[Анкета] Какво моторно масло предпочитате ?

Заключено

Какво масло предпочитате

Motul
29
27%
Castrol
20
19%
Fuchs
3
3%
Mobil
14
13%
Liqui Moly
2
2%
Prista
0
Няма гласували
Elf
0
Няма гласували
Total
5
5%
Amsoil
4
4%
друго
29
27%
 
Общо гласове: 106

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4899
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

какво масло предпочитате

Мнение от slowtraveler » 22 Ное 2016 16:11

Няма нужда да пишеш на Тойота... Тойота ясно го е написала в официалните документи...
Странно е да кажеш, че официално написаното от японците е неуместен пример само и само защото оборва твоята теза?? unsure.gif :whistle:
Офтопик
Тойота не предлага масло, отговарящо на изиквания стандарт за моя автомобил... А и с 5л съм на никъде tooth.gif Цената е на литър в официалния сервиз - колата все още е гаранционна и 'икономията' от маслото може да ми излезе солена, пък и цената му на фона на филтрите не е чак толкова сериозна :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

какво масло предпочитате

Мнение от stefo91 » 22 Ное 2016 16:16

Обясних ти защо Тойота препоръчват 5W30 вместо 0W50 няма да сповтарям прочети го пак ако си забравил. Са Виждаш, че 5W30 на Тойота струва близо 3 пъти по-малко от
Скрито съдържание
Изисква се да бъдете регистрирани за да видите това съдържание.
- ето ти причината! Какво масло ти сипват ако не е тайна?
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4899
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

какво масло предпочитате

Мнение от slowtraveler » 22 Ное 2016 16:22

Излагането на лично мнение като обяснение показва само личното ти заблуждение, но е мнооого далеч от факт...
Мога да ти обясня, че Тойота след много изчисления е конструирала двигателя, предвиждайки точно определена работна температура на двигателя и вискозитет на маслото. След което е направила хиляди часове тестове при различни режими с различни масла за да потвърди експериментално правилността на изчисленията.
След което е направила тестове и в 'топли/студени' камери за да оцени ефективността на охладителната система и промените в работната температура в зависимост от климата... И да направи таблица с допустими вискозитети на маслото в зависимост от климатичните условия... Да го представя ли за 'факт' и доказателство това ми обяснение?
Или ще приемеш за доказателство инструкцията за експлоатация на автомобила?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

какво масло предпочитате

Мнение от Iliyа Damyanov » 22 Ное 2016 16:28

Най-хубавото на този Енеос 0W50 е наистина молибденовата добавка защото в някои точки ще има маслен глад до достигане на работната температура.

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

какво масло предпочитате

Мнение от stefo91 » 22 Ное 2016 16:41

slowtraveler написа: И да направи таблица с допустими вискозитети на маслото в зависимост от климатичните условия...
Ето точно тук грешиш, за другото не споря така е, но тази таблица е със препоръчителни вискозитети а не допустими както си казал ти. Това означава, че те ти препоръчват да използващ този вискозитет, защото е достатъчен да защити двигателя, но това не означава че е най-добрия! И така да се изясним, ще те помоля да ми отговориш на няколко въпроса, като изключвам фактора цена, защото е скъпо - спор няма:

1. Ще ми навреди ли на двигателя използването на
Скрито съдържание
Изисква се да бъдете регистрирани за да видите това съдържание.
или не ако да как?
2. Ще пази ли двигателя по-чист или не?
3. Ще трябва ли да го сменям по-често или не?
4. Добре ли е че е Made in Japan или няма значение?
5. Ще защитава ли по добре двигателя (от механично триене) или не?
6. Ще помогне ли за по-добър старт (при студен мотор) или не?
7. Ще намали ли разхода на гориво (с до 2%) или не?
8. Ще се вдигне ли мощността на колата (до 7%) или не?
9. Ще помогне ли да се намали разхода на масло или не?
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4899
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

какво масло предпочитате

Мнение от slowtraveler » 22 Ное 2016 16:48

1. Вероятно... Точно може да каже само конструктора на двигателя
2. Не... Ще бъде по-мръсен заради намалена циркулация поради по-високия вискозитет при работната температура на това двигателче
3. Не... Стандартния срок за ТО би трябвало да е допустим...
4. Няма значение
5. Едва ли...
6. Зависи от температурата. При ниски температури някъде на север - да, старта може да е по-лесен в сравнение с 5W, но за нашите ширини няма да усетиш разлика..
7. Твърдо не.. Обратното
8. Твърдо не... Обратното (повишени вътрешни загуби заради повишен вискозитет)
9. Не... В зависимост от конструкцията на двигателя може дори да го повиши...

Устройват ли те отговорите
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

какво масло предпочитате

Мнение от stefo91 » 22 Ное 2016 17:11

Сега сам ще си отговоря на въпросите и ще сравним отговорите: :D

1. Ще ми навреди ли на двигателя използването на.... или не ако да как? - КАТЕГОРИЧНО НЕ!
2. Ще пази ли двигателя по-чист или не? - ДА, ЩЕ ГО ПАЗИ ПО-ЧИСТ ИМА ЕДИН ОТ НАЙ-ВИСОКИТЕ TBN ПОКАЗАТЕЛИ.
3. Ще трябва ли да го сменям по-често или не? - НЕ, СЪЩИЯ ОТГОВОР КАКТО НА 3-ТИ ВЪПРОС
4. Добре ли е че е Made in Japan или няма значение? - ДА, ДОБРЕ Е ЯПОНЦИТЕ СА ИЗВЕСТНИ С НАЙ-ДОБРОТО КАЧЕСТВО.
5. Ще защитава ли по добре двигателя при голямо натоварване и висока температура (от механично триене) или не ? -ДА, ЩЕ ГО ЗАЩИТАВА ИМА МНОГО ВИСОК API ПОКАЗАТЕЛ, МОЛИБДЕН В СЪСТАВА СИ И ОБРАЗУВА ДЕБЕЛ ФИЛМ (ВИСОКА ЦИФРА СЛЕД W - 50) ВЪРХУ КОМПОНЕНТИТЕ НА ДВИГАТЕЛЯ, ВИЖТЕ МНЕНИЕТО НА Iliyа Damyanov МАЛКО ПО-ГОРЕ, ПОДКРЕПЯМ ГО.
6. Ще помогне ли за по-добър старт (при студен мотор) или не? -ДА, ЩЕ ПОМОГНЕ, ЗАЩОТО ЦИФРАТА ПРЕДИ W Е 0 -ТЪНКО Е ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ .
7. Ще намали ли разхода на гориво (с до 2%) или не? - ДА, ЗАЩОТО ОТГОВАРЯ НА НАЙ-ВИСОКИЯ СТАНДАРТ API А ИМЕННО SN. С ЕДНА ДУМА СМАЗВА МНОГО ДОБРЕ.
8. Ще се вдигне ли мощността на колата (до 7%) или не? - ДА, ЩЕ СЕ ВДИГНЕ (КОЛКО ЩЕ СЕ ПОВИШИ ЗАВИСИ ОТ ТОВА КАКЪВ Е ДВИГАТЕЛЯ И В КАКВО СЪСТОЯНИЕ Е) - ПРИЧИНАТА Е ЧЕ ОБРАЗУВА ДЕБЕЛ ФИЛМ ВЪРХУ ЕЛЕМЕНТИТЕ НА ДВИГАТЕЛЯ И ИМА МОЛИБДЕН В СЪСТАВА СИ - ТЕЗИ 2 НЕЩА НАМАЛЯВАТ ТРИЕНЕТО И УВЕЛИЧАВАТ КОМПРЕСИЯТА А ОТ ТАМ И МОЩНОСТТА.
9. Ще помогне ли да се намали разхода на масло или не? - ДА, ЩЕ ИМА ПО-МАЛКИ ЗАГУБИ НА МАСЛО, ОСНОВНО ЗАРАДИ МОЛИБДЕНА В СЪСТАВА МУ - ТОЙ ЩЕ СВЕДЕ ДО МИНИМУМ ПРОПУСКАНЕТО НА МАСЛО ОТ СЕГНЕНТИТЕ - КОЕТО Е ПРИЧИНАТА ЗА РАЗХОДА НА МАСЛО.

На последно място освен фактите да си кажа и субективното мнение, че съм изпитал лично всички тези неща (карам с такова масло от 30 000 км.)
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Аватар
WoLF
Мнения: 2625
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 249 пъти
Получена  благодарност: 112 пъти

какво масло предпочитате

Мнение от WoLF » 22 Ное 2016 17:16

0w при студен стар, а 50 при каква температура достига?
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

какво масло предпочитате

Мнение от stefo91 » 22 Ное 2016 17:16

Добре е от 9 въпроса само по 1 сме на едно мнение :D tooth.gif моля не пиши повече нека хората решат кои е прав. Явно ние не можем да се разберем нищо че ужким говорим с факти.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

какво масло предпочитате

Мнение от stefo91 » 22 Ное 2016 17:18

WoLF написа: 0w при студен стар, а 50 при каква температура достига?
0 е при -17 а 50 е при 100 градуса. При тези температури се дават вискозитетите на маслата.
Тук можеш да прочетеш другите характеристики - http://www.eneos.us/wp-content/uploads/ ... t-2015.pdf
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

mirott
Мнения: 2102
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

какво масло предпочитате

Мнение от mirott » 22 Ное 2016 17:45

Sulphated Ash %
Sulphur %
Phosphorus ppm
Е тия данни ако ми ги намериш някъде на суперското масло...
Защо ги крият ли?! Защото... :censored:

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

какво масло предпочитате

Мнение от nowyaris » 22 Ное 2016 17:46

stefo91 написа: Добре е от 9 въпроса само по 1 сме на едно мнение :D tooth.gif моля не пиши повече нека хората решат кои е прав. Явно ние не можем да се разберем нищо че ужким говорим с факти.
Сега,Стефчо,да те информирам-Жорката е главен/старши/ модератор на този Форум и може да си пише където и каквото си поиска.Това първо.Второто е че след като почти всички се мъчим да ти обясним защо Енеос не превъзхожда по нищо останалите водещи марки явно хората тук са решили кой е прав.И трето-няма как да се разбереш нито с Жорката,нито с другите - тука сме доста по умни от членуващите в някои други форуми.Като искаш и с рапично олио си карай 20 годишната Целина/пардон Целика/ , пък ние ще си караме кой с каквото е свикнал.Тва е :thumbsup:
ПП.Все пак не разбрах какво означава "Сустина" на японски.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Hursa
Мнения: 4918
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

какво масло предпочитате

Мнение от Hursa » 22 Ное 2016 19:25

stefo91 написа: Вискозитетът на маслото в двигателя се отнася до това колко лесно маслото се излива при дадена температура.
Мисля, че от тук идва грешката. Вискозитет, както за маслото така и за коя да е друга течност, означава вътрешното триене във флуида, съпротивлението на преместване на едни негови пластове, спрямо други. Това което сте дали е следствие на това съпротивление.
Така, че ако трябва да се даде, какво трябва е най-доброто масло за двигателя (според мен, и поне що се отнася за цилиндър/бутало) – то трябва да е с минимален вискозитет, при достатъчна адхезия към стените на цилиндъра, иначе не може да се говори за маслен филм. За да се подобри тя - се обработват стените на цилиндъра – хонинговане. Но тъй като вискозитета и адхезията имат еднаква природа (е не съвсем) – може да се каже – маслото да е с минимален вискозитет, при условие, че вискозитета е достатъчен да осигури непрекъснатост на масления филм при всички условия на работа на двигателя. Т. е. ако вискозитета е над този „праг” е достатъчен да не позволи „сухо триене”, износване, заклинване и други повреди.
Вискозитета на маслото определя и уплътнението на цилиндъра към картера, т. е. уплътнение на хлабината между сегмента и стената на цилиндъра, както и хлабината между сегмента и канала за сегмента в буталото (освен това и на „ключа” на сегмента). Но тъй, като тези хлабини са много малки, дори вискозитет по нисък от препоръчания за дадения двигател ще е достатъчен (според мен, но може да се изчисли) за да не допусне „пробив” или издухване на масления клин (или в случая, може да се каже „масленото уплътнение”) между сегмента и стената на буталото (то е най проблемното, според мен) при условие, че двигателя „работи”. По високия вискозитет може да подобри съвсем незначително тази непропускливост, затова обикновено не се и отчита.
stefo91 написа: Когато маслото загрява, способността му да осигури ефективно смазване намалява. Тъй като качеството на смазване намалява, като резултат може да се появят механични повреди от триенето и топлината. Ето защо, колкото по-дълго маслото може да запази своя вискозитет, толкова по- ефективно ще е смазването в двигателя и предотвратяването на щети.
Това се отчита от конструктора на двигателя. Той се е „погрижил” препоръчителното масло да е с вискозитет над необходимия минимум за безпроблемна работа при всички "мислими" режими на работа на двигателя и при някаква "гранична" продължителност на работа в "екстремни" режими – до колкото мога да знам. smile.gif В случая на вашия относително мощен двигател предполагам е наблегнато на по "екстремните" режими.
stefo91 написа: Какво е вискозитетен индекс:
Спора е (до колкото разбирам), че вискозитета на маслото на което сте се спрял е по-висок от препоръчания. Т. е. вискозитета в работния диапазон на това масло е относително по висок. Вискозитетния индекс на това масло показва, че то запазва относително високия си вискозитет в работния диапазон. (Всъщност изменя се и то значително, но по малко отколкото на масло с по нисък „вискозитетен индекс”). И в случая, това е по скоро недостатък. Двигателя може да компенсира по високия вискозитет с повишаване температурата на маслото (поради повишеното триене) и в резултат на това – вискозитета му се понижава. Но това масло, с по високия „вискозитетен индекс”, ще трябва да се нагрее повече за да се снижи вискозитета му (и съответно триенето в двигателя да намалее).
stefo91 написа: При температура на маслото над 130 градуса вискозитета му става много нисък.
Всъщност "диапазона работни температури" на маслата обхваща значително по високи температури. (Има и високотемпературни масла с много по-широк диапазон.) Също така - работните температури по отношение на маслото могат да бъдат значително по-големи, дори при съвсем посредствени двигатели. А за по спортните - тази температура е още по висока.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
liav_dolen_(no)pedal
Мнения: 248
Регистриран на: 31 Окт 2015 01:58
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 2 пъти

какво масло предпочитате

Мнение от liav_dolen_(no)pedal » 22 Ное 2016 21:04

stefo91 написа: API SN съвпада с ILSAC GF-5 ...
Не е така, бъркаш. API Service Category SN е едно. API Service Category SN with Resource Conserving е друго и е брат билзнак на ILSAC GF-5.
stefo91 написа:7. Ще намали ли разхода на гориво (с до 2%) или не? - ДА, ЗАЩОТО ОТГОВАРЯ НА НАЙ-ВИСОКИЯ СТАНДАРТ API А ИМЕННО SN. С ЕДНА ДУМА СМАЗВА МНОГО ДОБРЕ.
Няма.
Скрито съдържание
Изисква се да бъдете регистрирани за да видите това съдържание.
не е API Service Category SN with Resource Conserving, не издържа теста ASTM D7589 (Sequence VID).

Друг любител на 5W-50 http://www.synlube.com/sae5w-20.htm
Прикачени файлове
sn_rc.jpg
sn_rc.jpg (67.66 KiB) Преглеждано 2042 пъти
Toyota Corolla E11 05.10.2001 SEDAN 110 кс/81 kW + Toyota Corolla E181 21.02.2017 SEDAN 132 кс/98 kW
Engine: 3ZZ-FE 1600CC 16-VALVE
Engine oil: Pentosin Pentosynth HC 5W-40 --> RAVENOL VST USVO SAE 5W-40 ---> ROWE HIGHTEC SYNT RSi SAE 5W-40 HC

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

какво масло предпочитате

Мнение от Iliyа Damyanov » 23 Ное 2016 10:18

stefo91 по точка 1 от по-горе е добре да разучиш какво представлява мазителна система и устройството и. След това обърни внимание на клапана за свръх налягане и фукционирането му. После си задай въпроса как е по-добре , дали този клапан да е по-дълго време отвотен или по-кратко време отворен. И чак тогава нека да търсим какъв е най-добрия компромис относно качествата за маслото.

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 65 госта