Страница 1 от 3

D-cat или D4d

Публикувано на: 11 Фев 2012 08:16
от nikitoooosamoz
Коя е по-надеждната технология за българските горива? По какво си приличат и различават d-cat и d4d?

Публикувано на: 11 Фев 2012 11:21
от bmitev
Това са две различни неща - D-CAT (Diesel Clean Advanced Technology) е система за пречистване на отработените газове, докато D4D е обозначение на самия дизелов двигател и означава двигател с директно впръскване на горивото.

Публикувано на: 11 Фев 2012 18:48
от coolone
Един и същ мотор, разликата е в инжекторите. При d-cat са пиезо-инжектори, като технология са по-добри, но не ти трябва такова животно ако ще караш в БГ. Вероятно питаш за 2.2 мотора, където има 30-тина коня разлика м/у d-cat и d4d, което си е изкушаващо, ама може да излезе солено
:whistle:

Публикувано на: 11 Фев 2012 19:47
от jim_beam
и на слабия д4д 2.2 136к.с. май също са пиезо инжекторите.
колега по възможност не си взимай д-кат версията,има много завишени изисквания към качеството на горивото!за съжаление май всички актуални мотори са с д-кат катализаторна система,дори по-слабите 150к.с.те имат,за разлика от нормалните д4д,5-ти инжектор за впръскване на гориво в изпускателната система.това се оказва допълнителен рисков фактор,понеже се зацапва със нагар и предизвиква грешки в електрониката.
аз съм с 2.2 д4д 136к.с. 5г и 106к без грам проблем,свързан със катализатор,електроника,двигател!но съм зареждал сравнително малко бг гориво,а и тойота сервиза,който ми обслужва колата е на ниво. wink.gif

пс> след ровене из нета открих,че всички 1.4,2.0 и 2.2 след 2009 са с такива пиезо-инжектори и налягането на впръскване било 2000 бара срещу 1800 преди това.

Публикувано на: 11 Фев 2012 21:09
от Джамбазов
:censored:

Публикувано на: 11 Фев 2012 21:45
от nikitoooosamoz
Джамбазов написа:Имаше такава тема. Ако караш предимно градско без Д-кат, Ако караш предимно извънградско с Д-кат. Проблема не е в системата, а в начина на експлоатация.
Благодаря ви на всички за инфото! А знаете ли дали D-cat имат филтър за твърди частици както d4d или само пета дюза? Какъв е нормалният пробег на d4d (с dpf) без да се появат проблеми и запушване на филтъра?

Публикувано на: 11 Фев 2012 22:08
от jim_beam
колега,нещо не си разбрал-само дкат има 5 дюза,но актуалните модели са всичките дкат,който е с филтър за сажди!
модела преди 2007 с 136 к.с. се водеше д4д и там нямаше такъв филтър както и 5-та дюза.от 2007 някъде имаше серия с дпф,но не дкат,а отворена система,която беше сравнително безпроблемна.
ако се интересуваш от актуалните нови модели всичко е дкат с пиезо-инжектори!
повечето проблеми имаха дкат преди фейслифта,до 2008-2009,когато често запушваха егр,както и 5-та дюза.после уж промениха софтуер и егр,но при много градско риска си остава.

Публикувано на: 12 Фев 2012 01:29
от Me4oKyX
Проблема при D-CAT никога не е бил в карането или пък в системата - винаги е бил единствено и само в ГОРИВОТО!!! Мръсно, гадно, скъпо и вредящо на фините дюзи, които така или иначе са направени да умират до няма и 200 хил.км...

Джим - нещо се бъркаш - 2.2 136к.с. НЕ Е с пиезо инжекторите. С нормалните си е, но и те могат да правят проблеми, ако караш с нашето гориво.... Така извода е само един - като искаш нов дизел, слагаш добавки, за да се запазва сравително чиста системата, при това често....

Re: D-cat или D4d

Публикувано на: 12 Фев 2012 17:50
от Kiki
nikitoooosamoz написа:Коя е по-надеждната технология за българските горива? По какво си приличат и различават d-cat и d4d?
Колега, не ти трябва D-cat!
Преди време имаше една публикация в Ауто билт където се коментираше точно тази тема.
Заключението, след 100 000км пробег на Тойота Авенсис беше, че само филтърът за твърди частици е дал дефект, което прати колата на 5-то място в класациите.

Re: D-cat или D4d

Публикувано на: 12 Фев 2012 18:28
от nikitoooosamoz
Kiki написа:
nikitoooosamoz написа:Коя е по-надеждната технология за българските горива? По какво си приличат и различават d-cat и d4d?
Колега, не ти трябва D-cat!
Преди време имаше една публикация с Ауто билт в която се коментираше точно тази тема.
Заключението, след 100 000км пробег на Тойота Авенсис беше, че само филтърът за твърди частици е дал дефект, което прати колата на 5-то място в класациите.
Колеги, а на 2.0 VVTi може ли да се разчита на по-малко дефекти в сравнение с дизеловите двигатели?

Re: D-cat или D4d

Публикувано на: 12 Фев 2012 20:03
от Kiki
nikitoooosamoz написа:
Kiki написа:
nikitoooosamoz написа:Коя е по-надеждната технология за българските горива? По какво си приличат и различават d-cat и d4d?
Колега, не ти трябва D-cat!
Преди време имаше една публикация с Ауто билт в която се коментираше точно тази тема.
Заключението, след 100 000км пробег на Тойота Авенсис беше, че само филтърът за твърди частици е дал дефект, което прати колата на 5-то място в класациите.
Колеги, а на 2.0 VVTi може ли да се разчита на по-малко дефекти в сравнение с дизеловите двигатели?
А, кой е казал, че дизеловите двигатели имат дефекти? wink.gif

Публикувано на: 12 Фев 2012 20:15
от jim_beam
Me4oKyX написа:...Джим - нещо се бъркаш - 2.2 136к.с. НЕ Е с пиезо инжекторите. С нормалните си е, но и те могат да правят проблеми, ако караш с нашето гориво...
аха,мерси за инфото,значи пак съм на далавера! :thumbsup:
за колегата-бензиновите 2.0 са напълно безпроблемни!

Публикувано на: 12 Фев 2012 20:50
от Джамбазов
Me4oKyX написа:Проблема при D-CAT никога не е бил в карането или пък в системата - винаги е бил единствено и само в ГОРИВОТО!
Хайде пак неподготвен. Процента на скапани ДПФ филтри спрямо продадените в различните държави е еднакъв и за Англия и за Русия. Качеството на горивата им е в пъти различно. Не говорин за дюзи а за ДПФ филтри. Я разкажи каква е системата и как работи тая пета дюза и защо се запушва ДПФа, ама без да четеш в Гугъл. Едно жокерче да мислиш по въпроса. На 2ADFTV и 2ADFHV дюзите са еднакви.

Публикувано на: 12 Фев 2012 21:13
от jim_beam
Джамбазов написа:... На 2ADFTV и 2ADFHV дюзите са еднакви.
на 150 и 177 к.с. може би да,понеже и на двата са пиезо,но по-старата версия като моя 136 к.с. също е 2adftv,и те ли да са същите? ohmy.gif
по въпроса за запушените дпф може би си прав,и в други страни има доста такива случаи.подозрително е да не е технологична грешка,на първите дкат някаква тръбичка в катализатора била с твърде малък диаметър и се запушвала.поради това гаранционно са подменяли кат на лексус 220д например.освен това се променя егр-а,за да не се затлачва толкова често.определено не само горивото е виновно!

Публикувано на: 12 Фев 2012 21:18
от Джамбазов
:censored: