Страница 2 от 5

Публикувано на: 15 Дек 2011 11:39
от Toyko
същото ми се е случвало с един форд навремето на оживено кръстовище в движение, едвам успях да свия в една улица и да спра като хората....
тоци явно бяха при мене защото имах много гнили кабели и по таблото ми припоиха наново половината неща, та от тази и др случки с форда съм с особено мнение за нея марка

Публикувано на: 15 Дек 2011 12:38
от dimiterb
Днес бях в Тойота-Пазарджик на диагностика и колата е абсолютно чиста. Няма записани грешки или някакви други нередности. Даже и пари не ми взеха хората :)...

Иначе колата има аларма, сложена допълнително преди година и половина, но изрично я направихме да не прекъсва запалването...идеята беше само да има аларма заради застрахователите....
Все пак колата има вграден имобилайзер.

Следващото, което мисля да тествам е следното:
- да изключа централно алармата...и без това колата си има вградено централно заключване от ключа...
- да зареждам от друга бензиностанция....
- да използвам другият ключ, в случай, че има някакъв проблем с чипа в ключа, който използва и да бърка имобилайзера....все пак винаги ползвам само един и същ.
- малко вероятно, но може нещо да не си харесва акумулатора, колкото и тъпо да звучи...ще взема да сменя акумулатора с този на буса на баща ми (също дизелов) па да видим...

Това са тестове, които не са свързани с разходи. Лошото обаче е, че трябва да ги тествам един по един и се чудя с кое да започна :)

Публикувано на: 15 Дек 2011 14:41
от Scott
CuMo написа:Предполагам зависи от конструктивните особености на двигателя.
Ако един ремък има 100-120 зъба (примерно), то това е отместване на газоразпределението с 1% (примерно)... и отместване на всички съпътстващи процеси или "пички майни" с 1% (примерно)...

Просто си разсъждавам....
Да, ама тея разсъждения са напълно погрешни. Щото газоразпределението не зависи от броя зъби на ремъка, а на шайбата на разпределителния вал. И ако ремъка има 100 зъба (примерно), a тая шайба има 10 (пак примерно biggrin.gif) и процентите скачат на 10.

Публикувано на: 16 Дек 2011 12:40
от baba_metca
dimiterb написа:Това са тестове, които не са свързани с разходи. Лошото обаче е, че трябва да ги тествам един по един и се чудя с кое да започна :)
Най-лесно сигурно ще ти е да започнеш с другия ключ

Публикувано на: 21 Дек 2011 13:31
от dimiterb
INFORMATION UPDATE:

Зведна дата.... :)

Както се очакваше проблема не е от ключа. Започнах да ползвам другият ключ и проблема си остана. Също така заредих почти пълен резервоар от друга бензиностанция и дори сложих добавка, но пак ми се случва да гасне (все си мисля, че е по-рядко).

Освен това забелязах нов симптом...Когато се случи да загасне освен че изключва TRC-то стралката за температурата както си стои на нормална пада на нула! Просто изключва. Като върна ключа и дам отново на контакт всичко си тръгва отново...
Възможно ли е при проблем с температурният датчик колата да се държи по този начин?

Публикувано на: 21 Дек 2011 14:13
от mirott
Възможно е колата да се държи по този начин от проблем в масата на мотора към купето!Прегледай хубаво!

Публикувано на: 21 Дек 2011 14:17
от mirott
dimiterb написа:При мене нещата просто започнаха да се случват...не е имало някакво събитие или нещо подобно..
Имах такъв проблем с другата ми кола Opel Kadet, където проблема беше описан от @СиМо...колата гасне на свободна и неможеш да превключиш, но вслучая няма да е това, защото може въобще да не изгасне...ако гасен го прави един път на 30-50-100км...
Освен това като се разбърникам по кабеляците и проблема не се случва дълго време...после пак започва....

Най-вероятно проблема е електрически - някаква хлабава връзка някъде ... ама още не е ясно къде? :)

На всичкото отгоре си го написал.Прегледа ли масата, това ли имаш предвид под "разръчкване"? biggrin.gif

Публикувано на: 21 Дек 2011 19:43
от dimiterb
mirott написа:
dimiterb написа:При мене нещата просто започнаха да се случват...не е имало някакво събитие или нещо подобно..
Имах такъв проблем с другата ми кола Opel Kadet, където проблема беше описан от @СиМо...колата гасне на свободна и неможеш да превключиш, но вслучая няма да е това, защото може въобще да не изгасне...ако гасен го прави един път на 30-50-100км...
Освен това като се разбърникам по кабеляците и проблема не се случва дълго време...после пак започва....

Най-вероятно проблема е електрически - някаква хлабава връзка някъде ... ама още не е ясно къде? :)

На всичкото отгоре си го написал.Прегледа ли масата, това ли имаш предвид под "разръчкване"? biggrin.gif
Да прегледал съм клемите на акумулатора. Дори смених тази на масата с нова, защото нещо не ми изглеждаше наред и сега там всичко е ок.
Под разръчкване имам предвид, че пипнах всеки достъпен датчик и бушон (извадих буксата почистих я и отново я закачих) до който стигнах...

Публикувано на: 21 Дек 2011 20:29
от dimiterb
Всъщност, ще се радвам ако някой ме насочи къде точно е масата на мотора при мене?

Публикувано на: 22 Дек 2011 09:33
от mirott
Да, масата на мотора, а не масата на хакомтулатора.Не знам къде е точно, нека някой с такава кола да каже.

Публикувано на: 22 Дек 2011 15:18
от SFINKS
dimiterb както ти написах по-нагоре може и половината неща под предният капак да смениш и пак да не се оправи проблема .

За да ти гасне колата или спират тоците или горивото
Въпреки че проблема изглежда електрически ( Тоци Бегали) за дизел повече бих заложил на горивото , примерно ниско налягане
Качваш някой специалист с тестер и карате , в момента в който угасва може би ще се хване нещо

Ако нищо не хванете тогава пак продължаваш с експериментите тука има тука нема :thumbsup:

Публикувано на: 22 Дек 2011 15:21
от dimiterb
За съжаление не мога да открия информация къде точно да търся масата към двигателя за моята кола....
Но все повече си мисля за това изключване на уреда за температура на водата, кагото колата изгасне. Възможно ли е датчика за температура на водата да прави тези мизерии? Като гледам документацията имам само един датчик за температура на водата -> EFI Water Temp Sensor, същият ли се ползва и за уреда на таблото?

Все пак това поведение на стрелката за температурата може също да е в следствие на проблема както ситуацията с изключването TRC-а.

Тия снежни дни имах възможност да изтествам всички системи по колата, включително и TRC-а и всичко работи перфектно....

Все повече си мисля, че колата си има някакив "психически проблеми" (проблем с компютъра)...

Публикувано на: 22 Дек 2011 15:25
от mirott
На датчика за температурата има само + ! Демек ти се губи масата, и за това спира да отчита.Оттам може и да идва гасненето.От ниско налягане на горивото няма да гасне на празен ход,след това с пипането да пали, още повече пък да спира да отчита температурата...Това е над 5 годишна кола...Сфинксе, или греша?!Нека някой с такъв мотор да ти помогне, да каже къде е масата.Провери я най-накрая!

Публикувано на: 22 Дек 2011 15:26
от dimiterb
SFINKS написа:dimiterb както ти написах по-нагоре може и половината неща под предният капак да смениш и пак да не се оправи проблема .

За да ти гасне колата или спират тоците или горивото
Въпреки че проблема изглежда електрически ( Тоци Бегали) за дизел повече бих заложил на горивото , примерно ниско налягане
Качваш някой специалист с тестер и карате , в момента в който угасва може би ще се хване нещо

Ако нищо не хванете тогава пак продължаваш с експериментите тука има тука нема :thumbsup:
Носочил съм се към електрически проблем, защото все си мисля, че ако е проблем с налягането на горивото все щяха да се осещат и някакви прекъсвания, губене на мощност и т.н. Пък и в такъв случай, компа би се осетил и все щеше да е записал някаква грешка по въпроса.
А при мене както всичко си работи на 100%, изведнъж нещо се издънва (за 1 секунда или по-малко) и после пак работи на 100%. Само, че през тази 1 секунда колата изключва...

Публикувано на: 22 Дек 2011 15:32
от SFINKS
при прост електрически проблем ще загаснеш и повече няма да запалиш

Горивото не се изчерпва само с помпата ,
повече ми мирише на комбиниран проблем
Елктрически който прекъсва подаването на гориво
Търси ел проблем който прекъсва работата на помпата или инжекторите