Страница 3 от 5

Публикувано на: 22 Дек 2011 15:35
от mirott
Проблем, който прекъсва работата на помпата може да е масата на мотора към купето... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Публикувано на: 02 Яну 2012 08:50
от dimiterb
Здравейте отново.
Само за информация, ходих в Тойота да ми изчистят помпата за ниско налягане (тази в резервоара) и цедките към нея, но въпреки, че имало събрала се мръсотия това не реши проблема... :(
Забелязвам обаче, че проблема се проявява само ако съм запалил колата и измина минимум 25км без да спирам (разбира се проблема може и изобщо да не се прояви и след изминати 200км). В този случай колата се пали на студен двигател и загрява нормално...
Но ако след като съм я запалил на студено и съм покарал малко, след което съм спирал и я запаля отново, но този път на топъл двигател проблема не се проявява!?!?
И в двата случая си пали и си върви нормално...Вече и аз не знам как да го хвана това....

Публикувано на: 02 Яну 2012 10:58
от mirott
За последен път ти казвам да провериш масата на мотора към купето-хлабава връзка!Пък ти си знаеш :thumbsup:

Публикувано на: 02 Яну 2012 11:27
от dimiterb
mirott написа:За последен път ти казвам да провериш масата на мотора към купето-хлабава връзка!Пък ти си знаеш :thumbsup:
С удоволствие, но все още не ми е ясно къде точно се намира....

Публикувано на: 02 Яну 2012 11:50
от max-2
dimiterb написа:
mirott написа:За последен път ти казвам да провериш масата на мотора към купето-хлабава връзка!Пък ти си знаеш :thumbsup:
С удоволствие, но все още не ми е ясно къде точно се намира....
Колега, ако искаш да дойда аз да легна да я видя? biggrin.gif

Публикувано на: 02 Яну 2012 13:05
от dimiterb
max-2 написа:
dimiterb написа:
mirott написа:За последен път ти казвам да провериш масата на мотора към купето-хлабава връзка!Пък ти си знаеш :thumbsup:
С удоволствие, но все още не ми е ясно къде точно се намира....
Колега, ако искаш да дойда аз да легна да я видя? biggrin.gif
Благодаря за предложението :) , но и сам ще се оправя ако някой ме насочи къде да я търся и мястото е лесно достъпно, защото ако се намира от долната страна на двигателя, тогава ще трябва да се мине през сервиз. Колата е сравнително ниска пък и заради корите отдолу на полеви условия няма да може да се направи нищо...Другият вариант е някое другарче с канал, а такива винаги се намират. :)

Публикувано на: 02 Яну 2012 16:51
от max-2
По-добре потърси в схемите на автомобила в този сайт:
http://www.toyodiy.com/

Публикувано на: 02 Яну 2012 18:19
от diesel_power
mirott написа:За последен път ти казвам да провериш масата на мотора към купето-хлабава връзка!Пък ти си знаеш :thumbsup:
Масата се разклонява на две ,към купето откъдето вземат маса всички компютри и към мотора където стартера е толкова голям консуматор ,че ако има ток да върти нормално няма как да му е хлабава масата, а уплакване за стартер няма.

Публикувано на: 03 Яну 2012 09:34
от mirott
От къде се разклонява?

Публикувано на: 03 Яну 2012 11:27
от nikolas3
Един лесен съвет и от мен:пробвай да покараш без капачка на резервоара.На две коли на приятели се беше случило запушване на въздуховода към резервоара и след свършване на пресния въздух-няма откъде да смуче./Тоест горивната помпа дърпа в по-гаден за нея режим-количеството гориво,трябва в резервоара да се замести с количество въздух./ Видях смачкан резервоар на една Омега комби-беше 35л станал от 70 л.
При тебе е много малко вероятно ,но не невъзможно и е много лесно за проба.
А иначе и аз залагам на ел .грижа.Проверявай и докладвай. Успех в неволите.

Публикувано на: 16 Яну 2012 17:27
от dimiterb
Здравейте,
имам нова информация по темата:
През последните две седмици успях да установя някаква зависимист кога точно се проявява проблема...Може да е странно, но колата гасне само когато пусна отоплението на повече от 25 градуса..!?!? Ако не пускам отоплението или го държа на 24 градуса и надолу нищо не се случва.
Сигурен съм в това, защото го заподозрях преди (вече толкова време карам с този проблем) и реших да го тествам. През цялата минала седмица почти не съм пускал отоплението, защото карам винаги междуградско и то си духа горе-долу добре и колата не е гаснала цяла седмица. Като се има предвид, че на ден изминавам 80км и преди ми гаснеше минимум по един път на ден, понякога и по 2 пъти мисля, че това е достатъчен тест.
Още повече днес имах ходене до София и по пътя реших да вдигна на 26 градуса "духалката" и след няколко минути проблема се появи...После карах на 24 градуса и нищо...Отново тествах и вдигнах градусите и само няколко минути по-късно пак изгасна...Това се случва на отиване...
След второто гаснене свалих температурата на 24 и до София, а след това и обратно до Пловдив през Пазарджик колата не е гаснала...
На 99.9% съм сигурен, че съм открил кога се проявава проблема. Въпроса е отново къде е причината?

Публикувано на: 16 Яну 2012 18:00
от mirott
wacko.gif biggrin.gif

Публикувано на: 16 Яну 2012 18:08
от lederman
малко догадки:
аз като дигна температурата над 25 градуса, оборотите скачат на 1200, при голяма разлика с външната температура(0 -1, -2 градуса външна Т) и на 1000 при по-малка разлика (5-10 градуса).
като за да се задейства това трябва стрелката да е поне на 1/2 от номиналната температура на двигателя.

явно има някакъв алгоритъм за поддържане на оборотите (за бързо загряване на купето). предполагам оборотите се управляват директно от ECU- то .... ако проблема е там ....

хрумна ми още една проверка - виж дали се повлиява от това дали ти работи климатика или не ! ако не се повлиява ще изключиш още една подсистема! ако пък се повлияе ще търсиш там ...

Публикувано на: 16 Яну 2012 18:22
от dimiterb
lederman написа:малко догадки:
аз като дигна температурата над 25 градуса, оборотите скачат на 1200, при голяма разлика с външната температура(0 -1, -2 градуса външна Т) и на 1000 при по-малка разлика (5-10 градуса).
като за да се задейства това трябва стрелката да е поне на 1/2 от номиналната температура на двигателя.

явно има някакъв алгоритъм за поддържане на оборотите (за бързо загряване на купето). предполагам оборотите се управляват директно от ECU- то .... ако проблема е там ....

хрумна ми още една проверка - виж дали се повлиява от това дали ти работи климатика или не ! ако не се повлиява ще изключиш още една подсистема! ако пък се повлияе ще търсиш там ...
Да, това с оборотите и при мене си работи нормално. Оборотите се вдигат ако съм пуснал "дохалката", двигателя е студен (както казваш) и външната температура е ниска.
При мене обаче проблема се проявява само при напълно загрял двигател, явно тогава температурата в купето успява да скочи толкова, че нещо да се "ушашка".
С климатика нямам проблем. Лятото гасненето изобщо го няма, но тогава го няма отоплението.

Аз си го обяснявам така - Просто като парното е "набримчино" ECU-то или някоя друга джаджа в таблото се нагряват малко повече и изключват, което може да е причинено от лоша спойка някъде ( направо на правилното място) и проблема се проявява.

Публикувано на: 16 Яну 2012 18:26
от zi_zi_top
Извън техническата страна на въпроса бих ти казал като лекар, че да си затопляш купето на 26С зимата е същото като да си пуснеш климатика на 14С лятото. Това е голям стрес за организма и е абсолютно нездравословно.
Оптималната температура за купето на автомобила през зимата е 18-20С, а през лятото 23-24С. Ако е много горещо дори 25-26С. Разликата между външната и вътрешната температура не трябва да е много голяма. :thumbsup: