[Анкета] Какво моторно масло предпочитате ?

Заключено

Какво масло предпочитате

Motul
29
27%
Castrol
20
19%
Fuchs
3
3%
Mobil
14
13%
Liqui Moly
2
2%
Prista
0
Няма гласували
Elf
0
Няма гласували
Total
5
5%
Amsoil
4
4%
друго
29
27%
 
Общо гласове: 106

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

какво масло предпочитате

Мнение от stefo91 » 22 Ное 2016 12:19

tora написа: Специално за молибденовия дисулдид чух, доста преди тук да се предлагат и масла и добавки. Бях на едно обучение в русенска масларна и там специалиста каза, че идеята е на военни машини да се третират двигателите, та при пробив в картера да има някакъв шанс за придвижване и без масло в двигателя.

Точно -най-добрите технологии идват от воените всички го знаем. Двигател със такова масло или добавка е толкова по-добре защитен, че може и да работи без масло за кратко време дори без никакви последствия. МНого си прав, аз това им обяснявам на тея спрециалисти. :thumbsup: :) :whistle:
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4920
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 152 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

какво масло предпочитате

Мнение от slowtraveler » 22 Ное 2016 12:33

В дългия ти пост не виждам факти... Виждам мнения и субективни твърдения...
stefo91 написа: може и да работи без масло за кратко време дори без никакви последствия.
Относно последствията за работа без масло - както и преди споменах - продължаваш да бъркаш, като на базата на правилни изходни данни правиш неверни изводи...
Военните технологии и техники имат съвсем друго предназначение и цел...
Като целта съвсем не е дълговечност и т.н... Последствия може да има (и има) и при молибденови наслоявания, но целта е да се продължи движение... Все пак молибденовия дисулфид си е суха смазка, и не може да замести изцяло течната смазка, която охлажда, отмива остатъците от износвания и сажди и т.н..
Едни от най-здравите военни машини са едни от най-калпавите в техническо отношение... Например - ако имаш по-голям луфт и презапасен детайл, може да поеме калпаво масло, ще трака и т.н., но при прегряване или други проблеми няма да блокира...
Да, може да гори и хвърля масло, ама това не е проблем за военните...
Също както не е проблем и разхода... Важното е да може да приключи задачата, ако ще и на 1 цилиндър... След това - или на боклука, или ако подлежи на ремонт с теслата - дооправяне и отново в боя...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

mirott
Мнения: 2102
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

какво масло предпочитате

Мнение от mirott » 22 Ное 2016 12:53

stefo91 написа:Производителя може да ти препоръчва 0W20, но след 400 000 км. двигателя е амортизиран и ако му сипваш 0W20 ще ти го гори на поразия.
Значи, ако мотора ти ок няма да го гори - ясно е. Но ако не е ще гори тънкото масло повече от по-гъстото.
Последно? Амортизиран ли ми е мотора на 330 000 или не? Как се разбира? Ще гори тънкото по-малко друг път...
Има си отделна тема за масла...
Сустината е група 3+ , ама що годе бива/убаф крек/.Факт е, че никъде не дават данни за HTHS или изпаряемост...само яко дино тестове за тва как дигало конете... сещай сЪ булка... :censored:
Последно промяна от mirott на 22 Ное 2016 13:00, променено общо 2 пъти.

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

какво масло предпочитате

Мнение от nowyaris » 22 Ное 2016 12:58

Горе си излиза кои са най-предпочитаните масла от Колегите-Мотул,Кастрол и Мобил.Тоз казал,оня рекъл,трети писал,четвърти чел...... . Безмислен спор.Вероятно има масла,които са наистина много добри за нашите мотори,ама и цените им са "добри".Нека не забравяме че Тойота е чудесния компромис между цена/качество и не виждам защо и маслата които използваме за двигателите си да не са от тази категория.Аз още третата година сложих Амсойл,което най-вероятно е много по добро от Сустината,но като ударих калема не ми се вързаха аритметиките.И си минах на Мотул.И кастрол да сложа,и Мобил-все тая.И 0/30,и 0/40,и 0/50 - все моя Ярис.Не става Бентли.Така че.......
ПП.Някой да знае какво означава "Сустина" на японски ?
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

какво масло предпочитате

Мнение от stefo91 » 22 Ное 2016 13:02

slowtraveler написа: Относно последствията за работа без масло - както и преди споменах - продължаваш да бъркаш, като на базата на правилни изходни данни правиш неверни изводи...
Военните технологии и техники имат съвсем друго предназначение и цел...
Като целта съвсем не е дълговечност и т.н... Последствия може да има (и има) и при молибденови наслоявания, но целта е да се продължи движение... Все пак молибденовия дисулфид си е суха смазка, и не може да замести изцяло течната смазка, която охлажда, отмива остатъците от износвания и сажди и т.н..
Едни от най-здравите военни машини са едни от най-калпавите в техническо отношение... Например - ако имаш по-голям луфт и презапасен детайл, може да поеме калпаво масло, ще трака и т.н., но при прегряване или други проблеми няма да блокира...
Да, може да гори и хвърля масло, ама това не е проблем за военните...
Също както не е проблем и разхода... Важното е да може да приключи задачата, ако ще и на 1 цилиндър... След това - или на боклука, или ако подлежи на ремонт с теслата - дооправяне и отново в боя...


Това за воените е така, но предполагам разбираш че молибдена изолира триещите се части механично (те не могат да се докоснат по никакъв начин) и поради това му действие предпазва частите на двигателя изключително добре, и не може да има негативни последици от употребата му. А когато маслото е Made in Japan (знаеме какви перфекционисти са Японците) със много широк диапазон на работа (0W50), със изключителни смазочни свойства (SN клас) и съдържа молибден (като Енеос Сустина 0W50) не разбирам какви негативни ефети може да окаже върху двигателя ми, след като осигурява лесен старт (ниско число преди W - 0) и отлична защита при големи натоварвания и топъл двигател (числото след W - 50), създава молибденов слой и смазва отлично. Ако можеш ми обясни с факти. Нали по същата логика не слагат и на всички коли гуми с ширина 265 ако се хващат в калника (примерно) - с тях колата ще е много по-стабилна (но ще харчи повече а и самата гума е много по-скъпа от 195 примерно). Производителите изчисляват оптималното (а оптимално не означава най-добро). Оптимално означава компромисл между цена и качество. Друга причина е, че технологийте постоянно напредват и се развиват и това което производителя е препоръчвал преди 10 години не означава и че в ден днешен е оптимално да не говорим за най-добро. Направи разликата между оптимално (масло Тойота 5W30) и най-добро (Eneos Sustina 5W30). В крайна сметка ако не си маниак (какъвто съм аз може би и обичам всичко да е най-доброто), нищо не ти пречи да сипваш масло на Тойота (предписано по книжка), то със сигурност е оптималното за твоята кола все пак Тойота разбират повече от нас и са преценили.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

какво масло предпочитате

Мнение от stefo91 » 22 Ное 2016 13:12

mirott написа: Последно? Амортизиран ли ми е мотора на 330 000 или не? Как се разбира? Ще гори тънкото по-малко друг път...
Има си отделна тема за масла...
Сустината е група 3+ , ама що годе бива/убаф крек/.Факт е, че никъде не дават данни за HTHS или изпаряемост...само яко дино тестове за тва как дигало конете... сещай сЪ булка...

Ти си го каза в цитата - Ще гори тънкото по-малко друг път tongue.gif :D точно така е - Ще гори тънкото по-малко друг път.
Плюс това ако трябва да сме точни Sustina 0W50 е едновременно тънко и гъсто, вече разбра защо. Като го наливам в двигателя е доста "тънко".
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

mirott
Мнения: 2102
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

какво масло предпочитате

Мнение от mirott » 22 Ное 2016 13:17

:thumbsup:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4920
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 152 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

какво масло предпочитате

Мнение от slowtraveler » 22 Ное 2016 13:23

Колега, нали знаеш колко микрона е наслояването на молибденовия дисулфат... Я сега се замисли какво става при нарушен маслен филм...
Каква е адхезията на този слой? Какво става когато част от този слой се 'отлюспи', а той неминуемо ще се отлюспи при такъв режим?
Това че технологиите се развиват няма нищо общо с конкретната тема... Както вече неколкократно споменах - двигателя е изчислен за даден вискозитетен клас масло...
Теб какво те бърка, че при +130+150С твоето масло ще стане с вискозитет на препоръчаното от производителя 5W30, при условие, че двигателя ти съвсем не е изчислен да работи в такъв режим, и ще си държи температура на маслото +100+110С??? Т.е. никога няма да достигне препоръчания от производителя вискозитет...
Какво значение имат технологиите в този случай? И какво печелиш с това неподходящо масло - все пак не сме Сахара?
И какво искаш да постигнеш?
Навярно да имаш по-малко масло в картера при високи обороти?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

какво масло предпочитате

Мнение от stefo91 » 22 Ное 2016 13:24

nowyaris написа: Горе си излиза кои са най-предпочитаните масла от Колегите-Мотул,Кастрол и Мобил.Тоз казал,оня рекъл,трети писал,четвърти чел...... . Безмислен спор.Вероятно има масла,които са наистина много добри за нашите мотори,ама и цените им са "добри".Нека не забравяме че Тойота е чудесния компромис между цена/качество и не виждам защо и маслата които използваме за двигателите си да не са от тази категория.Аз още третата година сложих Амсойл,което най-вероятно е много по добро от Сустината,но като ударих калема не ми се вързаха аритметиките.И си минах на Мотул.И кастрол да сложа,и Мобил-все тая.И 0/30,и 0/40,и 0/50 - все моя Ярис.Не става Бентли.Така че.......
ПП.Някой да знае какво означава "Сустина" на японски ?


Точно така колега Мотул,Кастрол и Мобил и Тойота (масло) са чудесен компромис, но не са най-добри. Така е по-доброто струва и повече и се радваш че е произведено в Япония (мен лично това много ме радва) а не в Румъния, Турция, Китай и т.н. пак казвам ако не си маниак тези масла са ОК и ще са достатъчно добри за двидателя ти (не говорим за наливно масло 4,5/литъра - то си чист боклук), но спора тук е принципен. Иначе Амсойл със сигурност не е по-добро от Сустината на Енеос.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

mirott
Мнения: 2102
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

какво масло предпочитате

Мнение от mirott » 22 Ное 2016 13:53

Така...на прехваленото от теб масло TBN, mgKOH/g е 11.2.
На Amsoil Signature Series TBN = 12,6.
По оскъдните данни които дават енеос може да се направи сравнение с амсойл, горе-долу. Последното е навсякъде с по-добри показатели! Също енеоса не покрива ILSAC...не, че на тойотата трябва де.
Не се изказвай неподготвен следващ път...

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

какво масло предпочитате

Мнение от stefo91 » 22 Ное 2016 13:54

slowtraveler написа: Каква е адхезията на този слой? Какво става когато част от този слой се 'отлюспи', а той неминуемо ще се отлюспи при такъв режим?
Колега този слой не се отлюспва - чел си но трябва още да прочетеш.
slowtraveler написа: ова че технологиите се развиват няма нищо общо с конкретната тема...
Напротив има общо - и то е че от над 100 години механизъма на работа на двигателя не се изменил коренно (все още основните части са блок, цилиндър, бутало, клапани, колянов и разпределителен вал, не говоря за горивната с-ма електроника и т.н) поради тази причина маслото което са ти препоръчали преди 10 години в днешния ден може да не е най-доброто за твоя двигател (сега може да има по-добро).
slowtraveler написа: Както вече неколкократно споменах - двигателя е изчислен за даден вискозитетен клас масло...
Да така е, ное изчислен оптимално - цена -качество.
slowtraveler написа: Теб какво те бърка, че при +130+150С твоето масло ще стане с вискозитет на препоръчаното от производителя 5W30, при условие, че двигателя ти съвсем не е изчислен да работи в такъв режим, и ще си държи температура на маслото +100+110С??? Т.е. никога няма да достигне препоръчания от производителя вискозитет...
Препоръчание от производителя вискозитет е оптимален - цена - качество. Даже и да не достигне +130+150С както казваш ти, при 110 градуса маслото ще предпазва много по добре от оригиналното на Тойота - вече знаеш защо.
slowtraveler написа: Какво значение имат технологиите в този случай? И какво печелиш с това калпаво масло?
Еми те ако технологийте нямаха значение нямаше да има и развитие колега щяхме още да си караме Жигулите - аз залагам на най-доброто за момента - Енеос Сустина 0W50.
С това масло "скапано :D " печеля повече защита на двигателя, по-чист двигател, повече мощност, по-лесен старт (също е добре за двигателя) и по нисък разход на гориво. За последно ти казвам не отричам другите масла и по-специално заводско предписаното от Тойота, но просто това е по-добро - казал съм защо. Това си е мое мнение и не ангажирам никого с него. Може би съм по-вманиачен от вас... :thumbsup:

Това е поздрави, надявам се да си ме разбрал правилно! :thumbsup: :whistle:
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

какво масло предпочитате

Мнение от stefo91 » 22 Ное 2016 14:10

mirott написа: Така...на прехваленото от теб масло TBN, mgKOH/g е 11.2.
На Amsoil Signature Series TBN = 12,6.
По оскъдните данни които дават енеос може да се направи сравнение с амсойл, горе-долу. Последното е навсякъде с по-добри показатели! Също енеоса не покрива ILSAC...не, че на тойотата трябва де.
Не се изказвай неподготвен следващ път...
ОК съгласявам се с теб - но нали знаеш какво означава TBN (Total Base Number) най-общо казано, колкото е по-висок (TBN), толкова по-голяма е способността на маслото да неутрализира замърсители, като например сажди и киселини. Маслата с по-висок TBN са в състояние да неутрализират по-голямо количество киселинни материали, което води до подобрена защита срещу корозия, реакции и дава по-дълъг живот на маслото. Само да подчертая че TBN наистина е важен и Amsoil има по-дълаг живот от Eneos Sustina, но разликата е минилана. Нали знаеш че маслата на Тойота са с TBN от порядъка на 8-9? Така че на колко километра трябва да си сменям маслото според теб? Ти сам опроверга твърденията си, че Eneos Sustina 0W50 трябва да се сминя на 5000 - 6000 км. Излиза, че може да изкара повече от оригиналното масло на Тойота.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

mirott
Мнения: 2102
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

какво масло предпочитате

Мнение от mirott » 22 Ное 2016 14:25

Никъде не съм казал, че маслото на тойота е по-добро. Казвам, че това масло с което караш не е правилно за твоята кола. Моточасове...от запалване до гасене 40мин,минати 6,5 км....средна скорост 10км/час. 200 моточаса ще излязат 2000 км. Енеоса ще издържи около 400 без да си промени характеристиките. Маслото е свършило когато TBN=TAN. Нали знаеш кое какво е?! И ако киселинната среда в маслото е била висока при източването това ,което е останало в картера...400-700мл ебава майката на новото масло за 1000км.
Ти нали си маниак? Всичкото масло ли източваш?!
Сменяй го на колкото искаш, с каквото искаш. Това са четива за маниаци. И дори да не спазвам всичко, поне знам как трябва да е.
С 0-50 можеш да караш при високи натоварвания, каквито в градското каране не можеш да поддържаш. Не, че извънградско го правиш...! Иначе е излишно наливането му. 10W отговаря 65-70 cst. при запалване и това е смърт за мотор,които иска 7-8-10 пъти по-малък вискозитет! Как така мотора го иска ли? Ми питай инждинера...! Ти препоръчваш след 2-3-400 000 км да се слага такова, щото нямало да го гори. И като го гори какво?!

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

какво масло предпочитате

Мнение от stefo91 » 22 Ное 2016 14:27

Заключение според мен, това мисля че е правилното, има 4 варианта:
Ако сте мърлячи - сипвайте масло от 4-5лв/литъра - ще ви евтино и ще съсипете бързо двигателя.
Ако не ви се дават повече от 10лв. за литър или колата ви е по-стара - изберете нещо от рода на Repso или подобно (не знам кое е най-добро за около 10 лв. обикновеното масло на Енеос 10W40 е 11 лв. аз на него бих се спрял)
Ако обичате да подържате добре колата си, но не сте вманиачени да искате най-доброто: изберете масло Тойота, Motul, Castrol, Mobil1 и т.н. (доказаните марки)
Ако обичате да получавате най-доброто - изберете Eneos Sustina (5W30, 5W40 или 0W50) в зависимост от двигателя.

Надявам се да съм прав и да съм помогнал на хората в избора.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

mirott
Мнения: 2102
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

какво масло предпочитате

Мнение от mirott » 22 Ное 2016 14:38

stefo91 написа:Ако обичате да получавате най-доброто - изберете Eneos Sustina (5W30, 5W40 или 0W50) в зависимост от двигателя.
Най-добро масло няма...както и най-добра кола...и най-добра жена...мъж...
Това, че ти така си си решил не означава нищо.
Има много четива. Възползвай се.
п.п. само да си знаеш, че енеоса дето го купуваш е произведен за Европа, в Япония. Показателите са му различни от този, произведен за Щатите...и опаковките... :thumbsup:

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] и 160 госта