Мнения за Corolla E17 /2013-2018/ - Всички двигатели и ск.кутии

Публикувай отговор
dracunculus
Мнения: 1216
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 56 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от dracunculus » 28 Мар 2016 21:22

Привет, при Корола Е15 с една светлина за задна се вижда на тъмно идеално! Предполагам и при новата е така, а ако не и по-добре! Поздрави
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
Рошко
Мнения: 918
Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от Рошко » 28 Мар 2016 21:33

penywise написа: И един резонен въпрос, как се представя камерата на тъмно? :)
При мен, дори и при липсата на каквото и да е външно осветление, картината е достатъчно добра и се вижда (има шум - "снежинки", но се вижда ясно)

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4901
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от slowtraveler » 28 Мар 2016 21:35

При мен също се вижда перфектно... Недостатъка е нуждата да и удариш един пръст като се зацапа :) Защото като е мръсна явно правят фон на лупата светодиодите за осветяване на номера и се вижда кофти. Спирам, пръста и отново съм в джаза :) Руснаците правеха рационализации - маркучета от медицинска система, тройник и пръскалка за стъкло от лада (че стърчи с правилната височина) или просто метална тръбичка в края - това го снаждаха с пръскалката за задното стъкло и имаше учудващо добър ефект (мога да потърся видеото ако ви е интересно)... Поне на джипката камерката се цапа доста...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mad
Мнения: 4
Регистриран на: 28 Юли 2014 12:24
Местоположение: Пловдив

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от mad » 28 Мар 2016 21:42

penywise написа: И един резонен въпрос, как се представя камерата на тъмно? :)
...при Королата също се вижда идеално през нощта...единствените притеснения могат да бъдат при дъжд, комбинирано със светлини от друг автомобил зад теб tooth.gif ,но това "явление" вероятно се наблюдава при всички...камери
Изображение

penywise
Мнения: 114
Регистриран на: 17 Фев 2010 14:44
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от penywise » 28 Мар 2016 22:14

Не, че му е мястото в баш тема за Корола, но какво ви е мнението за Оптимал лизинга?... на Корола ;)

Хора, които са имали по 1-2 лизинга вече със сигурност трябва да имат мнение. Моето е, че... абе, обмислям го. Защото в началото си викаш "аз ше ви карам, тя ще си е моя", но после я караш още... година, две. И я продаваш в крайна сметка. И взимаш нова. Дали "новаТА", дали "новА" просто, дали нещо по-добро.

В този ред на мисли, има един преломен момент в лизинга на чисто нов автомобил, когато пазарната му цената е горе-долу, колкото оставащия му лизинг като вноски и сума. По-просто казано, в един момент "ти остават 15,000лв вноски, но автомобила ти струва 15,000 като пазарна цена". И се получава ситуацията, че ако го купиш "сега" и го продадеш "сега" си на нула.

Има я и следната ситуация, ако имаш да речем 12,000лв остатъчна стойност (изплатил си всичко, остава само тя) в общия случай самата кола струва 16,000-18,000 и се чудиш заслужава ли си да дадеш 12к накуп, за да я придобиеш, щом така и така ще я продадеш до година-две. Всъщност, не познам някой с кола на лизинг, който да е казал "купувам тая и край". Та за това се чудя за Оптимала...

Да плащаш (примерно) 500лв вноска първите 2-3 години, ок, супер, заслужава си, колата е чисто нова и честно казано си заслужава. След 3-тата обаче си викаш вноската си е 500лв, а колата се обезценява с всеки месец.

Аватар
iovkito
Мнения: 2835
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от iovkito » 28 Мар 2016 23:13

С такъв лизинг нямаше ли ограничение на километрите?
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4901
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от slowtraveler » 28 Мар 2016 23:56

Нещо не можах да разбера логиката... Лизингодателите не са тъпи - това им е бизнеса... Остатъчната стойност ще е по-ниска от пазарната... Т.е. лизингодателя ще си е взел парите авансово.. А на теб ще ти е по-изгодно да изплатиш остатъчната стойност и ако искаш - след това да продадеш автомобил, вместо да го оставиш на лизингодателя..
При оперативния лизинг (т.е. - когато сменяш автомобила) наистина плащаш нищожна първоначална вноска, която що годе е обезценяването при излизането от залата на дилъра...
След това месечната такса ти е >= от месечното обезценяване. Имаш точни параметри - разрешени километри и т.н. Превишиш ли ги - плащаш горницата на километър...
Т.е. винаги си платил повече, отколкото си получил - лизингодателя винаги печели :)
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=17594
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

penywise
Мнения: 114
Регистриран на: 17 Фев 2010 14:44
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от penywise » 29 Мар 2016 10:26

В цитираната тема има чисто теоретични сметки, обаче "без кръчмар". Развива се теория колко според теб/него/мен би струвала колата, колко според нас сме дали, колко според нас е обезценяване и теоретична дискусия без практически пример.

Ето реалната ситуация, с която се сблъсквам в момента и от 1 месец се опитвам да намеря нов лизингополучател на сегашния си автомобил:
- При 26,000лв автомобила (обща цена по ценова листа)
- 2600лв платени за първоначална вноска
- 1700лв каско общо платени до момента
- 400лв платена такса за одобрение на лизинга
- 310лв платени за регистрация в КАТ
- 50лв данък
- 18 платени вноски по 420лв = 7500лв
- 1 техническо обслужване - 270лв
- 4 зимни гуми - 400лв

Общо платени пари до тук за 18 месеца = 2600 + 1700 + 400 + 310 + 50 + 7500 + 270 + 400 = 13,230лв

Остават ми 17,500лв лизинг (3.5 години още).
Реалната пазарна стойност на автомобила в момента е около 20,500 - 21,000лв.
Всеки автомобил, всяка марка, без изключение се обезценява около 20% - 25% за първата година, година и половина. Дали Тойота, дали Лексус, дали Мерцедес, няма значение. Обезценката е толкова, реалната, пазарната, както и да я наречем, това е простата истина.

За да покрия оставащия лизинг от 17,500лв и при продажба на колата от моя страна с прехвърляне на лизинга към друг купувач, в добрия случай ще взема около 3500лв, като с някой друг коментар по цената и разни други фактори, сумата ще спадне средно до 2500лв и то не за друго, а защото си вървят вноските, върви си каското, разходите не спират.

Реалната сметка е, че съм дал 13,200лв, а ще взема 2500лв. Нека извадим гумите ("не се броят"), да извадим каското и годишното обслужване. Остават 11,000лвм които съм дал с около 2500лв възвращаемост. АКО, теоретично си доизплатя лизинга от 17,500лв, ще мога да я продам за около 10,000лв на 5-тата година. Общата стойност, която ще съм дал ще бъде към 30,000лв (без обслужване, гуми и застраховки, само за лизинга и първоначалните разходи!), а общата възвращаемост ще бъде към 10,000лв.

Българина, обаче прави следната сметка "Тя колата струва 26,000лв, ти после ще я продадеш за 10,000, което са си 38%, а можеш даже и 50% да и вземеш, ако е в добро състояние и на малко километри". Напълно нормално, всички тези цифри изглеждат крайно объркващо, това е и целта им. Простичката сметка за разбиране е, че един чисто нов автомобил се обезценява с около 20%-25% за първата година, а до 5-тата година стойността му е между 30% и 40%.

5 годишен Авенсис автоматик, при това дизел струва към 16,500 - 18,500лв. Цената му като нов е била около 48,000лв. С 10% отстъпка да е струвал 43,300лв. В тези 43,200, обаче не влизат първоначалните разходи, такси, оскъпяване от лизинг, регистрация, обслужвания, застраховки. Дори да приемем, че "те са си за всяка кола", сметката излиза 1 към 1 с горната, около 38% остатъчна стойност на 5-тата година.

Има и друго много важно нещо, цялата тази сметка не може еднозначно да се разглежда като "чиста загуба", защото с кажи-речи минимални първоначални разходи са ти дали чисто нова кола, която да караш ДНЕС. Иначе казано, щеше ли да е по-оферта да изплащаш нещо 5 години БЕЗ да го имаш и чак, когато го изплатиш да ти го дадат да си го ползваш? :)

P.S. Има и един... да кажем плюс на Оптимал Лизинга, според мен. Позволява ти 5 години да караш кола с доста по-малка вноска. Не за друго, а просто имаш това "спокойствие", че си плащаш вноската и си караш. Разбира се, има загуба, във всеки, повтарям ВСЕКИ вариант за купуване на чисто нов автомобил всеки от нас си купува 50%-60% обезценяване на инвестираните пари и то за брутално кратки срокове. Но сметката би била нещо подобно:
- около 550лв месечна вноска (нормален лизинг), но БЕЗ включени технически обслужвания, т.е. един път в годината ще има вноска + каско + техничексо обслужване + ГО
- около 470лв месечна вноска (оптимал лизинг), но СЪС (нарочно го пиша така) включени технически обслужвания за целия период на лизинга

Ако идеята ти е да придобиеш колата след лизинга и да си я караш още 4-5 години до 9-10та година, първия вариант е супер. Ако обаче смяташ на 5-6-та година да продадеш колата, която си изплатил на 100% вече, сметката излиза малко крива, защото ще си инвестирал всичко в нея до 100% и после ще се надяваш на частно да и вземеш добри пари. На практика няма много хора, които да са готови, да искат или да могат да платят 17,000-19,000лв накуп за кола втора ръка, на 5-6 години, вече извън гаранция или с много малко оставаща такава. По-скоро подобен купувач ще иска да вземе тази кола на лизинг за себе си, при тази сума. А как ще му я дадеш на лизинг, като си е твоя е друг въпрос :)
Последно промяна от penywise на 29 Мар 2016 11:02, променено общо 1 път.

Аватар
iovkito
Мнения: 2835
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от iovkito » 29 Мар 2016 10:52

По-добре е човек да не смята чак толкова много , защото ще се чувства прецакан .
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

penywise
Мнения: 114
Регистриран на: 17 Фев 2010 14:44
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от penywise » 29 Мар 2016 11:15

iovkito написа: По-добре е човек да не смята чак толкова много , защото ще се чувства прецакан .
До някъде съм съгласен :) Нека "спора" приключи с това, че при нормален лизинг, си на огромна загуба, при закупуване в кеш, си на огромна загуба и при отпимал лизинг, също си на огромна загуба. Но пък караш чисто нова Тойота angel.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4901
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от slowtraveler » 29 Мар 2016 11:18

penywise написа: Развива се теория колко според теб/него/мен би струвала колата, колко според нас сме дали, колко според нас е обезценяване и теоретична дискусия без практически пример.
Теорията съм я играл многократно на практика :whistle: Не с 'оптимал лизинг', но това няма значение, защото това си е вариант на лизингова схема.
Която основно е 'финансов лизинг' - т.е. лизингодателя ти отпуска пари и ти вземаш автомобила на изплащане, или оперативен лизинг, при което практически вземаш автомобила под наем с опция след това да го изкупиш..
Сметката я прави не 'българина', а обикновения бизнес... Надявам се не предполагаш, че лизингодателите са на загуба. Те винаги ще са от печелившата страна - винаги ще са взели малко повече пари за да се чувстват защитени... Затова винаги (освен ако автомобила почти си го тотализирал) ще е по-изгодно да си го продадеш сам, след като е станал твоя собственост..
А дали и как се намира купувач за 17 - 19х.лв - пак на практика, а не на теория мога да ти кажа, че Маздата ми замина за 3-4 дни след пускане на обявата в този ценови диапазон, въпреки, че бе 5-6 годишна.. Преди това Калосчето на съпругата замина за около 5-6х.лв, като обявата я пуснах в 18:00 часа, а в 19:00 автомобила бе запазен...
При продажбата не е важно колко годишен е автомобила нито конкретния ценови диапазон, а какво продаваш, и дали си избрал правилно цената. Ако цената не съответства на предложението - можеш да висиш с години.
Ако си направиш сметката, можеш да смъкнеш цената с 1000-1500лв че и повече без това да се отрази на крайния финансов резултат...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
iovkito
Мнения: 2835
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от iovkito » 29 Мар 2016 11:45

slowtraveler написа: А дали и как се намира купувач за 17 - 19х.лв - пак на практика, а не на теория мога да ти кажа, че Маздата ми замина за 3-4 дни след пускане на обявата в този ценови диапазон, въпреки, че бе 5-6 годишна..
Твоята мазда е частен случай . Винаги са се продавали лесно коли , които нямат километри и са обслужвани в оторизираните сервизи на марката. Аз за такъв пробег , най-вероятно нямаше да вложа пари в нов автомобил. Получава се така , че първият собственик брои най-големите пари и вижда най-малко от колата , защото я продава малко след разработване на двигателя. Говоря малко по спомен , но твоята мисля , че нямаше 100 000 км.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4901
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от slowtraveler » 29 Мар 2016 12:12

Май бе около 105х.км... Смяната бе извършена поради смяна на концепцията за автомобил, а не заради някакви проблеми с екземпляра...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

penywise
Мнения: 114
Регистриран на: 17 Фев 2010 14:44
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от penywise » 29 Мар 2016 12:12

iovkito написа: Получава се така , че първият собственик брои най-големите пари и вижда най-малко от колата , защото я продава малко след разработване на двигателя.
Има го и този момент, но аз го разгледам и от малко по-различна гледна точка. Обикновено лизинговата кола (да речем 60,000-75,000км за 5 години) се продава около или преди да започнат "големите обслужвания" - ангренажен комплект, горивни, поленови и всякакви други филтри, масла и течности, наклади и/или дискове, водна помпа, пълнене на фреон и профилактика на климатичната система, обслужване на скоростна кутия, почистване на дроселова клапа, стъпков мотор. Възможно е около тия километри или години (извън гаранцията) да започнат да се появяват разни болежки с релета, бушони, крушки, ламбда сонда, дебитомер, амортизация на ходова част с прилежащите и ремонти и т.н. Нещата се натрупват едно по едно след гаранцията, неминуемо. Вече не говорим за обслужване, а за ремонти. Идва време на 5-тата години да смениш 2 комплекта летни и зимни гуми (за първи или втори път, зависи си от теб), ей ти ги едни ~1000лв за 8 нови гуми 16-ки. Като ги налееш тия няколко хиляди, вече хептен ти става нерентабилна за продажба и т.н.

Все пак, когато си купиш чисто новата кола от магазина, не тичаш да и смениш ангренажа, свещите, накладките, антифриза, спирачната течност, 1-2 неща по окачването и други, "типични за възрастта" ремонти, да я водиш на диагностики, чистене на разни клапани, помпи и т.н. елементи. Та, от тази гледна точка, една смяна дискове и накладки може да се разглежда като "належащ ремонт" при старата кола, а не като "техническо обслужване".

Аватар
iovkito
Мнения: 2835
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от iovkito » 29 Мар 2016 12:22

Повечето неща , които си изброил , се сменят задължително в рамките на тези 5 години. Не виждам защо си споменал горивен , поленов филтър , масла , накладки и дискове . Имам чувството , че досега си притежавал някакъв немски автомобил , защото всичко по-надолу в мнението ти важи за VAG групата.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 86 госта