Мнения за Corolla E17 /2013-2018/ - Всички двигатели и ск.кутии

Публикувай отговор
Аватар
BOz
Мнения: 4290
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Re: Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от BOz » 24 Дек 2015 01:46

slowtraveler написа:Да де - това, че се очаква някаква система да преодолее физичните закони особено при хлъзгава повърхност...
А това не може да стане с каквато и да е система...
Точно това пише в книгата за експлоатация на много от производителите. Че реално системата не може да прехвърли границата на физичните закони. tooth.gif
Ама някои хора си мислят, че като сложат зимните гуми заедно с тракшън контрола, то си мислят, че са залепени на пътя.
Не знам защо така, ама съм го забелязал, че това усещане е твърде вероятно да се случи при хората, които карат по-високи автомобили, стил 'джип'.

Цитат от книгата на БМВ:

Код за потвърждение: Избери целия код

Not even DSC can overcome the
laws of physics. The driver is
always responsible for matching his or
her style of driving to the prevailing
conditions. The extra safety potential
offered by this system must never be
understood as an invitation to take
additional risks.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4917
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 151 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Re: Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от slowtraveler » 24 Дек 2015 04:03

BOz написа: Ама някои хора си мислят, че като сложат зимните гуми заедно с тракшън контрола, то си мислят, че са залепени на пътя.
Не знам защо така, ама съм го забелязал, че това усещане е твърде вероятно да се случи при хората, които карат по-високи автомобили, стил 'джип'....
Малко встрани от темата - причината според мен е, че при джипа управлението е доста по-комфортно, но 'замазващо' пряката връзка и по-трудно отколкото на лек автомобил (различна маса, различен център на тежестта и т.н.)...
Пресен личен пример, при който дори не знам дали сработи някоя от системите, но чувството не бе от приятните :whistle: http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=10&t=30166
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

celeron_7000
Мнения: 173
Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път

Re: Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от celeron_7000 » 12 Яну 2016 00:03

Колеги, имате ли представа къде се произвеждат двигателите 1ZR-FAE? От много ровене в нета, стигнах до извода, че се правят в Tianjin, China (The 1.6L and 1.8L ZR engines are built in Tianjin FAW Toyota Engine Co., Ltd. (TFTE) Plant No. 2, beginning in April 2007 [9] and in the West Virginia Plant for Corolla's production in the United States and Canada.[10]). В много форуми се твърди, че са английски. Номерът на моя започва с V (1ZRV09xxxx), в случай, че има значение.
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB

penywise
Мнения: 114
Регистриран на: 17 Фев 2010 14:44
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от penywise » 22 Мар 2016 22:21

Здравейте, надявам се бъдещи колеги,

Изчетох цялата тема от-до, за съжаление, не видях много реално написани проблеми или свързани като цяло неща. Например, на 3-4 страници се "споменава" за CVT автоматика, но всичко е "предполагам, те по принцип, мисля, че, не съм сигурен, но" и т.н. В момента наистина не успях да открия реална информация за:
- CVT при 1.6 бензиновата Корола от 11-то поколение
- реален feedback по отношение на фабрични дефекти, какви са по-точно, на какво се дължат и как се отнасят в ТМ Ауто, когато се стигне до регистриране и отстраняване на проблеми

Така, продължавам със сериозен тон на коментара. Просто ми е омръзнало да чета във всеки форум едно и също:
- "90% от проблемти са заради задкормилното устройство (ЗКУ)"
- то в тоя клас автомобили е така
- те всички марки на света автомобили с "Х" правят "Y" (примерно всички със "задни барабани" били "скърцали")
- ти какво искаш за тия пари
- във всеки форум на дадена марка има основно информация как не трябва да се купува никаква друга марка, никога и т.н.

На практика се получава следното - купуваш си (примерно) Дачия и се почва "за тия пари е така, карайте си там мерцедесите, кво искате, ЗКУ, бла-бла". Купуваш си Шевролет / Опел / GM групата и се почва - "за тия пари е така, бла-бла". Купуваш си Шкода / VW / Seat / VAG групата и се почва... сещате се.

Влизаш в на Skoda форума и четеш "Проблеми с Октавия 3 (т.е. последното поколение): проблем с двигател 1.6 дизел, темпомата не работи, свети оранжевата лампа с удивилтената, като натисна спирачката на светофар с DSG автоматика падат оборотите и претира. И продължаваш да четеш - "Евтини и некачествени. Съжалявам колеги,но за мен това е просто непростимо. Не е нормално за почти чисто нови автомобили. Очаквам пак да ми скочите.". Продължаваш да четеш - пластмаси пукат, тропат, скърцат, белят се на ВСИЧКИТЕ Октавия 3 скоростните лостове като боя. На 1.4 бензиновия турбо 150 коня мотор се скапвали съединителите и от 2+ години чакат "някаква иновативна част, дето да оправи проблема". И това всичо е "за първите 20,000км. Било нормално за тия пари, оправяли го гаранционно, ама, ако не ти харесва, купи си баварец от Италия (!).

Влизаш в Дачия форумите - скърцат, тропат, хлопат, проблеми с лостчета, проблеми с барабани, проблеми със съединители. Все в първите 20,000км. Било нормално, оправяли ги гаранционно, за тия пари кво да искаш повече. Съвети - "карайте си там мерцедесите и баварците, като искате" (!)

Визаш в на останалите от VAG групата форуми, влизаш в на GM групата форумите, влизаш в на френските, на японските, на китайските сглобени в България. Същите теми навсякъде - съединителя, газовия инжекцион, пластмасите, тропане, пукане, тресене, нормално ли е, лепене с тиксо, лепене със силикон, връзване със сезал, замазване с WD40, свински опашки.

Гръмнат съм, че и тук, Тойота (хей, Тойота!...) е почти същото. "Вие за тия пари какво очаквате в тоя клас". Е, чакайте малко бе... Шкодите автоматиците 37,700 лева (с отстъпката!). Тойота Корола 1.6 CVT Sol - 37,000лв (с отстъпката 15%!). VW-та от 42,000 нагоре. Какво значи "за тия пари". Разбирам да вземеш Great Wall C30 седан за 22,000 и да викаш "за тия пари". Да вземеш Дачия за 25,000 и да викаш "за тия пари". До някъде да кажем, че е "ок", макар,ч е 25,000лв са 60 минимални работни заплати. Не е като "е, голяма работа". Повечето хора работят за около 1000лв, 420-450лв на месец вноска за "тоя тип кола" им е непосилно. А какво да говорим за 37,000лв? С 50% повече от всичко.

Сериозно, 37,000лв за автомобил НАМАЛЕН С -15% не спада в категорията "за тия пари - толкова".

Хората с DSG или по-точно, "теоритичните фенове" на такива са твърдо против "скапаните CVT-та". Хората със CVT-та викат "мани ги тия DSG-та". В тази статия, линка някъде из темата за CVT кутиите, еми, сори, но тази информация е горе-долу за първите CVT-та. За ония "скапани марки" като Nissan, които имаха проблеми с близо 60% от всичките си произведени CVT-та. Тези, същите, които дадоха 10 години гаранция на своето CVT, поради тези проблеми. Нямало било разлика? Сериозно ли? Искате да ми кажете, че дали ще караш Шкода, Seat или VW е все тая? Пробвайте пак! Искате да кажете, че да караш Renault, Nissan или Dacia е все тая? Не, не мисля, Тоя същия френски двигател dCi се слага на A, B и C класа на Даймлер, т.е. Мерцедес. Да, концерна от 10+ години е "Renault-Nissan-Daimler". Същото ли е C-Klasse спрямо Sandero? Що, същия двигател, кво?

А новите двигатели на Toyota Avensis - 1.6 дизел, 112 коня? От BMW били? Мда, освен, че са на BMW са и френски, също така. Тойотата била сглобка в Турция. И? Те и Рено ги сглобяват в Турция. Ако искаш френски коли - сори, няма от Франция. Ако искаш Японски, сори, няма от Япония. GM Шевролета, който не се продава в ЕУ вече? Американската марка всъщност била корейска, да, ама сглобена в Унгария или как с части от, къде?

Та, има ли някой колега, който да смята, че "за тия пари не е нормално", защото "тия пари" с лизинга си задминават 40-те хиляди като стой, та гледай. И, да, кое "не е нормално"? Имал и проблеми със CVT някой, до момента? С 1.6 двигателя? На всички ли скърцат тампоните при спиране? Спирачките? Съединителите на ръчните? Някой с новo SOL има ли или само с LUNA?

Някакви проблеми с: безкоктактното влизане и палене с бутон? С автоматичните чистачки и фарове? С автоматичното паркиране IPA? С предните и задните паркинг сензори? С електрохроматичното огледало? С круиз контрола? Някой има ли изобщо със SOL или просто се споделя всеобщото мнение, че по-добре без тия екстри, щото ще се прецакат и става кофти? Кога се прецакват, в гаранционния срок, извън него? Кое се прецаква, как афектира колата? Горят 2 крушки и нямаш повече ESP, TC и ABS+BA+EBD? Като при Алфа Ромео ли седят тия въпроси, т..е "като запалиш фаровете - спира радиото" или "като пусна парното ми светва check engine"?

Мерси :)

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4917
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 151 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от slowtraveler » 23 Мар 2016 07:20

Колега, въпреки пространственото и емоционално писане, мога да споделя следното:
Автомобила е сравнително сложно изделие, съдържащо доста части. При монтирането има определен допуск - на някои автомобили допуска е в едната посока, на други - в друга...
Качествения контрол цели да определи къде дадено изделие излиза извън приемливите граници... Но понякога въпреки, че изделието е в заводския допуск, то не е в рамките на приемливите стойности за някой по-претенциозен потребител...
Вследствие на това:
1. Има хора, които не смятат за нормално да им скърца автомобила, защото той просто не скърца..
2. Имам познати, които смятат, че не им скърца автомобила просто защото не му обръщат внимание
3. Има хора, на които по принцип не им скърца автомобила, ама отиват в сервиз, защото някакъв звук ги дразни (и аз имах такъв случай - изкараха ми една стара чистачка от джоба на седалката и скърцането спря blush.gif tooth.gif )

Та според мен не си осмислил точно какво може да ти помогне форума, и затова очакванията ти са леко изкривени...
Във форума се споделят предимно проблемите, защото се търси решение. Тойота форума е един от най-толерантните към различните марки (можеш да се поинтересуваш колко от тук пишещите в момента карат в момента Тойота). Но е факт, че както и в другите форуми, и тук голяма част от потребителите имат по-голям опит с дадената марка. И съответно съветите ще са насочени повече към дадената марка...
Не може да очакваш в Тойота форума хората да са суперзапознати например с оС(К)тави-я и да я препоръчва... Това означава ли, че сме сектанти..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

penywise
Мнения: 114
Регистриран на: 17 Фев 2010 14:44
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от penywise » 23 Мар 2016 09:37

Добро утро, колега и модератор (?). Благодаря за бързия отговор :) Дам, като си прочета поста излизам доста емоционален tooth.gif На живо съм агънце, иначе, честно! :D

За съжаление, повечето форуми са пълни с определен тип потребители. Например онези, които са зверските ревностни защитници на марката и даже да им кажеш "двигателя блокира на 300км", те ще ти кажат е, спокойно, нормално е, не се притеснявай, аз с мойта такива проблеми не съм имал. Ако този форум не е така, перфектно :)

Честно казано ми се искаше да видя реалните мнения относно Тойота Корола, последната, в изпълнение Sol. Останах с впечатлението, че повечето, да не кажа всички хора си взимат Luna. Струва ми се малко постна, на практика има камера за заден ход, (но няма паркинг сензори), двузоновия климатроник и ел.стъкла. И... това е като цяло. Не пренебрегвам стандартните за модела системи за сигурност, 7 въздушни възглавници и т.н., но те са да речем "базовото ниво" и не се считат за екстри.
Докато при Sol изведнъж за (според мен) малка сума пари отгоре получаваш всички "глезотии", които те карат да се чувстваш в по-премиум автомобил, по-качествен и реално правят чисто субективното усещане тотално различно. Да, автоматичните фарове и чистачки са лигавщина за някои хора, защото, ами "за какво са ти". Безконтактното влизане и стартиране също не е "необходима" екстра, където с нея, там и без нея. Круиз контрола можеш и на Luna да го добавиш. По-различния интериор - таблото, осветлението синьото вътре, полу-кожения салон, кожения подлакътник не са "needed" екстри. Автоматичната система за паркиране е най-често сравнявана с "гъдел", но на практика може да бъде полезна на жена-шофьор, особено с дете, а може и да се "използва" от мъж шофьор ей така, заради собствения кеф или, за да се изкефи жена ти до теб, някой приятел.

Каквото и да си говорим, чисто нова Тойота Корола обикновено не си купуват хора на възраст 18-24, а една друга таргет група, бъдещи и настоящи семейства, хора, планиращи, очакващи или вече имащи деца. И отново, реално погледнато в един прекрасен момент (дай Боже всекиму!), майката гледа бебе, бащата е на работа и оставя новата Тойота с всичките "автоматично това, автоматично онова" за удобство и ползване, докато бръмчи със стария семеен автомобил на работа. А този период може да е 1, 2... 3 години, зависи. Та, за това си мисля, че не е правилно еднозначно да се каже "тия лигни не ми трябват, аз съм мъж шофьор, първата ми кола беше с прозорци с ръчка".

Но, въпроса ми тук е, има ли технически проблеми свързани с тези Sol екстри? Защото "не го взимай, прави проблеми" е различно от "не го взимай, за кво ти е" :) В този ред на мисли, CVT спрямо ръчни скорости? За старите автоматични скоростни кутии знам, че трябва да се бяга надалече. Може би е и прекалено рано, все пак модела едва сега влезна в 3-тата си година. След още 3 може би ще им повече технически feedback и реални резултати. Не зная, вие кажете :)

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4917
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 151 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от slowtraveler » 23 Мар 2016 10:55

Навярно не се изразих съвсем правилно... Никой няма да ти каже ако двигателя ти блокира на 300км, че това е нормално...
Но от друга страна не може да се очаква ако на някой му бе блокирал двигателя, това да означава, че марката/модела не струва - в техниката винаги е възможен дефект...
Относно екстрите - правилото на Мечо Пух действа - колкото повече-толкова повече :)
Но относно целесъобразността - всеки има свои предпочитания... Моите наблюдения (базирани на друг модел Тойота и други марки) са:
1. Безконтактното влизане и стартиране е удобна екстра. Що годе безпроблемна (понякога при голяма мръсотия е възможно да не отвори автомобила, но е изключителна рядкост този ефект).
2. Автоматични чистачки - удобна екстра ако се ползва правилно (т.е. ако се изключва ако няма дъжд). Ако не се ползва правилно драска стъкла.
3. Автоматични фарове - ако е само къси - работи ОК... Ако е и автоматични дълги, понякога при нашите пътища не работи коректно и се налага пак ръчно превключване.
4. Автоматично паркиране - излишна екстра. Познат взе за съпругата си такъв автомобил. Не я е ползвала (лош шофьор е)... Колата отиде при щерка му (с малки деца) - също не я е ползвала. Просто има прекалено много изисквания за да паркира коректно. Дори и не чак толкова добър шофьор се справя по-успешно в повечето случаи...
5. CVT - повечето хора ги дразни 'тролейното' задвижване. Иначе за проблеми не съм чувал, но не съм и търсил де...

Относно нуждата да се натрупат километри за да излязат проблемите - това е безспорно... Така, че очакваме обратна връзка :)
Това, че колегите не пишат означава само, че до момента не са имали проблеми, което е обнадеждаващо tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

penywise
Мнения: 114
Регистриран на: 17 Фев 2010 14:44
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от penywise » 23 Мар 2016 15:15

slowtraveler написа: Навярно не се изразих съвсем правилно... Никой няма да ти каже ако двигателя ти блокира на 300км, че това е нормално...
Е, да де, това е перфектно, това ми беше идеята. Че по другите форуми като се почне с теорията "то ЗКУ е виновно винаги" и става дразнещо ;) Например, караш Шкода с барабани, които никога не са скърцали и след няколко години вече караш Opel примерно, на който почват да му скърцат барабаните на първата година. Влизаш "във форума" и ти казват "ТЕ ВСИЧКИ коли с барабани отзад скърцат"... И си викаш да, "всички", ма не и предишната ми кола, дето още си е моя. При Шкодите "те на всички" (отново) и се люпи боята на скоростния лост, за година вече прилича скоростния лост като на кола с 600,000км пробег. И т.н. примери от българските форуми.

Съгласен съм за паркинг системата, те и в шоурума казаха, че общо взето "трябва да си паркираш колата на едно и също място всеки ден". Ако имаш гараж и разни такива. Като правих тест драйва обаче не се сетих да я тествам честно казано. Мислех я през цялото време, всеки път я гледам в ценовата листа, а на практика ударих една задна по навик, загледах се в цветния монитор, потече ми лигата от кеф "ууу, цветничкоо", викам я, колко добре са направили камерата, супер изображение, добри линии, всичко и край, забравих за тоя асистент :) Подозирам, че на практика в центъра някое задръстване по-скоро ще бия задна и ще паркирам, вместо да я чакам да мери, да се намества, дали ще стане, дали няма. Предполагам е като с "ограничителя на скоростта" горе-долу принципа :) Хубаво е да знаеш, че го имаш (то си е и изискване за по-висок NCAP рейтинг), но на практика да не го ползваш tooth.gif

CVT-то като го карах (и на Аурис, и на Авенсис), макар и да е същия (предполагам е 100% същия) не мисля, че останах с впечатление за "тролей", защото доста умело "имитира" скорости. Седемстепенна автоматична скоростна кутия с 2 съединителя (DSG например) превключва също абсолютно "неусетно", защото на 2-ра предавка с единия съединителя, втория на практика ти е "pre-select-нал" вече 1-ва и 3-та. Единствено ми направи впечатление, че доста странно "играят оборотите", докато се шофира, при отпускане на газта, при поддържане на скорост с леки отклонения "повече газ, по-малко газ". А при плавно потегляне и набиране горе-долу го усетих като "нормален автоматик", малко повече шум се чува от металния ремък само. В задръстването няма значение с какъв автоматик си, реално "все е на 1ва и е като тролей", с круиз контрол няма значение с какъв автоматик си също.

Друго много приятно впечатление ми направиха следните 2 неща:
- при завой, автоматика и двигателя сработват чудесно, за да имаш "нужната мощност да се изнесеш от завоя", много приятно направено наистина
- Sport mode-а, който реално не ти прави колата от 132 на 170 коня, все пак върши една доста прилична работа, поддържайки ти колата в по-високи обороти. По този начин на практика имаш потенциалната възможност да се възползваш от всичките 132 коня. Както се казваше в оная серия на Top Gear - "кога за последно карахте 100-те си коня автомобил, използвайки всичките им 100 коня постоянно" :)

Аватар
iovkito
Мнения: 2839
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от iovkito » 23 Мар 2016 15:36

Сега гледам ценовата листа и мисля , че екстрите в последното ниво на оборудване наистина не си струват 5-те хиляди.
1.Предни и задни паркинг сензори - напълно излишни са , защото колата има камера , с която можеш да спреш на 1 см от задната броня . Отпред не е необходимо да имаш , защото се свиква бързо с габаритите на колата.
2.Безконтактна система за влизане - напълно излишна екстра , но всеки сам си преценява.
3.Автоматични чистачки - ако можех да си активирам някакъв ръчен режим , щях да го направя , защото трият когато си искат
4.Автоматични фарове - колата е с дневни светлини и фаровете се пускат само вечер , т.е. може и въобще да не се пуснат по време на шофирането .
5.Круиз - лостчето е 30 лв , монтира се и на по-ниското ниво.
6.Система за самопаркиране - в по-горния ви пост сте написали доста подробно непотребността на системата.
7.ЛСД дисплей - хубава екстра , но може и без нея.
8. Електрохроматично огледало - нужна екстра , струва си.
9.сгъваеми огледала - ако колата не влиза в гаража , струва си , ако влиза - може и без нея.
10.Кожен подлакътник - струва си.
11.Кожена тапицерия на вратите - ако няма цялостен кожен салон , притрябвала ми е тапицерия само на вратите.
12.Луксозно осветление - кой реши , че синьото е луксозно , а жълтото не е?
13. Лети джанти - за визията на колата е добре .

Излиза , че от 13 екстри , най-важните са 3-4 , за които ще се платят 5000лв. След 6-7 години , когато се продава колата , никой няма да плати повече или по-малко заради екстрите , а ще се гледа цялостното състояние на автомобила.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

penywise
Мнения: 114
Регистриран на: 17 Фев 2010 14:44
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от penywise » 23 Мар 2016 16:47

Разликата между Luna и Sol (с остъпките) излиза 4250лв.

1. Паркинг сензорите са буквално необходими заради IPA системата за паркиране. Въпрос на свикване е, с парктроник като свикне човек, после "само камера" идва даже по-постно, колкото и странно да звучи. Виж, парктроник + камера е идеална комбинация според мен. Освен това смятам, че особено със CVT е по-добре да се разпищят, вместо да имаш "туп в бордюра, опала"
2. Безконтактната система за влизане, запалване и заключване е точно толкова излишна, колкото са излишни и ел. стъклата. С ръчка на предния прозорец ще вършиш същата работа при всички положения
3. За автоматичните чистачки, когато е брутална жега, 38 градуса лято, определено няма причина да седят на "Auto". Всъщност, колегата по-горе го написа, трябва си правилна експлоатация. На мен не ми направиха най-перфектното впечатление също, не бяха достатъчно чувствителни в дъждеца, в който карах колата, дори на максимално зададената им чувствителност. Жената също не ги хареса особено
4. Ами.. хм, то това е смисъла на "автоматичните фарове" :) Трудно ми е да го коментирам по друг начин. Отново, аналогията е като с ел. стъклата, "трябват" ли ти наистина, щом ефекта е просто сваляне и качване на прозореца?
5. Съществува вариант за 30лв да ми сложат или да си сложа лостче в рамките на гаранцията? Не мисля, че ще одобрят интервенции по колата, а и не мисля, че ще искат 30лв за лостче в ТМ Ауто :)
6. Така и не тествах тая прословута система. Подозирам, че ще е от онзи тип "яко е за първи опит" системи и в бъдещите поколения на Тойота ще има в пъти по-добри версии. Пък и в по-горния пост пише, че просто не е ползвана системата като цяло, а не, че е ползвана и не върши работа
7. ЛСД дисплей - може и без него, може и без часовник, може и без оборотомер (особено на CVT). Струва 40 стотинки самия дисплей като производствени разходи, определено не струва "5-те хиляди отгоре", съгласен. Но, допринася за изцяло различен интериор по отношение на таблото, два ринга с дисплей, не три ринга с дисплей. Малко като "3-лъчев волан" е тая "екстра"
8. Електрохроматичното огледало е супер, да!
9. Дали влиза или не влиза в гаража колата няма голяма значение, защото тя не е 100% паркирана в гаража така или иначе. Ел. прибиране на огледала е, отново, като "ел. стъклата". Реално не ти трябва
10. Кожен подлакътник - перфектно!
11. Кожената тапицерия на вратите я има, освен това е с "полу-кожен салон", Алкантара + кожа, т.е., според мен перфектната комбинация при избор на кожен салон
12. Луксозното осветление е в синьо, не защото жълтото не е луксозно, а защото всичко свети в синьо в тая кола - табло, копчета, ръчки, бутони и т.н. Отново, това + различните циферблати + дисплей + полу-кожения салон + кожените волан, подлакътник, скоростен лост и тапицерия на вратите дават съвсем различно усещане и правят разликата между базов и премиум автомобил. Нали това са малките неща, с които човек казва "тая кола е боклук" или "тая кола е супер"? Ако ти дадат такава Корола без ел. стъкла, само с климатик, стандартна тапицерия и странични огледала с базов "черна-пластмаса" цвят, ще кажеш ли "Еха, страхотна кола!" Справка - Дачия :)
13. ЛеТните джанти по-скоро са минус за мен, предвид пътната ни обстановка. Да, за визия са супер, летите джанти също отварят много, чисто визуално. Допринасят за премиум feeling-а.

Всъщност, бърз поглед по сайтовете за коли втора ръка показва, че разликата между Luna и Sol е около 3000-4000лв за автомобили на 4-6 години. Т.е между 15 и 18, между 16 и 20 хиляди, нещо такова.

Разликата в цената между Luna и Sol в рамките на изплащането се получава грубо около ~70лв на вноска. В единия случай вноската е около 520лв, в другия е около 590лв.

Въпроса е за тия +70лв на месец / +4200лв общо заслужават ли си екстрите, "които си заслужават":
- "Premium feeling" екстрите: полу-кожения салон, кожена тапицерия на врати, кожен подлакътник (++ кожен волан и кожен скоростен лост), синята "луксозна светлина", различното табло с дисплей и летите джанти
- "Practical" екстри: електрохроматично огледало, круиз контрол, ел. прибиране на огледалата, паркинг сензорите отпред и отзад
- "Лигавщините": безконтактното влизане, стартиране, гасене и заключване, автоматичните фарове, автоматичните чистачки и IPA само-паркирането.

Колко струва да сложат на Luna един круиз контрол? С колко ще намали тези 4250лв разлика? Колко ще струват някои от другите екстри като добавка към Luna - електрохроматичното огледало, сгъваемите огледала и паркинг сензори отзад? С колко ще спадне разликата от 4250лв между Luna и Sol, за да имаш Luna с няколко Sol екстри?

Аватар
iovkito
Мнения: 2839
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от iovkito » 23 Мар 2016 17:28

Аз написах всичко това , защото едната ми кола е базово оборудване , а другата ги има почти всичките екстри от списъка , с изключение на самопаркирането и парктрониците. Наистина , тези екстри в авенсиса не ми липсват въобще. На авенсиса съм сложил заден парктроник за 40 лв , автопилот за 30лв , оригинален подлакътник за 30лв , оригинални предни фарове за мъгла за 280 и електрохроматично огледало за 40лв. Това са екстрите , които ми липсваха , тях и сложих. За ел.стъклата си прав - трябва ми само предното дясно да е ел. , лявото може и да е ръчно. Щом 5000лв не са проблем , не пречи да се дадат за тези глезотии , но при мен това е цената на горивото за 2 години и биха ми се досвидяли. Автокаското също се оскъпява , колата е по-привлекателна за крадене и т.н.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4917
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 151 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от slowtraveler » 23 Мар 2016 17:31

1. Да, за системата са необходими... Но иначе реално назад гледам само камерата - парктроника обикновено писва и не млъква на дистанциите, на които паркирам... Т.е. разчитам само на камерата, и на предния парктроник (при мен предницата е доста висока и дълга, та предния парктроник ми е необходим)...
2. Съгласен съм... От доста време съм с безключов достъп - много голямо удобство е, пестящо и време... Лошото е, че често забравяш къде ти е ключа, и се сещаш, че си сменил дрехата чак когато си пред автомобила и напразно си се хванал за дръжката :)
6. Пробвал съм я и не ми хареса... Просто изисква място, на което и левак би спрял... А на тясно, но достатъчно за паркиране от внимателен шофьор място системата казва, че няма място за паркиране...
8. Да, при мен и външните са така - голямо удобство...
13. За мен са плюс и то не заради визията.. Просто са ми доста по-удобни... Желязни джанти съм кривил... Алуминиеви - не...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

penywise
Мнения: 114
Регистриран на: 17 Фев 2010 14:44
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от penywise » 23 Мар 2016 19:41

"5000лв не са проблем" не съществува като понятие. Плюс 70лв спестени от вноска всеки месец винаги са добре дошли.

Да вземем за пример един Land Cruiser Executive, който струва 107,000лв. Всичко над този Executive до Luxury и Luxury Premium (134,000лв) са абсолютно безполезни екстри, които имат чисто "премиум" стойност, 9" система за развлечение на задните места, Blu-ray, 17 високоговорителя, JBL система, ей такива "глупости". Това за мен е пример, че тези +21,000лв от оборудване до оборудване по-скоро не си заслужават, даже изобщо.

Не смятам, че Corolla Luna vs Sol обаче е такъв случая, защото в едно "нямаш нищо", а в другото "имаш всичко", буваклно.

Ясно е, че ако питаш дилър, ще ти каже "вземи по-скъпото", защо му/и е да изпускат минус 4000-5000 ;)

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от SFINKS » 24 Мар 2016 09:54

При Корола , нивото Luna винаги е било и ще бъде по-предпочитано пред Sol .
Слагаш си едни джанти на Luna които на теб ти харесват и си имаш твоята си Корола която пак ще се отличава от всички останали по нещо . Останалите неща са глезотии.
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

celeron_7000
Мнения: 173
Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от celeron_7000 » 24 Мар 2016 23:47

Вижте какво ни готвят: http://www.ams.bg/content/corolla-poluc ... ost-019620
Дано има обновление на гамата с двигателите (например 1.8, 2.0 бензин и 2.0 дизел).
Относно колегата - моята е Luna 1,6, но е ръчка. В момента е на 13 000 км. Карам я здраво. Пълна газ. За този период:
-Гуменото уплътнение по долния ръб на челното стъкло (в участък от 10 см) се измъкваше от канала и трябваше да го намествам. След като гаранционно го залепиха - проблеми никакви (преди 10000 км беше).
-Потропвания и вибрации си има, но не всеки път (зависи от температурата навън и вътре в купето). Най-чести източници - пластмасите около коланите (B-pillar), под пластмасата, намираща се пред инструменталното табло, нещо почуква при дупки от време на време, но вече се примирих (не съм се оплаквал в сервиза, защото ми писна и не искам да ми разглобяват таблото). Под пластмасите на задните колани също имаше вибрации - отстраниха се от дилъра.
-Кабелът на обемните датчици на алармата (не е фабрична) вибрираше над тавана в областта на огледалото за задно виждане - отстранено гаранционно.
-При напечена под слънцето кола - пускаш климатроникът да охлажда и изпод централните въздуховоди започва едно пукане, което изчезва след минути.
Друго не се сещам - карам я със 100 октана и не я жаля. Доволен съм от колата като цяло. Шумоизолацията можеше да бъде по-добра (всяко камъче и песъчинка се чува като удари в подкалника).

Чакам 15 000 за смяна на масло и се чудя дали ще се промени нещо по отношение шума на двигателя. Допускате ли, че може да не ми сменят маслото или да ми сипат някаква помия? Дразни ме, че пръчката не е измислена като хората и не се вижда ясно какво е нивото на маслото.

А сега въпрос към колегите - липсва ми темпомат. За колко и къде биха ми го монтирали? Какви заготовки притежава колата в момента. А лампа на таблото? Лостчето не излиза ли през отвор около волана? Как се прави този отвор?

Благодаря предварително! Надявам се да съм бил полезен!
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 70 госта