Страница 4 от 5

Публикувано на: 16 Яну 2012 19:11
от dimiterb
zi_zi_top написа:Извън техническата страна на въпроса бих ти казал като лекар, че да си затопляш купето на 26С зимата е същото като да си пуснеш климатика на 14С лятото. Това е голям стрес за организма и е абсолютно нездравословно.
Оптималната температура за купето на автомобила през зимата е 18-20С, а през лятото 23-24С. Ако е много горещо дори 25-26С. Разликата между външната и вътрешната температура не трябва да е много голяма. :thumbsup:
:) Благодаря за съвета, ще предам на жена ми, защото тя е човека който хвърля дърва в огъня ... хахаха...Аз затова все я бъзикам, че заради нея колата гасне...Явно е голям стрес за колата също...
Иначе напълно съм съгласен с теб ...

Публикувано на: 16 Яну 2012 19:12
от Kiki
zi_zi_top написа:Разликата между външната и вътрешната температура не трябва да е много голяма. :thumbsup:
Лятото се препоръчва не повече от 10С.

Публикувано на: 17 Яну 2012 10:44
от lederman
не ми се вярва да е от лоша спойка ... което не го изключва разбира се...

повече ми прилича на проблем в софтуера или някой датчик подаващ информация към софтуера. това което обаче не ми се връзва е факта, че при диагностиката не е показало грешки ...
ти в Тойота ли я проверява ?
защо сега като знаеш кога се проявява дефекта не я закачиш пак и да я накараш да угасне ? може да изпише грешката в момента ...

Публикувано на: 17 Яну 2012 12:46
от moloko
Аз пък мисля , че грешка софта няма да изпише поради факта , че в момента на появяване на проблема СОФТА ВЕЧЕ НЕ РАБОТИ защото колата е загаснала - мотора не работи и съответно няма никакви данни за работата му за да се отчете нещо.

На мен ми прилича на ел. проблем датчик, реле, лоша връзка или е......ли му м........а какво което подава грешна информация и активира някаква защита за изключване . Може би прекалено висока температура , наистина незнам само гадая наглас.
Прилича ми на моя "прословут" проблем с изключването на климатика на 3тата секунда от включването. След 5 месеца и незнам колко майстори се оказа проблемна ел. връзка в куята с предпазители в двигателния отсек - тази която е близо до помпата за гориво и филтъра за гориво мисля.


Следя темата и се надявам скоро да се реши проблема.

Публикувано на: 17 Яну 2012 12:47
от slowtraveler
С тея електроники нещата са трудно диагностицируеми....
Бях писал на времето за подобна история с Опел Зафира:
Лятото след като бе карана колата, като включиш на задна, и 'газта' изчезваше, светваше ТС... След което обаче по никакъв начин не можеше да я запалим. Изключване на акумулатора решаваше проблема моментално.
Отдадохме го на температурата (по-често се проявяваше в големите жеги).
Гледаха я на компютър, и смениха сума ти скъпоструващи части (дросел, ЕКУ, сензори)...
И когато с новото ЕКУ казаха, че техния комп не можел да комуникира с него, вдигнахме голям панаир...
Колата започна още по-големи странности - изчезваха индикациите на таблото (обороти, скорост, лампички). Един път се държа като полтъргайст - запали от раз, но нищо на дисплея. Газта се появи след около 30 секунди. Таблото светна след още 20-30 сек. А хидравликата на волана се появи след около 2 минути....
И проблема се оказа в алармата.
Реле за прекъсване на веригата на бензиновата помпа явно е превключвало няколко милисекунди по-късно, и пиковете са шашкали ЕКУ-то...
Което си е работило що годе нормално, но явно с лека грешка в програмката, и току 'зависне'...
След отстраняване на това реле 6-7г колата не е създавала проблеми...

Публикувано на: 20 Яну 2012 16:13
от SFINKS
dimiterb написа:Здравейте,
имам нова информация по темата:
През последните две седмици успях да установя някаква зависимист кога точно се проявява проблема...Може да е странно, но колата гасне само когато пусна отоплението на повече от 25 градуса..!?!? Ако не пускам отоплението или го държа на 24 градуса и надолу нищо не се случва.
Сигурен съм в това, защото го заподозрях преди (вече толкова време карам с този проблем) и реших да го тествам. През цялата минала седмица почти не съм пускал отоплението, защото карам винаги междуградско и то си духа горе-долу добре и колата не е гаснала цяла седмица. Като се има предвид, че на ден изминавам 80км и преди ми гаснеше минимум по един път на ден, понякога и по 2 пъти мисля, че това е достатъчен тест.
Още повече днес имах ходене до София и по пътя реших да вдигна на 26 градуса "духалката" и след няколко минути проблема се появи...После карах на 24 градуса и нищо...Отново тествах и вдигнах градусите и само няколко минути по-късно пак изгасна...Това се случва на отиване...
След второто гаснене свалих температурата на 24 и до София, а след това и обратно до Пловдив през Пазарджик колата не е гаснала...
На 99.9% съм сигурен, че съм открил кога се проявава проблема. Въпроса е отново къде е причината?
Просто караш на 24 градуса :thumbsup:
Тъпо но факт , иначе продължаваш една борба с неясен изход и финансови параметри

Публикувано на: 20 Яну 2012 17:55
от zi_zi_top
Ката се замисля, щом жена ти обича толкова много до и е топло монтирай си допълнителен отоплител Webasto. Джим Бийм ще те консултира по въпроса.
Така и жена ти ще е доволна и ДВГ няма да гасне, а ти ... :whistle:

Re: Авенсис 2.0 D4D гасне в движение

Публикувано на: 27 Авг 2012 08:55
от dimiterb
Здравейте отново,
за съжаление проблема все още не е решен, но "добрата" новина е, че ескалира...
Вече няколко пъти ми се случва въобще да немога да запаля колата. Реално това, което се получва е, че двигателя пали от 1/4 оборот и веднага щом пуснеш стартера гасне...Това може да се повтори 2-3 пъти и да запали, след което известно време си пали нормално, а може и въобще да не запалиш докато не пробвай на другият ден и всичко си е ок.
Кагато запали всичко е супер. Държи оборотите перфектни и върви като фурия.Никакви проблеми. Но като каже, че няма да запали и край!
За сега не съм успял да прочета някаква записана грешка в компютъра...

Пиша Ви, за да знаете, че несъм забравил да напиша как съм решил проблема...Просто това все още не се е случило.

Re: Авенсис 2.0 D4D гасне в движение

Публикувано на: 30 Авг 2012 16:07
от dimiterb
Сетих се за още нещо...SCV клапаните ли спират горивото, когато искаш да изгасиш колата или има допълнителен клапан, който върши тази работа? Нещо немога да открия нищо за такъв клапан в документацията...

Re: Авенсис 2.0 D4D гасне в движение

Публикувано на: 30 Авг 2012 16:31
от dimiterb
dimiterb написа:Сетих се за още нещо...SCV клапаните ли спират горивото, когато искаш да изгасиш колата или има допълнителен клапан, който върши тази работа? Нещо немога да открия нищо за такъв клапан в документацията...
На това си отговорих сам...Работата на двигателя се спира чрез "Pressure discharge valve", който се намира на самият "Common Rail"...Нещо имам подозрения, че този клапан ми прави парчета...

Re: Авенсис 2.0 D4D гасне в движение

Публикувано на: 10 Сеп 2012 15:31
от dimiterb
Здравейте,
след като отново от Тиксим не успяха да ми решат проблема (преди време имах задръстен EGR клапан, на който се чудеха 2 седмици докато не им казах да го изчистят), с радост искам да ви съобщя, че открих и причината за всички мои неволи с колата през последната една година! Проблемите със странното гаснене в движение и гаснененто веднага след като запали идваха от КЛЕМОРЕДА! Повредата беше изцяло механична и затова в сервиза можеха да си правят диагностика до като свят светува и пак нямаше да разберат какво става!!! За съжаление въпросните "майстори" не искаха да си изцапат малко ръцете и да направят нещо полезно вместо само да ми вървят с компютъра под мишница и да чакат колата да им каже какво й е! То й баба ми може да прави такава диагностика!...

Е няма да ви занимавам повече. Ако някой иска да разбере подробности да пише. С радост ще обясня по подробно...

Re: Авенсис 2.0 D4D гасне в движение

Публикувано на: 10 Сеп 2012 17:05
от moloko
dimiterb написа:Здравейте,
след като отново от Тиксим не успяха да ми решат проблема (преди време имах задръстен EGR клапан, на който се чудеха 2 седмици докато не им казах да го изчистят), с радост искам да ви съобщя, че открих и причината за всички мои неволи с колата през последната една година! Проблемите със странното гаснене в движение и гаснененто веднага след като запали идваха от КЛЕМОРЕДА! Повредата беше изцяло механична и затова в сервиза можеха да си правят диагностика до като свят светува и пак нямаше да разберат какво става!!! За съжаление въпросните "майстори" не искаха да си изцапат малко ръцете и да направят нещо полезно вместо само да ми вървят с компютъра под мишница и да чакат колата да им каже какво й е! То й баба ми може да прави такава диагностика!...

Е няма да ви занимавам повече. Ако някой иска да разбере подробности да пише. С радост ще обясня по подробно...
Е .... най-после. Без да се правя на специалст по автомобили - подчертавам ,че не съм такъв и събирам опит от всичко онова което ми се е случило лично на мен.
Погледни ми мнението малко по-нагоре от януари месец .

Re: Авенсис 2.0 D4D гасне в движение

Публикувано на: 10 Сеп 2012 18:49
от dimiterb
moloko написа:
dimiterb написа:Здравейте,
след като отново от Тиксим не успяха да ми решат проблема (преди време имах задръстен EGR клапан, на който се чудеха 2 седмици докато не им казах да го изчистят), с радост искам да ви съобщя, че открих и причината за всички мои неволи с колата през последната една година! Проблемите със странното гаснене в движение и гаснененто веднага след като запали идваха от КЛЕМОРЕДА! Повредата беше изцяло механична и затова в сервиза можеха да си правят диагностика до като свят светува и пак нямаше да разберат какво става!!! За съжаление въпросните "майстори" не искаха да си изцапат малко ръцете и да направят нещо полезно вместо само да ми вървят с компютъра под мишница и да чакат колата да им каже какво й е! То й баба ми може да прави такава диагностика!...

Е няма да ви занимавам повече. Ако някой иска да разбере подробности да пише. С радост ще обясня по подробно...
Е .... най-после. Без да се правя на специалст по автомобили - подчертавам ,че не съм такъв и събирам опит от всичко онова което ми се е случило лично на мен.
Погледни ми мнението малко по-нагоре от януари месец .
Да, компютъра никога няма да регистрира проблем, според него аз лично гася колата :) ...

Re: Авенсис 2.0 D4D гасне в движение

Публикувано на: 11 Сеп 2012 10:35
от moloko
dimiterb написа:
moloko написа:
dimiterb написа:Здравейте,

Да, компютъра никога няма да регистрира проблем, според него аз лично гася колата :) ...
По-скоро имах предвид това
moloko написа:На мен ми прилича на ел. проблем датчик, реле, лоша връзка или е......ли му м........а какво което подава грешна информация и активира някаква защита за изключване . Може би прекалено висока температура , наистина незнам само гадая наглас.
Прилича ми на моя "прословут" проблем с изключването на климатика на 3тата секунда от включването. След 5 месеца и незнам колко майстори се оказа проблемна ел. връзка в куята с предпазители в двигателния отсек - тази която е близо до помпата за гориво и филтъра за гориво мисля.
а не компютъра , но ...... няма значение . Много безаварийни километри.

Re: Авенсис 2.0 D4D гасне в движение

Публикувано на: 11 Сеп 2012 17:18
от neznaiko
Здравей колега, следях сагата ти отстрани, защото нямаше с какво да съм полезен, но се радвам, че проблемът е открит и е сравнително лесен за отстраняване. Много безаварийни километри оттук нататък.