти препоръчвам, защото за кратко време запича и възобновява триенето.
В тази връзка искам да попитам някой пазглобявал ли е кормилната колона, имам луфт м/у кормилния прът и колоната, на края, там, където започва първото каре, отдолу м/у педалите. Огледах внимателно и мисля, че каретата и рейката са добре, луфта е чисто м/у прътаи колоната, в задната част. Интересува ме какво има там-лагер, втулка? Лесно ли се сменя?

Потребителски аватар
sth
Мнения: 114
Регистриран: 29 авг 2006 09:36
Репутация: 0

Мнениеот sth » 28 сеп 2006 16:34

max-2 написа:Probwai със силиконова смазка, дано да се оправи. С грес не ти препоръчвам, защото за кратко време запича и възобновява триенето.
В тази връзка искам да попитам някой пазглобявал ли е кормилната колона, имам луфт м/у кормилния прът и колоната, на края, там, където започва първото каре, отдолу м/у педалите. Огледах внимателно и мисля, че каретата и рейката са добре, луфта е чисто м/у прътаи колоната, в задната част. Интересува ме какво има там-лагер, втулка? Лесно ли се сменя?

Какви са тези силиконови смазки?
Знам за бюстове, за шпрейове против замръзване, за уплътняване на прозорци и фуги...

Потребителски аватар
max-2
Мнения: 1077
Регистриран: 08 дек 2005 19:15
Репутация: 17
Местоположение: Пловдив

Мнениеот max-2 » 28 сеп 2006 20:14

Нека Алтеза да каже, аз лично съм виждал по магазините спрей тефлон+бяла грес, мисля, че е подходящо :thumbsup:

Потребителски аватар
tntony
Мнения: 229
Регистриран: 30 яну 2006 23:57
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот tntony » 28 сеп 2006 20:17

Продават се Бриколажа или Практикер има спейове със силиконово масло и със силиконова грес . Ако има пластмасови части абсолютно задължително е да ползваш силиконова смазка защото обикновенната грес разяжда пластмасата

Потребителски аватар
ALTEZZA
Мнения: 3673
Регистриран: 10 сеп 2004 20:19
Репутация: 0
Местоположение: Chicago

Мнениеот ALTEZZA » 28 сеп 2006 23:30

oh, i tez ot TM Auto sa edni mozaci. razbiram da e pod garancia kolata da tragnat da smeniat celia shaft, obache i samo s gres stava, moje da ne e koi znae kolko traino, no kat tragne pak da skarca, pak shte go gresirash. ne moje da niama nachin da se sloji tam gres. v USA niama Avensis che da vidia kak e tochno pri tiah, no na vsichki koli koito sam popadal vse ima nachin. v mesto da se zanimavate s TM Auto, smajete si gi sami, mnogo e lesno. dolu na kartinaka e razpechatka ot TSB det Toyota beshe ikarala che da pokaje kak da se opravi problema pri Camry-tata. pri Highlanderite preporachvat da se smenia celia shaft, no i gresirane im pomaga. na kartinkata sa pokazali che gresirat direktno mejdu gumenoto oplatnenie i shafta s niakva spincovka. moje i da se polzva malka otverka che da povdigne taz gumi i togava da se prasne tam. tova koeto az pravia obache e razvivam bolta(det na kartinkata se vijda, tochno pod spincovkata) i togava vdigam cialoto gumeno uplatnenie i maja kulturno i obilno s gres. kakva gres, v obshti lini kvat mi popadne pod raka, se pomaga. Toyota si ima i specialni gres spreiove, sashto i silikon spreiove, no ne znam tochno kakvo im e sadarjanieto. v tova TSB Toyota kava da se polzva Seal-Tite(tova mislia che e marka) Dielectric grease(or equivalent), nishto ne mi govori na men.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
->

Потребителски аватар
sth
Мнения: 114
Регистриран: 29 авг 2006 09:36
Репутация: 0

Мнениеот sth » 29 сеп 2006 20:03

Тази, последната схема на гресиране от къде е ?
Това в купето между педалите ли е или е някъде отвън? И ако е отвън - от къде точно ?

Потребителски аватар
ALTEZZA
Мнения: 3673
Регистриран: 10 сеп 2004 20:19
Репутация: 0
Местоположение: Chicago

Мнениеот ALTEZZA » 29 сеп 2006 20:09

vatre v kupeto zad pedalite, kadeto vliza shafta v stenata(firewall-a).
->

Потребителски аватар
sth
Мнения: 114
Регистриран: 29 авг 2006 09:36
Репутация: 0

Мнениеот sth » 29 сеп 2006 22:11

ALTEZZA написа:vatre v kupeto zad pedalite, kadeto vliza shafta v stenata(firewall-a).

Те казаха че било някакъв семеринг - къде се намира той ?

Потребителски аватар
Japanese_fever
Мнения: 9395
Регистриран: 02 мар 2005 05:48
Репутация: 1
Местоположение: Touge, Japan

Мнениеот Japanese_fever » 30 сеп 2006 05:10

sth написа:
ALTEZZA написа:vatre v kupeto zad pedalite, kadeto vliza shafta v stenata(firewall-a).

Те казаха че било някакъв семеринг - къде се намира той ?


1.Chervenoto e semeringa!
2.Sinioto e skoba, koqto stqga semeringa otsrani i ima bolt4e za zatqgane i razhlabvane!
3.Chernoto e KORMILNATA TI STANGA, koqto vliza vuv semeringa!
To4no tam kudeto vliza se polu4ava turkane i skurca, za6toto semeringa e gumen!
4. Jultoto e sprincovka, koato pokazva kude to4no trqbva da se smaje, no ti nedei izpolzva sprintzovka.

a) Razvij bol4eto na skobata.
b) Vdigni smeringa nagore po losta(kormilnata stanga).
c) Namaji losta s gres ili nqkakuv silikon.
d) Svali obratno smeringa i zategni bolt4eto.

p.s.
Sorry, no sum na4inae6t na photoshopa! biggrin.gif
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
1989 Toyota Camry DX, 2.0L (3S-FE), automatic -> отдавна за скрап
1998 Honda Civic LX, 1.6L (D16Y7), 5 speed -> работна
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си, ги сложат обратно!


Върни се в “Общи технически въпроси”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 7 госта