Мнения за Corolla E17 /2013-2018/ - Всички двигатели и ск.кутии

Публикувай отговор
Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от Airfan » 25 Мар 2016 01:22

iovkito написа: Сега гледам ценовата листа и мисля , че екстрите в последното ниво на оборудване наистина не си струват 5-те хиляди.
1.Предни и задни паркинг сензори - напълно излишни са , защото колата има камера , с която можеш да спреш на 1 см от задната броня . Отпред не е необходимо да имаш , защото се свиква бързо с габаритите на колата.
2.Безконтактна система за влизане - напълно излишна екстра , но всеки сам си преценява.
3.Автоматични чистачки - ако можех да си активирам някакъв ръчен режим , щях да го направя , защото трият когато си искат
4.Автоматични фарове - колата е с дневни светлини и фаровете се пускат само вечер , т.е. може и въобще да не се пуснат по време на шофирането .
5.Круиз - лостчето е 30 лв , монтира се и на по-ниското ниво.
6.Система за самопаркиране - в по-горния ви пост сте написали доста подробно непотребността на системата.
7.ЛСД дисплей - хубава екстра , но може и без нея.
8. Електрохроматично огледало - нужна екстра , струва си.
9.сгъваеми огледала - ако колата не влиза в гаража , струва си , ако влиза - може и без нея.
10.Кожен подлакътник - струва си.
11.Кожена тапицерия на вратите - ако няма цялостен кожен салон , притрябвала ми е тапицерия само на вратите.
12.Луксозно осветление - кой реши , че синьото е луксозно , а жълтото не е?
13. Лети джанти - за визията на колата е добре .

Излиза , че от 13 екстри , най-важните са 3-4 , за които ще се платят 5000лв. След 6-7 години , когато се продава колата , никой няма да плати повече или по-малко заради екстрите , а ще се гледа цялостното състояние на автомобила.
Привет,

Аз съм с Авенсис на 2 години и 19000 км, 1.8, CVT. Ще използвам на колегата мнението, за да дам и аз мнение по тези точки, макар да не съм с Корола.
1. Сензорите вършат чудесна работа, защото аз паркирам винаги обърнат назад и гледам с очите си какво става около мен и не разчитам само на огледала. По този начин карам на слух докато писне сензора, след което довършвам гледайки камерата. Не се отказвай от сензорите.
2. Безконтактната система е чудесна и работи безотказно. Ключ не вадя никога и ми седи в "дамската" чанта.
3. Не разбирам хората, които държат чистачките на автоматичен режим постоянно. Аз ги активирам при дъжд и така в автоматичен режим само си определя интервалите спрямо интензитета на дъжда. Работи чудесно!
4. Автоматичните ми фарове при мен са само автоматични за включване, но не и за автоматично превключване на къси-дълги. Тази система не работи добре. Подлежи на регулиране чувствителността на сензора от настройките на колата и като го направя така, че да не ми се включват фаровете на всяка сянка, то като влезна в силно осветен тунел, пак не се палят... та съм малко раздвоен дали е ок или не.
5. Круиза е страхотна екстра, липсва ми само и контрола на дистанцията с предходаната кола.
6. Нямам мнение
7. Страхотно е - редовно си набирам от там телефоните. Лесно се управлява мултимедията и всичко. Малко тъпо е при Королата, че не чете от директориите нещата, но при Авенсиса е по-умна явно и работи чудесно.
8. Страхотна екстра, но на мен ми липсва това да го има и на страничните огледала.
9. Колата ми има нужда от тва за гаража, че спирам в единия край, за да имам място в другия да излезна спокойно.
10. Тук ми е все тая
11. Все едно ми е.
12. Пак ми е все едно.
13. Да купя кола за 40 бона без алуминиева джанта ми се вижда безумно, така че за мен е задължително условие.

В заключение бих казал, че вероятно с последното ниво ти идват и ксенонови фарове, вероятно адаптивни, което също е абсолютно задължително условие в днешно време. За мен е едно от нещата, с които никога няма да направя компромис.
CVT кутията се държи чудесно - няма замисляне при рязко подаване на газ, аз не чувам излишни или дразнещи шумове от нея. Аз бях малко скептичен, когато е купувах, но в момента трудно бих я заменил с друг автомат.
Негатив - гарантирам ти, че ще ти тропат водачите на спирачните апарати... Обърни внимание на тестовия автомобил - да е поне на 4-5000 км и иди малко на паваж. Ще го чуеш...

А защо не си мислил за Авенсис?
Изображение Изображение

Аватар
kickata
Мнения: 346
Регистриран на: 11 Юни 2009 10:50
Местоположение: София

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от kickata » 25 Мар 2016 09:14

Airfan написа: Негатив - гарантирам ти, че ще ти тропат водачите на спирачните апарати... Обърни внимание на тестовия автомобил - да е поне на 4-5000 км и иди малко на паваж. Ще го чуеш...
Досега сякаш с тази корола никой все още не се оплакал от тропащи спирачни апарати?
Toyota Corolla E12 1.4 VVT-i 2006
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от Airfan » 25 Мар 2016 09:17

kickata написа:
Airfan написа: Негатив - гарантирам ти, че ще ти тропат водачите на спирачните апарати... Обърни внимание на тестовия автомобил - да е поне на 4-5000 км и иди малко на паваж. Ще го чуеш...
Досега сякаш с тази корола никой все още не се оплакал от тропащи спирачни апарати?
Ами на мен ми се оплака от сервиза човек. Склонен съм да му вярвам.
Изображение Изображение

penywise
Мнения: 114
Регистриран на: 17 Фев 2010 14:44
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от penywise » 25 Мар 2016 09:26

celeron_7000 написа: Вижте какво ни готвят: http://www.ams.bg/content/corolla-poluc ... ost-019620
Има си едно неписано правило, че първите бройки от новоизлязъл модел / фейслифт не трябва да се купуват ;) Обикновено в рамките на първоначалното производство се отстраняват фабрично констатирани проблеми, които в последствие се отстраняват за моделите, произведени по-напред във времето. А може би просто съм суеверен ;)

Иначе звучи яко, още по-нов дизайн, някоя друга система заимствана от Auris/Avensis, супер. Практичността на повечето "нови екстри", които се измислят и монтират на все по-нисък клас автомобили за мен обаче е крайно съмнителна.

Например, когато тествах Авенсиса със системата за следене на пътната лента... ами, включих я, тествах 3-4 изпреварвания и престрояване и след точно 3 минути напълно искрената ми реакция беше "да, ок, работи, видяхме, пищи там, изобразява го яко на дисплея, готино е, ама я спирам".

Същото и с пътните знаци, разчита ги и ги показва на дисплея, но... Сегашния ми автомобил например има вградени в самата му навигация предварително зададени ограничения на скоростта, които изглеждат по същия начин чисто визуално. За мен винаги е било нещо ориентировъчно и фокуса ми винаги пада върху реалните табели, пътна обстановка, настилка, трафик и много рядко обръщам внимание на "какво пише на дисплея".

Подобен е и примера с автоматичните къси/дълги, както бе дискутирано по-горе в темата. Звучи като приятна глезотия, но с невинаги пълна ефективност. И, като с автоматичните чистачки... "автоматични" = изискващи специално "ръчно" внимание от шофьора за това кога точно да са автоматични.

Така описаните екстри в статия за фейслифта според мен предполагат наличието на тези екстри в изпълнение Sol. Което ни води до темата за кокошката и яйцето, а именно:
SFINKS написа: При Корола , нивото Luna винаги е било и ще бъде по-предпочитано пред Sol

Gandalf
Мнения: 86
Регистриран на: 16 Юни 2006 14:17

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от Gandalf » 25 Мар 2016 09:50

Аз имам SOL. Преди карах предишната Корола - Луна.
Двигателят е един и същ - 1,4 Д-4Д. Предишната я купих като излезе модела
началото на 2008 и струваше 37к лв, а сегашната ми излезе 38к лв.
Тази се усеща като по-горен клас автомобил. По-дълга е с 12-13см и това
се усеща най-вече в мястото за краката на втория ред седалки.
Кожата по вратите и седалките за мен лично прави салона по завършен
като изглед. Шумоизолацията е по-добра от предишната, стабилността също.
Основното заради което поръчах СОЛ, е защото има круиз контрол.
За каране извънградско за мен това е най-важната екстра след климатика.
За 4 месеца съм минал 10к км. Не съм чул тропане от спирачките. По павета почти нищо
не вибрира за разлика от първата. Градски разход сега през зимата съм имал
макс. 6,5л/100км. С две думи - много съм доволен от избора си.
Бях залетял към Шкода Октавия - 1,6 дизел не звучеше толкова добре, колкото
моя. Шума в купето също мисля, че е повече.
Corolla 1,4 D-4D

penywise
Мнения: 114
Регистриран на: 17 Фев 2010 14:44
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от penywise » 25 Мар 2016 11:18

Airfan написа: Негатив - гарантирам ти, че ще ти тропат водачите на спирачните апарати... Обърни внимание на тестовия автомобил - да е поне на 4-5000 км и иди малко на паваж. Ще го чуеш...
Това е крайно притеснително... Компромис с "пукане на пластмаса" съм склонен да направя, но не и със спирачната система. Дори по-точно казано, компромис с пукащи пластмаси съм склонен да направя за нов автомобил до 25,000лв. В случая говорим за 37,000+ за Sol, не мисля, че "те са си така" е валидно като допуск. Лошо... проблемни спирачки е нещо, което може да ме откаже от какъвто и да е автомобил...

Честно казано, дори не ме интересува дали "ги оправят по гаранция". Хубаво е да "има гаранция", но е ужасно да трябва да "ползваш гаранцията". Това, че купуваш чисто нова кола съвсем не означава, че е ОК да се занимаваш нон-стоп с нея и да висиш през 2000-3000км в сервизи. За такъв тип "висене по сервизи и проследяване на всяко тропване и появяващ се проблем час по час" експлоатация, по-добре да си купя кола на старо. Не искам да следя през 3 дни щеката на маслото, уплътненията по колата, да гася музиката на павета, за да слушам дали се е разтропала от някъде, да вися по форуми да чета проблеми "и да ги очаквам скоро и при мен" и т.н.
Airfan написа: А защо не си мислил за Авенсис?
Мислихме и този вариант, но най-най-най-наложителното и водещо в избора ни е автоматичната скоростна кутия. При Авенсис тази опция идва едва на 1.8 двигателя за 48,500лв с Executive оборудването. Отстъпки за него няма. С Корола можем да имаме автоматични скорости на 33,000лв Luna. Разликата от 15,500лв е прекалено голяма на фона на по-важните разходи, които ни предстоят в идните години. За малко повече премиум feeling, комфорт и "гъзария" не си заслужава на този етап. Иначе ми хареса, спор няма.

В този ред на мисли дойде и въпроса дали да е Корола Luna или Sol. Не, че ми "се свиди", просто приоритета за семейството ми да се вози в сигурен и здрав автомобил (с автоматични скорости) е по-важен от това да имаме наточен с екстри автомобили, дори да си заслужават всеки лев. За съжаление, "сигурен и здрав" малко ми стана мъгляво след тази информация за спирачните апарати sad.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4900
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от slowtraveler » 25 Мар 2016 11:43

Явно бъркаш аудио-ефекта със сигурността...
Навярно знаеш, че на доста автомобили вече се слагат антирезонансни пластинки и пружини по накладките. Заради отстраняването на звукови ефекти...
Това не значи, че дори без тях спирачките биха създали какъвто и да е проблем или че не са сигурни...
Потропване на накладки или водачи на спирачните апарати се среща на доста от съвременните автомобили (за съжаление)... И това не ги прави несигурни - просто паваж много много из Европата няма, та затова явно не обръщат достатъчно внимание на обезшумяването...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

celeron_7000
Мнения: 173
Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от celeron_7000 » 25 Мар 2016 12:55

Бихте ли ми дали малко яснота около монтирането на Cruise control на моята? Ако я бях поръчал Luna с Cruise control (съжалявам,че не го направих), колко допълнително щеше да ми струва и заводски ли щеше да се монтира или в сервиза на ТМ Ауто?
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от Airfan » 25 Мар 2016 13:17

slowtraveler написа: Явно бъркаш аудио-ефекта със сигурността...
Навярно знаеш, че на доста автомобили вече се слагат антирезонансни пластинки и пружини по накладките. Заради отстраняването на звукови ефекти...
Това не значи, че спирачките биха създали какъвто и да е проблем или че не са сигурни...
Потропване на накладки или водачи на спирачните апарати се среща на доста от съвременните автомобили (за съжаление)... И това не ги прави несигурни - просто паваж много много из Европата няма, та затова явно не обръщат достатъчно внимание на обезшумяването...
В добавка ще кажа, че при Октавия също потропват и това не я прави по-несигурна, но мен лично ме дразни вибрацията, която се чува при каране по паваж. Виж си го това, колега, с потропването, че да не се изненадаш.
Изображение Изображение

celeron_7000
Мнения: 173
Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от celeron_7000 » 26 Мар 2016 12:08

На кое ниво на оборудване се появява индикацията за нивото на течността за чистачки. При мен има лампа, но явно няма датчик, защото никога не е светкала. Има ли начин да се сложи сензор? Гледам, че при руснаците на базовото ниво си действа този датчик,
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB

Аватар
mad
Мнения: 4
Регистриран на: 28 Юли 2014 12:24
Местоположение: Пловдив

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от mad » 27 Мар 2016 18:58

Аз също съм със sol....моята също е се дизелов агрегат и за съжаление не мога да изразя впечатления за CVT, но що се касае за екстрите мисля, че си струват. От паркинг сензорите до самопаркирането...не знам за другите колеги, но аз лично не мога да вкарам колата в пространство, което е с 90 см по-дълго от самата кола...от първия път...така, че го считам за полезна екстра, която работи точно...условията, които могат да я объркат се изразяват в силен снеговалеж и замърсяване по сензорите. За да не се разводнявам повече мога да кажа, че от моя опит с колата(година и половина и 23000 км) всичките системи и екстри работят безпроблемно, спирачните апарати не тропат, въпреки паважите в Пловдив, скърцане на пластмаси може да чуеш, пак на пловдивските паважи....съветвам те при наличие на време да прочетеш сервизната книга на модела, където са обяснени всички тези "гъдели" и ще можеш по обосновано да си вземеш решение, дали да е Luna или Sol. Например ще разбереш, че визуализацията на парктроника при Sol не е като да ти сложат парктроник на Luna и други....
Надявам се да съм ти бил полезен...

-------------------------------
celeron_7000 написа: На кое ниво на оборудване се появява индикацията за нивото на течността за чистачки
...мисля, че за да имаш сензор за течността за чистачките, ще трябва да си сложиш т.н. "Зимен пакет", който се предлага в Русия и включва резервоар за течност за чистачки с по - голяма вместимост и отопление, отопление на челното стъкло, подгрев на седалки...в БГ не се предлага...или поне така ми казаха...
Последно промяна от Akima на 27 Мар 2016 19:28, променено общо 1 път.
Причина: Слети мнения.Наличен е бутон за редакция,както и многонишково цитиране.Прочетете правилата и важните теми!
Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4289
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от BOz » 28 Мар 2016 10:09

Airfan написа: 1. Сензорите вършат чудесна работа, защото аз паркирам винаги обърнат назад и гледам с очите си какво става около мен и не разчитам само на огледала. По този начин карам на слух докато писне сензора, след което довършвам гледайки камерата. Не се отказвай от сензорите.
Това наистина е така. Много по-лесно се паркира на звуков сигнал, от колкото на визуален. Много хора, които не са ползвали камера си мислят, че е уникалната екстра, но реално не е така. В крайна сметка не може да паркираш само на един монитор. Трябва да си гледаш какво става наоколо. А през това време втория сетивен орган работи. Камерата е много ценна когато не си сигурен дали има нещо зад колата, което не си видял, а може да обърка звуковия сензор. Пример метално колче. Или ако искаш да паркираш буквално на 3 см. от нещо друго. Иначе за 95% от случаите звука е много по-ценен и само по него се паркира по-бързо от колкото на камера.
Airfan написа: 3. Не разбирам хората, които държат чистачките на автоматичен режим постоянно. Аз ги активирам при дъжд и така в автоматичен режим само си определя интервалите спрямо интензитета на дъжда. Работи чудесно!
Ами аз ги държа винаги на автоматичен режим и ги спирам само когато трябва да мия колата, или има опасност от замръзване. Във всички останали случаи не изключвам автоматичния им режим. Аз от отсрещната страна не мога да разбера пък хората, които ги изключват. Да кажем от началото на този месец до края на ноември няма да цъкна ни фарове, ни чистачки. Става мързелива работа. biggrin.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4900
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от slowtraveler » 28 Мар 2016 16:41

Твърдо не съм съгласен... С монитора се паркира много лесно и удобно... Обикновено паркирам само по монитор - много удобно е с водещите линии...
Ако гумата трябва да мине много близо до опасност, разбира се контролно се хвърля поглед и на огледалата, но в такъв случай парктроника не може да помогне....
Задния парктроник общо взето не го ползвам (предния - да, защото нямам камера, въпреки, че съм се замислил за ъпгрейд с предна камера)..
Относно чистачките - тъй-като при нас доста често е мръсно или има незнайно откъде появили се локви, всяка хвърлена кал на стъклото би ги включило, и съответно би получили замазано стъкло (чест в комбинация с надраскано стъкло)...
Та за какво ми е да стоят включени, за да се включат внезапно когато не ми трябват?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

penywise
Мнения: 114
Регистриран на: 17 Фев 2010 14:44
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от penywise » 28 Мар 2016 21:09

slowtraveler написа: Твърдо не съм съгласен... С монитора се паркира много лесно и удобно...
Впрочем, аз съм свикнал само на парктроник и наистина е "незаменимо". Обаче останах много приятно изненадан от тази камера, защото прожектира наистина широко и голямо изображение, достатъчно детайлно, линиите са точно, каквито трябва да бъдат и абсолютно уверено можеш да разчиташ на нея.

И един резонен въпрос, как се представя камерата на тъмно? :)

Аватар
iovkito
Мнения: 2835
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от iovkito » 28 Мар 2016 21:18

Зависи. Аз съм с 2 светлини на задна скорост и камерата си пуска някакъв нощен режим , вижда се перфектно.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 92 госта