Странно е да кажеш, че официално написаното от японците е неуместен пример само и само защото оборва твоята теза??
[Анкета] Какво моторно масло предпочитате ?
- slowtraveler
- Мнения: 4899
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 150 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
какво масло предпочитате
Няма нужда да пишеш на Тойота... Тойота ясно го е написала в официалните документи...
Странно е да кажеш, че официално написаното от японците е неуместен пример само и само защото оборва твоята теза??
Странно е да кажеш, че официално написаното от японците е неуместен пример само и само защото оборва твоята теза??
Офтопик
Тойота не предлага масло, отговарящо на изиквания стандарт за моя автомобил... А и с 5л съм на никъде Цената е на литър в официалния сервиз - колата все още е гаранционна и 'икономията' от маслото може да ми излезе солена, пък и цената му на фона на филтрите не е чак толкова сериозна
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
какво масло предпочитате
Обясних ти защо Тойота препоръчват 5W30 вместо 0W50 няма да сповтарям прочети го пак ако си забравил. Са Виждаш, че 5W30 на Тойота струва близо 3 пъти по-малко от
- ето ти причината! Какво масло ти сипват ако не е тайна?Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps
- slowtraveler
- Мнения: 4899
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 150 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
какво масло предпочитате
Излагането на лично мнение като обяснение показва само личното ти заблуждение, но е мнооого далеч от факт...
Мога да ти обясня, че Тойота след много изчисления е конструирала двигателя, предвиждайки точно определена работна температура на двигателя и вискозитет на маслото. След което е направила хиляди часове тестове при различни режими с различни масла за да потвърди експериментално правилността на изчисленията.
След което е направила тестове и в 'топли/студени' камери за да оцени ефективността на охладителната система и промените в работната температура в зависимост от климата... И да направи таблица с допустими вискозитети на маслото в зависимост от климатичните условия... Да го представя ли за 'факт' и доказателство това ми обяснение?
Или ще приемеш за доказателство инструкцията за експлоатация на автомобила?
Мога да ти обясня, че Тойота след много изчисления е конструирала двигателя, предвиждайки точно определена работна температура на двигателя и вискозитет на маслото. След което е направила хиляди часове тестове при различни режими с различни масла за да потвърди експериментално правилността на изчисленията.
След което е направила тестове и в 'топли/студени' камери за да оцени ефективността на охладителната система и промените в работната температура в зависимост от климата... И да направи таблица с допустими вискозитети на маслото в зависимост от климатичните условия... Да го представя ли за 'факт' и доказателство това ми обяснение?
Или ще приемеш за доказателство инструкцията за експлоатация на автомобила?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
какво масло предпочитате
Най-хубавото на този Енеос 0W50 е наистина молибденовата добавка защото в някои точки ще има маслен глад до достигане на работната температура.
какво масло предпочитате
Ето точно тук грешиш, за другото не споря така е, но тази таблица е със препоръчителни вискозитети а не допустими както си казал ти. Това означава, че те ти препоръчват да използващ този вискозитет, защото е достатъчен да защити двигателя, но това не означава че е най-добрия! И така да се изясним, ще те помоля да ми отговориш на няколко въпроса, като изключвам фактора цена, защото е скъпо - спор няма:
1. Ще ми навреди ли на двигателя използването на или не ако да как?
2. Ще пази ли двигателя по-чист или не?
3. Ще трябва ли да го сменям по-често или не?
4. Добре ли е че е Made in Japan или няма значение?
5. Ще защитава ли по добре двигателя (от механично триене) или не?
6. Ще помогне ли за по-добър старт (при студен мотор) или не?
7. Ще намали ли разхода на гориво (с до 2%) или не?
8. Ще се вдигне ли мощността на колата (до 7%) или не?
9. Ще помогне ли да се намали разхода на масло или не?
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps
- slowtraveler
- Мнения: 4899
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 150 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
какво масло предпочитате
1. Вероятно... Точно може да каже само конструктора на двигателя
2. Не... Ще бъде по-мръсен заради намалена циркулация поради по-високия вискозитет при работната температура на това двигателче
3. Не... Стандартния срок за ТО би трябвало да е допустим...
4. Няма значение
5. Едва ли...
6. Зависи от температурата. При ниски температури някъде на север - да, старта може да е по-лесен в сравнение с 5W, но за нашите ширини няма да усетиш разлика..
7. Твърдо не.. Обратното
8. Твърдо не... Обратното (повишени вътрешни загуби заради повишен вискозитет)
9. Не... В зависимост от конструкцията на двигателя може дори да го повиши...
Устройват ли те отговорите
2. Не... Ще бъде по-мръсен заради намалена циркулация поради по-високия вискозитет при работната температура на това двигателче
3. Не... Стандартния срок за ТО би трябвало да е допустим...
4. Няма значение
5. Едва ли...
6. Зависи от температурата. При ниски температури някъде на север - да, старта може да е по-лесен в сравнение с 5W, но за нашите ширини няма да усетиш разлика..
7. Твърдо не.. Обратното
8. Твърдо не... Обратното (повишени вътрешни загуби заради повишен вискозитет)
9. Не... В зависимост от конструкцията на двигателя може дори да го повиши...
Устройват ли те отговорите
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
какво масло предпочитате
Сега сам ще си отговоря на въпросите и ще сравним отговорите:
1. Ще ми навреди ли на двигателя използването на.... или не ако да как? - КАТЕГОРИЧНО НЕ!
2. Ще пази ли двигателя по-чист или не? - ДА, ЩЕ ГО ПАЗИ ПО-ЧИСТ ИМА ЕДИН ОТ НАЙ-ВИСОКИТЕ TBN ПОКАЗАТЕЛИ.
3. Ще трябва ли да го сменям по-често или не? - НЕ, СЪЩИЯ ОТГОВОР КАКТО НА 3-ТИ ВЪПРОС
4. Добре ли е че е Made in Japan или няма значение? - ДА, ДОБРЕ Е ЯПОНЦИТЕ СА ИЗВЕСТНИ С НАЙ-ДОБРОТО КАЧЕСТВО.
5. Ще защитава ли по добре двигателя при голямо натоварване и висока температура (от механично триене) или не ? -ДА, ЩЕ ГО ЗАЩИТАВА ИМА МНОГО ВИСОК API ПОКАЗАТЕЛ, МОЛИБДЕН В СЪСТАВА СИ И ОБРАЗУВА ДЕБЕЛ ФИЛМ (ВИСОКА ЦИФРА СЛЕД W - 50) ВЪРХУ КОМПОНЕНТИТЕ НА ДВИГАТЕЛЯ, ВИЖТЕ МНЕНИЕТО НА Iliyа Damyanov МАЛКО ПО-ГОРЕ, ПОДКРЕПЯМ ГО.
6. Ще помогне ли за по-добър старт (при студен мотор) или не? -ДА, ЩЕ ПОМОГНЕ, ЗАЩОТО ЦИФРАТА ПРЕДИ W Е 0 -ТЪНКО Е ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ .
7. Ще намали ли разхода на гориво (с до 2%) или не? - ДА, ЗАЩОТО ОТГОВАРЯ НА НАЙ-ВИСОКИЯ СТАНДАРТ API А ИМЕННО SN. С ЕДНА ДУМА СМАЗВА МНОГО ДОБРЕ.
8. Ще се вдигне ли мощността на колата (до 7%) или не? - ДА, ЩЕ СЕ ВДИГНЕ (КОЛКО ЩЕ СЕ ПОВИШИ ЗАВИСИ ОТ ТОВА КАКЪВ Е ДВИГАТЕЛЯ И В КАКВО СЪСТОЯНИЕ Е) - ПРИЧИНАТА Е ЧЕ ОБРАЗУВА ДЕБЕЛ ФИЛМ ВЪРХУ ЕЛЕМЕНТИТЕ НА ДВИГАТЕЛЯ И ИМА МОЛИБДЕН В СЪСТАВА СИ - ТЕЗИ 2 НЕЩА НАМАЛЯВАТ ТРИЕНЕТО И УВЕЛИЧАВАТ КОМПРЕСИЯТА А ОТ ТАМ И МОЩНОСТТА.
9. Ще помогне ли да се намали разхода на масло или не? - ДА, ЩЕ ИМА ПО-МАЛКИ ЗАГУБИ НА МАСЛО, ОСНОВНО ЗАРАДИ МОЛИБДЕНА В СЪСТАВА МУ - ТОЙ ЩЕ СВЕДЕ ДО МИНИМУМ ПРОПУСКАНЕТО НА МАСЛО ОТ СЕГНЕНТИТЕ - КОЕТО Е ПРИЧИНАТА ЗА РАЗХОДА НА МАСЛО.
На последно място освен фактите да си кажа и субективното мнение, че съм изпитал лично всички тези неща (карам с такова масло от 30 000 км.)
1. Ще ми навреди ли на двигателя използването на.... или не ако да как? - КАТЕГОРИЧНО НЕ!
2. Ще пази ли двигателя по-чист или не? - ДА, ЩЕ ГО ПАЗИ ПО-ЧИСТ ИМА ЕДИН ОТ НАЙ-ВИСОКИТЕ TBN ПОКАЗАТЕЛИ.
3. Ще трябва ли да го сменям по-често или не? - НЕ, СЪЩИЯ ОТГОВОР КАКТО НА 3-ТИ ВЪПРОС
4. Добре ли е че е Made in Japan или няма значение? - ДА, ДОБРЕ Е ЯПОНЦИТЕ СА ИЗВЕСТНИ С НАЙ-ДОБРОТО КАЧЕСТВО.
5. Ще защитава ли по добре двигателя при голямо натоварване и висока температура (от механично триене) или не ? -ДА, ЩЕ ГО ЗАЩИТАВА ИМА МНОГО ВИСОК API ПОКАЗАТЕЛ, МОЛИБДЕН В СЪСТАВА СИ И ОБРАЗУВА ДЕБЕЛ ФИЛМ (ВИСОКА ЦИФРА СЛЕД W - 50) ВЪРХУ КОМПОНЕНТИТЕ НА ДВИГАТЕЛЯ, ВИЖТЕ МНЕНИЕТО НА Iliyа Damyanov МАЛКО ПО-ГОРЕ, ПОДКРЕПЯМ ГО.
6. Ще помогне ли за по-добър старт (при студен мотор) или не? -ДА, ЩЕ ПОМОГНЕ, ЗАЩОТО ЦИФРАТА ПРЕДИ W Е 0 -ТЪНКО Е ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ .
7. Ще намали ли разхода на гориво (с до 2%) или не? - ДА, ЗАЩОТО ОТГОВАРЯ НА НАЙ-ВИСОКИЯ СТАНДАРТ API А ИМЕННО SN. С ЕДНА ДУМА СМАЗВА МНОГО ДОБРЕ.
8. Ще се вдигне ли мощността на колата (до 7%) или не? - ДА, ЩЕ СЕ ВДИГНЕ (КОЛКО ЩЕ СЕ ПОВИШИ ЗАВИСИ ОТ ТОВА КАКЪВ Е ДВИГАТЕЛЯ И В КАКВО СЪСТОЯНИЕ Е) - ПРИЧИНАТА Е ЧЕ ОБРАЗУВА ДЕБЕЛ ФИЛМ ВЪРХУ ЕЛЕМЕНТИТЕ НА ДВИГАТЕЛЯ И ИМА МОЛИБДЕН В СЪСТАВА СИ - ТЕЗИ 2 НЕЩА НАМАЛЯВАТ ТРИЕНЕТО И УВЕЛИЧАВАТ КОМПРЕСИЯТА А ОТ ТАМ И МОЩНОСТТА.
9. Ще помогне ли да се намали разхода на масло или не? - ДА, ЩЕ ИМА ПО-МАЛКИ ЗАГУБИ НА МАСЛО, ОСНОВНО ЗАРАДИ МОЛИБДЕНА В СЪСТАВА МУ - ТОЙ ЩЕ СВЕДЕ ДО МИНИМУМ ПРОПУСКАНЕТО НА МАСЛО ОТ СЕГНЕНТИТЕ - КОЕТО Е ПРИЧИНАТА ЗА РАЗХОДА НА МАСЛО.
На последно място освен фактите да си кажа и субективното мнение, че съм изпитал лично всички тези неща (карам с такова масло от 30 000 км.)
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps
какво масло предпочитате
Добре е от 9 въпроса само по 1 сме на едно мнение моля не пиши повече нека хората решат кои е прав. Явно ние не можем да се разберем нищо че ужким говорим с факти.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps
какво масло предпочитате
0 е при -17 а 50 е при 100 градуса. При тези температури се дават вискозитетите на маслата.
Тук можеш да прочетеш другите характеристики - http://www.eneos.us/wp-content/uploads/ ... t-2015.pdf
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
какво масло предпочитате
Sulphated Ash %
Sulphur %
Phosphorus ppm
Е тия данни ако ми ги намериш някъде на суперското масло...
Защо ги крият ли?! Защото...
Sulphur %
Phosphorus ppm
Е тия данни ако ми ги намериш някъде на суперското масло...
Защо ги крият ли?! Защото...
-
- Мнения: 4515
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 1 път
какво масло предпочитате
Сега,Стефчо,да те информирам-Жорката е главен/старши/ модератор на този Форум и може да си пише където и каквото си поиска.Това първо.Второто е че след като почти всички се мъчим да ти обясним защо Енеос не превъзхожда по нищо останалите водещи марки явно хората тук са решили кой е прав.И трето-няма как да се разбереш нито с Жорката,нито с другите - тука сме доста по умни от членуващите в някои други форуми.Като искаш и с рапично олио си карай 20 годишната Целина/пардон Целика/ , пък ние ще си караме кой с каквото е свикнал.Тва е
ПП.Все пак не разбрах какво означава "Сустина" на японски.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
-
- Мнения: 4918
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
какво масло предпочитате
Мисля, че от тук идва грешката. Вискозитет, както за маслото така и за коя да е друга течност, означава вътрешното триене във флуида, съпротивлението на преместване на едни негови пластове, спрямо други. Това което сте дали е следствие на това съпротивление.
Така, че ако трябва да се даде, какво трябва е най-доброто масло за двигателя (според мен, и поне що се отнася за цилиндър/бутало) – то трябва да е с минимален вискозитет, при достатъчна адхезия към стените на цилиндъра, иначе не може да се говори за маслен филм. За да се подобри тя - се обработват стените на цилиндъра – хонинговане. Но тъй като вискозитета и адхезията имат еднаква природа (е не съвсем) – може да се каже – маслото да е с минимален вискозитет, при условие, че вискозитета е достатъчен да осигури непрекъснатост на масления филм при всички условия на работа на двигателя. Т. е. ако вискозитета е над този „праг” е достатъчен да не позволи „сухо триене”, износване, заклинване и други повреди.
Вискозитета на маслото определя и уплътнението на цилиндъра към картера, т. е. уплътнение на хлабината между сегмента и стената на цилиндъра, както и хлабината между сегмента и канала за сегмента в буталото (освен това и на „ключа” на сегмента). Но тъй, като тези хлабини са много малки, дори вискозитет по нисък от препоръчания за дадения двигател ще е достатъчен (според мен, но може да се изчисли) за да не допусне „пробив” или издухване на масления клин (или в случая, може да се каже „масленото уплътнение”) между сегмента и стената на буталото (то е най проблемното, според мен) при условие, че двигателя „работи”. По високия вискозитет може да подобри съвсем незначително тази непропускливост, затова обикновено не се и отчита.
Това се отчита от конструктора на двигателя. Той се е „погрижил” препоръчителното масло да е с вискозитет над необходимия минимум за безпроблемна работа при всички "мислими" режими на работа на двигателя и при някаква "гранична" продължителност на работа в "екстремни" режими – до колкото мога да знам. В случая на вашия относително мощен двигател предполагам е наблегнато на по "екстремните" режими.stefo91 написа: Когато маслото загрява, способността му да осигури ефективно смазване намалява. Тъй като качеството на смазване намалява, като резултат може да се появят механични повреди от триенето и топлината. Ето защо, колкото по-дълго маслото може да запази своя вискозитет, толкова по- ефективно ще е смазването в двигателя и предотвратяването на щети.
Спора е (до колкото разбирам), че вискозитета на маслото на което сте се спрял е по-висок от препоръчания. Т. е. вискозитета в работния диапазон на това масло е относително по висок. Вискозитетния индекс на това масло показва, че то запазва относително високия си вискозитет в работния диапазон. (Всъщност изменя се и то значително, но по малко отколкото на масло с по нисък „вискозитетен индекс”). И в случая, това е по скоро недостатък. Двигателя може да компенсира по високия вискозитет с повишаване температурата на маслото (поради повишеното триене) и в резултат на това – вискозитета му се понижава. Но това масло, с по високия „вискозитетен индекс”, ще трябва да се нагрее повече за да се снижи вискозитета му (и съответно триенето в двигателя да намалее).
Всъщност "диапазона работни температури" на маслата обхваща значително по високи температури. (Има и високотемпературни масла с много по-широк диапазон.) Също така - работните температури по отношение на маслото могат да бъдат значително по-големи, дори при съвсем посредствени двигатели. А за по спортните - тази температура е още по висока.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- liav_dolen_(no)pedal
- Мнения: 248
- Регистриран на: 31 Окт 2015 01:58
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 2 пъти
какво масло предпочитате
Не е така, бъркаш. API Service Category SN е едно. API Service Category SN with Resource Conserving е друго и е брат билзнак на ILSAC GF-5.
Няма. не е API Service Category SN with Resource Conserving, не издържа теста ASTM D7589 (Sequence VID).stefo91 написа:7. Ще намали ли разхода на гориво (с до 2%) или не? - ДА, ЗАЩОТО ОТГОВАРЯ НА НАЙ-ВИСОКИЯ СТАНДАРТ API А ИМЕННО SN. С ЕДНА ДУМА СМАЗВА МНОГО ДОБРЕ.
Друг любител на 5W-50 http://www.synlube.com/sae5w-20.htm
- Прикачени файлове
-
- sn_rc.jpg (67.66 KiB) Преглеждано 2042 пъти
Toyota Corolla E11 05.10.2001 SEDAN 110 кс/81 kW + Toyota Corolla E181 21.02.2017 SEDAN 132 кс/98 kW
Engine: 3ZZ-FE 1600CC 16-VALVE
Engine oil: Pentosin Pentosynth HC 5W-40 --> RAVENOL VST USVO SAE 5W-40 ---> ROWE HIGHTEC SYNT RSi SAE 5W-40 HC
Engine: 3ZZ-FE 1600CC 16-VALVE
Engine oil: Pentosin Pentosynth HC 5W-40 --> RAVENOL VST USVO SAE 5W-40 ---> ROWE HIGHTEC SYNT RSi SAE 5W-40 HC
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
какво масло предпочитате
stefo91 по точка 1 от по-горе е добре да разучиш какво представлява мазителна система и устройството и. След това обърни внимание на клапана за свръх налягане и фукционирането му. После си задай въпроса как е по-добре , дали този клапан да е по-дълго време отвотен или по-кратко време отворен. И чак тогава нека да търсим какъв е най-добрия компромис относно качествата за маслото.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 65 госта