ПОМОЩ за RAV-4 - дизел

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12574
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 329
Местоположение: Варна

ПОМОЩ за RAV-4 - дизел

Мнениеот slowtraveler » 24 окт 2017 20:34

Няма такава грешка 'провери мотора'.... Има кодове на грешки, които могат да насочат към конкретен проблем с двигателя или друга система...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

antyox
Мнения: 34
Регистриран: 02 окт 2017 16:28
Репутация: 0
Местоположение: varna

ПОМОЩ за RAV-4 - дизел

Мнениеот antyox » 24 окт 2017 20:49

Това ми изписа на дисплея на колата а на таблета на майстора не съм надничал каза ДПФ и ме прати на магистралата всичко беше наред до като не влязох в няколко тапи около катедралата и светнах отново след което му я върнах да си я работи.Предложи да предизвика регенерация но като размислих му казах да реже!
Toyota Rav4 2.2 D-4D 136 к.с. 2008г. ENGINE: 2ADFTV DIESEL COMMON RAIL INJECTION SYSTEM (LOW EMISSION ENGINE)

Потребителски аватар
iovkito
Мнения: 1836
Регистриран: 24 авг 2008 22:05
Репутация: 71
Местоположение: Добрич

ПОМОЩ за RAV-4 - дизел

Мнениеот iovkito » 24 окт 2017 21:19

Една кадяща кола в повече във Варна няма да е проблем , на фона на останалата мизерия.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12574
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 329
Местоположение: Варна

ПОМОЩ за RAV-4 - дизел

Мнениеот slowtraveler » 24 окт 2017 22:34

antyox, за мен това са прибързани решения без последователност и без ясна представа за ситуацията...
Колко време кара по магистралата, в какви режими и т.н.?
iovkito, както се казва - на чужд гръб и 100 тояги са малко :) Да де - предпочитам 100 кадящи в Добрич (или в Сеул) отколкото една във Варна :) Все пак и в двата града не съм ходил последните 5-10 години (а във втория - никога) :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
iovkito
Мнения: 1836
Регистриран: 24 авг 2008 22:05
Репутация: 71
Местоположение: Добрич

ПОМОЩ за RAV-4 - дизел

Мнениеот iovkito » 24 окт 2017 22:53

Няма изгледи нещо да се промени в близкото бъдеще.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4837
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 87
Местоположение: София

ПОМОЩ за RAV-4 - дизел

Мнениеот Kiki » 25 окт 2017 08:04

antyox написа:Източник Провери мотора, система VSC, система 4Х4 редуват се трите. Това бяха грешките и двата пъти.

И трите грешки се появяват и когато има проблем или с ДПФ-а, или с ЕГР-а.
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385
http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D

antyox
Мнения: 34
Регистриран: 02 окт 2017 16:28
Репутация: 0
Местоположение: varna

ПОМОЩ за RAV-4 - дизел

Мнениеот antyox » 25 окт 2017 09:08

Не съм правил диагностиката аз нито квартален майстор. Можеше и да изчакам но колата съм я взел за каране не за социални контакти по сервизите. ЕГР-а ще го почистя по нататък защото докато съм с ДПФ всеки ще се оправдава с него както на бензиновите коли първо питат-"има ли газово"?
Toyota Rav4 2.2 D-4D 136 к.с. 2008г. ENGINE: 2ADFTV DIESEL COMMON RAIL INJECTION SYSTEM (LOW EMISSION ENGINE)

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12574
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 329
Местоположение: Варна

ПОМОЩ за RAV-4 - дизел

Мнениеот slowtraveler » 25 окт 2017 10:18

За съжаление последният пост затвърждава мнението ми за непоследователни действия...
На никой не му се занимава със сервизите - там за клиента е само загуба на време и разходи...
Но когато лай...то е опряло във вентилатора, първото нещо, което трябва да се направи е читава диагностика...
Защото ако не направиш читава диагностика, рязко се повишава вероятността да увеличиш социалните контакти по сервизите... И да започнеш смяна след смяна на детайли, чиято смяна съвсем не е била необходима...
Оправданието с ДПФ често означава непознаване на материята, и няма никаква аналогия с газовото... Газовото е допълнителна система, докато ДПФ е предвиден да работи от производителя. И съответно премахването му освен че предполага и смяна на софтуера на колата (за да се 'научи' колата да работи без такъв), но и може да не реши проблема, а да покаже наяве други дефекти, заради които се запушва ДПФ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

antyox
Мнения: 34
Регистриран: 02 окт 2017 16:28
Репутация: 0
Местоположение: varna

ПОМОЩ за RAV-4 - дизел

Мнениеот antyox » 25 окт 2017 12:17

Не знам дали си спомняш кога писах първи път-беше преди 20 дена.
Почти цялото това време колата бе в Сервиз! Предлагат ми да я регенерират и да си я каркам, обаче аз за това и я оставих още една седмица за да свършат нещо което ще ми спести ходене за в бъдеще.Читава диагностика направих до колкото ми бе възможно.Майсторите в България за да открият проблема трябва да сменят една по една всички части на колата и проба- грешка да хванат евентуално проблема. Но аз нямам намерение да изкупя всичко от каталога поне за сега и да ги чакам да ми казват покарай пък ще видим ако не е от това ще сменим друго. За това и съм чел стотици постове в форума от които няколко десетки твои лично. Много лесно е да избираш м-у доброто и злото труден е избора м-у по-малкото и по-голямото зло!
Toyota Rav4 2.2 D-4D 136 к.с. 2008г. ENGINE: 2ADFTV DIESEL COMMON RAIL INJECTION SYSTEM (LOW EMISSION ENGINE)

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12574
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 329
Местоположение: Варна

ПОМОЩ за RAV-4 - дизел

Мнениеот slowtraveler » 25 окт 2017 12:32

Навярно неправилно съм те разбрал - останах с впечатление, че не само ти не знаеш кода на грешката, но и че информацията ти е подхвърлена устно...

Пренебрежителното ти мнение за майсторите в България (и по-точно поставянето на всички под общ знаменател) според мен е некоректно...
Защото едва ли би искал да отидеш при майстор в 'бяла държава' - навярно ПЪРВОТО което биха направили при генерирана подобна грешка без да се занимават с по-точна диагностика би било смяна на ДПФ с нов... И си го плащаш без да мрънкаш, щото иначе колата няма да излезе от сервиза...
Все пак ДПФ е консуматив, ама тук в България всеки смята, че е излишен детайл...

Но това е друг въпрос - въпросът е диагностиката да е достатъчно правилна, защото ДПФ въпреки многобройните приказки, не е чак такъв голям проблем... Да, има специфика на употреба (например добре е да не се прекъсва регенерация), но тук колеги могат да потвърдят, че се въртят безпроблемно стотици хиляди км с ДПФ и 'палачорско каране' (т.е. без никакво съобразяване с ДПФ, и каране при ниски обороти, влошаващи възможността за самопочистване).
И затова се опитах да си изясня - дали наистина сте направили достатъчно достоверна диагностика (от твоите мнения това не се разбира)... Защото най-лесно е да срежеш ДПФ. А ако причината не е била в него? Доколкото се сещам, при грешка/проблем с ДПФ най-малкото би трябвало да загуби мощност... Освен ако грешката я генерира заради това, че ДПФ вече го няма, ама компютъра не знае, и 'усеща', че ДПФ прави много малко диференциално налягане...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

antyox
Мнения: 34
Регистриран: 02 окт 2017 16:28
Репутация: 0
Местоположение: varna

ПОМОЩ за RAV-4 - дизел

Мнениеот antyox » 25 окт 2017 13:03

Колата бе и е в класен сервиз-това мога аз да направя. Каква диагностика са направили- не знам защото не съм в тоя бранш-закачиха я на таблет, караха я форсираха я. На екрана не съм гледал нямам разпечатка. Не само на мен-на техниците не им се занимава-казаха-ДПФ-караш на магистралата като не стане софтуерно ще го направят-толкова. Да-мога да отида и при друг-ходих каза ще дойдеш ще почистим ЕГР. Да но междувременно пак светна пак при първия за грешката и така до края на света. За това може да е малко прибързано на 20 -я ден реших, че и на мен ми се кара кола-не до там еко както производителя сметнал но ще покрива нормите за произведените през 2007 г. коли със същия мотор защото те са без ДПФ и никой не ги спира от движение за това нито ги кара да се срамуват от поведението си!
Toyota Rav4 2.2 D-4D 136 к.с. 2008г. ENGINE: 2ADFTV DIESEL COMMON RAIL INJECTION SYSTEM (LOW EMISSION ENGINE)

DeXa
Мнения: 108
Регистриран: 08 сеп 2014 09:24
Репутация: 13
Местоположение: София

ПОМОЩ за RAV-4 - дизел

Мнениеот DeXa » 25 окт 2017 15:16

Какъв е пушека, когато пуши и пуши ли изобщо? Може да ми прочетеш из форума на мен сагата с DPF-a на същата RAV4-ка. Възможно е проблема да не е в самия DPF, а в датчиците около него, но без достатъчно информация няма как да се каже. Много внимавай само как ще ти го махнат "софтуерно", защото там е малко играчка закачка и може да ти предизвикат повече висене в сервиза, от колкото, ако си беше останал с него. Разпитай ги какво ще правят, защото трябва да се изолира 5-тата дюза (хардуерно и софтуерно), дори е препоръчително да се махне и на нейно място да се постави тапа (включително и на горивния път отиващ към нея). Препоръчвам ти преди това, да отидеш в Тойота и да им кажеш, да ти налеят последния наличен софтуер за ECU-то (като ще ти го модват после, да махнат DPF-a, да модват последната версия), защото е възможно да се освятква и заради софтуерен проблем, който ранните модели имат и който е пряко свързан с управлението на DPF-a (отделно има и други фиксове).
Ако вече са го махнали здраве да е ...
2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (премахнат)
2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD

antyox
Мнения: 34
Регистриран: 02 окт 2017 16:28
Репутация: 0
Местоположение: varna

ПОМОЩ за RAV-4 - дизел

Мнениеот antyox » 25 окт 2017 17:09

Най-после нещо по същество! Не не пушеше или поне не съм имал време да видя. На два пъти ми излезе провери мотора, система VSC, система 4Х4 редуват се трите. Чел съм цялата тема за махането на ДПФ ако не я бях чел можех и да го оставя. Видях и за датчиците и това е още една причина да го махам защото не искам да мина по твоя и не само твоя път и пак да стигна до тук. В Тойота е късно да ходя защото колата не е у мен. Ще го махам и хардуерно не само софтуерно. За петата дюза ще питам изрично въпреки, че трудно говорят в сервизите нещо различно освен всичко е готово!
Toyota Rav4 2.2 D-4D 136 к.с. 2008г. ENGINE: 2ADFTV DIESEL COMMON RAIL INJECTION SYSTEM (LOW EMISSION ENGINE)

antyox
Мнения: 34
Регистриран: 02 окт 2017 16:28
Репутация: 0
Местоположение: varna

ПОМОЩ за RAV-4 - дизел

Мнениеот antyox » 26 окт 2017 16:44

За радост на околната среда ДПФ остана.Чистили 5 та дюза, ходили 2 пъти на магистралата защото само с една регенерация не станало.Ресурса му бил 250000 км. а колата е на 130000 ужким. Не било добре да влиза в регенерация защото влизала нафта в маслото и трябвало резервоара да се държи над средата ли над 3/4 ли. Щели да спират колите без ДПФ. Колата щяла да се скопи ако се среже.Щом производителя така бил решил било хубаво да има.В същото време половината коли били без!
С две думи вървяла си много добре и нямало нужда да се сваля, бил почистен!
Това което аз виждам е че колата направо е отпушена и е като изтребител направо излита като се натисне педала страхотно върви.
Toyota Rav4 2.2 D-4D 136 к.с. 2008г. ENGINE: 2ADFTV DIESEL COMMON RAIL INJECTION SYSTEM (LOW EMISSION ENGINE)

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12574
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 329
Местоположение: Варна

ПОМОЩ за RAV-4 - дизел

Мнениеот slowtraveler » 26 окт 2017 17:01

Компютърът си решава кога да влезе в принудителна регенерация на ДПФ... Обикновено това е при натрупване на сажди в ДПФ над 70-80%...
А това се разбира по измерване на диференциалното налягане на входа и на изхода на ДПФ...
Не било хубаво регенерацията - ами така си е, но е необходима - при градско шофиране обикновено регенерацията е веднъж на 100-120км... И в 90% от случаите не я усещам (понякога я усещах по повишени обороти на вентилатора на радиатора)...
Бих те посъветвал да имаш едно наум с този сервиз (ако правилно препредаваш думите им)... Навярно не разполагат с правилна апаратура, или не знаят точно какво правят...
Обикновено компютърът спира регенерацията когато реши, че саждите са изчистени под даден процент... Съответно неколкократното излизане на магистрала означава няколко неща - или автомобилът не е искал да влезе в принудителна регенерация, и са се опитвали да го 'продухат' - т.е. компютърът като усети повишена температура/натоварване, решава сам да добави малко нафта и да промени горенето в цилиндрите така, че да успее да нагрее ДПФ дотолкова, че да се сублимират саждите... Или не им е ясно точно как става процесът...

Дали ще спират колите без ДПФ? Имаше приказки за затягане контрола на прегледите, и най-вече - за нелегално смъкнати каталитични и филтриращи системи на автомобилите... Но доколко ще е ефективно - не се знае...
В някои европейски градове има ограничения за дизеловите автомобили, или само за автомобили над даден ЕВРО клас...

П.С. дано все пак са диагностицирали добре проблема - времето ще покаже (изпитвам леки съмнения)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008


Върни се в “Общи технически въпроси”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта