Масло за 1.4 d4d

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 25 Фев 2012 01:09

Те и на Транзита ни слагаха 5в30, през 20 000км и за този интервал само до три пъти наливахме по 800грама..... Ама ко ти пука, щом така ти казват викаш.... Нещо няма логика брат happy.gif не съм си купил нова кола, за да карам с боза вместо масло.... Да не говорим, че горивата имат ОГРОМНА намеса в "развалянето" качествата на маслата ..... Така че Хамериканците са си напълно прави с тези интервали, да не говорим, че натоварен двигател пък хич не му става гот с такива бозаливи масла и дълги интервали за тормоз..... Но че ще изкарат гаранцията и малко след това, съмнение няма.... след това почваш турбо ако имаш.... после някой сегмент спекъл ..... някои ВАГ модели на 150 000км и главата са потрошили .... Ма то извън гаранция, нали трябва още пари да им даваш... с Амсойла, може да си караш 15000км, но с друго масло.... има още един-два вида, с които няма грижа, но пък надали ги слагат в който да е сервиз официален :whistle:

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 25 Фев 2012 02:30

long life маслата са за удължен сервизен интервал до 50-60к или макс. 2год.разбира се само определени мотори са разчетени от някои производители-опел,мерцедес и ауди,може да има и други.обикновено само дизелови.тези масла са наблъскани с адитиви,за да не стареят и да са стабилни поне за тоя пробег и период!
интересен негативен ефект има при комбинацията от long life масла с vw спецификацията vw50600 50601(до 50к или 2г) в техните двигатели-имаше маса прецакани гаранционно.оказало се,че маслото след определено време започва да се пени и не можело да смазва.но това си е проблем на vw/audi,явно не са ги тествали като хората.
цената не е лоша според мен,макар че не е low ash това масло на колегата. :thumbsup:
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 25 Фев 2012 02:44

Добре а филътът какъв е, защото обикновен филтър за масло като се затлачи на 10К км и после, ако ще маслото да е со 100К км филтъра не си върши работата?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 25 Фев 2012 02:47

Me4oKyX написа: Ма то извън гаранция, нали трябва още пари да им даваш... с Амсойла, може да си караш 15000км, но с друго масло.... има още един-два вида, с които няма грижа, но пък надали ги слагат в който да е сервиз официален :whistle:
Така е, но това не важи за японските автомобили.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 25 Фев 2012 02:52

iceman1234 написа: Огромни мотори с никаква мощност, огромен ресурс, никакво натоварване ... просто ... и маслата им се сменят на 3к мили ... дето викаш макс - 5к мили ... което е 5-8 000 км .... Незнам, или маслата всичките са им рециклаж там или наистна немогат да правят двигатели - чесно. Тука най-глупавата фиеста с 1.4 дизел 68 коня е с 20 000 км интервал, с някво форд масло (5-30 е, ама без значение - за сервизен интервал става дума).
Колега аз с огромни мотори не се занимавам и не чета за тях, мотор над 4 литра японските коли нямат, поне сега не се сещам. С американски батарми даже и приятелите ми всичките карат японски коли. Американците също масово карат Хонда, Тойота и Нисан, не случайно борбата за продажби на коли м/у Тойота и ДжиЕм е тук в САЩ!

Тук влизам във форуми на хонда, където карат на писта двувалови Хонда дигатели на писта без да падат под 7000 оборота за мин. 20 мин.
Хората карат с 5W30 И 10w30, ама това последното не го внасят при вас. Отделно много хора карат все още с минерално масло (които не са с турбо мотори), но го сменят на 1500-2000 мили. Все пак да бичиш на писта с 8000, а на спортните Хонда двигатели лютеницата почва на 9000 е добре че го сменят по-рано.

Маслото си губи качествата и без да се кара колата. т.е. с времето.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 25 Фев 2012 12:23

Japanese_fever написа:Добре а филътът какъв е, защото обикновен филтър за масло като се затлачи на 10К км и после, ако ще маслото да е со 100К км филтъра не си върши работата?
филтъра си е обикновен.ние разисквахме преди време една тема за адитивите за моторни масла,има специални такива,с които се увеличава пробега на 120к.тези производители дават междувременно само смяна на маслен филтър на определени км,така че най-вероятно винаги е добре да се сменя дори при long life.все пак смяната само на филтър не струва колкото на масло.важното е,че маслата издържат тоя пробег,а за стареенето са дали макс. 2год.,както съм написал горе.
затова всъщност са интересни само за определена клиентела-фирми,таксита и др.
въпроса за състезания,ралита няма нищо общо с нормалната употреба,така че там сигурно много по-често се сменят. wink.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 25 Фев 2012 17:02

jim_beam написа: затова всъщност са интересни само за определена клиентела-фирми,таксита и др.
f
Това масло long life горе също няма нищо общо с маслото, за което говорим тук точно поради удебеления текст.

Състезания и ралита нямат нищо общо с нормална експлоатация - да,
но при аматиорските състезания хората карат на писта със същото масло, с което карат и на улицата. Но според Мечо - 5W30 лятото не смазвало. laugh.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 25 Фев 2012 18:07

смазва,но при определени условия може да се получат проблеми,особено при бензинови и турбо мотори.това също сме го разисквали,има много случаи на прецакани двигатели с такова масло.но ако се сменя на 10к мисля няма да има проблеми.
рисковано е в случай на много градско и къси разстояния,понеже тогава влиза много конденз и неизгоряло гориво в маслото и вискозитета става от 5w30 на 5w20,което при високи темп. и ръчка на аутобана рути мотора.определени дизели от новите като форд,мазда,хонда също масивно страдат от смесване на гориво в маслото,поради особения дпф,който имат.
така че извода е по-добре масла 40 50 60,това е,просто имат по-голям резерв при натоварване!за едно пенсионерче надали има голяма разлика,но мечо си е прав принципно!
другото интересно е,че някои мотори като 1.3 на хонда хибрид се карат с 0w20,но това явно е супер стабилно масло(20k интервал),а и главното му предназначение е икономия на гориво.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 25 Фев 2012 18:14

За всичко си прав само, че това няма никакво значчение дали караш лятото или зимата и въобще климата на държавата.

Отделно аз не визирах турбо мотори.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от nowyaris » 25 Фев 2012 19:04

jim_beam написа:смазва,но при определени условия може да се получат проблеми,особено при бензинови и турбо мотори.това също сме го разисквали,има много случаи на прецакани двигатели с такова масло.но ако се сменя на 10к мисля няма да има проблеми.
рисковано е в случай на много градско и къси разстояния,понеже тогава влиза много конденз и неизгоряло гориво в маслото и вискозитета става от 5w30 на 5w20,което при високи темп. и ръчка на аутобана рути мотора.определени дизели от новите като форд,мазда,хонда също масивно страдат от смесване на гориво в маслото,поради особения дпф,който имат.
така че извода е по-добре масла 40 50 60,това е,просто имат по-голям резерв при натоварване!за едно пенсионерче надали има голяма разлика,но мечо си е прав принципно!
другото интересно е,че някои мотори като 1.3 на хонда хибрид се карат с 0w20,но това явно е супер стабилно масло(20k интервал),а и главното му предназначение е икономия на гориво.
При високи температури конденза на бензина в маслото не се ли изпарява?Аз съм с 5/30 и оше от първата седмица след магазина щеката вони на бензин.Даже и при първото дълго пътуване да София ходих на чичо Дидо в стария сервиз,той също я души и каза че си въобразявам,ама за мен си вонеше на бензин.Обаче това лято началото на Август в жегите като я напънах на варненската магистрала 80 километра и кат спрях да пикая на аерогарата проверих маслото и подуших щеката-изобщо никакъв аромат на бензин.Значи и дори при предимно и основно градско малко юруш и бензиновия конденз си отива.За дизелите не знам.Аз съм с Амсойл 5/30 от Април и мисля да го карам 15 хил. км.,което при мен е някъде около 3 години.Не мисля че ще стане някакъв проблем от годините-за километрите е ясно че са нищо тези 15 хил.за това масло.Масления филтър също не мисля че може да ми създаде проблем през този период.С MANN съм.

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 25 Фев 2012 19:48

така е,при редовни дълги отсечки конденза се изпарява,но бензина прави необратими процеси в маслото,като променя фатално свойствата му при високи темп.
за твоя начин на обслужване като че ли няма подходящо масло още. biggrin.gif
нормални масла- примерно 10-20к или 1 година!
long life масла- 50-60к или 2 години!
а сега де?
:whistle:
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от nowyaris » 25 Фев 2012 21:05

jim_beam написа:така е,при редовни дълги отсечки конденза се изпарява,но бензина прави необратими процеси в маслото,като променя фатално свойствата му при високи темп.
за твоя начин на обслужване като че ли няма подходящо масло още. biggrin.gif
нормални масла- примерно 10-20к или 1 година!
long life масла- 50-60к или 2 години!
а сега де?
:whistle:
Аз затова налях сравнително квалитетно масло.След 30 месеца ще се чуе.Ама за мен е грехота да изхвърля такова масло на 5 хиляди-не ми е толкова за парите-просто ми се струва безмисленно.Кумеца за 4 години и никой не знае колко километра нито веднъж не смени масло и филтър,само доливаше.Колата бе бензинова Примера 94 год.,а маслото беше немски кастрол от варелите на корабите 15/40.Как не излопа тоз двигател,как не затегна,не знам.Май много ги глезим нашите.Примерата си беше изтребител през цялото време и никой не и знаеше реалните километри.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 25 Фев 2012 21:16

Двигател и той японски в който има масло, никога няма да затегне!

Ние сме карали Тойота без никакво масло в двигателя над 15 мили и не затегна. Работеше до последно преди да го спрем. Сега на другата сутрин не знам дали е запалил, тя колата и без това беше за боклука вече. Човека преди това доличваше по литър на седмица, ако не се лъжа.

Там е работата, от какви метали е нпарвен двигателя и колко те се разширяват при раб. темп. на двигателя. Ако се разширяват и уплатняват повече, трябва да се кара с тънко масло. Това всичко се изчислява още в завода производител.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 27 Фев 2012 04:19

nowyaris написа:При високи температури конденза на бензина в маслото не се ли изпарява?Аз съм с 5/30 и оше от първата седмица след магазина щеката вони на бензин..
Да, така е.
Колата поне веднъж в седмицата трябва да се ръгне и покара на 3000-4000 оборота няклко километра, но на мен това така и така ми е част от маршрута за работа - магистралата. biggrin.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
iceman1234
Мнения: 123
Регистриран на: 29 Авг 2011 13:15
Местоположение: Plovdiv

Мнение от iceman1234 » 27 Фев 2012 22:46

Japanese_fever написа:Двигател и той японски в който има масло, никога няма да затегне!
Така е, ето едни олигофрени, които подлагат това на тест! Тъжно е, но е показно какво може да издържи една 16 клапанова малолитражка на хонда! laugh.gif

http://www.youtube.com/watch?v=AJNSEDDf ... re=related
D4D & シビック Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 59 госта