Страница 6 от 6

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Публикувано на: 19 Май 2014 17:55
от Not_active_user_1
Супер, ако действително е така. Дано и навсякъде стане! В Германия на този етап се ослушват и си карат по старата система. Обаждал съм се на много представители на Тойота, но политиката им е една и съща спрямо маслата. Слагат 5W30 и само, ако клиента иска с доплащане могат да му сипят OW/20. При Венци в Търново е същото, а и колегите, които са ползвали услугите на ТМ май са на същото мнение.

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Публикувано на: 19 Май 2014 21:12
от Hursa
От това което прочетох за сравнението между 5W30 и 0W20 – поне за себе си стигнах до извода: може и да е спорно по отношение на цилиндрите дали 0W20 е добро за чести пътувания по магистралата. Но за двигатели разработени за тънки масла – с по малки хлабини, дори и на магистралата, смазването на разпределителни валове и лагерите по коляновия вал е по добро с 0W20. Така, че може би е все пак по добре да се слага препоръчаното масло. До колкото разбрах и обработката на цилиндрите при двигателите за тънки масла е такава, че да задържат масления клин и при високи обороти.
Както беше написал някой – двигателя на приус работи в сравнително облекчени режими. И е така да се каже с понижена максимална мощност. Максималните му обороти също са сравнително ниски.

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Публикувано на: 21 Май 2014 12:12
от Not_active_user_1
Hursa написа:... може и да е спорно по отношение на цилиндрите дали 0W20 е добро за чести пътувания по магистралата. ...
Точно това имах и аз предвид в съмненията си за маслата. Ако движех само из града и извънградско изобщо нямаше да се замисля какво да слагам, но често пътувам и по магистрала, та от там идват опасенията ми. А и механика в сервиза на Тойота ми го каза, че за двигателя по-доброто масло е 5W30, а за икономията 0W20, макар, че не намирам разлика в разхода между двете. Може би има, но са някакви милилитри 100-200мл.бензин/100 км да речем.

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Публикувано на: 21 Май 2014 15:22
от Scott
prius 3 написа:...Може би има, но са някакви милилитри 100-200мл.бензин/100 км да речем.
При твоя деклариран разход от 2.99 л/100км това са има-няма 7% икономии tooth.gif

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Публикувано на: 21 Май 2014 20:55
от Hursa
След като 5W30 има някой преимущества пред 0W20, а евентуалните му недостатъците му едва ли са толкова съществени. Имайки в предвид и чувствително по ниската му цена, на която го предлагат в тойота бг – аз бих го предпочел. Спира ме това, че предполагам предлаганото 5W30 е от посредствен производител.

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Публикувано на: 22 Май 2014 12:10
от Not_active_user_1
Scott написа:
prius 3 написа:...Може би има, но са някакви милилитри 100-200мл.бензин/100 км да речем.
При твоя деклариран разход от 2.99 л/100км това са има-няма 7% икономии tooth.gif
Пак си блял някъде докато си чел какъв деклариран разход имам! Нищо де, на теб ти е простено! tooth.gif

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Публикувано на: 22 Май 2014 12:13
от Not_active_user_1
Hursa написа:След като 5W30 има някой преимущества пред 0W20, а евентуалните му недостатъците му едва ли са толкова съществени. Имайки в предвид и чувствително по ниската му цена, на която го предлагат в тойота бг – аз бих го предпочел. Спира ме това, че предполагам предлаганото 5W30 е от посредствен производител.
Ако не се лъжа маслата им ги произвежда Мобил. Може и да има разлика немското с това, което наливат в БГ не знам, но малко ме съмнява. Виж в САЩ имало и минерално 5W30, което ме учуди. В Европа такова май не се внася.

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Публикувано на: 22 Май 2014 19:18
от Hursa
И аз се надявам, че няма разликамежду обслужването в Германия и България. Но казваш, че цената на 5W30 и 0W20 в Германия е близка. Тук разликата е съществена.

въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Публикувано на: 09 Дек 2016 12:23
от stoyanov.bs
Да повдигна малко темата. Приуса ми наближава 110хил.км и мисля за смяна на свещите.Руснаците говорят за по-нови поколения свещи които са наследници на препоръчваните от ръководството(Denso SK16R11) за нашия модел:
http://priusforum.ru/forums/index.php?s ... ntry238354
От сайта на Denso излиза това за приуса:
http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... ion=search
Доколкото разбирам има 3 опции за модела - SK16R11, IK16 и VK16. Някой би ли препоръчал модел от изброените?
Относното маслото на трансмисията, доколкото си спомням в българското ръководство за експлоатация ставаше дума само за проверка на нивото на 100 хил. км и евентуално доливане(ако е по-ниско). По руското ръководство пък дават смяна на 100 хил км, а до колкото си спомням от представителството на Тойота (Бургас)ми бяха казали, че е необслужваемо( за срока на експлоатация)..
В руското ръководство говорят за смяна на горивния филтър на 80 хил. км, а от Тойота (Бургас) ми казаха, че няма такова нещо...
Досега от както имам колата( над 25хил км) освен регулярните двигателно масло и филтри, съм сменил спирачната течност и акумулатора.
Ще съм благодарен за съвети и насоки за обслужване на приуса след 100 хил. км пробег.

въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Публикувано на: 09 Дек 2016 18:11
от BOz
Моите свещи ги смених на 160к, както го дават по сервизно ръководство. Като ги изкарах имаха още живот в тях. За това на 110к е малко рано, но ако ти се дават пари, то сменяй.
В крайна сметка е все тая какви ще сложиш от препоръчителните. Аз реших да си заложа на оригиналните, пък и без това ще им е единствената смяна в живота на колата.
Освен тях смених и външния ремък. Ролката я оставих оригиналната, защото се въртеше като чисто нова, та за това не съм я барал.

въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Публикувано на: 18 Дек 2016 10:24
от stoyanov.bs
Благодаря, за съвета. Ще те послушам и ще изчакам за смяната на свещите, както и с друго обслужване освен регулярните на 10хил.км.

въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Публикувано на: 24 Ное 2017 11:19
от stoyanov.bs
Здравейте, да дам кратък отчет за моя приус за информация, ако на някой му се наложи. При смяната на летни със зимни гуми забелязах, че прахоуловителите на предните амортисьори бяха скъсани и двата(през средата) – колата е приус генерация 2 на 120хил. км
Тъй като гледам всичко по колата да е изрядно, реших да ги сменя. За всеки случай минах и един шок-тест на амортисьорите – така и така ще се свалят. Там резултата и на четирите беше далеч от граничните стойности. Комплекта предни прахоуловители с тампони (мисля Kayaba бяха) ми струва 50лв + 100лв труд( в него влиза и смяна масло).
Майстора ми подхвърля, че е хубаво да смени маслото на трансмисията при тези километри. В българското ръководство пише, че не се сменя, в Тойота Бургас преди бях питал също казаха, че не се сменя. От друга страна в руското ръководство пише че се сменя на 100хил км., а и колегите от руския форум си го сменят. Някой тука сменял ли е или си карате с оригиналното?
Маслото иначе не е много скъпо – 4 литра оригинално Toyota ATF излиза към 150лв.(от Англия).
Свещи още не съм сменял, комплект оригинални Denso SK16R11 идва към 80лв, колегата BOz беше споменал, че ги е сменил на 160хил. км и били в добро състояние, някой друг има ли дето е сменял свещи вече?
Относно другите неща които сменям регулярно – за масло на двигателя ползвам само Motul eco energy 5w30, нямам забележки, но и нямам никаква база за сравнение, иначе колата не пипа масло между смените. Филтри – маслен, купе и въздушен, сменям веднъж годишно без някакви претенции за марката. Горивен филтър не съм сменял - в Тойота Бургас казаха, че нямала колата, а гледам че руснаците ги сменят..
Да спомена и за късите светлини. Тъй като не съм много доволен от тях, а не ми се рециклират фарове(засега), та съм пробвал различни крушки - tungsram, hella и phlips +30% . В момента съм с osram nightbreaker, по-добре светят от досегашните, но и те не ме удовлетворяват достатъчно. Освен всичко са и с по-къс живот, но ако изкарат 6 месеца ще съм доволен.
Като знам как ме заслепяват коли движещи се насреща( в тъмната част на денонощието) с евтини китайски ксенони съм твърдо против да си сложа такива фарове. Хубави лед h4 имат Philips, но са по-обемисти( в приуса няма много място за извънгабаритни крушки на късите), а освен всичко и не са евтини – над 300лв комплекта. Някой случайно да е правил ъпгрейд на късите светлини или да има идея за това?
Ще се радвам, ако и други колеги се включат в темата Поздрави!

въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Публикувано на: 24 Ное 2017 17:03
от WoLF
Сменени свещи на 180 - като нови ги вадя... Въздушен филтър на 10 - не беше за смяна грам и не го смених, както и този за купето. Предстои да си сменя масло на кутията и мисля е редно да се прави, че е вече на 190 и като съм гледал какво точат от уж необслужваеми АСК bash.gif