HELP: Скърца ми волана и ме дразни

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
sth
Мнения: 114
Регистриран: 29 авг 2006 09:36
Репутация: 0

Мнениеот sth » 30 сеп 2006 10:32

ALTEZZA написа:p.s.
Sorry, no sum na4inae6t na photoshopa! biggrin.gif

... обаче си ПЕРФЕКТЕН в обяснението, което е ясно и за "absolute nubie" като мен rolleyes.gif !!!

Потребителски аватар
sth
Мнения: 114
Регистриран: 29 авг 2006 09:36
Репутация: 0

Мнениеот sth » 01 окт 2006 20:21

Днес ходих до ПРАКТИКЕР, но там намерих само силиконов спрей-смазващ. Къде да намеря Силиконова грес ?

Потребителски аватар
tntony
Мнения: 229
Регистриран: 30 яну 2006 23:57
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот tntony » 03 окт 2006 22:55

Виж в БРИКОЛАЖА ако няма в студентски град има една фирма ПУЛСАТОР мисля че там може също да се намери но е по-скъпа телефона им е 9621234 или на http://eshop.bg

Потребителски аватар
sth
Мнения: 114
Регистриран: 29 авг 2006 09:36
Репутация: 0

Мнениеот sth » 04 окт 2006 10:19

tntony написа:Виж в БРИКОЛАЖА ако няма в студентски град има една фирма ПУЛСАТОР мисля че там може също да се намери но е по-скъпа телефона им е 9621234 или на http://eshop.bg

... да наистина им я :
Изображение
http://eshop.bg/eshop3/phps/addord.php?myid=163424

Потребителски аватар
sth
Мнения: 114
Регистриран: 29 авг 2006 09:36
Репутация: 0

Мнениеот sth » 13 окт 2006 23:57

Japanese_fever написа:
ALTEZZA написа:
1.Chervenoto e semeringa!
2.Sinioto e skoba, koqto stqga semeringa otsrani i ima bolt4e za zatqgane i razhlabvane!
3.Chernoto e KORMILNATA TI STANGA, koqto vliza vuv semeringa!
To4no tam kudeto vliza se polu4ava turkane i skurca, za6toto semeringa e gumen!
4. Jultoto e sprincovka, koato pokazva kude to4no trqbva da se smaje, no ti nedei izpolzva sprintzovka.

a) Razvij bol4eto na skobata.
b) Vdigni smeringa nagore po losta(kormilnata stanga).
c) Namaji losta s gres ili nqkakuv silikon.
d) Svali obratno smeringa i zategni bolt4eto.

p.s.
Sorry, no sum na4inae6t na photoshopa!


Като се размислих може би има основателна причина да не развивам посоченото болтче. Все пак гумата е на поне 3 години и сигурно изобщо няма да е лесно да я сваля, камо ли да я натикам после обратно.

Вероятно не случайно и човека в първият ми пост, и Toyota препоръчват да се вкара смазка между семеринга и кормилния лост.

Някой развивал ли е въпросното болтче да каже лесно ли се сваля после семерингът и най-важното: лесно ли се връща на мястото му ?
Да не се окаже, че е някакво 2-3 сантиметрово уплътнение дето излиза чак извън купето ? :help:

Потребителски аватар
ALTEZZA
Мнения: 3673
Регистриран: 10 сеп 2004 20:19
Репутация: 0
Местоположение: Chicago

Мнениеот ALTEZZA » 24 окт 2006 11:31

ta dnes nai nakraia se setih da snimam kak se slaga gres na vaprosnia shaft. problema e che niamah fotoaparat s mene, ta triabvashe da polzvam telefona, pak toi pravi edni cvetushti snimki, pak i imaiki v predvid che se snima zad pedalite det e palna tamnica, no karai, pak po dobre ot kolkot bez hich, shte triabva da se polzva mailko povechko fantazia. tova e na Toyota Camry, ta ne garantiram che e sashtoto kat pri Avensis, no dopuskam che e podobno. na tazi snimka razvivam bolta det darji skobata okolo gumenoto oplatnenie.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Последна промяна от ALTEZZA на 24 окт 2006 11:45, променено общо 3 пъти.
->

Потребителски аватар
ALTEZZA
Мнения: 3673
Регистриран: 10 сеп 2004 20:19
Репутация: 0
Местоположение: Chicago

Мнениеот ALTEZZA » 24 окт 2006 11:32

na tazi sam zavrial malka tanka otverka mejdu gumenoto oplatnenie i vanshnia cilidar(ne znam kak da go nareka, no povarhnosta okolo koiato stoi samata skoba), po tozi nachin povdigam gumenoto oplatnenie.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Последна промяна от ALTEZZA на 24 окт 2006 11:44, променено общо 4 пъти.
->

Потребителски аватар
ALTEZZA
Мнения: 3673
Регистриран: 10 сеп 2004 20:19
Репутация: 0
Местоположение: Chicago

Мнениеот ALTEZZA » 24 окт 2006 11:34

na tazi sled kato veche sam povdignal gumenoto oplatnenie sam namazal obilno s gres. sled tova vsichko se vrashta obratno.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
->

Потребителски аватар
Xeku
Мнения: 1319
Регистриран: 27 сеп 2004 15:33
Репутация: 4
Местоположение: София

Мнениеот Xeku » 24 окт 2006 11:47

Вече всичко трябва да е ясно, само не разбрахме как се завря чак дотам? wink.gif

Потребителски аватар
sth
Мнения: 114
Регистриран: 29 авг 2006 09:36
Репутация: 0

Мнениеот sth » 24 окт 2006 14:08

Всичко е ясно !
Свалих го, завъртях волана - пак скърца, следователно не е от търкането гума-метал.
Омазах го МНОГО ЯКО, намазах и онова, което се виждаше след него - то се вижда колата навън пред Firewall-а.
Омазах и т.нар. Inner Joint връзката - пак скърца.

Като че ли скърца от вън на колата и звукът влиза вътре.

Може ли да е от друго място?
Последна промяна от sth на 24 окт 2006 22:40, променено общо 1 път.

the_rider
Мнения: 412
Регистриран: 18 окт 2004 13:40
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот the_rider » 24 окт 2006 15:49

Д а не е лагерчето в горната част на макферсона. как го чуваш като от оборотите на волана или от движението на гумите наляво-надясно

Потребителски аватар
ALTEZZA
Мнения: 3673
Регистриран: 10 сеп 2004 20:19
Репутация: 0
Местоположение: Chicago

Мнениеот ALTEZZA » 24 окт 2006 20:15

^tova e variant, ako zvuka izglejda che idva ot van. za da se proveri, otvaria se prednia kapak, slagash raka varhu gornia mount(tampon li se naricha) i do kat niakoi varti volata, triabva da useshtash vibracii/skarcane ako e ot nego.

shtom si mahnal cialoto gumeno uplatnenie i pak skarca, znachi problema e ot niakade drugade. ako skarcaneto se useshta kat cheli e v samiia volan, znachi zvuka e niakade mejdu reikata i volana. sajaliavam che gresirane na vaporsnoto uplatnenie ne pomogna, pri sluchaite na koito az sam popadal vinagi e pomagalo. iavno pri teb e razlichen problema.
->

Потребителски аватар
sth
Мнения: 114
Регистриран: 29 авг 2006 09:36
Репутация: 0

Мнениеот sth » 24 окт 2006 22:26

the_rider написа:Д а не е лагерчето в горната част на макферсона. как го чуваш като от оборотите на волана или от движението на гумите наляво-надясно

Звукът е като триене на гуми - все едно с мокър парцал триеш стъкло и скърца от чистота или гумите се търкат на място в асфалта при мокро време.

От триенето на гумите в асфалта не е 100%, защото звука го има при въртене на волана 1 мм. дори без гумите да помръдват и на микрон, а и по време на движение се чува винаги.

Когато колата е стояла цяла нощ в гаража и сутринта въртя волана след запалване на практика не се чува. След 5 мин. движение обаче се чува вече ясно.
Може би има нещо общо със сервото !?!

Потребителски аватар
sth
Мнения: 114
Регистриран: 29 авг 2006 09:36
Репутация: 0

Мнениеот sth » 30 окт 2006 09:49

Днес ходих в сервиз. Там казаха, че абсолютно същия проблем имали с един ГОЛФ.
Било от кородирала рейка. Някъде имало някакви маншони, които или били скъсани или не били здраво стегнати - май били ляв и десен. След като се образувала ръжда започвало да скърца. Били някакви семеринги. Оправяли се, като се сваляла рейката, рециклирала се ( предполагам маха се ръждата) и се сменят маншоните/семерингите. Искат за ремонта към 500 лева, като рециклирането на рейката било 300 лева.
Казаха, че проблема бил само АУДИО (чува се скърцане) и не е опасен.

Другия вариант е да отида в ТМ Ауто ( Toyota ) и да ми сменят нещата с нови, но вероятно ремонта ще е към 1000-1500 лв. (минимум).

На някой това да му звучи познато да ми го обясни дали си струва и дали наистина не е опасно?

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12832
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 355
Местоположение: Варна

Мнениеот slowtraveler » 30 окт 2006 18:47

При мен се чува съвсем слабо скърцане като на гумено уплътнение в метал.
Въобще не ме притеснява, защото звука идва някъде около вала на волана и вероятно нещо (уплътнение, изолация на кабел или пластмаса) опира в него.
Пробвал ли си да вдигнеш колата и да пробваш да завъртиш волана.
Тогава като се ослушаш ще можеш да локализираш в кое място точно скърца и така да отхвърлиш голяма част от причините, щото това с рейката ми се струва малко съмнително.
Ако салниците на рейката ти бяха заминали, най-вероятно щеше да губиш хидравлична течност, а и едва ли щеше да скърца, щото щеше да си е добре смазано от хидравличното масло.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008


Върни се в “Общи технически въпроси”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 7 госта