Колега chukov, мисля,че бъркаш двигателите. На Версо не се монтира 1.6 124 коня. Монтира се 110 коня 1.6 VVTi на 1-ва и 2-ра генерация и 1.6 Valvematic 132 коня на най-новото Версо.chukov написа:Значи не знам дали си карал 2.2 Д4д Версо, но разликата в динамиката е сериозно осезаема в полза на д4дCorolla`car написа:chuko колега да забочна първия отговор към теб и след това към колегата който се замисля над този автомобил. Така имам същата чисто нова я взех и смея да твърдя че доста прилично си върви за малкия двигател и конете с него върви доста добре и ускорява доста добре на много "дизелови състезатели" с големи TDI сам им затварял устите които много лаят явно заради турбините им .
Просто всичките си умения да вложиш в карането на автомобила с 1.6 VVTi няма как да постигнеш такова ускоряване
Не го казавам, защото имам дизеловия вариант, а защото имах възможност да карам и двете. Просто има разлика и това е. 1.6 е малък мотор за това купе, независимо, че е седан. Дори 1.8 VVti е слаб за него.
Пак казвам, не е необходимо да се кара като изоглавен. Важна е динамиката на колата. В България много често (в 90%) от случаите караме по баири и завои. Изпреварването става на ограничен в разстояние път, в баир, в ситуация и т.н. Лично за мен е много важно как се държи колата в тези условия.
Малко са маршрутите и пътищата, по който поддържаме еднаква скорост, в многолентови платна
Но пак казвам. Всеки избира приоритет за себе си. За едни е цената, за други динамиката, за трети комфортът и външният вид и т.н.
А колегата пише за Corolla , за която перфектният мотор според мен е 1.6 дали 124 или 132 коня зависи от генерацията. Но това са чудесни и пъргави двигатели за Корола. За Версо са базови.
И мисля,че пишеш за принципа на шофиране на двата типа двигателя по-скоро отколкото до пъргавината на съответния двигател. Бензиновият мотор върви много добре /Не говоря за монтирания във Версо/, но е по-високооборотен. Дизелът има много по-тесен оборотен диапазон и подпомогнат от турбината "дърпа" от под 2000 об./мин., това създава усещане за по-пъргав, но това далеч не е така, ако боравиш със скоростния лост правилно при еквивалентен като мощност бензинов двигател. Разбира се, това не е правило, всеки двигател е специфичен , но и експлоатацията им изисква различен маниер и това не е предпоставка за определяне на единия като тромав в повечето случаи.