въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от Japanese_fever » 23 Апр 2014 22:58

Но как така в таблицата няма 10W40?!? Най-популярното масло в БГ. biggrin.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от Scott » 23 Апр 2014 23:28

slowtraveler написа:...както винаги в БГ имаме специалисти, които са по-запознати от конструктора и знаят как конструктора твърдо е решил да ползва неправилно масло за двигателя, който сам е конструирал ...
Слоу, не си съвсем прав. От таблицата се вижда, че 0W20 има същия температурен диапазон като 5W30. Защо тогава е 'препоръчително'? Защото декларирания разход и емисии са постигнати с това масло. В UK фирмите производители декларират т.нар. Carbon offset за произведените и продадени автомобили. В зависимост от това се определя и корпоративния им данък. Същото е предполагам за Щатите, а там има и CAFE - Corporate Average Fuel Economy, което определя данък, когато декларирания разход е по-висок от предварително спуснат лимит. Общо взето, като се замислиш, Тойота предпочита да 'препоръчва' масло, което й е по-изгодно финансово, без да накърнява интересите си спрямо потребителите, които са в гаранция. Не че 0W20 е лошо, просто не е толкова добро като 5W30. Сравни техническите им характеристики, обърни внимание на HTHS показателя.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от slowtraveler » 23 Апр 2014 23:52

Scott, имах предвид, че конкретния двигател работи в доста по-различни режими отколкото при стандартен автомобил...
От таблицата се вижда само че диапазона е широк - нищо друго...
Относно HTHS - погледнах съвсем бегло и що да видя.... Например Мобил 0/20 - 2.7mPas, А Мобил 5W30 - 3.1 - т.е. разлика 4 десети...
След това реших да видя как стои параметъра например при Кастрол 5W30 - HTHS@150C - 3.5... Т.е. между 5/30 на Мобил и Кастрол има точно такава разлика - 4 десети... Което явно не е такъв проблем...
Освен това има няколко фактора - Приуса никога не натоварва двигателя сериозно при ниски обороти (когато при по-редичкото масло да се наруши филма).
А и ДВГ на Приуса работи в доста по-облекчен температурен режим отколкото обикновен автомобил...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от Japanese_fever » 24 Апр 2014 00:44

HTHS индексът зависи от ACEA рейтинга (всъщност е обратно). ACEA A3/B3 винаги е 3.5 или повече. При HTHS 3.0 е ключова граница, не го гледай че е десети! biggrin.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от Airfan » 24 Апр 2014 00:49

Попринцип ако бяха с напълно еднакви температурни диапазона, щяха да са класифицирани в една и съща категория, примерно 0W20, а те са в различна. Така че границите са им различни и само в екстремумите ще имат разлика. Останалото би следвало да са параметри, зависещи от конкретния производител.
Изображение Изображение

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от Scott » 24 Апр 2014 07:42

slowtraveler написа:...Освен това има няколко фактора - Приуса никога не натоварва двигателя сериозно при ниски обороти (когато при по-редичкото масло да се наруши филма...
От Toyota дават следния съвет в ръководството:
The 20 in 0W20 indicates the viscosity characteristics of the oil, when the oil is at high temperature. An oil with a higher viscosity (one with a higher value) may be better suited if the vehicle is operated at high speeds or under extreme load conditions.
Относно нарушаването на филма, от долната таблица се вижда, че минималния кинематичен вискозитет на разкъсване на 0W20 и 5W30 е еднакъв при 100 градуса, но над 150 второто има предимство.
Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от slowtraveler » 24 Апр 2014 07:51

Scott, не споря за конкретните параметри... Написаното в твоя тест потвърждава моята теза, че 0W20 е по-подходящото за Приус...
Просто защото много трудно можеш да накараш двигателя на Приус да работи в HEAVY LOAD режим...
Между другото гледах какво прави температурата на маслото на 'печката' - забива 95 или 96С и стои там... Предполагам, че Приуса поради спецификата на работа на автомобила ще държи още по-ниски температури на маслото.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от BOz » 24 Апр 2014 09:25

slowtraveler написа:Scott, не споря за конкретните параметри... Написаното в твоя тест потвърждава моята теза, че 0W20 е по-подходящото за Приус...
Просто защото много трудно можеш да накараш двигателя на Приус да работи в HEAVY LOAD режим...
Между другото гледах какво прави температурата на маслото на 'печката' - забива 95 или 96С и стои там... Предполагам, че Приуса поради спецификата на работа на автомобила ще държи още по-ниски температури на маслото.
Ама много трудно викаш.
Това много трудно се прави с елементарното отиване на едно елементарно море. Тръгваш София -> Бургас със 150-160км/ч и гледаш колко елементарно стават нещата. И да, това ще се води хеви-лоуд, както си о написал, режим за тоя двигател.
Просто 0-20 масло е препоръчано единствено и само заради икономията, заложена в този модел. А не е препоръчано от гледна точка на предпазване.
И да, много производители са сменяли в бъдеще масло, което е било препоръчано веднъж, а след няколко години осъзнават, че статистиките им, по време на тестовете не са били до реалната обстановка на натоварването да даден модел.
При 0-20 масло се разчита на икономията и по презумпция, че този двигател няма да се натоварва, а ще се търси целенасочена икономия от шофьора. И да, ако минеш един път магистралата с хеви-лоуд на двигателя, то няма да се счупи, но ресурса му спада, спада, спада.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от slowtraveler » 24 Апр 2014 09:58

BOz написа:....
Ама много трудно викаш.
Това много трудно се прави с елементарното отиване на едно елементарно море. Тръгваш София -> Бургас със 150-160км/ч и гледаш колко елементарно стават нещата. И да, това ще се води хеви-лоуд, както си о написал, режим за тоя двигател.
Да, ако ежедневно пътуваш София Бургас по магистралата със 150-160км/ч (изключително много се съмнявам да поддържаш с приуса такава скорост постоянно), то тогава навярно би било по-добре да сложиш 5W30...
Но за еднократно пътуване за цикъла на маслото (както навярно е в реалност) - не виждам никакво преимущество... Все едно да сложиш офроуд' гуми на приуса защото веднъж ще отидеш до лозето, а останалите 99% от дистанцията ще я караш на идеален асфалт...
BOz написа:.......
При 0-20 масло се разчита на икономията и по презумпция, че този двигател няма да се натоварва, а ще се търси целенасочена икономия от шофьора. И да, ако минеш един път магистралата с хеви-лоуд на двигателя, то няма да се счупи, но ресурса му спада, спада, спада.
А презумпцията за закупуване на приуса не е ли точно такава - да се разчита на разумно комфортно шофиране използвайки преимуществата на автомобила (сред които и икономия при определени режими).. И да не би при по-сериозно натоварване с 5W30 ресурса на ДВГ да не спада, спада, спада?!
Та нали ако се търсят други цели, то избора съвсем не би бил Приус? Дори големия и тежък кошник, с който съм сега ускорява доста по-бързо от Приуса, че е и с по-висока максимална скорост... И можеш да му забиеш темпомата на скорост, която за Приус е недостижима, и кошника няма да мръдне от нея. Да не говорим за нормален лек автомобил, пред който кошника е динамичен колкото охлюв пред заяк...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от nowyaris » 25 Апр 2014 09:20

Жорка,направо си губиш времето-Бозата е като Джапанезето същия - ти му обесняваш,то ти говори...... no.gif
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от Not_active_user_1 » 25 Апр 2014 13:07

А не е ли възможно с маслото 0W20 да са правени всички изпитания на Приус? С него са постигнати въпросните характеристики по отношение разход на гориво, емисии, динамика и т.н. и контролният орган, който следи за тези неща да задължава производителите на автомобили да препоръчват маслото с което са правени съответните замервания. По отношение характеристиките, вероятно маслото 0W20 е най-добро, но дали е така по отношение дългата експлоатация на двигателя? :whistle:

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от nowyaris » 25 Апр 2014 13:46

Някой някъде написал ли е в книгите какво значи "дълга експлоатация на двигателя". Винаги се пише за "правилна експлоатация". А правилната експлоатация на хибрида изисква масло 0/20.Какво има да се разсъждава не разбирам.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от Not_active_user_1 » 25 Апр 2014 14:00

..., т.е. искаш да кажеш, че като отидеш в Тойота да ти обслужат колата и ти наливат ЗАДЪЛЖИТЕЛНО 5W30, ако нямаш други претенции, то значи, че двигателя се експлоатира „неправилно“.
Хм, доста интересно? Явно от Тойота прецакват клиентите си по този начин или друго искаше да кажеш? Може и механика да ме е излъгал, че обслужва таксита Приуси на стотици хиляди км., налива им от същото и няма проблеми. Реално погледнато за него най-вероятно е по-изгодно да ми сипе от по-скъпото, а ме съветва за по-евтиното. Май, някой неща не са баш така...
И в крайна сметка кое е по-доброто:
0W20 или 5W30 по отношение живот на двигателя?

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от nowyaris » 25 Апр 2014 14:15

prius 3 написа:..., т.е. искаш да кажеш, че като отидеш в Тойота да ти обслужат колата и ти наливат ЗАДЪЛЖИТЕЛНО 5W30, ако нямаш други претенции, то значи, че двигателя се експлоатира „неправилно“.
Хм, доста интересно? Явно от Тойота прецакват клиентите си по този начин или друго искаше да кажеш? Може и механика да ме е излъгал, че обслужва таксита Приуси на стотици хиляди км., налива им от същото и няма проблеми. Реално погледнато за него най-вероятно е по-изгодно да ми сипе от по-скъпото, а ме съветва за по-евтиното. Май, някой неща не са баш така...
И в крайна сметка кое е по-доброто:
0W20 или 5W30 по отношение живот на двигателя?
По постовете ти винаги е личало че си умен мъж,ама сега с този нещо почнах да не съм сигурен.Я ми обясни какво общо има между обслужването в сервиз на Тойота и правилната и експлоатация.Ти на кой свят живееш.Понеже си новичък и не знаеш,но навремето в повечето сервизи на Тойота тук в БГ-то наливаха 5/40,твърдяха че е Хаволин,макар че си беше Приста и се кълняха че това е най-правилното масло за гаранционните ни коли.Спряха да го правят след страшно много оплаквания на клиенти от повишено ниво на шум,замръсени разпределителни валове и скапани катализатори.Така че много много не вярвай на сервизи и на майстори,дори и "оторизирани".
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от Vesko » 25 Апр 2014 14:46

nowyaris написа:Някой някъде написал ли е в книгите какво значи "дълга експлоатация на двигателя". Винаги се пише за "правилна експлоатация". А правилната експлоатация на хибрида изисква масло 0/20.Какво има да се разсъждава не разбирам.
Само дето в БГ май никой от официалните сервизи не го дъжи на склад. А и никога не са ме питали какво масло искам да ми сипват.... е почти никога. 99-та на авенсис1 си ме питаха biggrin.gif
Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г
Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 59 госта