Тойота Авенсис 2.0 Д4Д 110 коня гори 7 дизел на 100км

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Re: Тойота Авенсис 2.0 Д4Д 110 коня гори 7 дизел на 100км

Мнение от slowtraveler » 09 Май 2013 15:23

petar tc. написа:Най точно на празен резервоар 10л. и караш докато загасне, tooth.gif тубата с нафта отзад доливаш отиваш....
Дизел обезвъздушавал ли си ? :whistle: stretcher.gif tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
kiik
Мнения: 129
Регистриран на: 11 Май 2012 21:08
Местоположение: София

Re: Тойота Авенсис 2.0 Д4Д 110 коня гори 7 дизел на 100км

Мнение от kiik » 09 Май 2013 22:10

То е ясно, че изпадаме вече в големи подробности, но понеже спора е теоретичен да си почешем езиците, та да питам....

Ако се опитвам да си засичам само чрез наливане от туба 20 л., има ли значение при каква околна температура е. Тоест нафтата, както всяко друго вещество се свива.
Примерно може ли на 40 градуса жега лятото тубата да изглежда пълна догоре и да си мисля че сипвам 20 л. , а същата нафта зимата на -10 да е с няколко пръста надолу примерно и да си мисля че сипвам 19 литр.....примерно
Corolla 2002, 2.0 D4D, дизел, 110 к.с.

memorex

Re: Тойота Авенсис 2.0 Д4Д 110 коня гори 7 дизел на 100км

Мнение от memorex » 09 Май 2013 22:29

На някои марки има един коефициент дето се мени от компютъра.За твоя случай не знам.Питай в Тойота

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Re: Тойота Авенсис 2.0 Д4Д 110 коня гори 7 дизел на 100км

Мнение от slowtraveler » 10 Май 2013 10:47

kiik написа:То е ясно, че изпадаме вече в големи подробности, но понеже спора е теоретичен да си почешем езиците, та да питам....

Ако се опитвам да си засичам само чрез наливане от туба 20 л., има ли значение при каква околна температура е. Тоест нафтата, както всяко друго вещество се свива.
Примерно може ли на 40 градуса жега лятото тубата да изглежда пълна догоре и да си мисля че сипвам 20 л. , а същата нафта зимата на -10 да е с няколко пръста надолу примерно и да си мисля че сипвам 19 литр.....примерно
Това си е така - бях пуснал точни изчисления, как може лятото изведнъж да се окажеш с 5л бензин повече...
При нафтата обаче този коефициент е съвсем малък и не е като бензина.
Лятото често БК ми показва малко повече отколкото изчисления метод. И това не е защото БК греши - той е отчел правилно литрите преминало гориво при по-високата температура (до 40С), също както брояча на бензиностанцията е отчел по-малко заредено гориво например при +15С - теглото е било еднакво.
Използваната енергия зависи от теглото на изгореното гориво, а не от обема му.
Т.е. при един и същ разход (тегловен) при -10С ще гори например с около 1л/100км по-малко отколкото ако горивото е +40С...
Иначе memorex е прав, че някои компютри позволяват промяна на коефициента (правил съм го на дизелово БМВ с големия компютър)...
Но мисля, че това ставаше само на 'дъртите' дизели. При новите дизелови двигатели би трябвало сензорите сами да се оправят с тази задача.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
petar tc.
Мнения: 82
Регистриран на: 16 Мар 2012 16:24
Местоположение: София

Re: Тойота Авенсис 2.0 Д4Д 110 коня гори 7 дизел на 100км

Мнение от petar tc. » 10 Май 2013 15:45

slowtraveler написа:
petar tc. написа:Най точно на празен резервоар 10л. и караш докато загасне, tooth.gif тубата с нафта отзад доливаш отиваш....
Дизел обезвъздушавал ли си ? :whistle: stretcher.gif tooth.gif
biggrin.gif Карай смело ,парите дадени за нафта няма кой да ти върне. :whistle:Всяка кола ше ти даде различен разход,аз карам бавно,някой кара по нервно това е.И на БК не вярвай много има разлика. drunk.gif

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Тойота Авенсис 2.0 Д4Д 110 коня гори 7 дизел на 100км

Мнение от Rudy » 10 Май 2013 16:45

petar tc. написа:И на БК не вярвай много има разлика. drunk.gif
Ако има разликата в показанията - винаги вярвам на БК - за разлика от колонката на бензиностанцията няма сметка да ме лъже.
Ако се съмнявате - вземете оразмерена туба и вижте колко повече ще побере на бензиностанцията.
Освен това съм зареждал десетина пъти на различни бензиностанции в Западна Европа и не е имало разлика повече от 0.1л. Правете си изводите :whistle:
Изображение

dusaka
Мнения: 15
Регистриран на: 09 Дек 2009 00:48
Местоположение: Plovdiv

Re: Тойота Авенсис 2.0 Д4Д 110 коня гори 7 дизел на 100км

Мнение от dusaka » 17 Май 2013 11:24

понеже от самото начало до края на темата се разводни много и тръгна в най-различни насоки, бих искал само да ви споделя моя опит с карането на дизелова тойота.
Проблемът с високия разход е в ЕГР-а и охладителната система след него посока двигателя - нищо повече.
Колкото до колегите които се чудят какво да правят и по какви сервизи да ходят - в Пловдив отидох на 4 сервиза които се славят с най-добра репутация и нито един не засека проблем с каквото и да е по колата, но разхода продължаваше да ми остава 7-8 на 100 км при 100-120 км по магистралата (и намалена мощност)
Изчистиха ми ЕГР-а , падна ми разхода с 3л./100 км и сега вече всяка година го чистя по един път - ей така, профилактично.
И не зареждам на никаква бензиностанция, а карам колата си само и единствено с биодизел който си правя сам. За скептиците - от както е карам така с биодизел съм изминал за 3.5 ГОДИНИ около 135-140 000 км и колата все още си е бетон.

Успех на всички и безпроблемно каране.

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Тойота Авенсис 2.0 Д4Д 110 коня гори 7 дизел на 100км

Мнение от JapCar » 17 Май 2013 13:09

dusaka написа: Проблемът с високия разход е в ЕГР-а и охладителната система след него посока двигателя - нищо повече.
Каква връзка има охладителната система с разхода? ЕГР-а би оказал влияние ако е блокирал в отворено състояние, т.е. вкарва изгорели газове през цялото време, независимо от режима и оборотите. Ако е толкова задръстен, че е запушил всички отвори, то не би влиял, все едно, че е изолиран...
Аз нямам оплакване от вървене и разход, но понеже на моя двг е лесно,вчера сложих ламаринка (запуших го) временно, само за проба.
За сега не виждам разлика, даже чек енджин лампата не светва.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 168 госта